|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Elementy nadwozia - Jak uratować porysowaną szybę.
vaaks - 2013-08-24, 16:53 Temat postu: Jak uratować porysowaną szybę. Myślałem, że wyrzucę porysowaną szybę fot. 1 i będę musiał kupić nową. Ale... pomyślałem, że nic nie ryzykuję jak spróbuję coś z nią zrobić. No i zacząłem:
-szlifierka oscylacyjna, papier wodny od 180 poprzez pośrednie aż do 2500.
- pasta polerska G3
- teflon
Szlifowałem równomiernie całą szybę papierami o kolejnych gradacjach do uzyskania efektu jak na fot.2. Następnie polerowanie wiertarką i gąbką polerską średnio twardą i pastą polerską na mokro do uzyskania całkowitej przejrzystości. Na koniec pokrycie teflonem i wypolerowanie szmatką. Zaoszczędzone kilkaset złociszy.
Merlin - 2013-08-24, 17:27
Kawal dobrej roboty.
Napisz coś więcej o tym teflonie.
W dragu też polerowałem, efekt super w XV mam powlekaną i doopa.
vaaks - 2013-08-24, 17:32
Teflon w postaci emulsji można kupić w mieszalni lakierów, mi kupował w Głogowie Johny.pl
Zastosowałem go, aby zwiększyć gładkość szyby, a tym samym zwiększyć odporność na zabrudzenia.
Merlin - 2013-08-24, 17:55
Rozumiem, że szmatką po polerowaniu, czy wcierałeś polerką?
vaaks - 2013-08-24, 20:56
Merlin, nanosi się małą gąbeczką jak wosk, potem szmatką polerka.
Beny - 2013-08-24, 21:17
vaaks, ile godzin pracy bo efekt w szoku jestem
vaaks - 2013-08-24, 21:24
Beny, w zależności od głębokości zarysowań. Ja robiłem to 4-5 godzin. Ponieważ miałem dość głębokie zarysowania, użyłem grubych papierów na początku, a potem po kolei aż do 2500.
Jeżeli rysy są płytkie można zacząć od papierów 600, 800.
yapkovitz - 2014-01-13, 10:44
Do porysowanej szyby uzylem pasty Xerapol
Zyjon - 2014-01-13, 12:37
Na owiewce mam drobne ryski, czy można do ich usunięcia użyć popularnej TEMPO, czy jest też ona "zbyt agresywna" i w grę wchodzą specjalistyczne pasty polerskie ?
artek - 2014-01-15, 14:37
... próbowałem swojego czasu, TEMPO nie skuteczne ...
Merlin - 2014-01-15, 15:42
Automax skuteczna, pod warunkiem, że szyba nie ma warstwy ochronnej.
yorguś - 2014-01-30, 15:29
Ciekawe jak szyba będzie sie teraz zachowywać,jak straciła warstwe ochronną? Też mam tak porysowaną więc i tak nic do stracenia więc zaryzykuje polerke ?
Merlin - 2014-01-30, 16:33
yorguś napisał/a: | Ciekawe jak szyba będzie sie teraz zachowywać,jak straciła warstwe ochronną? Też mam tak porysowaną więc i tak nic do stracenia więc zaryzykuje polerke ? |
Warstwa ochronna to nic innego jak warstwa utwardzona, bez niej szyba będzie mięciejsza
wemar - 2014-01-30, 16:50
Tworzywa sztuczne to nie metal - struktura jest jednorodna. Niejednorodność robi się wtedy, gdy powierzchnia ulega degradacji od środowiska lub działania mechanicznego, ale nie nazwałbym tego ulepszeniem.
Szlifowanie i polerowanie niszczy natomiast ewentualne powłoki napylone/naniesione - barwienie, warstwę wygłądzającą, odbijającą, ale to można często odtworzyć preparatami.
Merlin - 2014-01-30, 17:08
Nie zgodzę się z Tobą, szybę w dragu wypolerowałem z powodzenie, szyby z mojego MS-a nie da się wypolerować, schodzi właśnie cieniutka warstwa ochronna, nie wiem czy napylana czy nakładana ale schodzi pozostawiając widoczne "plamy-ubytki".
Trzeba przeprowadzić próbę polerowania w mniej widocznym miejscu.
wemar - 2014-01-30, 17:18
Wyżej właśnie napisałem, że warstwy nanoszone zostaną szlifowaniem lub polerowaniem zniszczone. To, że w Dragu się udało, świadczy jedynie o tym, że to było tylko tworzywo (akryl lub poliwęglan), bez powłok.
yorguś - 2014-03-16, 19:09
Witam ponownie,zrobiłem dokładnie jak w powyższym przepisie i kiszka. Koszt;papiery ścierne 20z, pastaG3-25z, gąbka do wiertarki- 20z,i pare godzin zmarnowanych.Dodam że szyba identyczna jak na zdj-Silwerado Szyba została lekko matowa z drobnymi ryskami po gąbce.
witek1965 - 2014-03-16, 19:21
yorguś napisał/a: | Szyba została lekko matowa z drobnymi ryskami po gąbce. |
obroty rózniez odgrywają role, ponadto jakiej ziarnistości miałeś papier ( oczywiście wodny)
Ja wypolerowałem reflektory na cacy, a szybę Vaaksa pewnie byśmy też doprowadzili na cacy, ale uchwyt wiertarski szlag trafił i nie skończyliśmy.
G3 to ostra pasta, i po niej powinno się wygładzić czymś drobniejszym - G10, czy czymś w tym rodzaju. No i nikt nie obiecywał, że będzie łatwo.
yorguś - 2014-03-16, 19:29
No nie nie obiecywał,fakt.Tylko żałuję ,bo dziś dopiero na motobazarze kupiłem gąbke iokazało się właśnie to.A była też szyba za 270 zeta i sie zastanawiałem.Chytry dwa razy traci,hehe.Papierki od 1000 do 2500.
[ Dodano: 2014-03-18, 10:42 ]
No i zamówiłem nową za 300 zł z przesyłką i po problemie
|
|