YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Prawo - Widzenie 3D a bezpieczeństwo

kowal123 - 2013-06-05, 08:05
Temat postu: Widzenie 3D a bezpieczeństwo
Witam,
Nie wiem czy w odpowiednim dziale. Chciałbym zapytać czy widzenie 3D a raczej brak widzenia w 3D(w okularach:) ) ma jakiś negatywny wpływ na jazdę motorem?
Lekarz podczas badań stwierdził brak widzenia w 3D sugerując brak możliwości precyzyjnego zbadania odległości - bzdura?
Dotychczas jeździłem na B, + jakimiś tam komarkami itd i problemu żadnego z jazdą nie było czy też odległością.
Oczywiście jazda na dragstarze turystycznie by była a nie na jakimś ścigaczu 200km/h.


Z góry dzięki

fazzi - 2013-06-05, 08:48

jesli jezdziles samochodem i nie bylo problemu to na motocyklu rowniez, nawet latwiej ci bedzie trafic do garazu bo motocykl jest wezszy ;D
Lady Blue - 2013-06-05, 09:15
Temat postu: Re: Widzenie 3D a bezpieczeństwo
najgorsze jest to, że w jednym mieście, u jednego lekarza robi się takie badania a u drugiego lekarza w tym samym mieście już nie. Mieliśmy podobny problem ja zrobiłam badania "widzi Pani to -tak, a to- też, ok, na jednej nodze stanąć, ok dziękuję", mój mąż parę miesięcy po mnie jak się badał, to już masakra 5 tys. testów w między innymi właśnie ten o którym mówisz. U jednego lekarza zrobił jeden test, powiedział mu że nic z tego bo nie wyszedł. To poszedł do drugiego a ten zrobił 3 testy (na to widzenie przestrzenne) i wyszło, że tylko w jednym coś nie halo więc... :brawo: a wracając do meritum, nie, nie ma żadnej różnicy w jeździe, przynajmniej Ghost żadnej "nie widzi" ;D
kowal123 - 2013-06-05, 09:37

Tak powiedział o tym 3D że się zacząłem zastanawiać nad sensem robienia kursu na A i mnie trochę zniechęcił. Zrobię jeszcze raz ten test na spokojnie a jak nie to zniżka w kinie na 3D będzie:D
OldDiver - 2013-06-05, 10:13

U mnie w firmie uzywamy samochodów słuzbowych do celów delegacyjnych. Firma podczas okresowych badań zażyczyła sobie badań "motoryzacyjnych". Po pierwszych podejściach okazało się że badania na kosmonautę radzieckiego to pikus z tym serwowanym zakresem badań i wymagań. Okazało że zostały zaserwowane badania jak dla kierowców zawodowych. Ludzie zaczęli olewac te badania bo (jak ktoś mówił) np. negatywne wynik idą do Wydziału Komunikacji i można juz tam mieć krechę.
Merlin - 2013-06-05, 11:31

Nie dane mi ogladać trójwymiaru od urodzenia.
Może się przystosowałem ale mnie to nie przeszkadza.

Przecież ludzie z jednym okiem też mogą prowadzić pojazdy.

Dag - 2013-06-05, 12:32

Oczywiście że mogą tylko nie widzą dobrze odległości.
Nie wiem czy byliście podawani testowi ułożenia przedmiotów na tej samej linii.
Coś alla muszka i szczerbinka tylko mają być ułożone w jednej linii :)
Osoby z niewidzeniem na jedno oko raczej tego testu nie przejdą gdyż nie mają głębi widzenia.

qbczas1984 - 2013-06-05, 12:42

znajomy z roboty ostatnio byl na badaniach okresowych i psychotestach, od kilkunastu lat jezdzi wozkiem widlowym i nigdy nie bylo problemow z badaniami, a teraz powiedzieli ze nie widzi w 3d i nie podbila papierow. Dodam, ze kumpel prawko na A i B posiada, duzo razem na moto smigamy i nie widzialem zebu on czegos nie widzial ;d
fazzi - 2013-06-05, 12:43

takie badania sa rowniez robione przy badaniach wysokosciowych ale to na prawde nie jest wazne w jezdzie na motocyklu a na pewno nie eliminuje kogos z taka wada
kowal123 - 2013-06-05, 13:09

ok, porobie inne badania w tym kierunku. dzięki za info :)
temat do zamknięcia

Dag - 2013-06-05, 14:41

fazzi napisał/a:
takie badania sa rowniez robione przy badaniach wysokosciowych ale to na prawde nie jest wazne w jezdzie na motocyklu a na pewno nie eliminuje kogos z taka wada


