YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Wyciek oleju lewa strona .

ChEsTeR93 - 2013-01-29, 17:08
Temat postu: Wyciek oleju lewa strona .
Witam .

Mam pewien problem mam wyciek oleju w mojej V-star 650 z lewej strony , tylko teraz tak nie wiem czy jest z jednego miejsca czy już z dwóch , i mam pytanie co to jest ten biały plastik z trzema łapkami :D



Z tego na pewno cieknie olej :) Gdzie to kupić nie mam pojęcia jak to się nazywa .
___________________________________________________________________

A to jest druga sprawa chyba też z tego cieknie olej nie jestem pewien teraz tu , to jest chyba wybierak dźwigni zmiany biegów tak ?? ? i tam jest pewnie jakaś uszczelka gdzie to kupić .




Motor nie był odpalany coś koło 2- miechów a olej samo czynnie troszku cieknie :D .

Pozdrawiam :)

gery73 - 2013-01-29, 17:42

Poleciałem do garażu i u mnie tez coś się poci, ale jak się przyjrzałem to u mnie brakuje śruby i nie wiem czy powinna być w tym miejscu czy nie, może u Ciebie też z tąd leci bo tej śruby też nie msz ? Jak jest u innych pewnie się zaraz dowiemy.

gery73

dziapi - 2013-01-29, 18:54

gery73 napisał/a:
Poleciałem do garażu i u mnie tez coś się poci, ale jak się przyjrzałem to u mnie brakuje śruby i nie wiem czy powinna być w tym miejscu czy nie, może u Ciebie też z tąd leci bo tej śruby też nie msz ? Jak jest u innych pewnie się zaraz dowiemy.

gery73

Tam akurat śruby nikt nie ma, ale jest to otwór "bez przelotu" i z tego miejsca nic nie wycieknie.
Żeby zweryfikować wyciek najpierw należałoby dokładnie wyczyścić ten obszar z oleju i zanieczyszczeń, a potem dopiero sprawdzić gdzie jest wyciek.
Ja miałem podobny przypadek po wymianie oleju w 2012r., a po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że olej przy napełnieniu do górnego poziomu migruje po przewodach elektrycznych. Przechył na stopce bocznej jest u mnie dość duży i gumowy uszczelniacz przewodów jest na postoju cały czas zanurzony w oleju. Osłonowa rurka przewodów była wypełniona olejem - przy jej naciśnięciu palcami wypływał z niej olej.
Po obniżeniu poziomu oleju (strzykawką z rurką igelitową poprzez wlew) efekt wycieku ustał.
Dodatkowo, aby moto zajmowało mniej miejsca w garażu podkładałem pod stopkę drewniany klocek grubości ok. 5cm, a w czasie pojawienia się tej przypadłości nie stosowałem również tego klocuszka.

ChEsTeR93 - 2013-01-29, 19:00

U mnie nic nie cieknie po kablach tylko ucieka olej z tego czegoś z pierwszego zdjęcia pasowało by mi to juz wymienić tylko nie wiem jak to sie nazywa .
dziapi - 2013-01-29, 21:27

ChEsTeR93 napisał/a:
nie wiem jak to sie nazywa

O ile mnie wzrok nie myli to jest to czujnik "neutral" czyli tak po naszemu luzu, czy jak wolisz biegu jałowego.

ChEsTeR93 - 2013-01-29, 21:40

Ale jako tako ten czujnik jest ok tylko ten biały dekiel jest w tak opłakanym stanie bez uszczelek , ma popękane ty skrzydełka które służą do przykręcenia tegoś dekielka da się to gdzieś kupić ? bo z tego olej spierdziela jak głupi , juz to tym czerwonym sylikonem potraktowałem 2-3 miechy było spokoju i zaczeło po tym czasie znów lać .
A chce sprzedać ten motor bez żadnych ukrytych wad i się przesiąść na coś większego :)

mobi - 2013-02-27, 12:36

Miałem to samo ornig czujnika luzu. Potrzebujesz wymienić sam oring jeżeli plastykowy czujnik nie jest popękany. Cały czujnik w serwisie yamaha Szczecin ok 120 zł identyczny oring korek wlewu oleju. Ja dodatkowo posmarowałem nowy oring cieniutką warstwą silikonu .Pamiętaj śruby którymi przykręcisz czujnik posmaruj specjalnym klejem by się nie odkręciły bo zabawa będzie od nowa.
Ps olej w tym miejscu się zbiera .Nieraz wystarczy obecny oring posmarować silikonem za nim tylko zębatki skrzyni
pozdrawiam.

RIZI - 2013-02-28, 20:54

Wszystkie trzy śrubki dały się odrobinę dokręcić bez użycia większego wysiłku myślę, że bez szkody dla tego białego plastiku, wczoraj przed wymianą oleju przejechałem 4 km (pierwszy raz na DS,ale frajda ;D ) i ani kropli nie wyciekło- wymyłem wcześniej, może wytrzyma.Obym nie musiał uczyć się na błędach bo olej zalany. Dzięki za pomoc.
witek1965 - 2013-03-01, 19:54

mobi napisał/a:
Dokręcenie daje efekt na krótką metę.Pobrykasz trochę po Polskich drogach to się poluzują.
u mnie nic się na szczęście ani w 650-tce, ani w 1100 nie luzuje. Podkleiłem, bo to standard śrubki korka paliwa. Reszta bez stosowania kleju. Minimalna ilość dałem do śrub tarcz hamulcowych, ale tam równiż kleił producent.

Cytat:
w naszych motórach jak nie masz kleju do śrub to połowe ich znika
Nie podpuszczaj ludzi, bo wpadną w panikę i rozkręca motóry na drobne i zaczną kleić na potęgę, Się jeszcze komuś kleje pomylą i zastosują do połączeń nierozłącznych i będzie dopiero cyrk ;D
Syku - 2016-02-14, 19:41

ChEsTeR93
Jak mógłbyś podrzucić fotki albo ktoś inny, który to jest ten plastikowy element spod którego "poci się" olej, bo u mnie też jest wilgotno ale jeszcze bez tragedii.
Mam rozumieć, że to jest z lewej strony moto, zaraz obok dźwigni zmiany biegów między dwiema osłonami ?
Dzięki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group