|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Eksploatacja - Okresowy przeglad motocykla - przegląd przed sezonem
Rebelsoul - 2009-03-25, 10:59 Temat postu: Okresowy przeglad motocykla - przegląd przed sezonem Chciałbym się dowiedzieć co koniecznie muszę wymienić przed sezonem w motorku. Co jest ważne, a co mniej. Myślę, że dobrze byłoby zebrać wszystko w jednym miejscu: co wymienić i co jaki czas. Jak patrzę na ceny przeglądów to trochę mi kopara opada. Jak sobie pomyślę co mógłbym za to kupić do motorka, to aż mnie serce boli. Część rzeczy chciałbym zrobić samemu, przynajmniej spróbuję . Nawet jeśli nie będę tego sam robił, to będę wiedział czy koleś nie chce mnie zrobić na parę stówek za jakąś pierdołę.
pan_wiewiorka - 2009-03-25, 11:21
Olej i filtry.
empiq - 2009-03-25, 11:45
Płyn Hamulcowy jak nie wymieniany i przewody ham (po kilku sezonach warto) chyba że w stalowym oplocie masz. Klocki - jeśli konieczne, smarowanko tam gdzie trza
Olej w kardanie - (różne szkoły - producent zaleca bodajże co 30 tyś) ja zmieniam co sezon - koszt niewielki - litr starcza na 4 wymiany gdzieś tak
Świece? , oponki ? synch gaźników? zawory? - to już nieobowiązkowo - zależy jaki przebieg i czy trzeba.
no i jak pisał Pan Wiewiórka - olej i filtry - koniecznie. (chociaż ja powietrza nie wymieniam co sezon)
Ceny straszne! racja! wiem coś o tym bo własnie dałem do mechanika - bo mam dużo do zrobienia - tarcze przód, klocki, p0rzwody ham, płyny, olej , filtr, przednia oponka, gaźniki , zawory,.... BOOOOLIIIIIIIIII! mam nadzieję, że Janinka się zrewanżuje bezawaryjną jazdą - jak w minionym sezonie czego Tobie, sobie i Wszystkim Forumowiczom życzę
aa i wiosny!!!
dadamos - 2009-03-25, 11:53
Tu masz to co podaje producent. Są ważniejsze rzeczy i mniej ważne jednak co do olejów i filtrów to trzymałbym się dokładnie tych zaleceń.
Rebelsoul - 2009-03-25, 15:13
Panowie dzięki za odpowiedzi
pan_wiewiorka, masz zakaz pisania w tym temacie , bo sprawdziłeś go na temat o d...
pan_wiewiorka napisał/a: | Olej i filtry. |
Olej, ok. Filtry - oleju, powietrza i paliwa też?
to spoko, nie będzie tak drogo. A co z gaźnikami? Też trzeba je co roku ustawiać, czy jeśli moto chodzi równo, nic się nie dzieje, to też trzeba z tym lecieć do mechaniora co roku. Pytam, bo tak się zastawiam ile w tych wszystkich wymianach jest tego co konieczne, a ile to serwisowa panika i przesadna dbałość? Czy silnik Drag Stara jest tak delikatny, czy to po prostu dmuchanie na zimne?
grzechu - 2009-03-25, 16:00
to wszystko to serwisowa panika i z czegoś serwis musi żyć
ogólnie przy każdej czynności jak byk napisano wymienić w razie potrzeby
więc niema co siać paniki i wymieniać , wszystko trzeba skontrolować
wszystko jest zależne ile kto przejeżdzą km od przeglau do przeglądu w jakich warunkach (kurz brud wilgotność słońce) przecież niektóre rzeczy sprawdza sie w trakcie użytkowania (kiedyś było coś takiego jak obsługa codzienna pojazdu ) a inne rzeczy co jakiś czas a nie bo zima sie konczy to wymieniam troche zdrowego rozsądku panowie
empiq - 2009-03-29, 18:22
grzechu ma rację .,:)_
Filtr powietrza po sezonie musiałem wymienić - (8,4 tyś km) po prostu za dużo po kurzących drogach jeździłem. Co do gaźników okazało się że jeździłem na niezsynchronizowanych - po synchronizacji jakiejś dużej różnicy nie widzę... może troszke równiej się zbiera ?
Zawory też niepotrzebnie regulowałem bo były na górnej granicy luzu. (teraz są na dolnej - na dłużej starczy..)
także nie ma co przesadzać - ale takie rzeczy jak filtr oleju to groszowe sprawy można zmienić co sezon.
i jeszcze takie rzeczy jak przewody hamulcowe jak długo nie zmieniane to też warto chyba że się w stalowym oplocie kupi. o klockach i oponach to wiadomo!
