|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Drag Star 650 nie odpala
czarny_1963 - 2013-01-10, 22:08 Temat postu: Drag Star 650 nie odpala Witam , jestem nowym użytkownikiem, jak na forum tak i motocykla , nie mam kompletnie doświadczenia, ale mechanika nie jest mi obca ale z motocyklami raczej nie miałem styczności.
Kupiłem Drag Stara 650 ze Stanów , gościu od którego kupiłem powiedział że jeżeli aku będzie dobry to mogę spróbować go odpalić .
Nie wiem jak długo stał nie odpalany ale zakręcił dwa razy i zdechnął . Naładowałem aku wlałem mu troszkę do cylindrów dałem ssanie i odpalił ale zaraz zgasł . Wczoraj próbowałem go odpalić ponownie odpalił na ssaniu pochodził może minutę i zgasł . Kupiłem dzisiaj nowe świece i filtr paliwa , pompa paliwo podaje ale nadal nie chce odpalić .
Troszkę już tutaj poczytałem o podobnych przypadkach no i stwierdzam że mogą być zanieczyszczone gaźniki i tu moje pytanie do bardziej doświadczonych, od czego się zabrać żeby czegoś nie rozregulować przypadkowo na samym początku (wiem że i tak bez regulacji wszystkiego się nie obędzie) .
Moto jest z 2004r i z wyglądu na moje oko jest jak z salonu , zresztą przebieg też jest mały 3700mil (jeżeli jest oryginalny).
Jest tylko przedni błotnik do malowania i dlatego go kupiłem bo mam możliwość samemu pomalować , cena była fajna, tylko żeby odpalił i żadnych niespodzianek nie było z resztą.
Myślę że z pomocą fachowców na tym forum jakoś dam sobie rady ze wszystkim.
Pozdrawiam.
Rafcon - 2013-01-10, 22:19
zobacz tu http://www.youtube.com/watch?v=piZmgef6BBM
czarny_1963 - 2013-01-12, 10:08
Dzięki kolego Rafcon za filmik obejrzałem i mniej więcej wiem co i jak , więc myśle że dam sobie rady , nie miałem za bardzo czasu ale po niedzieli jeden dzień sobie wygospodaruje żeby to zrobić i tu moje pytanie , bo na filmiku wszystkie kanały pstryka jakimś preparatem , co można kupić u nas takiego , jakaś nazwa takiego preparatu?
Pozdrawiam.
Rafcon - 2013-01-12, 17:04
Ja używałem do mycia naftę i sprężone powietrze
vaaks - 2013-01-12, 18:11
Można użyć środka do mycia tarcz, zacisków hamulcowych, po zapach to chyba aceton w sprayu.
kris sps20xx - 2013-01-14, 09:54
w 9 min 40 sek po zdjeciu licznika oczom moim ukazuje sie wystająca z baku rurka z gumowym przewodem,której ja u siebie nie posiadam..
odpowietrzenie?
Rafcon - 2013-01-14, 17:53
Ja tez tego nie mam
czarny_1963 - 2013-01-15, 21:41
Witam , i stało się , wreszcie moja yamaszka odpaliła , wyczyściłem gaźniki , a były nieźle zapaćkane, dysze pozatykane , pół dnia dzisiaj grzebałem przy nim i wreszcie odpalił ale musiał dość długo stać bo palił na jednym a na drugi przerywał.
Nie mogłem się powstrzymać, założyłem jedno siedzenie i zrobiłem rundę po wsi haha , drogi były czarne to szło się przejechać , nie umiał jakoś przepalić tego jednego cylindra aż w końcu zaczął jechać na dwa.
Mam pytanie do bardziej doświadczonych a mianowicie , moto jest ze stanów nie wiem jak długo stał no i czy przebieg jest taki jak na liczniku , gościu zapewniał mnie że tak a jest 3700mil czyli prawie nic , czy muszę robić jakieś regulacje gaźników i zaworów czy na chwile pojeździć i potem dopiero coś regulować.
