YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Drag Star 650 nie odpala

czarny_1963 - 2013-01-10, 22:08
Temat postu: Drag Star 650 nie odpala
Witam , jestem nowym użytkownikiem, jak na forum tak i motocykla , nie mam kompletnie doświadczenia, ale mechanika nie jest mi obca ale z motocyklami raczej nie miałem styczności.
Kupiłem Drag Stara 650 ze Stanów , gościu od którego kupiłem powiedział że jeżeli aku będzie dobry to mogę spróbować go odpalić .
Nie wiem jak długo stał nie odpalany ale zakręcił dwa razy i zdechnął . Naładowałem aku wlałem mu troszkę do cylindrów dałem ssanie i odpalił ale zaraz zgasł . Wczoraj próbowałem go odpalić ponownie odpalił na ssaniu pochodził może minutę i zgasł . Kupiłem dzisiaj nowe świece i filtr paliwa , pompa paliwo podaje ale nadal nie chce odpalić .
Troszkę już tutaj poczytałem o podobnych przypadkach no i stwierdzam że mogą być zanieczyszczone gaźniki i tu moje pytanie do bardziej doświadczonych, od czego się zabrać żeby czegoś nie rozregulować przypadkowo na samym początku (wiem że i tak bez regulacji wszystkiego się nie obędzie) .
Moto jest z 2004r i z wyglądu na moje oko jest jak z salonu , zresztą przebieg też jest mały 3700mil (jeżeli jest oryginalny).
Jest tylko przedni błotnik do malowania i dlatego go kupiłem bo mam możliwość samemu pomalować , cena była fajna, tylko żeby odpalił i żadnych niespodzianek nie było z resztą.
Myślę że z pomocą fachowców na tym forum jakoś dam sobie rady ze wszystkim.
Pozdrawiam.

Rafcon - 2013-01-10, 22:19

zobacz tu http://www.youtube.com/watch?v=piZmgef6BBM
czarny_1963 - 2013-01-12, 10:08

Dzięki kolego Rafcon za filmik obejrzałem i mniej więcej wiem co i jak , więc myśle że dam sobie rady , nie miałem za bardzo czasu ale po niedzieli jeden dzień sobie wygospodaruje żeby to zrobić i tu moje pytanie , bo na filmiku wszystkie kanały pstryka jakimś preparatem , co można kupić u nas takiego , jakaś nazwa takiego preparatu?
Pozdrawiam.

Rafcon - 2013-01-12, 17:04

Ja używałem do mycia naftę i sprężone powietrze
vaaks - 2013-01-12, 18:11

Można użyć środka do mycia tarcz, zacisków hamulcowych, po zapach to chyba aceton w sprayu.
kris sps20xx - 2013-01-14, 09:54

Rafcon napisał/a:
zobacz tu http://www.youtube.com/watch?v=piZmgef6BBM

w 9 min 40 sek po zdjeciu licznika oczom moim ukazuje sie wystająca z baku rurka z gumowym przewodem,której ja u siebie nie posiadam.. :shock:

odpowietrzenie?

Rafcon - 2013-01-14, 17:53

Ja tez tego nie mam :nie_wiem:
czarny_1963 - 2013-01-15, 21:41

Witam , i stało się , wreszcie moja yamaszka odpaliła , wyczyściłem gaźniki , a były nieźle zapaćkane, dysze pozatykane , pół dnia dzisiaj grzebałem przy nim i wreszcie odpalił ale musiał dość długo stać bo palił na jednym a na drugi przerywał.
Nie mogłem się powstrzymać, założyłem jedno siedzenie i zrobiłem rundę po wsi haha , drogi były czarne to szło się przejechać , nie umiał jakoś przepalić tego jednego cylindra aż w końcu zaczął jechać na dwa.
Mam pytanie do bardziej doświadczonych a mianowicie , moto jest ze stanów nie wiem jak długo stał no i czy przebieg jest taki jak na liczniku , gościu zapewniał mnie że tak a jest 3700mil czyli prawie nic , czy muszę robić jakieś regulacje gaźników i zaworów czy na chwile pojeździć i potem dopiero coś regulować.
Oczywiście olej i filtry i tak zmienię , świece już założyłem nowe. Co o tym myślicie.