Możliwe , że nie jest ważne ... lecz przy braku głębi widzenia możesz łatwo rypnąć w auto w czasie wyprzedzania ;D

fazzi - 2013-06-05, 14:59

Dramatyzujesz, naprawde widzisz jakas wieksza roznice w wyprzedzaniu samochodem i motocyklem?
Przeciez jezdzi samochodem wiec ta jego wada nie moze byc jakas wielka

OldDiver - 2013-06-05, 15:01

A dlaczego kot nie potrzebuje 3D ? :nie_wiem:
Przychodzi do mnie jednooczny kot sasiadów i daje sobie rade w wyspecjalizowanych skokach, łapaniu much itd. :nie_wiem:

witek1965 - 2013-06-05, 15:25

OldDiver napisał/a:
Okazało że zostały zaserwowane badania jak dla kierowców zawodowych.


bo za takie
OldDiver napisał/a:
Firma podczas okresowych badań zażyczyła sobie badań "motoryzacyjnych"
wszak zapłaciła, przecież nie zrobiono Wam prezentu. Takie badania kosztują, każdy jeden test.

Takie badanie, tylko w ciut mniejszym zakresie robią również operatorzy maszyn ciężkich pracujący pod ziemią.. Głębia widzenia, testy psychotechniczne, refleks,reakcja na bodźce zewnętrzne itp to podstawa i nikt nie robi z tego wielkiego problemu. Ludzie przechodzą je okresowo i pracują.

Cytat:
Ludzie zaczęli olewac te badania bo (jak ktoś mówił) np. negatywne wynik idą do Wydziału Komunikacji i można juz tam mieć krechę.


Nie wiem w jakiej firmie pracujesz, ale u nas nie ma takiej możliwości jak olanie badania. Co to przedszkole, że pracownik wybiera jakie badania robi, a jakich nie ? Olewasz badania spadasz ze stanowiska górnik-operatora SCMG i leci po kieszeni ostro.

Druga część wypowiedzi, to już czysta bajka. Do wydziału komunikacji nie sa wysyłane wyniki takich badań. Chyba, że zostałeś skierowany przez policję.

majkelpl - 2013-06-05, 15:55

fazzi napisał/a:
Dramatyzujesz, naprawde widzisz jakas wieksza roznice w wyprzedzaniu samochodem i motocyklem?
Przeciez jezdzi samochodem wiec ta jego wada nie moze byc jakas wielka


Jest bardzo to wazne przy ocenie odleglosci ...
Generalnie, od poprzedzajacego pojazdu, mijanego, znakow, sygnalizacji swietlnej itp.
W samochodzie łatwiej to ogarnac a na motocyklu i tak musisz miec oczy dookola glowy i duzo lepiej reagowac i przewidywac.
Ci co maja jedno oko i widza tylko jednym tez maja bardzo zle i w sumie nie powinni jezdzic pojazdami.
Daltonisci jakos tez dostaja prawko.
Jakby tak wskazac kto moze prowadzic pojaz a kto nie to polowa z nas smiagla by komunikacja miejska.

OldDiver - 2013-06-05, 19:05

witek1965, Jest w firmie kilka sanochodów osobowych używanych przy wyjazdach w teren na pomiary. Pracownicy wykorzystywani sa jako kierowcy. I było powiedziane że tylko te osoby moga prowadzić samochód i przewozić pasazerów którzy przejdą pozytywnie ten dodatkowy, nie wymagany na tym stanowisku test. Stanowisko - pracownik zabiurkowy. No i kilka osób testu na kosmonautę nie przeszło i okazało się że nie ma komu jeździć w delegacje. Dodatkowo poszła fama że ta instytucja ma obowiązek przekazywać wyniki badań do .... powiedzmy Wydziału Komunikacji. A że to były także osoby starsze więc spanikowały że mogą mieć problemy komunikacyjno-zdrowotne. Ostatnie testy były juz dla ludzi. :)
ASPAHARIAN - 2013-06-05, 19:15

A tu chodzi o to że jak pójdziesz do kina np. I wkładasz okulary na film to nie widzisz w 3D tylko 2D tak? To coś takiego istnieje? Czyli przy tych badaniach wzroku gdzie zakładają okulary i się cyferki odczytuje z wpierw nie widocznego obrazka to się nic nie widzi? Nawet pojęcia nie miałem że może być brak takiej czynności mózgu/wzroku. Człowiek to się uczy całe życie. :nie_wiem:
witek1965 - 2013-06-05, 19:32

