| 
				
					| 
							
								|  | YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM 
 |  |  Elementy nadwozia - Temperatura dyfra
 
 cytek - 2013-07-08, 07:54
 Temat postu: Temperatura dyfra
 Hej. Jak bardzo nagrzewa Wam się dyfer podczas jazdy ? Mój ma jakieś 40-50 stopni po około 30 km bez używania hamulca.
   vaaks - 2013-07-08, 08:15
 
 Mierzyłeś temperaturę - jak? Zawsze się nagrzewa, ale nie tak wysoko. U mnie nawet po długiej jeździe  jest ciepły, ale nie gorący. Być może skończyły się łożyska, za mało oleju itd. Zalecam przegląd całościowy przekładni. Temat opisany na forum.
 Galder - 2013-07-08, 10:48
 
 Jeśli masz jak zmierzyć temperaturę dyfra, sprawdź po przejażdżce po której stronie jest cieplejszy, czy od strony skrzyni biegów czy tylnego łożyska, wtedy będziesz wiedział czy olej w samym dyfrze do wymiany lub (tfu, tfu) coś się rypło i za mocno trze.
 cytek - 2013-08-19, 11:04
 
 Wczoraj przeleciałem ponad 200 kilometrów i jest tak, temperatura wyczuwalna na całej powierzchni dyfra taka sama przód, tył bez znaczenia. Druga setka starałem się nie używać tylnego hamulca. Temperatura mniejsza o jakieś 5 stopni ale nadal wyczuwalna zdecydowanie pod ręką. Jechałem z plecakiem stała prędkość około 100km/h. Dyfer był na przeglądzie trzy miechy temu w kultowym Moto-Culcie więc możliwe, że coś spartolili. Chyba sam wymienię jeszcze raz olej bo ten wydaje się jakiś strasznie rzadki. Wcześniej nie miałem problemu
  Jaki olej polecacie ? Radio - 2013-08-19, 11:09
 
 W dyfrze jest przekładnia, a jak jest przekładnia to i występuje  tarcie, więc wyczuwalna temperatura zawsze będzie,  nie przejmuj się bo to są odznaki normalnej eksploatacji, zacznij się przejmować jak temperatura będzie wysoka.
 witek1965 - 2013-08-19, 13:50
 
 
 jeżeli na przeglądzie, to nie ma takiej opcji, żeby coś spartolić, chyba, że zamiast oleju przekładniowego wlali Kujawski. 	  | cytek napisał/a: |  	  | Dyfer był na przeglądzie trzy miechy temu w kultowym Moto-Culcie więc możliwe, że coś spartolili | 
 Każdy olej spełniający zalecenia producenta jest dobry. Na dzień dzisiejszy 80% dostępnych na rynku przewyższa te zalecenia. Olej z normą API GL 4 to już rzadkość, a każda wyższa jest OK.
 Zalecenie producenta to : SAE 80 i GL 4. Jak zalejesz syntetycznym SAE 75-85 API GL 5 to też będzie miodnie. Możesz wlać do przekładni ciężko pracujących, aczkolwiek nie wiem w jakim celu, z dodatkiem dwusiarczku molibdenu. Cena taka sama, spokój duszy bezcenny. Te oleje są tak tanie, że można wymieniać co sezon. Wchodzi ok 0,2 literka.
 
 |  |