vaaks - 2013-01-15, 21:56

Jest taka zasada: kupujesz pojazd używany - robisz kompleksowy przegląd. Jeżeli nie potrafisz sam dajesz fachowcowi do regulacji zaworów, regulacji i synchronizacji gaźników, wymiany płynów ustrojowych, przeglądu zawieszenia, przekładni, hamulców i już możesz jeździć. ;D A w te 3,7tys. przy tak zasyfionych gaźnikach nie wierzyłbym. Dlatego tym bardziej zrobiłbym przegląd bardzo kompleksowy.
Ruffi - 2013-01-23, 22:02

Ja bym wymienił filtr paliwa, olej olej płyn hamulcowy sprawdzenie klocków hamulcowych sprawdzenie i ewentualne ustawienie luzów zaworowych gaźnik już wyczyściłeś a czy zrobiłeś synchronizacje może dlatego ci nierówno pracuje. To tak na szybko co mi do głowy przyszło. Mnie tez czeka czyszczenie gaźników w magnie i zamierzam kupić środek w sprayu CARB Cleaner 25zl w sklepie
http://www.allegromat.pl/aukcja129842

czarny_1963 - 2013-01-23, 22:29

Oczywiście kolego Ruffi , filtr paliwa był wymieniony na samym początku i świece bo chciałem tylko sprawdzić jak odpali czy jest ok z silnikiem czy coś nie dzwoni nie stuka w silniku itd. ale chodzi jak na moje ucho elegancko , oczywiście że teraz będę wymieniał wszystko co jest do wymiany sezonowo. Regulacje gaźników też będę robił , wakuometry już kupiłem, a jeżeli chodzi o klocki hamulcowe to są zawsze do wymiany jak są zużyte, a te są jak nowe więc nie ma potrzeby wymieniać , zresztą po takim przebiegu nie mogą być jeszcze zużyte.
kiszka - 2013-05-06, 23:26

Pomocy...
Podepnę się pod temat..
Sprawa wygląda tak-problem jest z odpalaniem a mianowicie.Jeździ chłopaczek moto 2sezon w tamtym sezonie było ok.W tym pojawił się problem,nie chciał odpalić zero reakcji ze strony rozrusznika tylko cykanie...
Objawy na słaby aku.Chłopaczek ładuje aku,czyści rozrusznik(gdzie nie było z czego)składa wszystko jest OK.pali jedzi(między czasie wymienia olej).Pierwsza jazda moto gasnie i już nie odpali,przekaźnik tryka i tyle.Po demontaży rozrusznika i uruchomienia na sucho chodzi-pięknie po montażu w silnik tylko TrrrrTrrr.Elektryka co do usterki została wyeliminowana czyli,nowy przekaźnik,ine aku,rozrusznik sprawdzony u 2elektryków nie zależnych,jak i instalacja przewody czy pobór prądu.
Dzisiaj po demontażu pokrywy magneta okazuje się ze wszystko jest ok od strony mechanicznej lecz nie można przekręcić wałem :shock:
Co jest grane,chłopaczek twierdzi że nie słyszał jakiś nie pokojących dźwięków co do zatarcia,twierdzi że po zgaśnięciu moto próbował odpalic na biegu lec prętkośc była mała a moto zaraz stanął,nawet nie przeskoczyła kompresja...

duoma - 2013-05-07, 06:58

Niech podepnie jakąś kontrolkę ładowania, obstawiam na padnięte AKU, miałem podobne objawy, po ładowaniu przez całą noc, rano odpalał jechałem do pracy, gasiłem i już nie mogłem więcej odpalić. Wymiana akumulatora załątwiła sprawę.
vaaks - 2013-05-07, 08:40

kiszka, napisz co to za motocykl.
pajakbielsko - 2013-05-07, 09:50

vaaks, to 1100 DS
vaaks - 2013-05-07, 09:57

kiszka napisał/a:

Dzisiaj po demontażu pokrywy magneta okazuje się ze wszystko jest ok od strony mechanicznej lecz nie można przekręcić wałem

Wykręcić świece (zniwelowanie kompresji) i spróbować przekręcić wałem. Stawiam na rozsypane sprzęgiełko rozrusznika.

