|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - w 650 mam dwa wycieki i pytanie o sprzęgło
kris sps20xx - 2012-12-31, 08:46 Temat postu: w 650 mam dwa wycieki i pytanie o sprzęgło witam
zakupiłem widząc,że jest do porobienia..
i pytam o porady.
po rozbrojeniu maszyny zlikalizowałem delikatne kapanie z kardana.na fotce widac jak guma uwalona.
poza tym w deklu dolnym silnika na moje oko brakuje dwóch śrub ,bo sa dwa wolne otwory na przelot ,ale pierwszy raz mam ds,i pojecia nie mam..sruba spustowa sucha.spod filtra nie leci,ale gdzies tam z dołu kapu,kap jak sie silnik nagrzeje
poza tym klamka sprzęgła łapie mi na samym końcu,i prosze o podpiwiedzi jak to wyregulować,i czy w ogóle sie da..(regulacja prZy klamce na nakretce nic nie daje)
OldDiver - 2012-12-31, 09:44
Te otwory to chyba są otwory technologiczne - chyba do centrowania.
pyra - 2013-01-01, 08:29
OldDiver napisał/a: | chyba |
OldDiver napisał/a: | - chyba | to nie jest dobra odpowiedź
tak lub nie, innej nie ma
p. 19 Regulaminu
OldDiver - 2013-01-01, 09:36
pyra napisał/a: | tak lub nie, innej nie ma | Oj tam, oj tam. Chyba wstałeś w tym Nowym Roku zbyt zgorzkniały i chyba Ci tak może zostać do końca roku. Czego Ci na pewno nie życzę - Pozdrawiam.
Ale jakby co to na pewno ja takie otwory mam.
qbczas1984 - 2013-01-01, 14:02
co do luzu na klamce, też tak miałem, nie dało rady na lince wyregulowac bo okładzin na tarczach już nie było. Skończyło się wymianą sprzegła.
kris sps20xx - 2013-01-02, 08:10
super,że pomogliście..
spining - 2013-01-02, 08:17
tak, jak napisal qbczas1984, sprzeglo do wymiany; co do wyciekow .....kup klucz dynamometryczny sprobuj dociagnac srubki; jesli nie pomoze ....trzeba rozbierac i uszczelnic, ale pamietaj...sezon tuz-tuz
kris sps20xx - 2013-01-02, 09:19
spining napisał/a: | tak, jak napisal qbczas1984, sprzeglo do wymiany; co do wyciekow .....kup klucz dynamometryczny sprobuj dociagnac srubki; jesli nie pomoze ....trzeba rozbierac i uszczelnic, ale pamietaj...sezon tuz-tuz |
sprzęgło podregulowałem na dolnych nakrętkach,i bierze na 2rugim centymetrze..
dociągnałem dwa imbusy w okolicach wycieku,i na razie sucho
w kardanie zdjałem gume osłonowa,wyczysciłem pól kilo syfu,i starego oleju,pojezdziłem troche i narazie sucho..
kiszka - 2013-01-02, 19:27
Cytat: | dociągnałem dwa imbusy w okolicach wycieku,i na razie sucho |
Kris i nie będzie ciekło,po prostu cioralł ktoś tym Dragiem i popuściły sruby,tak jak sprzęgło na pewno nikt nie regulował...
kris sps20xx - 2013-01-03, 07:52
ale z kardana przy wejsciu w korpus silnika nadal sobie kapie..;/
ale olej jakis taki ciemny,jakby silnikowy ,bo sprawdzałem w kardanie olej i jest sliczny i czysty..
gdzie podłubać,żeby dojśc prawdy?
artek - 2013-01-03, 10:09
raczej symering będzie do wymiany, przy okazji wymienisz tarcze sprzęgłą, że mieć spokój ... czy ten motocykl stał długo niejeżdżony ?
kris sps20xx - 2013-01-03, 10:43
artek napisał/a: | raczej symering będzie do wymiany, przy okazji wymienisz tarcze sprzęgłą, że mieć spokój ... czy ten motocykl stał długo niejeżdżony ? |
ile tych tarcz tam wchodzi?
allegro mówi,że 8 sztuk to komplet..
czy polecane sa jakies znane marki?
bryka chyba troche stała,bo jest ze stanów poleasingowa..
cy dam rade sam simmering wymienić,znając sie nie jakos cudownie na mechanice,ale cos tam podłubuje przy swoich autach i motocyklach?
czy może potrzeba specjalistycznych narzędzi?
artek - 2013-01-03, 12:31
... allegro dobrze podaje, swojego czasu brałem z Larssona tarcze, nie pamiętam jakiej firmy a sprzedając dałem wszystko z motocyklem, jak masz lekkie pojecie to dasz radę, nie jest to skomplikowane ... robota na jakieś dwa czteropaki ... w ciepłym garażu ...
