|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Śruba banana/fendera DS 650 custom (v. europejska)
Mnich - 2013-05-02, 21:45 Temat postu: Śruba banana/fendera DS 650 custom (v. europejska) Po jednej z wycieczek dojechałem do domu bez jednej śruby mocującej fendery (a w konsekwencji wszystko co z tyłu na nich wisi).
Z jednej strony sprawa prosta M10x25 z kolistym łbem na inus. Problem w tym, że nie bardzo wiem jaki to gwint. Kupiłem z allegro ale nie wchodzi. Zanim kupię worek kolejnych, potrzebuję dokładnych parametrów.
W instrukcjach znalazłem wyłacznie nr części. Do Yamahy jeszcze nie dzwoniłem, bo zakładam, że u nich zdążę zawsze przepłacić jak nie znajdę nigdzie indziej.
Pytanie: jaki gwint i gdzie ewentualnie kupić tę śrubę?
witek1965 - 2013-05-02, 22:08
Mnich napisał/a: | Pytanie: jaki gwint i gdzie ewentualnie kupić tę śrubę? | metryczny, najzwyklejszy na świecie. Gdzie kupisz -wszędzie. O ile pamiętam, jest to ósemka ( M8)
Mnich - 2013-05-02, 22:20
witek1965, Mierzyłem suwmiarką i zamówiłem M10 z marszu na allegro. Przyszły piękne nierdzewne, tylko nie wchodzą. Stąd pytanie o gwint. Czyżbym źle zmierzył? wyszło mi 10mm "jak w dym". A w dziurę nie wchodzi
Przykładałem zakupione do tych, oryginalnych i bez "grzebienia", czyli na oko, gwint jakby gęstszy w oryginalnych.
witek1965 - 2013-05-02, 22:22
tak na marginesie, fender zawsze kojarzył mi się gitara elektryczną. W manual service jest wzkaz śrub i momentów. Trzeba tylko znać angielski - przykro mi, ale w tej kwestii nie pomogę
[ Dodano: 2013-05-02, 22:24 ]
Mnich, może mylę miejsce. Czy chodzi o śruby, które spinają błotnik tylny z bananem ? Z tym kojarzy mi sie banan. W 6502-tce classic były M8 metryczne. Jeżeli o co innego chodzi, to nie wiem. Jeżeli piszesz, że M10, i gwint jest drobniejszy, to albo 10x1,25, albo M10 x 1 w co wątpię.
Mnich - 2013-05-02, 22:26
witek1965,
Stanowczo fender to strato lub tele , choć grałem na gibsonowatych zawsze.
W temacie śruby - w manualach jest tylko nr części, sprawdzałem również te anglojęzyczne. Chyba pozostanie serwis.
witek1965 - 2013-05-02, 22:36
Mnich napisał/a: | Chyba pozostanie serwis. | najzwyklejszy sklep "żelazny"
Mnich napisał/a: | W temacie śruby - w manualach jest tylko nr części | na pewno ? zerknij na załącznik. Jest skopiowane z pliku PDF z namuala XVS 650 i to na dodatek customa
tu masz wszystko co napisano w serwisówce. Zawsze możesz kupić zwykłe, czarne na próbę za kilka złotych, a potem zamówić z nierdzewnej stali.
[ Dodano: 2013-05-02, 22:37 ]
jeżeli jest cos skopane, to : albo przysłano ci złą śrubę, albo ktos przerobił M8 na M10 z drobnym skokiem. Raczej chyba nie.
Mnich - 2013-05-02, 23:12
Jak pisałem jest to 10-ka. Przymierzałem przysłaną do oryginalnej. Chyba będzie 10x1.25.
