|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - PRĘDKOŚCIOMIERZ I LICZNIK KM
Radek69 - 2013-09-05, 18:21 Temat postu: PRĘDKOŚCIOMIERZ I LICZNIK KM Kochani proszę o pomoc, kupiłem motocykl DS1100, i co sie okazuje, tarcza prędkościomierza jest w km ale strzałka wolna bo w Milach, dystans również pokazuje mi w milach. Co mam zrobic żeby wszystko szybciej się kręciło?
dzieki z gory za pomoc
Radek
Pirania_LM - 2013-09-05, 19:56
zmienić tarczę ? ( możesz sobie sam wydrukować na drukarce )
Radek69 - 2013-09-05, 21:01
No jak zmienić tarcze.... ja mam już tarcze zmieniona na km co zmienić żeby strzałka szybciej chodziła i żeby pokazywała faktyczna prędkość w km
Robrob - 2013-09-05, 21:03
zmiana tarczy ci nic nie da, musisz zmienić licznik i impulsator, sprawa mało sensowna ekonomicznie
Radek69 - 2013-09-05, 21:11
czyli najlepiej z powrotem wrocic na tarczke z milami i mnozyc x 1,8 ?
Pirania_LM - 2013-09-05, 21:18
Radek69 napisał/a: | czyli najlepiej z powrotem wrocic na tarczke z milami i mnozyc x 1,8 ? |
dokładnie i nie 1,8 a 1,6 a co mojego poprzedniego postu, to nie zrozumieliśmy się
Robrob - 2013-09-05, 21:23
nie 1.8 a 1.6 i nic nie musisz przeliczać bo pod milami masz napisane kilometry
Pirania byłeś szybszy łobuzie
Radek69 - 2013-09-05, 21:26
no niestety u mnie jest zalozona tarczka ( a moze caly licznik) tylko w km. gdyby był w milach i km tak jak na fotce, to bym nic nie marudzil, a tak nie wiem za diabla z jaka predkoscia jade...
[ Dodano: 2013-09-05, 21:28 ]
Teraz jest tak, że licznik pokazuje mi ok 40 km/h a jade faktycznie z 70 ...
facet od ktorego kupilem motor zapewne myslal ze jak przelozy tarczke z mil na km to bedzie git
Pirania_LM - 2013-09-05, 21:30
Robrob,
Robrob - 2013-09-05, 22:56
to stawiasz w następną sobotę
robert_p (vel Hipis) - 2013-09-06, 08:47
Jeśli licznik dobrze wskazuje (nie ważne jakie jednostki) to wystarczy odpowiednio wyskalowaną tarczę założyć, lub samemu taką zmajstrować o ile założenie jest możliwe. Tutaj się nie wypowiadam bo tego nie wiem.
Jest też drugi sposób , dobrym pisakiem domalować kreski i odpowiednią skalę tylko musi to zrobić ktoś kto z kaligrafii miał szóstkę
Kozak_Barabasz - 2013-09-07, 00:03
Wstaw zdjęcie jakieś tego licznika bo coś dziwnie to wygląda z opisu ......
Jedziesz 70km/h a pokazuje 40km/h ? Jakoś chyba masz tą tarczkę dziwnie obróconą ......
Nawet jakbyś miał tylko w km/h to powinna być pozycja cyfr tak samo jak w milach.
Robrob - 2013-09-07, 06:57
jeśli jedziesz w granicach 40mil to ptzeliczając na km masz około 70
witek1965 - 2013-09-07, 12:55
Ludzie kochane. Ktoś zdemontował koledze tarczę, założył druga( europejską) i sądził, że będzie OK. Niestety OK nie jest i nie będzie. Wskazówka pokazuje tak jak powinna gdzie tarcza wyskalowana była w milach, tyle, że tarcze europejska i amerykańska nie pokrywają się ze sobą, a mogłyby, wszak na amerykańskiej w dolnym kręgu jest skala w km, więc wystarczyło w weuropejskiej rozmieścić identycznie. Naliczania w milach nie zmieni się bez zmiany impulsatora, to powinno byc oczywiste i po co wałkować ten temat, skoro Robrob, wyjaśnił to już dawno.
gery73 - 2013-09-12, 18:04
Kup oryginalny licznik i po kłopocie, wymień tarcze na oryginalną (jeżeli to możliwe). Swoją drogą że też kolega kupił maszynkę po takiej kombinacji ?
gery73
Pirania_LM - 2013-09-12, 19:32
witek1965 napisał/a: | Ludzie kochane. Ktoś zdemontował koledze tarczę, założył druga( europejską) i sądził, że będzie OK. Niestety OK nie jest i nie będzie. Wskazówka pokazuje tak jak powinna gdzie tarcza wyskalowana była w milach, tyle, że tarcze europejska i amerykańska nie pokrywają się ze sobą, a mogłyby, wszak na amerykańskiej w dolnym kręgu jest skala w km, więc wystarczyło w weuropejskiej rozmieścić identycznie. Naliczania w milach nie zmieni się bez zmiany impulsatora, to powinno byc oczywiste i po co wałkować ten temat, skoro Robrob, wyjaśnił to już dawno. |
Przeliczyć mile na km, w odpowiednich miejscach oznaczyć, zrobić projekt tarczy w fotoshopie i wydrukować nową tarczkę i nakleić
Radek69 - 2013-09-12, 19:53
Jest dokładnie tak jak mówicie, a czy można zmienić i jak taki impulsator? i co jest najbardziej opłacalne w tej sytuacji ?
