|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Przedni hamulec - problem !! help !!
Lukson - 2013-04-17, 21:19 Temat postu: Przedni hamulec - problem !! help !! Przedni hamulec słabo hamuje, odpowietrzenie niewiele pomogło, klampa po max docisnieciu i tak hamulec jest kiepski,
Czy tarcza powinna być sucha? bo jest na niej cieniutka warstwa plynu na całej powierzchni tak jakby plyn hamulcowy trohe wyciekał przy zacisku co moze jest odpowiedzialne za słabe ciśnienie w ukladzie???
moze źle w nieodpowiedni sposob odpowietrzałem hamulce i rozszczelniłem układ obniząjąc cisnienie.... sam nie wiemm....
ktos miał może pobodny problem i udało mu sie z tym poradzić?
Merlin - 2013-04-17, 21:23
Tarcza musi być sucha, odtłuść zahamuj na postoju i zobacz co się dzieje.
Pirania_LM - 2013-04-17, 21:51 Temat postu: Re: Przedni hamulec - problem !! help !!
Lukson napisał/a: | ....klampa po max docisnieciu |
co to jest "klampa" o co kaman ? pisz po Polsku, bo nie wiemy w czym masz problem
Demolka - 2013-04-17, 23:20 Temat postu: Re: Przedni hamulec - problem !! help !!
Pirania_LM napisał/a: | Lukson napisał/a: | ....klampa po max docisnieciu |
co to jest "klampa" o co kaman ? pisz po Polsku, bo nie wiemy w czym masz problem |
Problem ma w tym, że mu uszczelnienie tłoczka w zacisku płyn przepuszcza. Zacisk, a właściwie oba do regeneracji.
slawekcl - 2013-04-27, 14:01
ja bym zrobił tak,
1. odtłuszczenie tarczy - podstawa (są nawet do tego specjalne środki)
- jak problem będzie się powtarzał to zdejmij zacisk z tarczy, wyjmij klocki, między jarzmo a tłoczki wsadź jakiś element blokujący tłoczki(żeby nie wyszły za daleko) i pompuj klamką patrząc czy się nic nie "poci" - jak zauważysz przeciek to na popularnym serwisie aukcyjnym widziałem kiedyś zestaw naprawczy do uszczelnienia cylinderków(uszczelki o przekroju trapezu) - jak wyciągniesz cylinderki to dobrze wypucuj, a resztę wyczyść preparatem do czyszczenia felg
2. jeżeli jest zapowietrzony układ to zdejmujesz pokrywkę zbiorniczka płynu(żeby membrany nie nadwyrężać), wężyk z akwarystycznego + strzykawka i dajesz płyn przez odpowietrznik zaczynając od najdalszego zacisku. po wypełnieniu układu kontrolnie odpowietrzasz tradycyjnie - kilka wciśnięć klamki i luzujesz odpowietrznik celem pozbycia się powietrza.
wszystko było już opisane wcześniej i życzę innym tylko takich problemów
witek1965 - 2013-04-27, 15:51
Na 100% masz nieszczelność w zacisku. Płyn wychodzi ci z zacisku obok tłoka. Stąd mokra tarcza i brak hamulca mimo iż klamka na max dociśnięta. slawekcl napisał/a: | a resztę wyczyść preparatem do czyszczenia felg | nie do czyszczenia felg, bo to nie odtłuszcza, tylko są specjalne preparaty do tarcz i zacisków hamulcowych - pierwszy z brzegu http://www.allegromat.pl/aukcja136104
shipp - 2013-04-27, 19:26
Z dużym prawdopodobieństwem wyciek /o czy wyżej koledzy piszą/, lecz gdyby okazało się że jednak nie wyciek, to może być zużyty przewód hamulcowy, jeżeli nie jest w stalowym oplocie,
po naciśnięciu klamki tworzące się ciśnienie płynu może go po prostu "rozpierać" przez co na tłoczki dociera ciśnienie mniejsze niż być powinno i nie jest w stanie docisnąć ich z odpowiednią siłą do tarczy,
ryzyko jest takie, że zużyty w taki sposób przewód może być łatwo rozerwany przez ciśnienie wewnątrz i wtedy wiadomo co może się stać
duoma - 2013-04-29, 15:35
Jak ustalisz skąd cieknie i uszczelnisz (wymienisz) uszkodzony element to po umyciu tarczy wymień klocki bo już nie będą takie jak "suche", olej wsiąka w klocek.
|
|