qbczas1984 - 2013-01-03, 19:58
jak dam rade to podjade na garaż jutro i zobaczę jakie tarczę ja zakładałem. Radę jaką mogę Ci dać jak już będziesz zmieniał tarcze to zobacz w jakim stanie są przekładki, koszt nowych jest niewielki a warto wymienić, no i sprężyny dociskowe. Jak klamka jest luźna, źle odbija (powoli) to też warto zmienić. Co do tarczy jak się nie mylę to miałem jakieś z lucasa.
kris sps20xx - 2013-01-03, 20:41
qbczas1984 napisał/a: | jak dam rade to podjade na garaż jutro i zobaczę jakie tarczę ja zakładałem. Radę jaką mogę Ci dać jak już będziesz zmieniał tarcze to zobacz w jakim stanie są przekładki, koszt nowych jest niewielki a warto wymienić, no i sprężyny dociskowe. Jak klamka jest luźna, źle odbija (powoli) to też warto zmienić. Co do tarczy jak się nie mylę to miałem jakieś z lucasa. |
klamka strzela jak Dzon Łejn..
tylko zabiera bieg gdzieś w połowie .swojej pracy..
artek - 2013-01-03, 20:42
słuszna uwaga, najlepiej wymienić komplet i nie bawić się dwa razy ... osobiście odradzam tarcze EBC , Lucas jak najbardziej
qbczas1984 - 2013-01-03, 21:41
To że bierze w połowie to luz, pytanie tylko czy nie ślizga, jak ciągnie do końca to nie ma tematu.
kris sps20xx - 2013-01-04, 08:52
qbczas1984 napisał/a: | To że bierze w połowie to luz, pytanie tylko czy nie ślizga, jak ciągnie do końca to nie ma tematu. |
nic nie ślizga..
strzela,że z dupa na kanapie mi sie cofa..;)
a czy jak juz na te tarcze zaglądne,to czy bedzie widać ślady zuzycia..
jak to rozpoznać...?
qbczas1984 - 2013-01-04, 09:12
Najlepiej zmierzyc ich grubość, gdzieś chłopcy pisali ile mają nowe okładziny.
spining - 2013-01-05, 08:55
kris sps20xx napisał/a: |
nic nie ślizga.. |
na 1 -2 biegu nie slizga; wrzuc przy 60 km/h piatke i podaj max gaz - wtedy bedzie odpowiedz
kris sps20xx - 2013-01-05, 10:24
spining napisał/a: | kris sps20xx napisał/a: |
nic nie ślizga.. |
na 1 -2 biegu nie slizga; wrzuc przy 60 km/h piatke i podaj max gaz - wtedy bedzie odpowiedz |
a widzisz...
tak zrobie!
Gordo - 2013-01-08, 14:57
Zauważyłem, że w moim dragu mam taki sam wyciek jak Ty. Wczoraj rozkręciłem chromy zdjąłem tą gumę i okazało się, że to nie cieknie simering wałka tylko uszczelka nr 18 na łączeniu obudowy silnika/skrzyni z elementem nr 6, w którym jest osadzony simering. Zastanawiam się tylko co powinno głównie uszczelniać to połączenie? uszczelka nr 18 czy oring nr 7 ?
kris sps20xx - 2013-01-08, 15:20
Gordo napisał/a: | Zauważyłem, że w moim dragu mam taki sam wyciek jak Ty. Wczoraj rozkręciłem chromy zdjąłem tą gumę i okazało się, że to nie cieknie simering wałka tylko uszczelka nr 18 na łączeniu obudowy silnika/skrzyni z elementem nr 6, w którym jest osadzony simering. Zastanawiam się tylko co powinno głównie uszczelniać to połączenie? uszczelka nr 18 czy oring nr 7 ? |
ja dwa dni temu dociągnałem jakies tam widoczne 3 sztuki sruby chyba 12mm kluczem,i pod bryka sucho..
odpale go jutro,i polukam..może oliwa mi zamarzła ,lub cała sie wykapała..;)
simmering to który numer?
Gordo - 2013-01-08, 16:12
Na początek też spróbuję dociągnąć te śruby, ale nadal się zastanawiam, czy tak naprawdę to nie powinien uszczelniać ten oring nr 7.
kris sps20xx napisał/a: | simmering to który numer? |
simmering na schemacie oznaczony jest nr 8
kris sps20xx - 2013-01-17, 10:54
a jednak dociągnięcie guzik pomogło..
plama sie pojawiła..;)
[ Dodano: 2013-02-06, 08:49 ]
oddałem do mechanika
150 naprawa-a było co rozbierac
plus 36 zł za uszczelniacz,choc sprzedawca równiez miał uszczelniacz za uwaga 3,50 pln..
[ Dodano: 2013-03-22, 14:13 ]
spining napisał/a: | kris sps20xx napisał/a: |
nic nie ślizga.. |
na 1 -2 biegu nie slizga; wrzuc przy 60 km/h piatke i podaj max gaz - wtedy bedzie odpowiedz |
przetestowałem w koncu maszyne,i silnik na kazdym biegu ciągnie idealnie,ale jednak klamka bierze gdzies w połowie,a nawet nieco poz nia..
od 60 km/h na 5 biegu ciągnał slicznie bez slizgów i wycia
|
|