Rebelsoul - 2009-03-30, 11:13
To mnie trochę uspokoiliście. Wymienię sobie olej i filtr oleju oraz filtr powietrza, bo zebrało się tam trochę syfu. Swoją drogą, jak odkręciłem 3 śrubki, żeby sprawdzić jak wygląda filtr powietrza, to pomyślałem sobie: czy ja jestem takim debilem, żeby płacić komuś 20 - 30 zł za zmianę tego filtra? chyba nie, z wymianą oleju też chyba dam sobie radę .
empiq - 2009-03-30, 12:35
Rebelsoul - spoko dasz radę - mój Śwagier wszystko prawie robi sam przy moto - ale trzeba mieć czas i garaż przy 650 nie musisz chyba zdejmować tłumików do wymiany oleju? w 1100 troszkę gorzej bo trzeba zdjąć
a filtr powietrza to fakt nie trzeba do serwisu dawać
Rebelsoul - 2009-03-30, 13:10
empiq napisał/a: | przy 650 nie musisz chyba zdejmować tłumików do wymiany oleju? w 1100 troszkę gorzej bo trzeba zdjąć |
z tego co patrzyłem to raczej nie i całe szczęście Boję się tylko żebym gwintów nie pozrywał, bo grabę mam i tendencję do "jeszcze trochę, jeszcze trochę"...
grzechu - 2009-03-30, 17:57
Rebelsoul, pamiętaj dokręć lekko i sprawdz czy nie ma wycieku jak jest to dokręć troche i za którymś razem dokręcisz ze nie bedzie ciekło
warto kupić klucz dynamometryczny przyda sie do różnych napraw jak niema się wyczucia w ręku
pisałem już o tym wiem że się powtarzam ale warto uczulić na niektóre sprawy
Masa - 2009-04-02, 22:28
drodzy koledzy mam do Was pytanie......co trzeba sprawdzić w moto na pierwszym przegladzie?? olej i filtr oleju to wiadomo,filtr powietrza chyba wystarczy przeczyścić? (bo mam dopiero troche ponad 1000km)...
czy coś jeszcze mam zrobić ?
dziekuje za odpowiedzi.
Maro - 2009-04-02, 22:33
Masa napisał/a: | ...czy coś jeszcze mam zrobić ?
dziekuje za odpowiedzi. |
Wymienić olej w kardanie i spoko.
mikssdaniel - 2009-04-03, 06:17
Maro napisał/a: |
Wymienić olej w kardanie i spoko. |
Ja właśnie jestem po serwisie i:
!!!!Wymienić olej w kardanie!!!!!
Ja wymieniałem także olej w lagach na twardszy i o niebo lepiej się prowadzi ale to dodatkowa zabawa
wojtas - 2009-04-06, 10:28
Masa Witaj. Ja ze swoją gwiazdką również zbliżam się do pierwszego przeglądu, więc jak mógłbyś napisac co ci zrobili. Chodzi mi głównie o zawory i synchro gaźników czy są konieczne, czy może wystarczy przed kolejnym sezonem(mysle ze nie przejade wiecej jak 6000).
Maro - 2009-04-06, 14:08
wojtas napisał/a: | Masa Witaj. ... Chodzi mi głównie o zawory i synchro gaźników czy są konieczne, .... |
Zawory i gażniki po przelocie 10.000km.
Wcześniej nie ruszać bo i tak się jeszcze fabryczne nastawy uklepują i spasowują.
pan_wiewiorka - 2009-04-06, 14:11
Maro napisał/a: | Zawory i gażniki po przelocie 10.000km.
Wcześniej nie ruszać bo i tak się jeszcze fabryczne nastawy uklepują i spasowują. |
Czyli co, powiedzieć im to? Ja mam niecałe 5000mil tylko kominy wymienione i raczej regulację woląłbym mieć. Nie wiem czy chłopak, od którego kupowałem to zrobił. Inna sprawa, to ile mogą wziąć za wymianę dysz? Kuźwa, mam wrażenie, że mam dziurę i albo to dysze albo gaźniki. Albo jeszcze coś
Maro - 2009-04-06, 14:17
pan_wiewiorka napisał/a: | Maro napisał/a: | Zawory i gażniki po przelocie 10.000km.
Wcześniej nie ruszać bo i tak się jeszcze fabryczne nastawy uklepują i spasowują. |
Czyli co, powiedzieć im to? ...:/ |
Oni Ci to powiedzą, tak jak i mnie cztery dni temu /na Połczyńskiej/.
Jak już grzebał u Ciebie jakiś Słodowy, to masz inną sytuację.
Poza standardową.
Przygotuj się, że z regulacją zaworów to cały dzień roboty, bo silnik musi być całkowicie zimny.
Sprawdź co grają w kinach.
pan_wiewiorka - 2009-04-06, 14:20
To pier***olę. Ten sezon będę strzelał z rur. A żaden Słodowy nie gmerał, koleś wszystko robił w ASO, przynajmnije knika serwisowa na to wskazuje
grzechu - 2009-04-06, 15:15
a tak naprawde to przy 5000mil przebiegu to masz tam dużo wpisów w tej książce a strzelanie z rur to nie za dobry objaw
pozatym czy minister finansów przeidział budżet na service ?
może poszukaj innego bo może cię to kosztować z
ja wszelakim servisą mówie stanowcze nie
Masa - 2009-04-06, 18:37
to tak, odebrałem draga z serwisu i zrobili mi tak:
-wymiana oleju wraz z filtrem oczywiście
-wymiana filtru powietrza(jak go zobaczyłem to stwierdziłem ze niech wymienia-filtr grosze kosztuje)
-robili regulacje tylnego zawieszenia(bo dla mnie za miękki był 115kg w końcu)
-no i jeszcze olej przekładni Kardana
wojtas , tak jak koledzy radzili nie można ruszać gaźnika ani zaworów tak wczesnie, w serwisie pytałem ich o to....
ja w moim serwisie rano przywiozłem i wieczorem odebrałem....więc szybciutko poszło...
pozdrawiam !