Oczywiście olej i filtry i tak zmienię , świece już założyłem nowe. Co o tym myślicie.
vaaks - 2013-01-15, 21:56
Jest taka zasada: kupujesz pojazd używany - robisz kompleksowy przegląd. Jeżeli nie potrafisz sam dajesz fachowcowi do regulacji zaworów, regulacji i synchronizacji gaźników, wymiany płynów ustrojowych, przeglądu zawieszenia, przekładni, hamulców i już możesz jeździć. A w te 3,7tys. przy tak zasyfionych gaźnikach nie wierzyłbym. Dlatego tym bardziej zrobiłbym przegląd bardzo kompleksowy.
Ruffi - 2013-01-23, 22:02
Ja bym wymienił filtr paliwa, olej olej płyn hamulcowy sprawdzenie klocków hamulcowych sprawdzenie i ewentualne ustawienie luzów zaworowych gaźnik już wyczyściłeś a czy zrobiłeś synchronizacje może dlatego ci nierówno pracuje. To tak na szybko co mi do głowy przyszło. Mnie tez czeka czyszczenie gaźników w magnie i zamierzam kupić środek w sprayu CARB Cleaner 25zl w sklepie
http://www.allegromat.pl/aukcja129842
czarny_1963 - 2013-01-23, 22:29
Oczywiście kolego Ruffi , filtr paliwa był wymieniony na samym początku i świece bo chciałem tylko sprawdzić jak odpali czy jest ok z silnikiem czy coś nie dzwoni nie stuka w silniku itd. ale chodzi jak na moje ucho elegancko , oczywiście że teraz będę wymieniał wszystko co jest do wymiany sezonowo. Regulacje gaźników też będę robił , wakuometry już kupiłem, a jeżeli chodzi o klocki hamulcowe to są zawsze do wymiany jak są zużyte, a te są jak nowe więc nie ma potrzeby wymieniać , zresztą po takim przebiegu nie mogą być jeszcze zużyte.
kiszka - 2013-05-06, 23:26
Pomocy...
Podepnę się pod temat..
Sprawa wygląda tak-problem jest z odpalaniem a mianowicie.Jeździ chłopaczek moto 2sezon w tamtym sezonie było ok.W tym pojawił się problem,nie chciał odpalić zero reakcji ze strony rozrusznika tylko cykanie...
Objawy na słaby aku.Chłopaczek ładuje aku,czyści rozrusznik(gdzie nie było z czego)składa wszystko jest OK.pali jedzi(między czasie wymienia olej).Pierwsza jazda moto gasnie i już nie odpali,przekaźnik tryka i tyle.Po demontaży rozrusznika i uruchomienia na sucho chodzi-pięknie po montażu w silnik tylko TrrrrTrrr.Elektryka co do usterki została wyeliminowana czyli,nowy przekaźnik,ine aku,rozrusznik sprawdzony u 2elektryków nie zależnych,jak i instalacja przewody czy pobór prądu.
Dzisiaj po demontażu pokrywy magneta okazuje się ze wszystko jest ok od strony mechanicznej lecz nie można przekręcić wałem
Co jest grane,chłopaczek twierdzi że nie słyszał jakiś nie pokojących dźwięków co do zatarcia,twierdzi że po zgaśnięciu moto próbował odpalic na biegu lec prętkośc była mała a moto zaraz stanął,nawet nie przeskoczyła kompresja...
duoma - 2013-05-07, 06:58
Niech podepnie jakąś kontrolkę ładowania, obstawiam na padnięte AKU, miałem podobne objawy, po ładowaniu przez całą noc, rano odpalał jechałem do pracy, gasiłem i już nie mogłem więcej odpalić. Wymiana akumulatora załątwiła sprawę.
vaaks - 2013-05-07, 08:40
kiszka, napisz co to za motocykl.
pajakbielsko - 2013-05-07, 09:50
vaaks, to 1100 DS
vaaks - 2013-05-07, 09:57
kiszka napisał/a: |
Dzisiaj po demontażu pokrywy magneta okazuje się ze wszystko jest ok od strony mechanicznej lecz nie można przekręcić wałem |
Wykręcić świece (zniwelowanie kompresji) i spróbować przekręcić wałem. Stawiam na rozsypane sprzęgiełko rozrusznika.
kiszka - 2013-05-07, 14:59
Nie panowie podpoiłem się pod temat 650
To 650,aku odpada były już dwa,teraz jest nowy.Rozrusznik nie da rady przekręcić wałem a jest dobry...
