|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Uszczelnienie kabli wychodzących z magneta
gery73 - 2013-04-05, 12:07 Temat postu: Uszczelnienie kabli wychodzących z magneta Mam pytanko - czy ktoś z szanownych uszczelniał kable wychodzące z lewej strony (od strony magneta) z silnika ? Przy wiosennym przeglądzie zauważyłem że po przewodach zaczyna wędrować olej i zbiera się na obudowie u dołu przy ramie.
pozdrawiam gery73
dziapi - 2013-04-05, 19:05
Jak widać nie tylko ja mam ten problem.
W moim przypadku olej zaczął migrować po wymianie oleju w jesieni. Odciągnąłem strzykawką olej do poziomu połowy oczka, ale jeszcze się sączył tyle, że mniej.
Tymczasowo pomogło podłożenie kawałka drewna pod stopkę celem większego zbliżenia moto do pionu.
Tak więc również jestem ciekawy czy ktoś rozwiązywał już ten problem.
gery73 - 2013-04-05, 19:34
Ja dzisiaj zajechałem całość czarnym silikonem - jak na razie sucho - zobaczymy jak wyjade na drogę a że ciepło ma byc za jakieś dwa miesiące to ....
gery73
dziapi - 2013-04-05, 19:44
Też myślę o silikonie wytrzymałym na wyższą temperaturę, albo o masie uszczelniającej stosowanej na stare uszczelki w układach wydechowych.
Gery czy wypłukałeś rozpuszczalnikiem powłokę-oplot przewodów, bo zaolejone silikon nie uszczelni. U mnie olej "natłuścił" przewody aż do uchwytu na ramie i zebrał się w igielitowej otulinie przewodów.
gery73 - 2013-04-05, 20:41
Dokladnie wyczyscilem wszystko tylko ze nie rozpuszczalnikiem tylko nafta. Czysto bylo ze mozna by z twgo jesc. Silikon lasnie wszystko uszczwlnil i wyglada to calkiem niezle, czy zadziala okaze sie jak sniegi puszcza.
soft - 2013-04-05, 21:17
Pod tym deklem znajduje się olej.
To gumowe przejście przewodów powinno być więc szczelne.
Dlaczego jednak nie jest ?
Może guma się zestarzała ?
jacek71 - 2013-04-06, 12:42
Temat przerabiałem "dogłębnie" tylko u mnie nie chodziło pocenie czy wyciek ,uszczelniałem te miejsca przy okazji wymiany impulsatora i powiem ci orginalnie to tam jest tak dobrze uszczelnione że hej ,ja wszystko pózniej ładnie (te przelotowe gumy)pouszczelniałem czarnym silikonem temperaturowym (zreszta w orginale też idzie podobne uszczelnienie) i wszystko było oki czyli zero pocenia .A skoro u ciebie już sie poci i wychodzi olej na zewnatrz to najlepiej byłoby to rozebrac i uszczelnic te 2 przelotowe gumki (druga jest jeszcze wewnątrz) ,tylko że to troche zabawy , ale do wiosny zdążysz
dziapi - 2013-05-05, 22:07
Wygląda na to, że po problemie.
Powierzchnie uszczelnienia gumowego i przewodów wymyłem benzyną ekstrakcyjną i po wyschnięciu położyłem między przewody silikon wysokotemperaturowy - po kilku trasach jest sucho.
|
|