YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Eksploatacja - xvs 650 nie pali na zimnym

Yogi - 2013-01-05, 10:48
Temat postu: xvs 650 nie pali na zimnym
kolega zakupił ostatnio 650-tkę, miała problem z odpaleniem na zimnym silniku.postanowił więc oddać na serwis celem ustawienia i czyszczenia gażników.po około miesiącu odebrał gwiazdkę lecz z tą samą przypadłością.jak jóż zapali,to na ciepłym niema problemu od strzała pali.nie zalewa się niewiem czy ssanie działa poprawnie.ktoś może ma pomysł? :nie_wiem:
Radio - 2013-01-05, 12:01

Prawdopodobnie gaźniki do czyszczenia ponieważ brak ssania.
Yogi - 2013-01-05, 12:04

były podobno czyszczone i to przez serwis yamahy
lol

fazzi - 2013-01-05, 13:51

Miesiac czasu trzymali moto i nie sprawdzili czy pali jak jest zimny ? Ten twoj kolega to niezly frajer ze zaplacil im, podejrzewam ze oni zapomnieli co mieli robic w tym motocyklu i uznali ze chodzi o kompleksowe wietrzenie lol
Skoro zaplacil i ma fakture to ma tez gwarancje na ta naprawe i moze to reklamowac, oddal motocykl ktory nie palil wiec po zaplaceniu ma odpalac bez problemu

Yogi - 2013-01-05, 19:37

nic im nie zapłacił dzięki Bogu,twierdzili,że nie wiedzą co jest grane.ja jeździłem tym motorem i jak jest ciepły to jest wszystko ok,wygląda mi to ewidętnie na ssanie,tymbardziej,że świece ma suche :shock:
Robrob - 2013-01-05, 21:02

sprawdz w gaźniku dyszę która jest odpowiedzalna za ssanie, może być przypchana, albo cięgno nie uruchamia ssania.
witek1965 - 2013-01-05, 21:05

Yogi napisał/a:
nic im nie zapłacił dzięki Bogu,twierdzili,że nie wiedzą co jest grane
no to pogratulować :brawo: Nie ma jak to ASO. Skoro ASO nie wie, to kto ma wiedzieć ? :evil: Yamaha powinna odebrać im autoryzację. To czysta kpina.
artek - 2013-01-05, 21:12

"grzałki" gażników oblukaj ! !!
witek1965 - 2013-01-05, 21:21

bez grzałek też powinien zapalić na ssaniu.
MIKI - 2013-01-05, 23:03

Kolego napisz coś więcej, czy motor ma oryginalne wydechy, oryginalny filtr powietrza. Może było coś grzebane przy dyszach, a skład mieszanki jest zaślepiony?
Yogi - 2013-01-05, 23:05

gdzie są te "grzałki"? miałem plan żeby wstrzyknąś mu przed rozruchem trochę paliwa bezpośrednio do gardzieli celem potwierdzenia djagnozy :nie_wiem:

[ Dodano: 2013-01-05, 23:08 ]
wydechy ma puste napewno,filter raczej oryginalny,więcej nie wiem

witek1965 - 2013-01-05, 23:43

przy gaźnikach. Zobaczysz kabelki, ale bez grzałek powinien również odpalić, jeżeli ssanie jest sprawne. Chyba, że coś jest popieprzone w gaźnikach.
MIKI - 2013-01-06, 00:05

Jeżeli wydechy ma puste, to raczej ma grzebane w gaźnikach. Sprawdził bym regulacje składu mieszanki, czy nie była regulowana, oryginalnie powinna być zaślepiona.
remol71 - 2013-01-06, 08:09

Nie ma co gdybać. Albo linka nie otwiera ssania, albo kanały w gaźnikach zapchane.
Robrob - 2013-01-06, 08:11

miki myślę że idziesz złą drogą jeśli to skład mieszanki to i na ciepłym moto był by problem, a tu jak kolega pisze tylko na zimnym,

[ Dodano: 2013-01-06, 08:13 ]
remol71 napisał/a:
Nie ma co gdybać. Albo linka nie otwiera ssania, albo kanały w gaźnikach zapchane.
i tej wersji bym się trzymał
F.I.P. Berek - 2013-01-06, 23:36

W minionym roku mialem analogiczny problem - powodem byl konczacy zywot impulsator. Objaw - nie palil na zimnym, jak juz z rana udalo sie silnik uruchomic to w ciagu dnia praktycznie wszystko ok. Trudne to bylo do zdiagnozowania - po paru dniach padl (impulsator) calkowicie i nastapila jasnosc w temacie. Awaria przy przebiegu 53 tys. km.
remol71 - 2013-01-07, 06:06

F.I.P. Berek,

Chodzi konkretnie o iddle coil ?