Próbowałem go nawet na sposób garażowy (zaklinować sztylem drewnianym-nie da rady targa)a wałem nie dygnie tylko przekaźnik Trrr
Arcon - 2013-05-07, 22:09
Dziwnie piszesz, terkoczący przekaźnik rozrusznika to jest ewidentnie problem elektryczny (przekaźnik załącza się, podaje prąd na rozrusznik, wtedy napięcie w instalacji spada, przekaźnik rozłącza się, i cykl powtarza się od nowa). Pytanie, dlaczego tak się dzieje, skoro aku jest sprawne i rozrusznik sprawdzony? Obstawiałbym problem z umasowieniem akumulatora.
kiszka - 2013-05-07, 22:29
Ale przekaźnik chyba jest zabezpieczeniem rozrusznika ? jego działanie(trykanie) to tylko objaw słabego napięcia ? Czy też może być zbyt wysokiego albo znacznego obciążenia ?
pajakbielsko - 2013-05-07, 23:15
kiszka, soory Kiszka- faktycznie ja zawaliłem- to 650
Arcon - 2013-05-08, 11:10
kiszka napisał/a: | Ale przekaźnik chyba jest zabezpieczeniem rozrusznika ? jego działanie(trykanie) to tylko objaw słabego napięcia ? Czy też może być zbyt wysokiego albo znacznego obciążenia ? |
Zabezpieczeniem? Rozrusznik w momencie rozruchu pobiera prąd ponad 100A, i w jego obwodzie jest tylko: akumulator, przekaźnik, rozrusznik i grube przewody. "Trykanie" jest wyłącznie objawem tego, co napisałem wyżej. Gdyby wszystko było sprawne, a wał byłby zblokowany, to po włączeniu startera rozrusznik powinien też się zblokować, a jeśli długo trzymałbyś starter, to przepaliłbyś uzwojenia w rozruszniku. I żadnego "trykania"
kiszka - 2013-05-08, 19:15
Nie wiem to tu tak nie działa.wymieniliśmy 2aku.Naładowane sprawne i to samo rozrusznik nie dygnie tylko trykanie.A wał nie dygnie ani w lewo czy prawo.Nie wiem co by się działo na "pych" bo moto już był rozebrany i podniesiony.Ale na sucho wrzuciłem 5 i chcąc przekręcić kołem ni ha ha nie dygnie wał.
remol71 - 2013-05-08, 19:21
Czy da się pokręcić wał kluczem ?
kiszka - 2013-05-08, 19:53
Nie da rady,nie dygnie nawet kluczem..
pajakbielsko - 2013-05-08, 20:07
kiszka, to może podjadę swoim i pomierzymy napięcia- jak mówił Arcon,
remol71 - 2013-05-08, 21:37
pajakbielsko napisał/a: | kiszka, to może podjadę swoim i pomierzymy napięcia- jak mówił Arcon, |
Co tu mierzyć ? Wał jest zablokowany mechanicznie, skoro nie można go kluczem obrócić.
Robrob - 2013-05-09, 07:04
i ja bym postawił na to że wał stoi bo zablokowany, i raczej bez wybebeszenia tego nic nie sprawdzisz
kiszka - 2013-05-09, 09:49
Robrob napisał/a: | i ja bym postawił na to że wał stoi bo zablokowany |
I to mnie martwi że problem jest poważny...A z drugiej strony Trykot przekaźnika jest dla mnie nie zrozumiały co nie powino występować jak pisał Arcon
Arcon - 2013-05-09, 10:24
Jeśli wał jest zblokowany, to bez rozbiórki (przynajmniej częściowej) się nie obejdzie.
kiszka - 2013-05-21, 19:29
A więc okazało się-jedno z najgorszych przypuszeń Zatarcie
Zatarcie wałku rozrządu-brak smarowania jednego cylindra. Dla tego niemożność ruszenia wałem przez rozrusznik.Działanie przekaźnika prawidłowe trykot ttrrrrr potężny opór przy rozruchu.
Pirania_LM - 2013-05-21, 19:37
naprawiasz, czy szukasz nowego silnika ?
kiszka - 2013-05-21, 20:26
Naprawa
|
|