|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Paliwo ze zbiornika nie dochodzi
przemciomistrz - 2013-04-13, 21:39 Temat postu: Paliwo ze zbiornika nie dochodzi Witam, na wstępie wybaczcie jak już był podobny temat, ale nie znalazłem. Otóż jestem nowicjuszem, mój pierwszy motocykl (DS 1100) i mam małe doświadczenie. Otóż jechałem dziś i mi zgasł. Sprawdziłem paliwo, było. Odpalałem tyle razy że akumulator padł. Poszedłem do pobliskiego domu szukać pomocy. Pan pomó
gł mi sprawdzić świece - ok. Potem doszliśmy do wniosku że paliwo może nie dochodzić. PO jakimś czasie za filtrem powietrza odkryty został przewód paliwowy. Odkręciłem go od pompy paliwowej, dmuchałem i oczywiscie bulgotania w baku nie było. Kranik ustawiałem na różne pozycje. Pan wpadł na pomysł żeby wlać paliwo w butelke, i samościekiem prez przewod poprowadzić je do pompy paliwowej. Butelke miałem na szyji i tak dojechałem do domu. Prosze bardzo o pomoc jaka może być dokładna przyczyna awarii, czy cos z kranem, czy z przewodami. Co jeste najbardziej prawdopodobbne że taka okolicznośc miała miejsce , dziękuje z góry.
Robrob - 2013-04-13, 21:49
miszczu masz 3, żeczy do sprawdzenia
1 sprawdz filtr paliwa czy nie zatkany
2 odkręć kranik ze zbornika na nim jest siatka wstępnego filtrowania i może być zasyfiona
3 jesli przekręcisz kluczyk i zapłon masz słyszeć terkotanie pompki jesli jej nie słyszyśz to pompka do d..y
ale jeśli dmichałeś w zbiornik i nie bólgotało to sprawdzaj kranik czy nie zatkany
przemciomistrz - 2013-04-14, 07:00
WItam, dmuchalem w przewod ten za filtrem powietrza, a jak zdazylem juz zobaczyc przewod ten jest przyczepoony z tym urzadzeniem za tym dekielkiem po lewej ( obok biegu jałowego). Jak napisales wyzej to trekaoatnie jest, kranik ok, filtr ok. Krece rozrusznikiem i nie odpala. A jak juz samosciekiem dam do tego urzadzenia za filtrem powietrza to odpala. co to moze byc za przyczyna?
vaaks - 2013-04-14, 08:48
przemciomistrz napisał/a: | dmuchalem w przewod ten za filtrem powietrza |
wygląda mi na to, że dmuchałeś w wężyk odmy, który nie ma nic wspólnego z układem paliwowym. Zdejmij wężyk z kranika i sprawdź czy leci paliwo. Druga sprawa jak może być to podciśnienie w zbiorniku, odkręć korek i próbuj odpalić.
jaro - 2013-04-14, 08:50
Kolego zaprowadź motocykl do kogoś kto się na tym zna i wie, co jest co i jak się to urządzenie z tamtym dekielkiem nazywa.
[ Dodano: 2013-04-14, 08:54 ]
W układzie paliwowym jest tylko zbiornik, kranik, wężyk, filtr paliwa, pompa paliwowa i gaźnik.
fazzi - 2013-04-14, 09:40
sciagnij przewod z kranika o zobacz czy leci paliwo, jesli tak to zajmij sie filtrem paliwa a jesli nie leci to wykrec kranik i go sprawdz i udroznij
przemciomistrz - 2013-04-14, 11:45
Paliwo z kranika leci i tego wezyka odchodzacego od niego tez, z otwartym zbiornikiem tez probowalem. moZE TO COS Z POMPA PALIWOWA? A te urzadzenia za delkielkiem i obok biegu jalowego to gazniki:)
vaaks - 2013-04-14, 12:02
To walcowe za pokrywą to pompa paliwa, podłącz na krótko i zobacz czy pracuje.
Radio - 2013-04-14, 12:09
przemciomistrz, proponuję jednak abyś oddał motocykl w ręce które wiedzą co robić, jak nazywają się poszczególne podzespoły oraz jaką pełnią funkcję ponieważ dla niego będzie to 5 minut pracy, a Ty rozbierzesz połowę niepotrzebnie a później będziesz pytał się gdzie to zamontować bez znajomości, podstawowej znajomości budowy motocykla i odrobiny praktyki narobisz większych strat niż wyniesie naprawa.
przemciomistrz - 2013-04-14, 20:42
hmm teraz nie ma tego trekotania po wlaczeniu zaplonu, tak jakby pompa paliwowa nie podawala paliwa na gazniki. Slychac tylko jakby sie wlaczyla, ale nie ma tego "trrrrr" Moze cos w stykach zasniedzialo? albo pompka sie zepsula w najgorszym wypadku, albo cos innego z nia sie stalo jak myslicie?
