|   | 
								YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechaniczny - Przebudowa skrzyni biegów 
						
												 wemar - 2013-04-01, 18:57 Temat postu: Przebudowa skrzyni biegów Ponieważ mało kiedy używam biegów parzystych, tj. II i IV, pomyślałem, by wyrzucić zębatki tych biegów, a w to miejsce wstawić dorobioną zebatkę na bieg VI - nadbieg do V-ki. Przydałby się na autostrade i do leniwego przelotu na niskich obrotach silnika. HD mają tak zestrojoną skrzynię, że przy 100-110 silniczek przyjemnie leniwie puka.
 
Po takiej rekonfiguracji I - zostałaby I, III-ka - byłaby II, V-ka - byłaby III, nowa zębatka nadbiegu byłaby IV.
 
 
Czy myślał ktoś o czymś podobnym? Ile zębów musiałaby mieć taka zębatka?
												 Radio - 2013-04-01, 19:40
  Zrób skrzynię bezstopniową i po sprawie   
												 pyra - 2013-04-01, 19:46
  warto pomyśleć o wstecznym   - parkujesz gdzie chcesz   
												 wemar - 2013-04-01, 20:27
  Wsteczny mam w nogach, a poza tym, dobrze jest jeździć świadomie i myśleć, co się robi.
												 PrzemekN - 2013-04-01, 20:39
 
  	  | wemar napisał/a: | 	 		  | Wsteczny mam w nogach, a poza tym, dobrze jest jeździć świadomie i myśleć, co się robi. | 	  
 
Wiśta wio, łatwo powiedzieć..
 
Czasami wystarczy zaparkować w złym miejscu i jest dramat z cofaniem..
 
Raz mi się tak udało zaparkować, że przez pół godziny wycofywałem moją Godzillę z dołka    
 
Oj przydałby się wsteczny....
												 wemar - 2013-04-02, 10:02
 
  	  | PrzemekN napisał/a: | 	 		   Wiśta wio, łatwo powiedzieć..
 
Czasami wystarczy zaparkować w złym miejscu i jest dramat z cofaniem... | 	  
 
Miałem tak dwa razy - raz dobrzy motocykliści pomogli, drugi raz sam musiałem i od tamtego czasu uważnie patrzę gdzie i jak stawiam motor.     
 
 
Temat oczywiście Prima Aprylisowy.      Choć kilka lat temu oferta na sprzedaż zębatek II i IV biegu wywołała większe poruszenie na innym forum, ale wtedy nie było świąt.     
 
Taka przebudowa i przestopniowanie skrzyni wymagałoby zaprojektowania jej od nowa, co czyni sprawę całkowicie bezsensowną. Choć szkoda, że nie zestopniowano skrzyń do RS'a trochę wyżej.
												 jacek71 - 2013-04-02, 10:59
  Przy okazji tego żartu to jest to fakt że motki ważące w granicach 300kg lub więcej trza patrzeć gdzie sie stawia bo pózniej z "wypychaniem ' mały dramacik ,chyba ze ma się posturę Budziana     ,bo jak nie to wtedy własnie ten wsteczny by sie naprawdę przydał .
												 Dag - 2013-04-02, 11:48
 
  	  | jacek71 napisał/a: | 	 		  Przy okazji tego żartu to jest to fakt że motki ważące w granicach 300kg lub więcej trza patrzeć gdzie sie stawia bo pózniej z "wypychaniem ' mały dramacik ,chyba ze ma się posturę Budziana     ,bo jak nie to wtedy własnie ten wsteczny by sie naprawdę przydał . | 	  
 
Albo punkt podparcia:)
												 
					 | 
				 
			 
		 |