[ Dodano: 2013-09-12, 19:54 ]
próbowałem dobrać się do tej tarczki, ale to jest wszystko szczelnie zamknięte !!!
witek1965 - 2013-09-12, 20:05
Radek69 napisał/a: | próbowałem dobrać się do tej tarczki, ale to jest wszystko szczelnie zamknięte !! | no to raczej nikt tarczy nie wymieniał, tylko jest licznik od wersji europejskiej. Zrób fotke tego licznika. Impulsator nie będzie tani, wierz mi
Radek69 - 2013-09-12, 20:22
Tak wygląda mój winowajca....
vaaks - 2013-09-12, 20:49
Co to w ogóle jest???????????
arekw711 - 2013-09-12, 20:50
Weź to ściągnij i będzie spoko bo teraz wygląda beznadziejnie
witek1965 - 2013-09-12, 20:56
zrobiona na oko tarcza, która miała wskazywać kilometry na godzinę. Tak w zamyśle miało być, ale coś nie wyszło za bardzo i jest doopa.
[ Dodano: 2013-09-12, 21:04 ]
Radek69 napisał/a: | próbowałem dobrać się do tej tarczki, ale to jest wszystko szczelnie zamknięte !! | jak ktoś wstawił ten badziew, to i znaczy się można rozebrac. Szukaj na forum opisu, bo jest
gery73 - 2013-09-12, 21:37
No mówię - kup oryginalny licznik
Radek69 - 2013-09-13, 08:31
Więc podsumowując, mam licznik z tarczą samoróbką, jak kupię licznik oryginalny z km, to będzie mi wskazywać prawidłowo km i prędkość ?
arekw711 - 2013-09-13, 09:57
Cytat: | jak kupię licznik oryginalny z km, to będzie mi wskazywać prawidłowo km i prędkość ? |
Chyba nie , jeżeli miałeś licznik w milach to musisz taki kupić albo ściągnij tylko tą naklejkę w tym swoim liczniku
Żeby pokazywał w km musisz mieć licznik i chyba jeszcze ten czytnik czyli impulsator czy jak to się nazywa
gery73 - 2013-09-13, 12:30
Jak czytam ten wątek to sam mam mętlik w głowie ...
- krótko - Radek 69 - kup oryginalny licznik od V-stara 1100 w milach (bo takiego masz) zamień i jest po problemie. Twój motocykl ma wyskalowaną prędkość w milach i jeżeli założysz licznik w kilometrach to będzie pokazywał nie poprawną prędkość. Liczniki które mają skalę w milach mają także prędkośc w kilometrach na skali poniżej skali milowej tylko że mniejszymi cyferkami. Koniec kropa. Przykład czego Ci potrzeba http://allegro.pl/yamaha-...3546672913.html choć cena zacna.
pozdrawiam gery73
Pirania_LM - 2013-09-13, 12:36
Poza tym, każdy licznik "w milach" pod wartością prędkości mil ma skalę w km
gery73 - 2013-09-13, 14:26
Pirania_LM napisał/a: | Poza tym, każdy licznik "w milach" pod wartością prędkości mil ma skalę w km |
Tom żem kurdesz blaszka napisał ...:)))
Radek69 - 2013-09-13, 14:36
Ok, dziękuję wszystkim za pomoc !!
kapral - 2013-09-22, 15:41
wiecie co ja mam taka sama sytuacje , mam graga 1100 licznik w km/h ale naklejona byla naklejka na liczniku MPH i licznik wskazuje predkosci w milach i dystans rowniez.
problem jest w tym ze nie trzeba zmieniac tarczy ani kupowac nowego licznika ani imulsatora , licznik zostal przekalibrowany z tego co znalazlem w sieci tak wlasnie sie robi
tylko zasadnicze pytanie jak wrocic spowrotem do wskazań kilometrowych?
znacie moze kogos kto kalibruje liczniki?
[ Dodano: 2014-01-07, 21:06 ]
dla wszystkich "MĄDRYCH" i "ZNAWCÓW" na tym forum bo jak sie osobiscie przekonalem wielu profesorów tu jest... dla ktorych rozwiazaniem dla licznika wskazujacego mile zamiast km jest wymiana licznika za ok 500-600 pln....
OTO ODPOWIEDZ :
jesli masz licznik w km/h a wskazuje ci wolniej czyli mile/h wystarczy wypiąć z wiązki licznika malutki pierdolnik wielkosci połowy palca z ktorego wychodzą dwie krociutkie wiązki zakonczone wtyczkami... otórz ten PIERDOLNIK nazywa sie KALIBRATOREM PREDKOSCI i mozna go kupic w byle serwisie lub na ebay.... adekwatnie działa w druga strone .... wiec drodzy koledzy PROFESOROWIE zamiast głupio doradzac wymiany liczników lub szukac kogoss kto je programuje najpierw poszukajcie dokladniejszych informacji a potem udzielajcie swoich nadwyraz nieprzeyslanych rad...
arkady007 - 2016-02-27, 16:49
Odświeżając temat na e'bayu znalazłem takie cuś:
http://www.ebay.com/itm/S...hTpC1aQ&vxp=mtr
no i już można zmieniać mile na km i odwrotnie - a nawet pobawić się w wykalibrowanie licznika bez fabrycznego błędu
|
|