[ Dodano: 2009-04-06, 19:26 ]
a telefonicznie umówiłem sie dwa dni przed.
wojtas - 2009-04-06, 20:10
Dzięki, wiec wymienie tylko filtr i oleje.
pan_wiewiorka - 2009-04-06, 20:49
Za przegląd krzyknęli 350 przy czym po mojej stronie olej. Zobaczymy czy coś jeszcze będzie.
Grzechu, no wpis jeden a serwis na Połczyńskiej ma dobrą opinię. W każdym razie ja tego lepiej od nich nie zrobię
RafV - 2009-04-07, 09:03
Ja już po wiosennym przeglądzie, i tak:
- wymiana oleju i filtra oleju;
- wymiana oleju przekładni;
- wymiana filtra powietrza;
- czyszczenie gaźnika;
- + ogólny przegląd całego moto.
shipp - 2009-04-07, 09:36
Ja mam dylemata...Co robic?? Silnik strzela w tłumiki, szczególnie kiedy się rozgrzewa albo zaczyna stygnąc. W czasie jazdy po energicznym odkręceniu manetki i równie nagłym zamknięciu przepustnicy /np. kiedy zmieniam bieg/. Prawdopodobnie kłania się synchronizacja i regulacja gaźników. Problem w tym, że to walnięcie z rury mi się podoba... Jak narazie nic się nie odbarwia /przednie kolanko lekko zażółcone, ale podobno ten typ tak ma/. Co radzicie, zostawic czy regulowac?
pan_wiewiorka - 2009-04-07, 09:39
shipp, mam dokładnie takie same objawy. Mnie się podiba ale sąsiedzi sie wkurwiają ja wjeżdżam na osiedle. Gaźników ruszyć nie mogę, muszę zrobić jeszcze jakieś 3000km i dopiero wtedy
grzechu - 2009-04-07, 11:32
panowie po zmianie wydechów pustych pełnych czy jakich tam należy przeprowadzić kompleksową regulacje (z wymianą dysz na właściwe )gażników
jeżeli kupiliście draga z wydechami i nie macie pewności co do tego czy poprzednik zrobił takową po zmianie tłumików to należało by przeprowadzić nie zależnie od przebiegu
jeśli strzela w rury podobać się wam może ale to nie jest to prawidłowa praca silnika ale
pan_wiewiorka - 2009-04-07, 12:20
grzechu, no to ja już nie wiem. Dzowniłem do serwisu i spytałem o wymianę dysz. Człowiek powiedział, że u nich dysz nie ma i powinienem kupić jakieś tuningowe, np.: Dyno-Jet, a oni mi założą.
Możecie mi wytłumaczyć, jak czterolatku , co mam zrobić, co kupić i w ogóle, bo już zgłupiałem?
pan_wiewiorka - 2009-04-07, 13:38
Bema 65 policzył mi 200PLN za przegląd przy czym olej jest mój. No i mają wszystko co poczeba
Co Wy na to?
Merlin - 2009-04-07, 13:46
pan_wiewiorka napisał/a: | Za przegląd 350 powiedzieli |
A potem: niech pan podejdzie, jeszcze to proponujemy zmienić, wymienić, wyregulować, itp. bo jak już mamy moto rozebrane...... to zrobimy przy jednej robocie.
Mnie też powiedzieli około 400 zł. a zapłaciłem 650!!!
shipp - 2009-04-07, 13:50
U mnie regulacja była robiona rok temu przez poprzednika. Te strzały w rurę nie są jakieś bardzo częste i uciążliwe, ale byc może trzeba będzie zrobic jednak regulację, bo przy prędkości pow. 120 jakichś wibracji motocykl dostaje. Chyba że to norma w Dragach?
pan_wiewiorka - 2009-04-07, 14:30
shipp napisał/a: | 120 jakichś wibracji motocykl dostaje. Chyba że to norma w Dragach? |
Norma. Chociaż zależy, jedni mają wibracje przy 100 i nikną przy 120 inni znowu wyżej. Co model to inaczej, jak to z kobietą
Długi63 - 2009-04-07, 14:31
Osobiście wykluczam jakiekolwiek strzelanie. Dla mnie moto do regulacji.
pan_wiewiorka - 2009-04-07, 14:44
Panowie ale powiedzcie mi jak ma się synchro gaźników do niecałych 5000mil na budziku. To sporo niecałe 8000km zatem do synchro minimum 2000km. Nie rozlata mi się później cóś?
grzechu - 2009-04-07, 15:05
pan_wiewiorka, synchronizacja gażników przez niektorych jest nazywana regulacją a to nie dokońca prawda synchronizacja polega na dostosowaniu dwóch gażników do siebie aby identycznie działały
a regulacja na prawidłowej ilości paliwa i powietza prawidłowym działaniu przepustnicy iglic i innych takich tam
to tak w skrócie
shipp - 2009-04-07, 15:12
Synchronizacja a regulacja do są dwie różne sprawy.
mozek - 2011-03-08, 12:50 Temat postu: Przygotowanie przed sezonem. Zacznę tak: po długich poszukiwaniach znalazłem mojego Draga!!! Jest to piękna czarna 650 z 1997 r. z przebiegiem prawie 20 000 km (ten przebieg to sam nie wiem ;P).
