|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Elementy nadwozia - popękane szprychy - łaj?
1janbo - 2009-06-23, 09:46 Temat postu: popękane szprychy - łaj? W czasie wypadu do Jeleniej Góry, z normalnym bagażem, lajtową prędkością, wpadałem w "normalne polskie" dziury w drodze. Zaczynałem stopniowo odczuwać drgania na kierownicy, które zaczynały się zwiększać wraz ze wzrostem ilości przejechanych kilometrów. Myślałem, że przednie koło "dostało" na dziurze - sprawdzam i jest siii, więc jadę dalej.
Przy dużych prędkościach było wszytko "dobrze", ale przy zwalnianiu wahania kierownicy wzmagały się. Zatrzymałem się i moim oczom ukazał się widok, jak na foto 1 i 2. MASAKRA. Z jednej strony pośród 18 szprych, dobrych miałem tylko 7 TYLNE KOŁO
Wypadzik skończył się jak na foto 3. Tyłek uratował mi kolega, który jeszcze się nie zalogował na forum (XVS 1100).
Dobra, teraz historia tylnego koła:
1. 2008 r rozcentrowało się - naprawa (wymiana paru szprych) w Motorowni w Poznaniu
2. 2009 r. "laczek" - naprawa w Motorowni w Poznaniu
3. 2009 r. popękane szprychy - bubaaa
Założyłem osobny teman do zakupu szprych , bo raczej nie mam wyboru - muszę jeździć. Chcę poznać Wasze zdanie o ewentualnych przyczynach takiej usterki, coś za często mi to nawala...
pan_wiewiorka - 2009-06-23, 10:02
1. Chujowe szprychy (ale to raczej można wykluczyć).
2. Spaprana robota przy centrowaniu (może naciąg nie siii, zbyt mocno dokręcone albo złe wyważenie).
bartek_p - 2009-06-23, 10:36
na moje szprychy zostały przejebane przy zakładaniu i centrowaniu.
adun2 - 2009-06-23, 11:06
Optowałbym za zbyt mocnym naciągiem. Chociaż wtedy powinien się zerwać gwint a nie pękać szprycha. Pęknięcie szprychy może wskazywać na nieodpowiedni materiał. Jak to zwykle bywa prawdopodobnie nie ma jednej przyczyny tylko zbieg kilku okoliczności. Całe szczęście, że nie rozleciało sie wszystko podczas jazdy.
Rebelsoul - 2009-06-23, 13:01
adun2 napisał/a: | Chociaż wtedy powinien się zerwać gwint a nie pękać szprycha |
Nie słyszałem jeszcze o zerwanym gwincie, jeśli już to szprycha pęka. Moim zdaniem spieprzona robota przy wymianie szprych. Prostowali starego winkla, ponaciągali nierównomiernie szprychy i dupa, nie wytrzymały.
adun2 - 2009-06-23, 15:15
Rebelsoul napisał/a: | Nie słyszałem jeszcze o zerwanym gwincie, jeśli już to szprycha pęka. |
Miałem taki przypadek w zabytku który remontowałem. Gwinty się zerwały przy centrowaniu koła. Ale to koło miało około 60 lat. Trudno przypuszczać żeby 1janbo jeździł na 60-cioletnich kółkach.
bartekbociaga - 2009-06-23, 15:49
Ja raz widziałem podobny przypadek na pewnym zlocie. Gośc tez miał Draga 650. Jemu poszła moze z 1/3 szprych. Koło latało we wszystkie strony. Dobrze ze sie nie zabił.Tylko ze on razem z plecakiem wazyli dosc sporo i tym sobie to tłumaczyłem.
vaaks - 2009-06-23, 18:02
Koło było centrowane i zostało to źle zrobione, część szprych była przeciągnięta - za mocno naciągnięta, i nie wytrzymały naprężeń, które nie rozkładały się równomiernie na całe koło. Wystarczyło trochę dziur w nawierzchni i się pourywały. Janboreklamuj usługę.
Gucio68 - 2009-06-23, 18:22
Vaaks ma rację.Potrzebujesz wsparcia?Powiedz kiedy,a wybierzemy się z Tobą(zgadza się Pyrusy)Gdyby się stawiali postraszymy ich opinią u znajomych lub rzeczoznawcą.Potem oficjalne pismo poleconym(miałem przgody kiedyś z warsztatem samochodowym).Polecony działa.
Maras jak widzę fotki to ciarki mnie przechodzą.Dobrze,że się nic złego nie stało.
fazzi - 2009-06-23, 18:28
tez uwazam ze powinienes to reklamowac, bo to ewidentna wina poprzedniej naprawy kola
1janbo - 2009-06-23, 22:44
..widzę, że macie takie same przemyślenia, jak ja...
