|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Wykręcona szpilka wydechu
Tosiek - 2013-01-29, 20:44 Temat postu: Wykręcona szpilka wydechu Witam!
Rozpocząłem przygotowania do następnego sezonu i chciałem wymienić olej. A to się wiąże z demontażem wydechu w DS 1100 . Przy próbie odkręcenia wydechu, zamiast nakrętki wykęciła się cała szpilka.
Teraz się "moczy" w odrdzewiaczu ;-)
Pytanie: kupić klej i zamontować starą szpilkę, czy też szukać nowej ?
ChEsTeR93 - 2013-01-29, 21:45
Jak znajdziesz nową szpilkę zamontuj nową a jak nie to wiadomo że starą
Tosiek - 2013-01-29, 21:47
Myślę raczej o klejeniu ale nie wiem jeszcze jakim klejem?
Może użyje uszczelniacza do pieców, twardnieje na kamień i wytrzymuje do 1300 st C ;-)
Robrob - 2013-01-29, 22:07
tosiek a na jaką cholere ci klej wkręć normalnie w gniazdo i nie szukaj problemów, często tak się robi że wychodzi szpilka zamiast nakrętki
Tosiek - 2013-01-29, 22:20
Też o tym myślałem, ale za rok znów wykręcę szpilkę zamiast nakrętki a gniazdo szpilki to aluminium, więc wykręcanie i wkręcanie działa na nie bardzo niekorzystnie.
Po jakimś czasie szpilka w ogóle nie będzie się już miała czego trzymać, zresztą jakby tak to miało działać to goście z Yamahy tak by to zaprojektowali, ale widocznie uznali, że lepiej odkręcać nakrętkę niż wykręcać szpilkę ;-)
spining - 2013-01-29, 22:21
Robrob, dobrze prawi
wpierdzielisz na klej i ....doopa; nie ruszysz pozniej
jak wkrecisz z wyczuciem, to nie ukrecisz (nawet w aluminium)
Tosiek - 2013-01-29, 22:30
A po co mam ją ruszać? W sewisówce nie ma słowa o wykręcaniu szpilki ani jakich momentów używać, więc zakładam że z założenia jest to część stała z cylindrem.
witek1965 - 2013-01-29, 22:31
Tosiek napisał/a: | Może użyje uszczelniacza do pieców, twardnieje na kamień i wytrzymuje do 1300 st C ;-) | a co potem, jak na przykład zerwiesz gwint w szpilce ?
[ Dodano: 2013-01-29, 22:32 ]
Jeżeli już, to tylko klej do gwintów niebieski, nie mam pojęcia na chwile obecną na jakie temperatury jest odporny, ale nie jakiś tam piecowy twardniejący na kamień.
Tosiek - 2013-01-29, 22:32
A i o wkręcaniu na wyczucie to można było sobie robić przy FP 126p ;-)
W 21 wieku pasuje używać klucza dynamometrycznego :-)
witek1965 - 2013-01-29, 22:39
Loctite 243 niestety tylko do + 150 st,
Wkręć szpilkę normalnie, bez żadnego kleju, a pod nakrętkę zastosuj smar miedziany i wszystko.
Tosiek - 2013-01-29, 22:39
witek1965 napisał/a: | a co potem, jak na przykład zerwiesz gwint w szpilce ? |
Dlatego zastanawiam się czy szpilki przy okazji nie wymienić na nową.
witek1965 napisał/a: | Jeżeli już, to tylko klej do gwintów niebieski |
Z tego co piszą w opisie to nadaje się do zabezpieczania gwintów narażonych na odkręcanie się w skutek drgań, no i wytrzymuje do 130 st C
witek1965 - 2013-01-29, 22:40
Oczywiście z użyciem klucza dynamometrycznego - moment znasz ?
spining - 2013-01-29, 22:41
Tosiek napisał/a: | A i o wkręcaniu na wyczucie to można było sobie robić przy FP 126p ;-)
W 21 wieku pasuje używać klucza dynamometrycznego :-) |
probowalem pomoc, pocieszyc
Tosiek - 2013-01-29, 22:41
witek1965 napisał/a: | Wkręć szpilkę normalnie, bez żadnego kleju, a pod nakrętkę zastosuj smar miedziany i wszystko. |
No to też jest opcja, podpytam jeszcze znajomego mechanika co on by zrobił ;-)
witek1965 - 2013-01-29, 22:42
Tosiek, załóż nową szpilkę, skoro uważasz, że trzeba, wkręć kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem, pod nakrętkę zastosuj smar miedziany.
Tosiek - 2013-01-29, 22:43
witek1965 napisał/a: | Oczywiście z użyciem klucza dynamometrycznego - moment znasz ? |
Jak pisałem, w serwisówce jest podany moment dla nakrętki, nie znalazłem informacji dla szpilek.
spining - 2013-01-29, 22:45
Tosiek napisał/a: | .. w serwisówce jest podany moment dla nakrętki... |
wiec masz
witek1965 - 2013-01-29, 22:47
Tosiek napisał/a: | nie znalazłem informacji dla szpilek. | a to ci wredne typy z tych japsów
spining - 2013-01-29, 22:49
a tam jest gwint lewy czy prawy ?
Tosiek - 2013-01-30, 07:22
spining napisał/a: | a tam jest gwint lewy czy prawy ? |
Prawy
[ Dodano: 2013-01-30, 07:24 ]
spining napisał/a: | Tosiek napisał/a: | .. w serwisówce jest podany moment dla nakrętki... |
wiec masz |
Ale to serio uważacie, że ten sam moment co do nakrętki będzie dobry do szpilki?
Czyli albo wykręci się szpilka albo nakrętka ;-)
Roni - 2013-01-30, 10:20
Mi też się wykręca jedna szpilka na przednim cylindrze na wydechu , i nie widze żadnego problemu z tym . Nakrętka wkręca się cięzko na lekko skorodowanej szpilce więc całość zachowuje się jak śruba , poprostu lekko smaruje część szpilki która wchodzi w cylinder i dociągam, niestety na oko bo nie mam klucza dynamometrycznego.
Niezbyt często zdejmuje się wydechy więc przy odrobinie rozsądku i wyczucia nie zużyjesz tego gwintu. Moim zdaniem nie potrzebny jest moment wkręcania szpilki poniewaz wkręcasz ją do pewnego momentu (to jest przerwa na srodku szpilki gdzie nie ma gwintu) a zakręcająć nakrętke z odpowiednim momentem rozkładasz siły miedzy nakrętką a gwintem w cylindrze.
Tosiek - 2013-01-30, 11:12
Roni dzięki za info, a wydech ściągam już drugi raz w ciągu dwóch lat, aby wymienić filtr oleju ;-)
witek1965 - 2013-01-31, 00:01
ja ja się cieszę, że mam zewnętrzny filtr oleju. Ile problemów mam z głowy w związku z wykręcająca się szpilką
Tosiek - 2013-01-31, 13:11
Szpilki zamówione, co ciekawe nie można zamówić nakrętek do nich
[ Dodano: 2013-01-31, 13:17 ]
Ha.. w innymy serwisie mieli nakrętki :-)
|
|