Chcę przygotować maszyną przed sezonem więc moje pytanie do doświadczonych forumowiczów: jakie płyny i jakie części zamienne i jakich marek zastosować do wymiany przed sezonem. Użyłem opcji szukaj i oto co znalazłem:
Olej - MOTUL 5100 10W40 lub ORLEN PLATINUM MOTO 4T 10W40
Płyn Hamulcowy - MOTUL DOT4
Olej do przekładni - tutaj wiem, że SAE 80W90 ale nie jakiej marki kupić (jakieś sugestie)
Świece - NGK DPR7EA
Filtr powietrza - chcę zwykły, jednorazowego użytku (jakieś sugestie co do producenta, modelu)
Filtr oleju - tutaj również proszę o pomoc w wyborze konkretnego produktu na rynku.
Proszę również Forumowiczów o polecenie mi sklepu w Krakowie, gdzie kupię te rzeczy w dobrej cenie i ze sprawdzonego źródła (bez żadnych podróbek itd. )
Dziękuję!
[ Komentarz dodany przez: krotom: 2011-03-09, 23:15 ]
scalono z istniejącym tematem
PIOTRUŚ - 2011-03-08, 13:19
ja kupuje w salonie Yamahy ... filtr oleju 14 PLN powietrza coś koło 30 PLN... olej Yama-lube jakieś 120 PLN...
pozostałych rzeczy nie wymieniałem
PSZEMAS - 2011-03-08, 15:34
mozek ja wlałem olej MOTUL 5100 10W-40 półsyntetyk, filtr oleju HIFLO HF145 i filtr powietrza HIFLO HFA 4607, płyn hamulcowy tak jak piszesz DOT-4.
Tyle z mojej strony - powodzenia i szerokości.
mozek - 2011-03-08, 17:52
Dzięki, to sprawa już jasna, no może poza olejem przekładniowym.
witek1965 - 2011-03-08, 18:01
olej przekładniowy musi spełniać API GL-4. Czy kupisz syntetyczny, czy mineralny, każdy będzie dobry. Możesz wlać Syntrans Multivehicle 75W-85 Castrol, jak również każdy olej przekładniowy o specyfikacji API GL-4 w przedziale lepkości. Ja np. zalałem TAF-X 75W90
Simonides - 2011-03-09, 20:39
Podczepiam się pod temat.
Czy istnieje jakiś temat na forum który by dokładnie opisywał części do wymiany przed sezonem ? Bo w sumie szukałem i nic nie znalazłem, a byłoby naprawdę super gdyby można sobie listę wydrukować i pokupować parę rzeczy. Bo jak ma się sprawa z np płynem hamulcowym, olejem do przekładni, bądź świecami ? Kiedy mam poznać że te części są zużyte ? Dodam, że motocykl mam używany więc nie wiem co kiedy było wymieniane poza przygotowaniem do sezonu w zeszłym roku (Olej filtry), i olej z przedniego zawieszenia.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
PS Ile więcej wchodzi oleju do 1100 ?
FhissT - 2011-03-11, 19:24
tak czytam i czytam i nie rozumiem po co dawać ludziom zarabiać na robocie typu wymiana filtrów i olejów... przecież to prosta robota a kasa w kielni zostanie.
Simonides: olej w kardanie wymieniasz po odpowiednim przebiegu (niech ktoś napisze dokłądnie jaki: mi sie coś kojarzy 30tys) tak jak olej w silniku, świeczki jak ci kicha prycha i słabo pali (objawów zużytych swiec jest wiele). Najważniejsze to pilnować przebiegów.
Tak na dobrą sprawe jeśli moto jest z "niewiadomych" rąk to wymienia się wszystkie płyny i filtry.
takie ważniejsze dane masz tutaj: http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=218
miodzik - 2011-03-11, 19:31
Wyobraź sobie, że dla niektórych czas spędzony w garażu jest czasem zmarnowanym. Nie każdy lubi babrać się w smarach. Mało tego, znajdzie się ktoś, kto w tym czasie zarabia więcej niż musiałby wydać na serwis
Focus - 2011-03-11, 19:39
Ja się jeszcze zastanawiam nad regulacją zaworów, a właściwie kontrolą luzu. Nie wiem tylko czy mam to zrobić sam czy lepiej oddać do serwisu. W serwisie wołają 40 zł za roboczogodzinę... Ile taka regulacja może zająć czasu? No i pewnie gaźniki wtedy też się synchronizuje (z tego co kojarzę)
Miszel - 2011-03-11, 21:11
Focus jaki przebieg ma Twoja gwiazda, mam taka samą i zamierzam tylko filtry , olej i świece wymienić przebieg wg licznika 12600km.
winiar - 2011-03-11, 22:29
Simonides, o wszystko o co pytasz jest na forum więc tylko poszukaj i nawet w tym temacie. Jeżeli nie wiesz co i kiedy było robione to jest na to jeden sposób! Wymieniasz sam np teraz przed sezonem i zaczynasz od tak zwanego początkowego zera. Uważam, że tak jest najlepiej.
Focus - 2011-03-12, 07:17
Miszel napisał/a: | Focus jaki przebieg ma Twoja gwiazda, mam taka samą i zamierzam tylko filtry , olej i świece wymienić przebieg wg licznika 12600km. |
około 7000 mil
Maniu_85 - 2011-03-12, 17:46
Nie zapomnijcie sprawdzić ciśnienie w oponach u mnie jeszcze dochodzi sprawdzić płyn chłodniczy.
illusion - 2011-03-12, 21:03
Maniu_85 napisał/a: | Nie zapomnijcie sprawdzić ciśnienie w oponach | ... sprawdzałem ... na górze opony było
Niestety poprzedni właściciel kupił takie ako ze (........) i jestem szczęśliwym posiadaczem nowej Varty. Zmianę oleje/filtry odłożę za kilka kkm bo po kupnie motoru powymieniałem wszystkio a od tamtego czasu przejechałem zaledwie 1,5 kkm a do roku jeszcze sporo czasu zostało.
