YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechaniczny - problem z licznikiem mile zamiast kilometrow

kapral - 2013-09-22, 10:42
Temat postu: problem z licznikiem mile zamiast kilometrow
witam szukalem po forum ale nie znalazlem nic podobnego
wiec postanowilem zapytac
mam draga 1100 classic licznik mam wyskalowany w kilometrach ale zanim go kupilem
ktos cos chyba grzebal bo byla naklejona nalepka MPH i pokazuje predkość w milach
czy ktos by mogł pomoc mi wrocic do kilometrów?
dzieki i pozdrawiam

Radio - 2013-09-22, 12:09

Więc źle szukałeś ;p ;D http://yamaha-dragstar.pl...t=wskazania+mil zaczyna się od ostatniego postu na 1 stronie, reszta na drugiej stronie.
Tutaj też coś się dowiesz http://yamaha-dragstar.pl...ght=zamiana+mil ..... http://yamaha-dragstar.pl...licznik++milach

kapral - 2013-09-22, 17:33

no niestety nie ma tam mojego problemu opisanego
Dana - 2013-10-07, 10:41

ja mam w milach na dużej litery i małe w środku kilometry ,to oryginalny zegar, ale zawsze mozna przeliczyc 1 MPH =1,6 Km ;)
pozdrawiam i powodzenia napisz co udało sie zrobic

witek1965 - 2013-10-07, 23:23

kapral, zawsze staraj się udokumentować problem fotografią.
kapral - 2014-01-07, 21:07

dla wszystkich "MĄDRYCH" i "ZNAWCÓW" na tym forum bo jak sie osobiscie przekonalem wielu profesorów tu jest... dla ktorych rozwiazaniem dla licznika wskazujacego mile zamiast km jest wymiana licznika za ok 500-600 pln....
OTO ODPOWIEDZ :

jesli masz licznik w km/h a wskazuje ci wolniej czyli mile/h wystarczy wypiąć z wiązki licznika malutki pierdolnik wielkosci połowy palca z ktorego wychodzą dwie krociutkie wiązki zakonczone wtyczkami... otórz ten PIERDOLNIK nazywa sie KALIBRATOREM PREDKOSCI i mozna go kupic w byle serwisie lub na ebay.... adekwatnie działa w druga strone .... wiec drodzy koledzy PROFESOROWIE zamiast głupio doradzac wymiany liczników lub szukac kogoss kto je programuje najpierw poszukajcie dokladniejszych informacji a potem udzielajcie swoich nadwyraz nieprzeyslanych rad...

witek1965 - 2014-01-07, 21:34

kapral, nadal proponuję, abyś zobrazował fotografią
kapral napisał/a:
malutki pierdolnik wielkosci połowy palca z ktorego wychodzą dwie krociutkie wiązki zakonczone wtyczkami...

zapewne pomoże to innym. To, że nikt Tobie nie pomógł jeszcze nie oznacza, że nie chiał. Może po prostu nikt z nas nie zaabsorbował ten problem na tyle, żeby ingerować w oryginalny licznik i wymieniać
kapral napisał/a:
ten PIERDOLNIK nazywa sie KALIBRATOREM PREDKOSCI


Jak zapewne wiesz, liczniki europejskie, za wyjątkiem motocykli z rynku brytyjskiego, nie posiadają wyskalowania w milach. Natomiast liczniki amerykańskie posiadają główne wyskalowanie w milach, ale również w kilometrach. Tak więc większość z posiadaczy wersji amerykańskich nie ingeruje, ponieważ posiada prawidłowe wskazania prędkości. Przebytego dystansu już niestety nie.

[ Dodano: 2014-01-07, 21:41 ]
P.S. Będziemy wdzięczni również za nr katalogowy owego kalibratora - tego liczącego w kilometrach rzecz jasna.

kapral - 2014-01-10, 15:20

zgadza sie ale liczniki z usa roznia sie tylko tarcza a bebechy maja jednakowe gdyz tak w produkcji taniej dlatego seryjnie wpinaja te PIERDOLNIKI zrby bylo szybciej i sprawniej wystarczy wyjac i pokazuje predkosc i dystans w km.
nr katalogowego nie mam bo niby skad na tym urzadzeniu nic nie pisze a jak wygrzebie ze smieci to zrobie fotke i zalacze, chidz wystacze w google/grafika wpisac speed calibrator yamaha dragstar i mnostwo tego tybu urzadzen sie pokaze jedne wieksze inne mniejsze. ja akurat mialem wsadzone to mniejsze wielkosci ok 3 cm plus dwie wiazki po obu stronach dlugosci ok 5 cm zakonczone bialym wtyczkami pasujacymi do oryginalnychbwtyczek licznika co za tym idzie jestt to dedykowane do wybranego modelu motocykla a nie do wzystkich.