Bemol - 2013-04-14, 21:10
przemciomistrz, miałem tego typu przygodę .W Larsonie jest zestaw naprawczy do pompy paliwowej. Jeśli dobrze pamiętam ok. 60 zł. I będziesz miał po kłopocie. Jeśli oczywiście to pompa.
W moim przypadku, wypłukałem zbiornik, wyczyściłem gaźniki i nic nie pomagało. Po rozebraniu pompy okazało się, że miała prawie zużyte platynki. Panowie w serwisie oferowali mi nową pompę za 1200 zł
Merlin - 2013-04-14, 22:07
przemciomistrz napisał/a: | hmm teraz nie ma tego trekotania po wlaczeniu zaplonu, tak jakby pompa paliwowa nie podawala paliwa na gazniki. Slychac tylko jakby sie wlaczyla, ale nie ma tego "trrrrr" Moze cos w stykach zasniedzialo? albo pompka sie zepsula w najgorszym wypadku, albo cos innego z nia sie stalo jak myslicie? |
Może napompowała już full paliwa, wtedy nie będzie terkotać ale jak się załączy usłyszysz. Spuść trochę paliwa z gaźników i wtedy będzie słychać terkot (chyba, że jak napisał Bemol, pompka padła)
MIKI - 2013-04-14, 22:45
Merlin, nie pisz żeby spuszczał paliwo z gaźników, bo chłopina rozbierze pół motoru . A tak na poważnie, przemciomistrz oddaj jakiemuś kumatemu aby zajrzał do układu paliwowego, a Ty bacznie obserwuj i słuchaj bo tylko tą drogą najprościej jest się czegoś dowiedzieć i nauczyć o swoim moto. Powodzenia
przemciomistrz - 2013-04-15, 16:40
hmm wyczyscilem swiece i odpalił, ale mrygał strasznie licznik i zgasł za jakis czas. Czy to moze swiece sa zepsute? skoro poczyscilem to przynajmniej jakis postep byl bo odpalil bez zasady grawitacji
Merlin - 2013-04-15, 16:41
Słaby akumulator.
przemciomistrz - 2013-04-15, 17:14
wlasnie o to chodzi ze jest dobry
Merlin - 2013-04-15, 17:20
To gdzieś jest przebicie i prąd ucieka, sprawdź jeszcze masę.
przemciomistrz - 2013-04-16, 19:04
Mam pytanie. Czy jakbym przewod z kranika razem z filtrem paliwa doprowadził do gaznika, pompka paliwa bywa by wyjeta, bo prawdopodobnie to przyczyna mojej awarii i bez niej jezdzil, jezdzil bym na zasadzie samoscieku ze zbiornika. Czy tak można jezdzic? Czy ma to jakies negatywne skutki?
[ Dodano: 2013-04-17, 00:08 ]
Mam pytanie. Czy jakbym przewód z kranika razem z filtrem paliwa doprowadził do gażnika, pompka paliwa bywa by wyjęta, bo prawdopodobnie to przyczyna mojej awarii i bez niej jeżdził, bym to robił na zasadzie samościeku ze zbiornika. Czy tak można jezdzic? Czy ma to jakieś negatywne skutki?
[ Dodano: 2013-04-17, 00:10 ]
Mam pytanie. Czy jakbym przewód z kranika razem z filtrem paliwa doprowadził do gażnika, pompka paliwa bywa by wyjęta, bo prawdopodobnie to przyczyna mojej awarii i bez niej jeżdził, bym to robił na zasadzie samościeku ze zbiornika. Czy tak można jezdzic? Czy ma to jakieś negatywne skutki?
panek8080 - 2013-04-17, 00:14
ale jesteś uparty kolego..a nie prościej będzie, tak jak koledzy napisali, oddać motonga do
kogoś kto się na tym zna?? zrobi to w przysłowiowe 5 minut a i Ty zaczerpniesz przy tym wiedzy na przyszłość..