J36 - 2012-11-25, 11:23
Warto też przy okazji przeglądu motocykla zwrócić uwagę na linkę sprzęgła. Moja wizualnie wyglądała dobrze, ale gdy jej się ostatnio bliżej przyjrzałem zobaczyłem, że jest dość mocno uszkodzona. Na zdjęciu widać miejsce uszkodzenia.
Bakteria77 - 2012-11-25, 16:55
Ja przez przypadek, ponieważ zacząłem rozkręcać cały osprzęt kiery trafiłem na uszkodzoną linkę gazu, która trzymała się "na ostatnim włosku". Ale by było ździwienie gdzies na trasie, a tak już zakupiona nowa i wymieniona.
GG - 2013-01-26, 20:24
Do wymiany filtra oleju w xvs1100 muszę zdemontować wydech. Czy powinienem przed tym zaopatrzyć się w uszczelkę ?
remol71 - 2013-01-26, 20:35
Uszczelkę czego ?
witek1965 - 2013-01-27, 01:48
remol71, wydechu, rzecz jasna, przy filtrze oleju są o-ringi, dwa rodzaje.
GG, dobrze mieć, nigdy nie ma gwarancji, że się nie uszkodzi. A jak zostanie w stanie nieuszkodzonym, to będzie w zapasie. Koszt niewielki
remol71 - 2013-01-27, 08:28
Zdejmowałem rury kilka razy. Uszczelki się nie uszkadzały.
GG - 2013-01-27, 20:17
Sorry , ale ciut niejasno . Dwa o-ringi, przy filtrze oleju (wiedziałem ).
A przy wydechu? A przy śrubie spustu oleju?
witek1965 - 2013-01-27, 21:53
GG napisał/a: | A przy wydechu? A przy śrubie spustu oleju? | przy wydechu jest uszczelnienie, jak praktycznie wszędzie przy połączeniu kolektora z wydechem. Przy korku spustowym oleju jest podkładka miedziana lub aluminiowa, tą również producent zaleca się wymienić na nową, ale nie wariujmy. Jak nie wymienisz to tez nic się nie stanie
Mnich - 2013-01-28, 09:11
Panowie, o ile wymiana opony jest jasna, to po jakim czasie warto wymienić dętki? Oczywiście, że jak pęknie, ale to wie każdy facet. Pytam o właściwości gumy po x lat, zresztą wiecie o co chodzi
GG - 2013-01-28, 09:34
Witek1965: -Dzięki! W piątek wybieram się do Karpacza po syna. Podjadę do Yamaha w Wałbrzychu ew. Jelenia Góra. Nie chciałem nakupić sterty niepotrzebnych części bo :"Pani w sklepie polecała" To moja pierwsza obsługa Draga przed sezonem.
Mnich- ja kupiłem lacza na tył, podjadę na wiosnę do warsztatu, to ocenimy stan dętki, jak będzie lipa to się też przednią wyciągnie, no i szprychy do przeglądu.
Etek - 2013-01-28, 12:29
Mnich napisał/a: |
Panowie, o ile wymiana opony jest jasna, to po jakim czasie warto wymienić dętki? |
Proponuję nie wymieniać jak nic się nie dzieje.
Nowe dętki są dużo cieńsze niż produkowane jeszcze 5 lat temu.
W dragu z 2000 roku wymieniałem tylko opony i z tego co wiem do tej pory śmiga i śmigał będzie...
(zawsze możesz zapakować do sakwy zapas)
Mnich - 2013-01-28, 18:12
Etek, Się wstrzeliłeś, podejrzewam, że mam dętki od nowości, czyli z 2000. Fakt, nic się nie dzieje, ale chyba spakuję do sakwy zapasy.
benan - 2013-01-28, 19:27
Dętki powinno zmieniać się łącznie z oponami bo to tak jakbyś założył czyste skarpety a nie umył nóg ale to teoretycznie-ja tak zrobiłem i żałowałem bo stare dętki przez 2 sezony nie widziały pompki-są na sprzedaż w dziale sprzedam z oponami razem- a nowe po miesiącu wymagały tlenu
Mnich - 2013-01-28, 20:14
benan napisał/a: | jakbyś założył czyste skarpety a nie umył nóg | no i sam widzisz, że mycie nóg nie zawsze popłaca
Sprawdzę w dziale, bo potrzebuję gum na tył.
MarcinBig - 2013-01-28, 21:14
Powiem tak miałem kiedyś dragiem kichę... Sytuacja awaryjna. Pojechałem do
wulkanizatora i okazało się dętka pękła w pół.
Założył mi dętkę od samochodu czy jakąś taką i polatałem na niej sezon czy dwa
Mnich - 2013-01-28, 21:16
MarcinBig napisał/a: | od samochodu czy jakąś taką | ?
