|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - chrupanie przy przetaczaniu moto
piostar - 2013-04-25, 12:09 Temat postu: chrupanie przy przetaczaniu moto Witam, jak w temacie- gdy pcham motor do przodu lub tyłu słyszę takie chrupanie co mniej więcej obrót wału kardana chrupanie wychodzi z miejsca gdzie zaczyna się kardan- tak mi sie wydaje. Gdy jadę, ruszam nie słychać i nie czuć nic dziwnego.
Może ktoś ma pomysł i naprowadzi mnie na coś konkretnego.
Gostek - 2013-04-25, 18:33
Może korniki Ci się zalęgły
A tak na poważnie to nie mam pojęcia.
Ale życzę bezawaryjnej jazdy
witek1965 - 2013-04-25, 18:34
piostar napisał/a: | chrupanie wychodzi z miejsca gdzie zaczyna się kardan | Czyli konkretnie skąd ? Bo mam wrażenie, ze mylisz pojęcia.
Kardan, czyli przegub krzyżowy, jest zamocowany do wałka, który wychodzi ze skrzyni biegów. Do niego wchodzi, zupełnie swobodnie wał napędowy, zakończony wielowypustem. Druga srona wału napędowego, również jest zakończona wielowypustem i wchodzi do tulei, która jest przykręcona do wałka wychodzącego z przekładni wtórnej. Przekładnię wtórną pokazałeś na zdjęciu.
Gdyby nie było to istotne, mógłbyś mnie posądzić o mundrowanie się, ale jest. W Przekładni jest tuleja przykręcana do wałka. Gwint w tym wałku, bywa, że się urywa, ale generalnie nie dzieje sie nic. Jeździsz i nawet nie wiesz, że jest problem. Natomiast z drugiej strony ( od kardana), też urywa się gwint, ale jechać już się zbytnio nie da.
piostar - 2013-04-25, 21:12
Dokładnie nie wiem skąd. Załatwiam stojak i po podniesieniu może coś konkretniej opiszę.
Dziś pyknęłem 350km iżądnych kłopotów.
Demolka - 2013-04-25, 21:19
Jeśli na fotce jest twoje koło, to odpadają szprychy, które gdy nie naciągnięte potrafią właśnie "chrupać".
Może też przy przetaczaniu moto chrupać piasek (rdza) w tylnym kole gdze zazębia się dyfer z kołem. Może simmering sparciał i naciąga wodę z piachem. Znam taki przypadek.
Ale generalnie "chrupiące korniki" są nie do znalezienia bez rozbiórki podejrzanych elamentów lub wychodzą same ale po awarii. Powodzenia w szukaniu
witek1965 - 2013-04-25, 23:16
piostar napisał/a: | Załatwiam stojak i po podniesieniu może coś konkretniej opiszę. | Demolka napisał/a: | Ale generalnie "chrupiące korniki" są nie do znalezienia bez rozbiórki podejrzanych elamentów lub wychodzą same ale po awarii. Powodzenia w szukaniu |
i nie ma z tym wiele roboty. Wierz mi. Zdejmij, rozkręć ( przy okazji wymyjesz i nałożysz nowy smar).
Henryk49 - 2013-08-18, 09:38
witek1965 sorry że wejdę w temat ale wczoraj jadąc bach i niespodzianka po puszczeniu manetki usłyszałem wycie jak w stary dyfer rozebrałem moto okazało się że jest zerwany gwint na wałku który wychodzi z silnika i mam problem jak ten wałek wyciągnąć i gdzie go kupić może coś doradzisz z góry dziękuję.
vaaks - 2013-08-18, 10:06
To dość częsta awaria w DSach. Wałek można zregenerować, ale to wymaga rozebrania silnika i jego demontaż - duża robota. Ci, których spotkała taka awaria radzą sobie tak, że jeżeli zostały 2-3 nitki gwintu, dają cieńszą podkładkę i wkręcają nakrętkę na klej. Robi się to bez rozbierania silnika. To doraźne rozwiązanie, a docelowe tak jak wyżej.
Henryk49 - 2013-08-18, 10:44
vaaks dzięki zostało mi z 3 nitki gwintu spróbuję w ten sposób
witek1965 - 2013-08-18, 15:22
na szybko nic innego nie wymyślisz, resztę napisał Vaaks
|
|