Yogi - 2013-04-17, 00:33
Ja bym rozbierał do skutkiu
Pirania_LM - 2013-04-17, 10:56
przemciomistrz napisał/a: | Mam pytanie. Czy jakbym przewod z kranika razem z filtrem paliwa doprowadził do gaznika, pompka paliwa bywa by wyjeta, bo prawdopodobnie to przyczyna mojej awarii i bez niej jezdzil, jezdzil bym na zasadzie samoscieku ze zbiornika. Czy tak można jezdzic? Czy ma to jakies negatywne skutki? |
Nie, nie się nie stanie. Jest to podstawowe rozwiązanie problemu, w przypadku zakończenia żywota pompy paliwa podczas jazdy. Jeśli natomiast takie rozwiązanie pozwoli na uruchomienie silnika, to masz problem rozwiązany -> pompa umarła i wymaga naprawy lub wymiany.
Ps. Nie dziw się ludziom, że piszą " dziwne" rzeczy, gdyż wyrażasz się mocno nie precyzyjnie. ( "dynks" dla jednych jest króćcem, dla innych przełącznikiem" ) Jeśli nie potrafisz nazwać elementu i nie chcesz ( z różnych przyczyn ) korzystać z pomocy mechanika, zrób zdjęcie lub nagraj filmik, wrzuć na YT i podaj link z opisem problemu. Wówczas będzie nam łatwiem udzielić Tobie rady lub pomocy.
przemciomistrz - 2013-04-17, 13:12
hmm a ktos z forum jezdzi tak bez pompki?
fazzi - 2013-04-18, 10:59
esploatacja motocykla polega m.in. na naprawie lub wymianie zuzytych czesci, jak padla pompa to trzeba dojechac jakos do domu i ja wymienic, chyba nie chcesz w czasie wyprzedzania stracic mocy i nie zdazyc przed autem z przeciwka, czy jak zuzyja ci sie klocki lub pompa hamulcowa to tez bedziesz pytal czy ktos na forum zlikwidowal przedni hamulec i tak jezdzi
Czesci mechaniczne to nie orzelek na blotniku czy uchwyt na kubek i nie mozna sie ich pozbywac, kazdy producent obcina koszty i gdyby sie dalo nie montowali by tej pompy.
Merlin - 2013-04-18, 15:46
fazzi napisał/a: |
Czesci mechaniczne to nie orzelek na blotniku czy uchwyt na kubek i nie mozna sie ich pozbywac, kazdy producent obcina koszty i gdyby sie dalo nie montowali by tej pompy. |
Idąc tym tropem można zadać pytanie, po co durni Japońce zamontowali pompkę.
Ja wiem po co!, żeby motocykl był droższy i sprawiał problemy (a to padalce)
Pompka kosztuje parę stówek pewnie, wiec można ją wymontować, sprzedać i za uzyskane środki kupić np: paliwko
Wcześniej ktoś pisał o zmianie biegów bez sprzęgła, więc sprzęgło to kolejna zbędna rzecz do opchnięcia.
Zna ktoś jeszcze jakieś zbędne części?
Radio - 2013-04-18, 16:55
[quote="Merlin"
Zna ktoś jeszcze jakieś zbędne części?[/quote]
Znam..... zbędny cały motocykl..... lepiej przesiąść się na rower tanio, ekologicznie, i zdrowo
Robrob - 2013-04-18, 18:59
Radio zostaje jeszcze
witek1965 - 2013-04-18, 19:11
Radio napisał/a: | tanio, ekologicznie, i zdrowo | z tym tanio, to nie przesadzaj
http://www.allegromat.pl/aukcja135643
DRAGON - 2013-04-18, 19:23
No toś teraz pojechał
fazzi - 2013-04-18, 20:04
rama ma dozywotnia gwarancje ale nic nie pisza o pompce
Radio - 2013-04-18, 20:51
Fakt, zapomniałem o tych "markowych" mopedach o wartości kilograma złota
wemar - 2013-04-18, 21:54
Merlin napisał/a: | Wcześniej ktoś pisał o zmianie biegów bez sprzęgła, więc sprzęgło to kolejna zbędna rzecz do opchnięcia. |
Yhmmm, to spróbuj ruszyć bez sprzęgła. Natomiast faktem jest, że torowcy nie używają sprzęgła poza ruszaniem i redukcją - zabiera cenny czas. Jednak ich skrzynie nie są przewidziane do długiej eksploatacji, jak motocykle użytkowe.
|
|