Do customa na przód to chyba od górala a nie puszki
etma102 - 2013-02-08, 20:12 Temat postu: Przegląd wiosenny W zeszłym roku zakupiłem V satra 650 ( wersja Silverado ), w tym roku chciałbym zrobić gruntowny przegląd mojego nabytku. Motor ma przejechane ok 12 000 mil, co powinienem sprawdzić, jakich dokonać przeglądòw;w, jakie " płyny" wymienić poza olejem. Proszę o pomoc bo jestem prawie laikiem a chciałbym aby moja gwaiazda długo mi służyła i nie zawiodła na trasie.
benan - 2013-02-08, 21:25
Zadałeś pytanie nie w tym dziale ,przenies temat do dział naprawa-tam się dowiesz wszystkiego
gery73 - 2013-02-09, 09:35
No to po prostu po kolei - olej wraz z filtrem, ale to już wiesz, filtr powietrza, olej w kardanie, synchronizacja gaźników i regulacja zaworów, sprawdź gumy, ale przy tym przebiegu (jeżeli oryginalny) powinny być ok. Wskazówki co do wymiany poszczególnych elementów i regulacji znajdziesz na forum. Miłej zabawy.
gery73
Peters - 2013-02-10, 09:33
gery73 napisał/a: | sprawdź gumy, ale przy tym przebiegu (jeżeli oryginalny) powinny być ok. |
Jeśli są z tego samego roku co motocykl to do wymiany bez oglądania , ja bym jeszcze wymienił płyn hamulcowy.
gery73 - 2013-02-10, 19:04
Racja płyn hamulcowy koniecznie
Marecki75 - 2013-02-26, 18:22
Przyłączę sie nieco do powyższego tematu. Nie mam niestety możliwości dokonać wszystkich wymian i sprawdzeń niezbednych przed sezonem we własnym zakresie , dlatego chcę oddać motocykl w ręce fachowca, a przy okazji wiosennego przeglądu, chciałbym rownież, aby dokonał montażu alarmu w Gwiazdce ( patrolline HPS447n). I teraz pytanie do Kolegów, czy koszt 350 zł za całość ( 250 przegląd, 100 montaż alarmu) jest "normalny" ? Czy to rozsądne koszty ? Nie mam skali porownawczej, więc z gory dziękuje za Wasze opinie.
burza - 2013-02-26, 19:20
to zależy co będzie robione... ale wg. mnie braknie
kapat - 2013-02-26, 20:13
Myślę, że to stanowczo za mało. Ja trzy tygodnie temu robiłem totalny wiosenny przegląd. Miałem robić wiele rzeczy sam ale ostatecznie dałem spokój i zabuliłem. Kupiłem w swoim "zakresie": Olej, olej do Kardana, filtr powietrza, filtr oleju, świece irydowe, oringi dekli zaworowych, płyn do hamulców. Za to wszystko dałem 300zł
Wymienione płyny (wszystkie)
Wymienione świeczki
Wymienione filtry wszystkie
Wyregulowane zawory
Wymienione oringi dekli zaworowych (miałem też wyciek spod dekla)
Wyczyszczone gaźniki
Wyregulowany skład mieszanki
Zsynchronizowane gaźniki.
Wyregulowane gaźniki
Sprawdzone i podociągane linki
Sprawdzone hamulce
Dociągnięty pedał hamulca.
Sprawdzona elektryka
Sprawdzone ciśnienie w cylindrach
Do tego transport moto tam i z powrotem.
Dałem 550zł
Marecki75 - 2013-02-26, 20:25
oo to już mam jakieś porównanie. Dzięki kapat
Taka specyfikacja czynności + koszty, które poniosłeś , są już dla mnie jakimś wyznacznikem, czego mam wymagać i mniej wiecej jakich kosztów się spodziewać.
Pozdrawiam
gery73 - 2013-02-26, 20:57
Kapat - daj namiar na oringi bo u mnie się tez coś poci. Części bardzo tanio u mnie sam olej i świece irydowe to koszt około 320 zł.
gery73
Bakteria77 - 2013-02-26, 21:01
Ja kupowałem w zwykłym sklepie z częściami i płaciłem coś ok. 2 zł. za sztukę, w serwisie zawołają na pewno z 20 zł.
gery73 - 2013-02-26, 21:20
I miałeś stare na wzór rozumiem .?
Bakteria77 - 2013-02-26, 21:28
Dokładnie
kapat - 2013-02-26, 21:41
Proszę bardzo kupowałem chyba u tego gościa
http://www.allegromat.pl/aukcja132273
Jeśli chodzi o części eksploatacyjne to szukałem wszędzie gdzie się dało. Szukałem przede wszystkim pewnego sprzedawcy, który Motula nie wciśnie mi przelewanego z butelki "no name". Mogę dać namiary ale to gość z Krakowa więc nie wiem jak z przesyłką...
YeLLow25 - 2013-03-02, 18:29
Ile wchodzi płynu hamulcowego do draga? Wiem, że ma to być DOT4 ale nie wiem ile mam go kupić
witek1965 - 2013-03-02, 18:30
najmniejsze opakowanie to 0,5 litra o ile pamiętam, koszt jakieś 5-8 zł. Resztę co ci zostanie oddasz biednym
YeLLow25 - 2013-03-02, 18:35
Hehe dzięki za info. Muszę kupić więcej bo musi starczyć na trzy dragi
witek1965 - 2013-03-02, 18:37
to wystarczy 0,5 litra, ale możesz zaszaleć i kupić litr
wojs40 - 2015-12-23, 18:11
Panowie wymieniłem świece tak jak radził mi Miron, olej mam wymieniony łącznie z filtrem jeszcze przez Mirona /Motul 5100 4T 15W50/. Proszę o podpowiedź jaki olej stosować do wału kardana i ile go będę potrzebował, powyżej doczytałem odnośnie płynu hamulcowego /DOT4 - 0,5l/, pozostaje filtr paliwa, czy taki będzie ok?
http://allegro.pl/filtr-p...5756553365.html
Mamy zimę, można pogrzebać w garażu.
