YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elementy nadwozia - Temperatura dyfra

cytek - 2013-07-08, 08:54
Temat postu: Temperatura dyfra
Hej. Jak bardzo nagrzewa Wam się dyfer podczas jazdy ? Mój ma jakieś 40-50 stopni po około 30 km bez używania hamulca. :poddajesie:
vaaks - 2013-07-08, 09:15

Mierzyłeś temperaturę - jak? Zawsze się nagrzewa, ale nie tak wysoko. U mnie nawet po długiej jeździe jest ciepły, ale nie gorący. Być może skończyły się łożyska, za mało oleju itd. Zalecam przegląd całościowy przekładni. Temat opisany na forum.
Galder - 2013-07-08, 11:48

Jeśli masz jak zmierzyć temperaturę dyfra, sprawdź po przejażdżce po której stronie jest cieplejszy, czy od strony skrzyni biegów czy tylnego łożyska, wtedy będziesz wiedział czy olej w samym dyfrze do wymiany lub (tfu, tfu) coś się rypło i za mocno trze.
cytek - 2013-08-19, 12:04

Wczoraj przeleciałem ponad 200 kilometrów i jest tak, temperatura wyczuwalna na całej powierzchni dyfra taka sama przód, tył bez znaczenia. Druga setka starałem się nie używać tylnego hamulca. Temperatura mniejsza o jakieś 5 stopni ale nadal wyczuwalna zdecydowanie pod ręką. Jechałem z plecakiem stała prędkość około 100km/h. Dyfer był na przeglądzie trzy miechy temu w kultowym Moto-Culcie więc możliwe, że coś spartolili. Chyba sam wymienię jeszcze raz olej bo ten wydaje się jakiś strasznie rzadki. Wcześniej nie miałem problemu :( Jaki olej polecacie ?
Radio - 2013-08-19, 12:09

W dyfrze jest przekładnia, a jak jest przekładnia to i występuje tarcie, więc wyczuwalna temperatura zawsze będzie, nie przejmuj się bo to są odznaki normalnej eksploatacji, zacznij się przejmować jak temperatura będzie wysoka.
witek1965 - 2013-08-19, 14:50

cytek napisał/a:
Dyfer był na przeglądzie trzy miechy temu w kultowym Moto-Culcie więc możliwe, że coś spartolili
jeżeli na przeglądzie, to nie ma takiej opcji, żeby coś spartolić, chyba, że zamiast oleju przekładniowego wlali Kujawski.
Każdy olej spełniający zalecenia producenta jest dobry. Na dzień dzisiejszy 80% dostępnych na rynku przewyższa te zalecenia. Olej z normą API GL 4 to już rzadkość, a każda wyższa jest OK.
Zalecenie producenta to : SAE 80 i GL 4. Jak zalejesz syntetycznym SAE 75-85 API GL 5 to też będzie miodnie. Możesz wlać do przekładni ciężko pracujących, aczkolwiek nie wiem w jakim celu, z dodatkiem dwusiarczku molibdenu. Cena taka sama, spokój duszy bezcenny. Te oleje są tak tanie, że można wymieniać co sezon. Wchodzi ok 0,2 literka.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group