|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Elementy nadwozia - Temperatura dyfra
cytek - 2013-07-08, 08:54 Temat postu: Temperatura dyfra Hej. Jak bardzo nagrzewa Wam się dyfer podczas jazdy ? Mój ma jakieś 40-50 stopni po około 30 km bez używania hamulca.
vaaks - 2013-07-08, 09:15
Mierzyłeś temperaturę - jak? Zawsze się nagrzewa, ale nie tak wysoko. U mnie nawet po długiej jeździe jest ciepły, ale nie gorący. Być może skończyły się łożyska, za mało oleju itd. Zalecam przegląd całościowy przekładni. Temat opisany na forum.
Galder - 2013-07-08, 11:48
Jeśli masz jak zmierzyć temperaturę dyfra, sprawdź po przejażdżce po której stronie jest cieplejszy, czy od strony skrzyni biegów czy tylnego łożyska, wtedy będziesz wiedział czy olej w samym dyfrze do wymiany lub (tfu, tfu) coś się rypło i za mocno trze.
cytek - 2013-08-19, 12:04
Wczoraj przeleciałem ponad 200 kilometrów i jest tak, temperatura wyczuwalna na całej powierzchni dyfra taka sama przód, tył bez znaczenia. Druga setka starałem się nie używać tylnego hamulca. Temperatura mniejsza o jakieś 5 stopni ale nadal wyczuwalna zdecydowanie pod ręką. Jechałem z plecakiem stała prędkość około 100km/h. Dyfer był na przeglądzie trzy miechy temu w kultowym Moto-Culcie więc możliwe, że coś spartolili. Chyba sam wymienię jeszcze raz olej bo ten wydaje się jakiś strasznie rzadki. Wcześniej nie miałem problemu Jaki olej polecacie ?
Radio - 2013-08-19, 12:09
W dyfrze jest przekładnia, a jak jest przekładnia to i występuje tarcie, więc wyczuwalna temperatura zawsze będzie, nie przejmuj się bo to są odznaki normalnej eksploatacji, zacznij się przejmować jak temperatura będzie wysoka.
witek1965 - 2013-08-19, 14:50
cytek napisał/a: | Dyfer był na przeglądzie trzy miechy temu w kultowym Moto-Culcie więc możliwe, że coś spartolili | jeżeli na przeglądzie, to nie ma takiej opcji, żeby coś spartolić, chyba, że zamiast oleju przekładniowego wlali Kujawski.
Każdy olej spełniający zalecenia producenta jest dobry. Na dzień dzisiejszy 80% dostępnych na rynku przewyższa te zalecenia. Olej z normą API GL 4 to już rzadkość, a każda wyższa jest OK.
Zalecenie producenta to : SAE 80 i GL 4. Jak zalejesz syntetycznym SAE 75-85 API GL 5 to też będzie miodnie. Możesz wlać do przekładni ciężko pracujących, aczkolwiek nie wiem w jakim celu, z dodatkiem dwusiarczku molibdenu. Cena taka sama, spokój duszy bezcenny. Te oleje są tak tanie, że można wymieniać co sezon. Wchodzi ok 0,2 literka.
|
|