Jarek74 - 2015-12-23, 20:05
Do kardana np olej przekładniowy Motul Gearbox 80W90 z dwusiarczkiem molibdenu, potrzebne całe 0,19L
Filtr paliwa najlepiej zdemontuj stary i obmierz sobie, będziesz mieć pewność, że będzie ok
remol71 - 2015-12-23, 20:18
wojs40 napisał/a: | Proszę o podpowiedź jaki olej stosować do wału kardana i ile go będę potrzebował |
SAE80 GL-4, 0,2L
wemar - 2015-12-23, 20:26
wojs40 napisał/a: | ... doczytałem odnośnie płynu hamulcowego /DOT4 - 0,5l/ |
Proponuję płyn DOT5.1 - cena zbliżona, a płyn zdecydowanie lepiej traktuje uszczelki i wolniej wchłania wilgoć.
witek1965 - 2015-12-24, 01:36
wemar napisał/a: | Proponuję płyn DOT5.1 | tyle podają producenci : Cytat: | Nadaje się do układów hamulcowych, które zaprojektowano do użytkowania płynów syntetycznych. |
czy nasze układy są odpowiednie . Ja wlałem dobrej jakości DOT 4
wojs40 - 2015-12-24, 09:14
To już wiem jakie materiały mam kupić /dziękuję za podpowiedzi / pozostaje tylko nauka jak się do tego zabrać. Póki co
wemar - 2015-12-24, 09:33
witek1965 napisał/a: | wemar napisał/a: | Proponuję płyn DOT5.1 | tyle podają producenci : Cytat: | Nadaje się do układów hamulcowych, które zaprojektowano do użytkowania płynów syntetycznych. |
czy nasze układy są odpowiednie . Ja wlałem dobrej jakości DOT 4 |
Używam go od 5 lat, w drugim juzz kolei motocyklu. Na DOT 4 udało mi się zagotować tylny hebel, na DOT5.1 mi się to nie zdarzyło.
witek1965 - 2015-12-24, 11:22
no i fajnie. Dobra sprawdzona informacja, nigdy nie jest zła
wojs40 - 2015-12-24, 12:19
Znalazłem kilka filmików instruktażowych jak wymienić oleje, wydaje się to proste. Wśród nich znalazł się również film z wymianą łańcuszków rozrządu:
https://www.youtube.com/watch?v=igSTridqJ5E
Czy jest to zabieg konieczny? W samochodach jak się nie mylę łańcuszków się nie wymienia.
Syku - 2015-12-24, 12:57
A olej przekładniowy też należy wymieniać co sezon? i Gdzie się go spuszcza i uzupełnia? jaki olej - xvs650 moto.....dzięki
witek1965 - 2015-12-24, 13:48
Syku napisał/a: | Gdzie się go spuszcza i uzupełnia? | jaki olej, to patrz posty wyżej. Spuszcza korkem spustowym, jest na dole przekładni, a wlewa wlewem, jest na górze przekładni. Odkręcasz śruby i 23 widoczne na tym schemacie https://yamaha-czesci.pl/wyszukiwarka/fiszki/Motorcycle/2006/17040/494742 . Oleju wlewasz aż zacznie delikatnie wyciekać
wojs40 - 2015-12-24, 20:38
witek1965, co z tym rozrządem?
[ Dodano: 2015-12-25, 08:21 ]
Nie wierzę żebyś nie wiedział
witek1965 - 2015-12-25, 17:15
wojs40 napisał/a: | Nie wierzę żebyś nie wiedział | to czas uwierzyć
Nie miałem konieczności wymiany łańcucha rozrządu ani w 650, ani w 1100. wojs40 napisał/a: | W samochodach jak się nie mylę łańcuszków się nie wymienia. | Hmmmm. Czy aby na pewno ? To nie jest temat o silnikach samochodowych, ale wierz mi, że wymienia się. Czas silników jakie montowano w Mb W124 już dawno przeminął, a i w nich wymieniało się łańcuchy. Co prawda raz na 500kkm, ale wymieniało. W M271 łańcuch to koszmar, o tym rozwiązaniu w silnikach VW nie wspomnę.
Wg serwisówki, należy kontrolować stan łańcucha i kół zębatych rozrządu i jeżeli są uszkodzone ( tłumaczenie translatorem) to należy je wymienić. Łańcuchy maja to do siebie, że się wyciągają, ponadto zużywają się napinacze, żeby kół się ścierają.
Serwisówka, o ile dobrze ją przestudiowałem, nie wyznacza "twardego" terminu wymiany łańcucha jak to jest w przypadku pasków.
P.S. Oleum w przekładni masz wymieniony, jak również zębatkę napędową koła tylnego.
HELLOWEEN - 2015-12-25, 22:37
Wojs40 wystarczy trochę poszperać w necie i znajdziesz wszystko! Tu masz filmik z YT o wymianie rozrządu:
https://youtu.be/igSTridqJ5E
O wymianie oleju w przekładni kątowej i mnóstwo innych jest tam pełno. Wystarczy chcieć poszukać.