[ Dodano: 2014-01-10, 15:30 ]
tak wyglada ten wiekszy model urzadzenia ktore nie jest fabryczne i mozna jej samemu programowac znajde to co ja mialem i dodam foto

[ Dodano: 2014-01-10, 15:52 ]
moje bylo takiej wielkosci z tym ze uklad scalony byl obudowany czarnym plastikiem w ksztalcie prostokata a wtyczki identyczne

kapat - 2014-01-10, 17:29

Dwa morały z tej historii:
Warto i "młodego" posłuchać, zawsze coś nowego w temacie wpadnie.
Warto owymi profesorami nie gardzić, bo nieraz jeszcze Ci (Kapral) się przydadzą. Czasem z 500 wypowiedzi człowiek nie dowie się konkretów ale swoje stanowisko wobec problemu sobie wyrobi...

Muszę bronić profesorów, mądrych i znawców ;D Po jakimś czasie na forum poznasz, kto znawca, fachowiec a kto po prostu radzi (nie koniecznie będąc fachurą). Wśród jednych i drugich są uwierz mi fantastyczni ludzie... 8)

witek1965 - 2014-01-10, 17:54

rozumiem, że zamontowanie zamiennika oryginalnego speed calibratora spowoduje naliczanie przejechanego dystansu w kilometrach. A co z zapisanym stanem w pamięci ? Na dzień dzisiejszy jest w milach. Może się okazać, że ułatwię sobie życie chwilowo, a potem przy odsprzedaży wyjdzie stan o 60% większy od faktycznego.
Taka mnie naszła konkluzja po przeczytaniu
kapral napisał/a:
liczniki z usa roznia sie tylko tarcza a bebechy maja jednakowe gdyz tak w produkcji taniej dlatego seryjnie wpinaja te PIERDOLNIKI zrby bylo szybciej i sprawniej wystarczy wyjac i pokazuje predkosc i dystans w km.


Jeśli chodzi o wskazania prędkości, to jak napisałem wcześniej, zgadzam się w 100%. Są po prostu jednakowe, tylko skalowanie tarczy jest inne. Strzałka, czy wskazówka prędkościomierza, jak kto woli, jest w tej samej pozycji. Tak na środku to ok 95km/h co równa sie wskazaniu 60 mil/h. Z tym można sobie byłoby poradzić drukując piękną, customową tarczę w samych km i wstawienie jest jako nakładki. Dokładnie chyba tak zrobił ktoś wcześniej w licznikiem kaprala. Wystarczyło zdjąć. Nie potrzeba było do tego kalibratora. Dlatego chciałem widzieć zdjęcie licznika z tymi oznaczeniami.
Co innego, jeżeli prędkośc wskazywana jest nie poprzez wskazówkę, a w postaci wyświetlanej na ekranie LCD informacji. Wtedy taka konwersja z 60 MPH na km/h w czasie rzeczywistym ma sens. Widzę to co chcę widzieć. W Dragu nic się nie zmieni. Wskazówka pozostanie w tym samym miejscu.

Ale to jedna strona medalu, która w sumie jest najmniej interesująca.
Druga, to jak wspomniałem przejechany dystans, który jest zapamiętywany w pamięci licznika. Najczęściej jest to kość EEPROM. Rozumiem, że ów kalibrator, jak napisano w opisie pokaże mi na ekranie mojego licznika przejechany dystans w kilometrach. A co z zapisem do pamięci ?

[ Dodano: 2014-01-10, 17:59 ]
Cytat:
The SpeedoHealer V4 is an electronic device which will enable your bike's speedo and odometer to show realistic information. In addition, the Speedo Healer can convert Km/h to MPH in real time. In regard to the technical specifications and included functions, the SpeedoHealer is the best calibrator currently available.

Top Speed Memory recalls your recent real top speed to your factory speedometer display at the press of a button and will still work after the ignition is cycled off and back on later.

Eliminating "factory inaccuracy", which may be as much as 10%
Make gear ratio changes, such as sprocket conversions on motorcycles
Accurate speedometer and/or odometer no matter what you change on your vehicle
Widest calibration range along with the finest increments (0.1%)
The lightest re-calibrator with the most compact dimensions
może ktos to przetłumaczy trochę lepiej jak translator

Cytat:
SpeedoHealer V4 to elektroniczne urządzenie, które pozwoli prędkość twojego motocykla i licznik pokazać realistyczny informacji. Ponadto, Speedo Healer może konwertować km / h do MPH w czasie rzeczywistym. W odniesieniu do specyfikacji technicznych i włączonych funkcjach, SpeedoHealer Kalibrator jest najlepszym obecnie dostępne.

Najlepiej Prędkość pamięci przypomina swoją ostatnią realną prędkość na wyświetlaczu prędkościomierza na fabryka naciśnięciem przycisku i będzie nadal działać po włączeniu zapłonu jest rozłączone i ponownie później.