OldDiver napisał/a:
Dodatkowo poszła fama że ta instytucja ma obowiązek przekazywać wyniki badań do .... powiedzmy Wydziału Komunikacji.
a WK ma to głęboko w .....
Dag - 2013-06-05, 19:44

ASPAHARIAN zapewne chodzi Ci o badanie na daltonizm z tymi cyferkami co się pojawiają :)

witek1965 dużo osób ma w dup... tutaj pewne sprawy do momentu wypłacania odszkodowania ;D

witek1965 - 2013-06-05, 20:02

Dag, nie o to chodzi. WK nie interesują jakieś badania dla zawodowych kierowców w stosunku do kierowców amatorów. I co z tego, że taki wynik badania otrzymają? To tylko świadectwo tego, że witek1965 nie może być kierowcą zawodowym. A koledzy OldDivera trzęśli doopami, że im prawka pozabierają. Przynajmniej ja to tak z jego wypowiedzi zrozumiałem.
Merlin - 2013-06-05, 20:08

Na motocyklu jeżdżę x lat i jeszcze nigdy mnie nie kontrolowali wiec na ch.. mi prawko ? :hahaha:
OldDiver - 2013-06-05, 20:13

witek1965 napisał/a:
Przynajmniej ja to tak z jego wypowiedzi zrozumiałem.
Zgadza się. Spróbuję rozpoznać temat bo mnie to bezpośrednio nie dotyczyło więc nie pamiętam szczegółów typu ... jaki Wydział i czy Wydział. ;D
witek1965 - 2013-06-05, 20:23

OldDiver, nie przejście badania obowiązkowego dla kierowców zawodowych nie powoduje utraty prawa jazdy amatorskiego. Po prostu dany delikwent nie może pracować w charakterze kierowcy zawodowego i wszystko.
pyra - 2013-06-05, 21:23

a dokładniej przewozić osób pojazdem słuzbowym ;D
PrzemekN - 2013-06-05, 22:24

pyra napisał/a:
a dokładniej przewozić osób pojazdem słuzbowym ;D

A siebie może przewozić samochodem służbowym? ;d

U-BOOT - 2013-06-05, 22:29

pyra napisał/a:
a dokładniej przewozić osób pojazdem słuzbowym ;D

Osób lub rzeczy.Dokładnie ;D

kowal123 - 2013-06-05, 22:34

wada polega na tym że:
bez okularów 3D widzi się obraz lekko rozmazany tzn jeden naniesiony na drugim i lekko przesunięty - norma
w okularach 3D widzi się obraz w 2D ale ładnie naniesione na siebie juz obrazy i jest to obraz 2D dobrej jakości.
Określenie odległości czyli badanie z długopisami było bez problemu tj który jest dalej, bliżej itd.
Z info w necie: nawet 10% ludzi może mieć z tym problem i nawet o tym nie wiedzieć

P.S. nie liczyłem na tak dużą ilość odpowiedzi, miło.

OldDiver - 2013-06-06, 08:41

Zrobiłem w pracy rozpoznanie tematu samochody słuzbowe a zakres psychotestów.
- firmy ubezpieczeniowe warunkują ubezpieczenie lub zakres ubezpieczenia od "odpowiednich" uprawnień, zdolności zdrowotnych kierowcy firmowego samochodu.
- jednostka przeprowadzajaca psychotest ma obowiazek przekać informacje o negatywnym badaniu lub na granicy do Wydziału Komunikacji (z przeprowadzonej rozmowy z lekarzem przeprowadzajacym badanie).

Jako że troche moje uwagi sa OT w temacie 3D nie chciałbym kontynuować dyskusji. Tak u mnie w firmie jest, tak jednostki przeprowadzajace psychotesty postepują.
Howgh !

mmwj - 2013-08-10, 10:56

kowal123 napisał/a:
Lekarz podczas badań stwierdził brak widzenia w 3D sugerując brak możliwości precyzyjnego zbadania odległości - bzdura?
Dotychczas jeździłem na B, + jakimiś tam komarkami itd i problemu żadnego z jazdą nie było czy też odległością.
Oczywiście jazda na dragstarze turystycznie by była a nie na jakimś ścigaczu 200km/h.