Witek to nie Pytia i nie musi wiedzieć wszystkiego.
wojs40 - 2015-12-26, 06:47
HELLOWEEN, muszę się obronić. Fajnie że wstawiłeś się za Witkiem ale przeczytaj najpierw mój post z 24 grudnia z 12.19. Piszę że znalazłem różne filmiki w tym o wymianie rozrządu a moje pytanie dotyczyło sensu wymiany owego rozrzadu. Witek na pewmo nie jest wszechwiedzący, ale często pomaga ludziom na forum to pewnie na temat rozrządu coś tam wie, no i się nie myliłem. Pozdrawiam.
HELLOWEEN - 2015-12-26, 08:46
wojs40 napisał/a: | moje pytanie dotyczyło sensu wymiany owego rozrzadu |
Sens wymiany rozrządu? To mechanika,a nie gdybanie. Kupiłeś moto i nie jesteś pewny przebiegu - wymieniasz. Motocykl ma przebieg który kwalifikuje go w/g producenta do wymiany rozrządu - wymieniasz. W czasie pracy słychać dźwięki wyciągniętego łańcucha - wymieniasz jeżeli nie chcesz mieć bigosu zamiast zaworów. Masz kaprys bo lubisz grzebać i dbać o sprzęt - wymieniasz,bo kto Ci zabroni? Taki jest pokrótce sens wymiany rozrządu. Rozrząd łańcuchowy nie jest niezniszczalny. I to nie czasy Mercedesa 123. Oszczędności materiałowe dotykają każdego (nawet szanującego się) producenta.
Witek,to Witek. Jak czegoś nie wie,to wygogluje i wie. Innym też radzę to robić. Jeżeli korzystasz z forum,to masz też google. Wystarczy wpisać odpowiednie zdanie w wyszukiwarkę. Trochę pracy jeszcze nikomu nie zaszkodziło i warto czasami znaleźć coś samemu.
Miron - 2015-12-26, 15:47
wojs40, olej w przekładni masz również świeżo zalany, a zębatki perzekładni wymienione i nasmarowane, przez imć Pana Witosława Przemkowskiego I
Ruffi - 2015-12-30, 10:58
Poruszyliście temat łańcuszka rozrządu. Czy ktoś z was wie po jakim przebiegu producent przewiduje wymianę owego łańcuszka w DS 650 i 1100?
remol71 - 2015-12-30, 11:07
Ruffi,
W instrukcji serwisowej XVS 650 na stronie 4-13 jest rysunek koła zębatego rozrządu z zębami podciętymi przez wyciągnięty łańcuch.
witek1965 - 2015-12-30, 11:33
Ruffi napisał/a: | Czy ktoś z was wie po jakim przebiegu producent przewiduje wymianę owego łańcuszka w DS 650 i 1100? | w instrukcji serwisowej nie jest określony konkretny przebieg. Należy wymienić w przypadku zużycia.
To co podał remol71, obrazuje zużycie które kwalifikuje komplet do wymiany. Nie wymienia się samego łańcucha, bo co to da, skoro zęby będą w stanie jak na obrazku
remol71 - 2015-12-30, 12:48
Moim zdaniem zawsze należy wymieniać zestaw i tak jest napisane. Gdy wycierają się sworznie w łańcuchu, to zmienia się moduł i łańcuch podcina koła zębate. Moim zdaniem należy też sprawdzić koła zębate rozrządu na wale korbowym. Zakładanie nowego łańcucha na zęby rekina może spowodować przeskoczenie rozrządu.
witek1965 - 2015-12-30, 13:02
remol71 napisał/a: | Moim zdaniem należy też sprawdzić koła zębate rozrządu na wale korbowym. |
Jeżeli jest tak jak to widać na rysunku to trzeba mieć nadzieję, że zębatka jest dobrze utwardzona i nie dopuszczać do takiego zużycia, które by spowodowało konieczność jej wymiany.
Ta zębatka to integralna cześć wału.
remol71 - 2015-12-30, 13:31
witek1965 napisał/a: | Ta zębatka to integralna cześć wału. |
No to trzeba pilnować łańcuchów. Zmierzyć gdzieś w nieużywanym kilka ogniw i porównać.
Syku - 2016-02-12, 14:53
Witam koledzy, zakupiłem dzisiaj olej przekładniowy Hipol 80W90 GL-3 !!!! zauważyłem dopiero w domu, czy mogę zalać kardan tym olejem czy wymienić w sklepie na inny??
Tatuś - 2016-02-12, 15:10
patrząc na jego parametry wygląda, że spokojnie można go użyć, ale należy wziąć pod uwagę, że dedykowany jest do przekładni o małych obciążeniach co raczej go dyskwalifikuje. poszukaj GL-4
Syku - 2016-02-12, 16:39
Tatuś, dokładnie - patrzyłem na GL-3 i jest do małych obciążeń, na pewno nie do kardana. Myślałem że w sklepie nie dadzą mi o tak niskich parametrach, tym bardziej że wiedzieli że kupuję to do moto, kupowałem jeszcze filtr paliwa, świeczki i klej do gwintów (śrubki z korka wlewu podklecić ! Pewnie się chcieli pozbyć z magazynu, jednak na wszystko należy zawracać uwagę (zrobię wymianę w sklepie)
Dzięki
|
|