kiszka - 2013-05-07, 14:59

Nie panowie podpoiłem się pod temat 650 ! :roll:
To 650,aku odpada były już dwa,teraz jest nowy.Rozrusznik nie da rady przekręcić wałem a jest dobry...
Próbowałem go nawet na sposób garażowy (zaklinować sztylem drewnianym-nie da rady targa)a wałem nie dygnie tylko przekaźnik Trrr

Arcon - 2013-05-07, 22:09

Dziwnie piszesz, terkoczący przekaźnik rozrusznika to jest ewidentnie problem elektryczny (przekaźnik załącza się, podaje prąd na rozrusznik, wtedy napięcie w instalacji spada, przekaźnik rozłącza się, i cykl powtarza się od nowa). Pytanie, dlaczego tak się dzieje, skoro aku jest sprawne i rozrusznik sprawdzony? Obstawiałbym problem z umasowieniem akumulatora.
kiszka - 2013-05-07, 22:29

Ale przekaźnik chyba jest zabezpieczeniem rozrusznika ? jego działanie(trykanie) to tylko objaw słabego napięcia ? Czy też może być zbyt wysokiego albo znacznego obciążenia ?
pajakbielsko - 2013-05-07, 23:15

kiszka, soory Kiszka- faktycznie ja zawaliłem- to 650 :oops:
Arcon - 2013-05-08, 11:10

kiszka napisał/a:
Ale przekaźnik chyba jest zabezpieczeniem rozrusznika ? jego działanie(trykanie) to tylko objaw słabego napięcia ? Czy też może być zbyt wysokiego albo znacznego obciążenia ?


Zabezpieczeniem? Rozrusznik w momencie rozruchu pobiera prąd ponad 100A, i w jego obwodzie jest tylko: akumulator, przekaźnik, rozrusznik i grube przewody. "Trykanie" jest wyłącznie objawem tego, co napisałem wyżej. Gdyby wszystko było sprawne, a wał byłby zblokowany, to po włączeniu startera rozrusznik powinien też się zblokować, a jeśli długo trzymałbyś starter, to przepaliłbyś uzwojenia w rozruszniku. I żadnego "trykania" :)

kiszka - 2013-05-08, 19:15

Nie wiem :beczy: to tu tak nie działa.wymieniliśmy 2aku.Naładowane sprawne i to samo rozrusznik nie dygnie tylko trykanie.A wał nie dygnie ani w lewo czy prawo.Nie wiem co by się działo na "pych" bo moto już był rozebrany i podniesiony.Ale na sucho wrzuciłem 5 i chcąc przekręcić kołem ni ha ha nie dygnie wał.
remol71 - 2013-05-08, 19:21

Czy da się pokręcić wał kluczem ?
kiszka - 2013-05-08, 19:53

Nie da rady,nie dygnie nawet kluczem..
pajakbielsko - 2013-05-08, 20:07

kiszka, to może podjadę swoim i pomierzymy napięcia- jak mówił Arcon,
remol71 - 2013-05-08, 21:37

pajakbielsko napisał/a:
kiszka, to może podjadę swoim i pomierzymy napięcia- jak mówił Arcon,


Co tu mierzyć ? Wał jest zablokowany mechanicznie, skoro nie można go kluczem obrócić.

Robrob - 2013-05-09, 07:04

i ja bym postawił na to że wał stoi bo zablokowany, i raczej bez wybebeszenia tego nic nie sprawdzisz
kiszka - 2013-05-09, 09:49

Robrob napisał/a:
i ja bym postawił na to że wał stoi bo zablokowany

I to mnie martwi że problem jest poważny...A z drugiej strony Trykot przekaźnika jest dla mnie nie zrozumiały co nie powino występować jak pisał Arcon

Arcon - 2013-05-09, 10:24

Jeśli wał jest zblokowany, to bez rozbiórki (przynajmniej częściowej) się nie obejdzie.
kiszka - 2013-05-21, 19:29

A więc okazało się-jedno z najgorszych przypuszeń Zatarcie
Zatarcie wałku rozrządu-brak smarowania jednego cylindra. Dla tego niemożność ruszenia wałem przez rozrusznik.Działanie przekaźnika prawidłowe trykot ttrrrrr potężny opór przy rozruchu.

Pirania_LM - 2013-05-21, 19:37

naprawiasz, czy szukasz nowego silnika ?
kiszka - 2013-05-21, 20:26

Naprawa :idea:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group