Wybieram się do Motorowni jutro (dzisiaj nie dałem rady). Pojadę ok. 16-tej, ale wiecie... kwita na usługę nie mam
Ale - qrka, chłopaki też śmigają i takie badziewie? evil
Corvius - 2009-06-24, 23:08
płaciłes kartą? załatw sobie z banku potwierdzenie transakcji - w świetle prawa jest równy oryginalnemu rachunkowi
1janbo - 2009-06-24, 23:42
Corvius, nie ma szans... tu nie chodzi o kasę, lecz o wzajemny szacunek motonitów... Oni na to nie zasługują - PEDALSTWO zwykłe i komercja, ehhh
Corvius - 2009-06-25, 00:37
wiem ocb ale na tej podstawie mozesz od nich wycignąć gwarancje... choć nie wiem czy by mi sie chciało z nimi użerać i oddawac im coś do robienia przy moto..
1janbo - 2009-06-25, 06:28
dokładnie tak, jak powiedziałeś Corvius - Gwiazdy już nie zobaczą, a co za tym idzie - mnie też nie
koszerny - 2009-06-25, 08:23
1janbo napisał/a: | dokładnie tak, jak powiedziałeś Corvius - Gwiazdy już nie zobaczą, a co za tym idzie - mnie też nie |
sam musisz wybrać
czy chcesz mieć naprawione na gwarancji wtedy można się z nimi użerać
czy lepiej poszukać kogoś kto to dobrze zrobi i będziesz miał pewność
ja osobiście już chyba bym odpuścił przecież naprawdę mogłeś stracić dużo więcej niż trochę kasy
nawet jak wymusisz naprawę gwarancyjną to czy będziesz w stanie zaufać im że dobrze to zrobili
1janbo - 2009-06-25, 08:47
Dobrze prawisz koszerny, Poznań do duża mieścina, jest komu dać zarobić... A poza tym ktoś tu słusznie zauważył, ważne jest dla mnie szybkie "wstanie na koła"
Opisałem przypadek na wszystkich możliwych forach, może ktoś to przeczyta i dwa razy pomyśli, zanim Im zaufa. evil
Kozak_Barabasz - 2009-06-25, 20:25
Dlatego przyszłe moto to V star z alusem
pan_wiewiorka - 2009-06-25, 21:01
Kozak_Barabasz napisał/a: | Dlatego przyszłe moto to V star z alusem |
Nuuuu... I pierdolnij sobie plastikowe owiewki
krokodyl - 2009-06-25, 21:46
Przy każdym przeglądzie warto sprawdzić, czy szprychy nie są poluzowane. Jeśli tak jest, to te luźne nie trzymają koła, a te z przeciwnej strony tych luźnych przonoszą mega napręźenia i wtedy pękają np. na dziurach.
Te luźne jak uderzy się w nie lekko kluczem, albo czymś innym metalowym wydają inny dżwięk - taki stłuminy w stosunku do tych dobrze naprężonych. Niestety ja tego nie potrafię odróżnić, ale magicy na Połczyńskiej ( choć zdania o tym serwsie są podzielone ) potrafią.
Ja miałem pęknięte trzy w tylnym kole, a wymienili mi dla spokoju ze siedem. Resztę bez kłopotu sprzedałem.
Jakby ktoś potrzebował to mi zostało do tylnego koła kilka sztuk tych dłuższych.
[ Dodano: 2009-06-25, 21:48 ]
A, co do alusów w V starach - bardzo mi się podobają
graju - 2014-08-15, 13:56
Koledzy, koleżanki poszukuję 3 szprych na tył.
Zdjęcie -> http://s6.ifotos.pl/img/P1020690J_esaqrpx.JPG
Jeśli ma ktoś na stanie to proszę o info.
Jeśli znalazłby się ktoś z Poznania to byłoby pięknie
_eddy - 2016-05-16, 09:02
Panowie, stało mi się dokładnie to samo. Cud, że dojechałem. Powiedzcie mi, gdzie mogę kupić szprychy, najlepiej komplet? Widziałem na allegro gość sprzedaje, ale za 1 szt. śpiewa 32 zł. To dobra cena?
I drugie pytanie, gdzie na Śląsku to naprawię?
witek1965 - 2016-05-16, 23:25
_eddy, wpisz jaki posiadaqsz motocykl. Bo do " to tak ciężko coś dopasować do "będzie"
komplet do XVS 650 przód to 545.89 tył 465.45 PLN w ASO. Na alledrogo sa goście co dorabiają szprychy, chromują.
tu zapytaj http://allegro.pl/show_user.php?uid=24409998
_eddy - 2016-05-17, 08:47
tak, to jest VXS 650 (v star 650 classic). Dzięki za cynk!
sagittarius - 2016-05-17, 21:52
Do tylnego koła mam komplet
katon - 2016-06-01, 18:35
Odgrzeje kotleta u mnie też padły 3 szt. tył. Ktoś coś.
sagittarius - 2016-06-01, 19:50
katon, moj komplet wciąż do wzięcia
1janbo - 2016-06-01, 21:33
Tylko KOMPLET, nie warto oszczędzać.
Mówię ja - Poznaniak.
|
|