YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Wykręcona szpilka wydechu

Tosiek - 2013-01-29, 20:44
Temat postu: Wykręcona szpilka wydechu
Witam!

Rozpocząłem przygotowania do następnego sezonu i chciałem wymienić olej. A to się wiąże z demontażem wydechu w DS 1100 :/ . Przy próbie odkręcenia wydechu, zamiast nakrętki wykęciła się cała szpilka.

Teraz się "moczy" w odrdzewiaczu ;-)

Pytanie: kupić klej i zamontować starą szpilkę, czy też szukać nowej ?

ChEsTeR93 - 2013-01-29, 21:45

Jak znajdziesz nową szpilkę zamontuj nową a jak nie to wiadomo że starą :D
Tosiek - 2013-01-29, 21:47

Myślę raczej o klejeniu ale nie wiem jeszcze jakim klejem?

Może użyje uszczelniacza do pieców, twardnieje na kamień i wytrzymuje do 1300 st C ;-)

Robrob - 2013-01-29, 22:07

tosiek a na jaką cholere ci klej wkręć normalnie w gniazdo i nie szukaj problemów, często tak się robi że wychodzi szpilka zamiast nakrętki
Tosiek - 2013-01-29, 22:20

Też o tym myślałem, ale za rok znów wykręcę szpilkę zamiast nakrętki a gniazdo szpilki to aluminium, więc wykręcanie i wkręcanie działa na nie bardzo niekorzystnie.

Po jakimś czasie szpilka w ogóle nie będzie się już miała czego trzymać, zresztą jakby tak to miało działać to goście z Yamahy tak by to zaprojektowali, ale widocznie uznali, że lepiej odkręcać nakrętkę niż wykręcać szpilkę ;-)

spining - 2013-01-29, 22:21

Robrob, dobrze prawi
wpierdzielisz na klej i ....doopa; nie ruszysz pozniej

jak wkrecisz z wyczuciem, to nie ukrecisz (nawet w aluminium)

Tosiek - 2013-01-29, 22:30

A po co mam ją ruszać? W sewisówce nie ma słowa o wykręcaniu szpilki ani jakich momentów używać, więc zakładam że z założenia jest to część stała z cylindrem.
witek1965 - 2013-01-29, 22:31

Tosiek napisał/a:
Może użyje uszczelniacza do pieców, twardnieje na kamień i wytrzymuje do 1300 st C ;-)
a co potem, jak na przykład zerwiesz gwint w szpilce ?

[ Dodano: 2013-01-29, 22:32 ]
Jeżeli już, to tylko klej do gwintów niebieski, nie mam pojęcia na chwile obecną na jakie temperatury jest odporny, ale nie jakiś tam piecowy twardniejący na kamień.

Tosiek - 2013-01-29, 22:32

A i o wkręcaniu na wyczucie to można było sobie robić przy FP 126p ;-)

W 21 wieku pasuje używać klucza dynamometrycznego :-)

witek1965 - 2013-01-29, 22:39

Loctite 243 niestety tylko do + 150 st,
Wkręć szpilkę normalnie, bez żadnego kleju, a pod nakrętkę zastosuj smar miedziany i wszystko.

Tosiek - 2013-01-29, 22:39

witek1965 napisał/a:
a co potem, jak na przykład zerwiesz gwint w szpilce ?


Dlatego zastanawiam się czy szpilki przy okazji nie wymienić na nową.

witek1965 napisał/a:
Jeżeli już, to tylko klej do gwintów niebieski


Z tego co piszą w opisie to nadaje się do zabezpieczania gwintów narażonych na odkręcanie się w skutek drgań, no i wytrzymuje do 130 st C :\

witek1965 - 2013-01-29, 22:40

Oczywiście z użyciem klucza dynamometrycznego - moment znasz ?
spining - 2013-01-29, 22:41

Tosiek napisał/a:
A i o wkręcaniu na wyczucie to można było sobie robić przy FP 126p ;-)

W 21 wieku pasuje używać klucza dynamometrycznego :-)

:ok:

probowalem pomoc, pocieszyc

Tosiek - 2013-01-29, 22:41

witek1965 napisał/a:
Wkręć szpilkę normalnie, bez żadnego kleju, a pod nakrętkę zastosuj smar miedziany i wszystko.


No to też jest opcja, podpytam jeszcze znajomego mechanika co on by zrobił ;-)

witek1965 - 2013-01-29, 22:42

Tosiek, załóż nową szpilkę, skoro uważasz, że trzeba, wkręć kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem, pod nakrętkę zastosuj smar miedziany.
Tosiek - 2013-01-29, 22:43

witek1965 napisał/a:
Oczywiście z użyciem klucza dynamometrycznego - moment znasz ?


Jak pisałem, w serwisówce jest podany moment dla nakrętki, nie znalazłem informacji dla szpilek.

spining - 2013-01-29, 22:45

Tosiek napisał/a:
.. w serwisówce jest podany moment dla nakrętki...

wiec masz

witek1965 - 2013-01-29, 22:47

Tosiek napisał/a:
nie znalazłem informacji dla szpilek.
a to ci wredne typy z tych japsów
spining - 2013-01-29, 22:49

a tam jest gwint lewy czy prawy ?
Tosiek - 2013-01-30, 07:22

spining napisał/a:
a tam jest gwint lewy czy prawy ?


Prawy

[ Dodano: 2013-01-30, 07:24 ]
spining napisał/a:
Tosiek napisał/a:
.. w serwisówce jest podany moment dla nakrętki...

wiec masz


Ale to serio uważacie, że ten sam moment co do nakrętki będzie dobry do szpilki?

Czyli albo wykręci się szpilka albo nakrętka ;-)

Roni - 2013-01-30, 10:20

Mi też się wykręca jedna szpilka na przednim cylindrze na wydechu , i nie widze żadnego problemu z tym . Nakrętka wkręca się cięzko na lekko skorodowanej szpilce więc całość zachowuje się jak śruba , poprostu lekko smaruje część szpilki która wchodzi w cylinder i dociągam, niestety na oko bo nie mam klucza dynamometrycznego.

Niezbyt często zdejmuje się wydechy więc przy odrobinie rozsądku i wyczucia nie zużyjesz tego gwintu. Moim zdaniem nie potrzebny jest moment wkręcania szpilki poniewaz wkręcasz ją do pewnego momentu (to jest przerwa na srodku szpilki gdzie nie ma gwintu) a zakręcająć nakrętke z odpowiednim momentem rozkładasz siły miedzy nakrętką a gwintem w cylindrze.

Tosiek - 2013-01-30, 11:12

Roni dzięki za info, a wydech ściągam już drugi raz w ciągu dwóch lat, aby wymienić filtr oleju ;-)
witek1965 - 2013-01-31, 00:01

ja ja się cieszę, że mam zewnętrzny filtr oleju. Ile problemów mam z głowy w związku z wykręcająca się szpilką ;p
Tosiek - 2013-01-31, 13:11

Szpilki zamówione, co ciekawe nie można zamówić nakrętek do nich :nie_wiem:

[ Dodano: 2013-01-31, 13:17 ]
Ha.. w innymy serwisie mieli nakrętki :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group