Lekarz dobrze stwiedził ,że nie możesz prowadzić motocykla jeśli nie masz widzenia stereoskopowego , czyli tzw. 3D
Kierował się obowiązującym prawem , czyli wg. Dz.U.2013.133 Badania lekarskie kierowców i osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami a tam jest
Załącznik nr 3 pt. SPOSÓB OCENY STANU NARZĄDU WZROKU W CELU STWIERDZENIA ISTNIENIA LUB BRAKU PRZECIWWSKAZAŃ ZDROWOTNYCH DO KIEROWANIA POJAZDAMI
i tam jest tabelka z uwzględnieniem widzenia 3D - widzenie stereoskopowe

1) dla kategorii A i A1 wymagane prawidłowe
2) dla kategorii B, B1, B+E i T w przypadku stwierdzenia jednooczności można orzec brak przeciwwskazań do kierowania pojazdami pod następującymi warunkami:
a) ostrość wzroku oka widzącego wynosi nie mniej niż 0,6 z korekcją (dopuszczalna korekcja w granicach: ±8,0 D),
b) pole widzenia oka widzącego wynosi 80° od skroni i co najmniej 30° od nosa oraz w górę i w dół,
c) od powstania jednooczności upłynęło co najmniej 12 miesięcy i badany ukończył 20 lat


Także "krótka piłka" widzisz w 3D możesz mieć prawo jazdy kat. A i B , nie widzisz tylko B , a tak na marginasie nie mając widzenia 3D masz złą ocenę odległości i brak poczucia głębi obrazu i możesz stwarzać zarożenie dla innych uczestników ruchu drogowego .
Powodzenia mimo wszystko

Merlin - 2013-08-10, 13:23

Bzdury,
a jak ktoś ma tylko jedno oko ?

Nie widzę w 3D ! (mimo, że mam dwoje oczu) samochodami zrobiłem z 800 tys kilometrów, motocyklami ze 100 tys, jak dotąd (i oby dalej) bezwypadkowo.

Zawodowo, nie.

mmwj - 2013-08-10, 13:32

Merlin napisał/a:
a jak ktoś ma tylko jedno oko


Wg. przepisów prawa jednooczność dyskwalifikuje z posiadania prawa jazdy kat. A, A1, A2.

Cieszę się, że jeździsz, że bezwypadkowo ale jeśli nie masz widzenia stereoskopowego teraz nie przeszedłbyś badań na kat. A (chyba ,że lekarz nie wykonuje takiego badania, bo oszczędza na narzędziach badawczych , a ceny nie małe - szukaj test muchy , Randota , TNO )
;
a jeśli nie czytałeś uważnie , to jeszcze raz
dla kategorii B, B1, B+E i T w przypadku stwierdzenia jednooczności można orzec brak przeciwwskazań do kierowania pojazdami pod następującymi warunkami:
a) ostrość wzroku oka widzącego wynosi nie mniej niż 0,6 z korekcją (dopuszczalna korekcja w granicach: ±8,0 D),
b) pole widzenia oka widzącego wynosi 80° od skroni i co najmniej 30° od nosa oraz w górę i w dół,
c) od powstania jednooczności upłynęło co najmniej 12 miesięcy i badany ukończył 20 lat



szrokości

witek1965 - 2013-08-10, 13:33

Merlin napisał/a:
a jak ktoś ma tylko jedno oko ?
to chiba nie dostanie zgody na prawko :nie_wiem:
Merlin - 2013-08-10, 13:56

Mam dalekiego znajomego, który dobrze widzi na jedno oko (drugie stracił w dzieciństwie) ma prawko ze 30 lat, kat B.

Przepisy unijne strona 30 wzrok, grupa 1, punkt 6.2 (te określone prawem 0,6)

http://eur-lex.europa.eu/...018:0060:PL:PDF

witek1965 - 2013-08-10, 14:11

Merlin, dziękować. I znowu Witek się czegoś dzięki kolegom nauczył. Więc jak to jest w końcu u Nas, bo dyrektywy unijne nas również obowiązują ? A może nie obowiązują, bo we Francji można jeździć na niezłej bani, a u nas nie :hahaha:
mmwj - 2013-08-10, 15:04

Merlin napisał/a:
ma prawko ze 30 lat, kat B.


nie czytasz jednak uważnie , można mieć prwawo jazdy kat. B przy jednoocznośći ...
cytuję ponownie
dla kategorii B, B1, B+E i T w przypadku stwierdzenia jednooczności można orzec brak przeciwwskazań do kierowania pojazdami są jednak pewne warunki

Merlin - 2013-08-10, 15:14

Fakt, postaram się czytać z większym zrozumieniem, źle napisałem miało być TYLKO kat B.
mmwj - 2013-08-10, 21:02

no i wszystko jasne , i nastąpiło zawieszenie broni :poddajesie: :brawo:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group