W pliku od Ciebie też jest 10-ka.Tu mam już jasność. Nie doprecyzowałem, że chodzi o mocowanie banana do ramy. Pytanie co oznaczają 3 ostatnie kolumnty zamieszczonego przez Ciebie fragmentu manuala.
fazzi - 2013-05-03, 10:01
mozliwe ze w 650 sa inne sruby ale te z 1100 mam przed soba i sa to na 100% sruby M8x 30, oczywiscie z zaleznosci co mamy z tylu dolozone ta dlugosc sie zmienia
Bakteria77 - 2013-05-03, 10:05
Fazzi, Ty chyba nie o tych śrubach piszesz. Ja do tyłu dokładałem po kolei różne stelaże, oparcia, a tych śrub nie zmieniałem.
PSZEMAS - 2013-05-03, 12:17
Mnich, masz rację te śruby mają drobniejszy gwint niż standard. Przerabiałem to w zeszłym roku kiedy rozbierałem 650-tkę.
Wykręciłem te śruby i zamiast nich dałem zwykły pręt gwintowany i nakrętki kołpakowe (oczywiście przegwintowałem otwory przed wkręceniem pręta).
Mogę zerknąć jak chcesz czy mam jeszcze w garażu te oryginalne co wykręciłem.
Jeśli są takie same jak w classicu to mogę Ci wysłać.
Tak wyglądały u mnie gwinty z nakrętką kołpakową
fazzi - 2013-05-03, 12:37
masz racje, bo ja pisalem o srubach w clasicu 1100
remol71 - 2013-05-03, 12:45
Tylko nie wkręcaj tam śrub marketowych, bo zrobisz krzywdę pasażerce. Zastosuj śruby odpowiedniej klasy. Tam jest chyba 8.8 tak z pamięci.
witek1965 - 2013-05-03, 13:21
remol71 napisał/a: | Tylko nie wkręcaj tam śrub marketowych | nie ma czegoś takiego. Zarówno w marketach budowlanych kupisz śruby 5.8 jak i 8.8. W marketach nie kupisz już 10.8, czy 12.8, ale w specjalistycznym sklepie kupisz 5.8 bez problemu. 5.8 nie nadają sie do pojazdów, ale już do skręcania regałów, czy belek drewnianych do łączników, czy samych z sobą jak najbardziej Markety budowlane jak sama nazwa wskazuje maja asortyment budowlany i takie śruby jak najbardziej spełniają swoje zadanie.
remol71 - 2013-05-03, 13:24
witek1965 napisał/a: | remol71 napisał/a: | Tylko nie wkręcaj tam śrub marketowych | nie ma czegoś takiego...... |
Jest Towar zerowej wartości, z napisami dla zmyłki. Tanio, taniej, z Chin
witek1965 - 2013-05-03, 13:33
remol71 napisał/a: |
Jest Towar zerowej wartości, z napisami dla zmyłki. | no chyba, ze tak. O ja naiwny, sądziłem, że to co jest napisane ma jakąś wartość. Rzadko korzystam z zakupów w marketach budowlanych, ale wierze na słowo, że tak jest. Kiedyś kupiłem kilka śrub zamkowych i nic się nie działo, ale jak napisałem poprzednio - do skręcania belek nie było konieczności mocniejszych śrub stosować.
Tak, czy siak -Mnich, zastosuj się do uwagi kolegi i kup śruby minimum 8.8. Uwaga - śruby ze stali nierdzewnej A2 maja inne oznaczenia klasy
PSZEMAS - 2013-05-03, 13:44
Mnich sprawdziłem i mam taką śrubę. M10 - 25mm gwintu skok gwintu 1,25 na imbus 6.
Jeśli takiej szukasz to wrzuć mi na PW swój adres to w poniedziałek Ci wyślę.
Mnich - 2013-05-03, 15:04
PSZEMAS dzięki Tobie nie będę musiał
Adres poszedł na priva.
Pozostaję dłużnikiem.
Dzięki.
witek1965 - 2013-05-03, 17:24
Mnich napisał/a: | Pytanie co oznaczają 3 ostatnie kolumnty zamieszczonego przez Ciebie fragmentu manuala.
| nie mam pojęcia, nie znam angielskiego. Skopiowałem wszystko co miało w opisie rear Fender
|
|