Wyeliminowanie "fabryka nieścisłość", który może być nawet o 10%
Dokonać zmiany biegów, np. współczynnika konwersji łańcuchowych na motocyklach
Dokładne prędkościomierz i / lub licznika kilometrów nie wiem co zmienić w twoim samochodzie
Najszerszy zakres kalibracji wraz z najwspanialszych skokiem (0,1%)
Najlżejszy ponownego kalibrator z najbardziej kompaktowych wymiarach


I tu link do aukcji tego pierwszego http://www.ebay.com/itm/S...e-/261024747123 z opisem

kapral - 2014-01-10, 18:56

odp 1:
dystans po wymontowaniu raczej sie nie zmieni wkoncu to tylko cyfry zapisane w pamieci bynajmniej u mnie bylo 42 tys przed wyjeciem tego i 42tys po wyjeciu zatem zakladam ze nie przeliczy licznik sam z siebie i nie wyswietli innej wartosci.
odp 2:
licznik i TARZCZE mam oryginalną nie drukowana ... jak pisale wczesniej mialem na szkielku licznika naklejona naklejke MILE/H powtarzam na szkiełku nie na tarczy z tego morał taki ze poprostu wsadzono kalibrator i naklejono naklejke MILE/H zeby pokazywało w milach licznik oraz tarcza jest fabryczna i nie grzebana po wyjeciu kalibratora wszystko wrocilo do normy
i wskazania predkosci i dystans

Opisany przezemnie przypadek tyczy sie tylko i wylacznie mojego motocykla jak wszyscy wiedza rożne modele custom/classic 650/1100 oraz roczniki moga miec inne rozwiazania
zatem z gory zakladam ze ktos inny moze miec inna przyczyne aczkolwiek radze zaczac od sprawdzenie tego co juz zostalo sprawdzone i dziala a potem jak nie pomoze szukac innego rozwiazania problemu

witek1965 - 2014-01-10, 19:00

kapral napisał/a:
jak pisale wczesniej mialem na szkielku licznika naklejona naklejke MILE/H
źle przeczytałem ;/ sorry.
650 jest na lince, więc lipa, a w 1100 będzie tak jak napisałeś.
I miodzio. Kilka dolby trzeba za to dac, plus przesyłka, ale w sumie jak jest taka potrzeba.

kapral - 2014-01-10, 19:46

raczej w polskich warunkach wyciagnac i sprzedac na ebay'u i zarobic te kilka dolcow :)
witek1965 - 2014-01-10, 19:50

kapral, najpierw trzeba to mieć, bo jak dobrze zrozumiałem, jest to element nie montowany seryjnie, tylko dodatkowe cacko jak wyświetlacz biegów.
yapkovitz - 2014-01-10, 19:52

Numer katalogowy czesci to: SH-Y01+SH-V4

Link

Kolejny link

kapral - 2014-01-10, 19:53

nie nie nie
zle zrozumiales
kalibrator sie kupuje po to zeby wlasnie zmienial predkosc zazwyczaj z KM na MILE a to drugie urzadzenie jest tez kalibratorem tylko troszke inaczej dziala trzeba sie wdac w lekture zeby wiedziec jak a mi sie nie chce tu juz rozpisywac
szukac trzeba tego pierdolnika małego jak pisalem wczesniej na białych badz szarych wtyczkach
zreszta radkowi tlumaczylem i mial dac znac dzisiaj bo po pracy mial tego szukac siebie

yapkovitz - 2014-01-10, 19:55

kapral, pytaj etka o czesci do yamahy, on bowiem jest Yamaha ;D
kapral - 2014-01-10, 19:56

ja problem juz rozwiazelm u siebie a to wszystko pisze dla innych a szczegolnie dla radka bo mnie prosil o to
Radek69 - 2014-01-11, 11:25

Kurcze, za diabła ciężkiego nie mogę znaleźć tego "pierdolnika" w mojej gwiazdce...w okolicach licznika nie ma nic...
kapral - 2014-01-11, 12:01

sciagaj bak i śledz wiązke dalej pod bakiem
Radek69 - 2014-01-11, 12:53

Sciągnąłem bak, nad akumulatorem nie ma nic i niestety przy stacyjce tez nie widze zadnego pierdolnika :(
Są jakieś elementy, wyglada jak przerywacz i jakiś stycznik, ale kurcze ni widze nic podobnego do "pierdolnika"...

Madburn - 2014-01-11, 15:03

no jak ? przeca fachowo i jasno opisane - ale tu takie miszcze że skumać nie mogą...

i na posty odpisują źle i niezbyt szybko - skandal ....

pierdolnik to dzielnik impulsów i nie jest to fabryczne wyposażenie.
fabrycznie prędkościomierz ma innego scalaka albo podpięty pod inną nóżkę .... :)

takie dynksy podpadają pod kręcenie licznika :)
mnie nie przeszkadza - na morzu są mile to i na drodze mogą być
trzeba tylko pamiętać że te mokre mają 1,85 a suche 1,61 ;D

Radek69 - 2014-01-11, 16:26

Madburn, nie bądź tak cwaniak jak nie znasz tematu od początku...
U mnie problem tkwi w tym, że mam tarczke w km/h a prędkościomierz chodzi mi wolniej przez co pokazuje zaniżoną prędkość jazdy, tak jakby chciał pokazywać w milach. Tarczka wygląda na oryginalną....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group