|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Elementy nadwozia - przednie zawieszenie - wymiary, ocena sprawności działania
Leonn - 2013-04-22, 23:18 Temat postu: przednie zawieszenie - wymiary, ocena sprawności działania Witam
Mam pytanie ponieważ jeżdżę z kolegą który również posiada DS 650 i zauważyłem że mój sprawia wrażenie niższego (półki zbiornik przednia lampa osadzona jak by optycznie niżej)
Postanowiłem zmierzyć i podać wymiary moto na tzw nominalnym ułożeniu z bez siadania dociskania itp - wymiary przedstawiłem na obrazku i prosił bym abyście też zwymiarowali swoje DS 650 bo mam podejrzenia jak by przód za bardzo mi opadł
przy transporcie pasy dociskał za gmol i z tyłu za wahacz moto dość mocno do podłogi może być tak że sprężyny się poddały i skróciły przy 5 godzinnym docisku, zero wycieków itp
oprócz tego zauważyłem ze przód mam bardzo miękki przez co noszę się z zamiarem wymiany oleju wyczytałem na forum że dobrze lać MOTUL Fork Oil Expert 15W wiec taki zakupie
Koledzy złapcie za miarki i sprawdźcie 3 wymiary a,b,c w swoich yadwigach według poniższego rysunku, będe wdzięczny
pozdrawiam
witek1965 - 2013-04-23, 01:11
Leonn napisał/a: | wyczytałem na forum że dobrze lać MOTUL Fork Oil Expert 15W |
na pewno nie jest zły, ale ponoć Belray jest lepszy jeżli chodzi o oleje do zawieszeń. Cena ta sama, lub minimalnie tańszy.
Przyczyna tego, że "siedzi" może być:
- wypracowany olej
- niski stan.
U mnie też nie było wycieków, a to co wylałem przypominało wodniste błotko, a nie olej.
Coś mi w tym rysunku zupełnie nie pasuje.
Na dole masz golenie, a nie rury teleskopowe, a wg rysunku wynika, że rury teleskopowe.
Jeżeli na dole są golenie, do któych jest przykręcone koło, które z kolei sztywno stoi na podłożu a rury teleskopowe wchodzą w golenie, to wymiar górnej krawędzi goleni od podłoża nie zmieni się, bo niby jak ? to rura teleskopowa chowa się do goleni. Obniża ci się cały przód motocykla, ponieważ rury teleskopowe są z kolei zblokowane w dolnej i górnej półce.
Nawet jak wyjmiesz sprężyny i wylejesz olej, to i tak górna krawędź goleni zawsze będzie w tej samej odległości od podłoża. Zapadną się w nie rury teleskopowe wraz z całym przodem motocykla.
Jeżeli chcesz podać jakiekolwiek wymiary to podaj wymiar dolnej, czy górnej półki w spoczynku, oraz pod obciążeniem.
No chyba, że ty masz nietypowy widelec i rury teleskopowe są przykręcone do koła, a golenie do półek
Celowo wkleiłem fotki customów, żebys dobrze zobaczył o co chodzi. Ozdobne szklanki jakie masz w classicu chyba cię trochę zmyliły.
Leonn - 2013-04-23, 09:36
mój błąd jest to wersja classic i chodzi o ozdobne szklanki ponieważ jeszcze nic nie rozbierałem a od tego było najłatwiej zmierzyć
w sumie najważniejszy to wymiar "a" bo reszta zalezy od opony itp ale faktycznie olej raczej do wymiany bo albo jest go za mało albo zrobiła się z niego woda z tym że zastanawiam się jeszcze miedzy 15w a 10w
chodzi o wymiary od osłony wg rysunku:
witek1965 - 2013-04-23, 10:11
Leonn napisał/a: | zastanawiam się jeszcze miedzy 15w a 10w |
nie zastanawiaj się. 15W Belray (polecam, bo sam stosuję, zresztą też z polecenia ). na 15W jest zdecydowanie lepiej.
jacek34 - 2013-04-23, 16:25
witek1965 napisał/a: | Leonn napisał/a: | zastanawiam się jeszcze miedzy 15w a 10w |
nie zastanawiaj się. |
Leonn moim zdaniem (a zapewnie nie tylko - wnioskuje to po przeprowadzonych rozmowach) 15W to konieczność/minimum przynajmniej w 650`tkach, miałem mocno wyparcowany i zalałem 15W - ocena lepiej ale i tak dobija na wiekszych-długotrwałych nierównościach.
|
|