F.I.P. Berek - 2013-01-07, 12:33

remol71
nie wiem jaka jest dokladnie angielska nazwa impulsatora - spotkalem sie z "pulse generator" jak rowniez "encoder". Natomiast inna wersja w naszym rodzimym jezyku to "czujnik polozenia walu".

Arcon - 2013-01-07, 12:37

Impulsator to pickup coil. Zazwyczaj psuje się raz a konkretnie, aczkolwiek może być tak, że gdzieś jest coś na granicy styku i raz działa, a raz nie.

Kolega Yogi nie opisuje jak wygląda moment, gdy motocykl jednak odpali - czy dzieje się to nagle "ot tak", czy motocykl odpala z trudem, dławi się, i dopiero po rozgrzaniu praca się stabilizuje. Gdyby to był problem z impulsatorem, to raczej byłby ten pierwszy przypadek, czyli np. próbujemy odpalić 10 razy i nic się nie dzieje (bo nie ma iskry), a za jedenastym zakręceniem nagle odpala elegancko jak gdyby nigdy nic.

F.I.P. Berek - 2013-01-07, 12:47

Tak wlasnie bylo u mnie - zdychal tydzien. Nie wiem, czy u kolegi ,ktoremu "nie pali" to wlasnie jest przyczyna, ale chcialem zaznaczyc, ze istnieje tez taka ewentualnosc ( i nie zwiazana z gaznikiem ).
witek1965 - 2013-01-07, 17:45

No zgoda, Yogi na temat iskry nic nie napisał, więc wszyscy zakładamy, że to zostało sprawdzone i iskra jest. ;/
Yogi - 2013-01-07, 20:50

widziałem jak był odpalany,na ssaniu prubował zaskoczyć aż po kilku długich prubach wkońcu zaskoczył ale kólał,zagrzał sie i było wszystko ok. innym razem złapał bez ssania,kumpel trzymał go na niewilkim gazie,ale mimo to zgasł i znów niechciał odpalić :wmur: :wmur:
Xavier - 2013-01-08, 08:34

Miałem podobne objawy - przyczyną był zdychający impulsator - ok 80k km

Jeśli świece i akumulator jest ok to obstawiam że masz to samo.

Yogi - 2013-03-02, 16:27

Okazało się,że gaźniki niebyły wogule czyszczone lol ,na serwisie olali temat :bajbis2: nawciskali kitu,a w dodatku coś uszkodzili,bo cały czas świeci się kontrolka biegu jałowego.Mechanik po rozebraniu i czyszczeniu powiedział,że moto musiał stać bardzo długo,bo jeszcze nie widział "tak zaj.....ch" lol i,że napewno nie były rozbierane,teraz pali od strzała,niewiadomo tylko co z tą kontrolką,podobno rozbierali jakąś kostkę sterującą.
remol71 - 2013-03-02, 16:49

Klasyka gatunku. Taki kraj. Był czas przywyknąć.
Yogi - 2013-03-02, 19:47

Wydaje mi się,że kto jak kto,ale serwis powińen mieć myjkę najlepszą z najlepszych,albo się mylę? lol
gery73 - 2013-03-03, 14:09

Kiedyś słyszałem opinie że w ASO czy to samochodowych czy motocyklowych pracują najgorsi mechanicy - i dziwne bo od paru lat mi się to zgadza, choć ma to swoje zalety bo ostatnio diagnozując mi w samochodzie stuki w zawieszeniu wymienili mi na gwarancji całe przednie zawieszenie a padnięte było łożysko macpersona - ale o tym powiedziałem im sam po czwartej wizycie. :)

gery73


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group