YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - w 650 mam dwa wycieki i pytanie o sprzęgło

kris sps20xx - 2012-12-31, 08:46
Temat postu: w 650 mam dwa wycieki i pytanie o sprzęgło
witam
zakupiłem widząc,że jest do porobienia..
i pytam o porady.
po rozbrojeniu maszyny zlikalizowałem delikatne kapanie z kardana.na fotce widac jak guma uwalona.
poza tym w deklu dolnym silnika na moje oko brakuje dwóch śrub ,bo sa dwa wolne otwory na przelot :shock: ,ale pierwszy raz mam ds,i pojecia nie mam..sruba spustowa sucha.spod filtra nie leci,ale gdzies tam z dołu kapu,kap jak sie silnik nagrzeje
poza tym klamka sprzęgła łapie mi na samym końcu,i prosze o podpiwiedzi jak to wyregulować,i czy w ogóle sie da..(regulacja prZy klamce na nakretce nic nie daje)

OldDiver - 2012-12-31, 09:44

Te otwory to chyba są otwory technologiczne - chyba do centrowania.
pyra - 2013-01-01, 08:29

OldDiver napisał/a:
chyba
OldDiver napisał/a:
- chyba
to nie jest dobra odpowiedź :evil:
tak lub nie, innej nie ma
p. 19 Regulaminu

OldDiver - 2013-01-01, 09:36

pyra napisał/a:
tak lub nie, innej nie ma
Oj tam, oj tam. Chyba wstałeś w tym Nowym Roku zbyt zgorzkniały i chyba Ci tak może zostać do końca roku. Czego Ci na pewno nie życzę - Pozdrawiam. :)
Ale jakby co to na pewno ja takie otwory mam.

qbczas1984 - 2013-01-01, 14:02

co do luzu na klamce, też tak miałem, nie dało rady na lince wyregulowac bo okładzin na tarczach już nie było. Skończyło się wymianą sprzegła.
kris sps20xx - 2013-01-02, 08:10

super,że pomogliście.. :roll:
spining - 2013-01-02, 08:17

tak, jak napisal qbczas1984, sprzeglo do wymiany; co do wyciekow .....kup klucz dynamometryczny sprobuj dociagnac srubki; jesli nie pomoze ....trzeba rozbierac i uszczelnic, ale pamietaj...sezon tuz-tuz lol
kris sps20xx - 2013-01-02, 09:19

spining napisał/a:
tak, jak napisal qbczas1984, sprzeglo do wymiany; co do wyciekow .....kup klucz dynamometryczny sprobuj dociagnac srubki; jesli nie pomoze ....trzeba rozbierac i uszczelnic, ale pamietaj...sezon tuz-tuz lol

sprzęgło podregulowałem na dolnych nakrętkach,i bierze na 2rugim centymetrze.. :brawo:
dociągnałem dwa imbusy w okolicach wycieku,i na razie sucho :idea:

w kardanie zdjałem gume osłonowa,wyczysciłem pól kilo syfu,i starego oleju,pojezdziłem troche i narazie sucho..

kiszka - 2013-01-02, 19:27

Cytat:
dociągnałem dwa imbusy w okolicach wycieku,i na razie sucho :idea:

Kris i nie będzie ciekło,po prostu cioralł ktoś tym Dragiem i popuściły sruby,tak jak sprzęgło na pewno nikt nie regulował...

kris sps20xx - 2013-01-03, 07:52

ale z kardana przy wejsciu w korpus silnika nadal sobie kapie..;/ :shock:

ale olej jakis taki ciemny,jakby silnikowy :idea: ,bo sprawdzałem w kardanie olej i jest sliczny i czysty..

gdzie podłubać,żeby dojśc prawdy?

artek - 2013-01-03, 10:09

raczej symering będzie do wymiany, przy okazji wymienisz tarcze sprzęgłą, że mieć spokój ... czy ten motocykl stał długo niejeżdżony ?? ?
kris sps20xx - 2013-01-03, 10:43

artek napisał/a:
raczej symering będzie do wymiany, przy okazji wymienisz tarcze sprzęgłą, że mieć spokój ... czy ten motocykl stał długo niejeżdżony ?? ?


ile tych tarcz tam wchodzi?
allegro mówi,że 8 sztuk to komplet..
czy polecane sa jakies znane marki?
bryka chyba troche stała,bo jest ze stanów poleasingowa.. :idea:

cy dam rade sam simmering wymienić,znając sie nie jakos cudownie na mechanice,ale cos tam podłubuje przy swoich autach i motocyklach?
czy może potrzeba specjalistycznych narzędzi?

artek - 2013-01-03, 12:31

... allegro dobrze podaje, swojego czasu brałem z Larssona tarcze, nie pamiętam jakiej firmy a sprzedając dałem wszystko z motocyklem, jak masz lekkie pojecie to dasz radę, nie jest to skomplikowane ... robota na jakieś dwa czteropaki ... w ciepłym garażu ...
qbczas1984 - 2013-01-03, 19:58

jak dam rade to podjade na garaż jutro i zobaczę jakie tarczę ja zakładałem. Radę jaką mogę Ci dać jak już będziesz zmieniał tarcze to zobacz w jakim stanie są przekładki, koszt nowych jest niewielki a warto wymienić, no i sprężyny dociskowe. Jak klamka jest luźna, źle odbija (powoli) to też warto zmienić. Co do tarczy jak się nie mylę to miałem jakieś z lucasa.
kris sps20xx - 2013-01-03, 20:41

qbczas1984 napisał/a:
jak dam rade to podjade na garaż jutro i zobaczę jakie tarczę ja zakładałem. Radę jaką mogę Ci dać jak już będziesz zmieniał tarcze to zobacz w jakim stanie są przekładki, koszt nowych jest niewielki a warto wymienić, no i sprężyny dociskowe. Jak klamka jest luźna, źle odbija (powoli) to też warto zmienić. Co do tarczy jak się nie mylę to miałem jakieś z lucasa.


klamka strzela jak Dzon Łejn.. :idea:
tylko zabiera bieg gdzieś w połowie .swojej pracy..

artek - 2013-01-03, 20:42

słuszna uwaga, najlepiej wymienić komplet i nie bawić się dwa razy ... osobiście odradzam tarcze EBC , Lucas jak najbardziej ;D
qbczas1984 - 2013-01-03, 21:41

To że bierze w połowie to luz, pytanie tylko czy nie ślizga, jak ciągnie do końca to nie ma tematu.
kris sps20xx - 2013-01-04, 08:52

qbczas1984 napisał/a:
To że bierze w połowie to luz, pytanie tylko czy nie ślizga, jak ciągnie do końca to nie ma tematu.


nic nie ślizga.. :brawo:
strzela,że z dupa na kanapie mi sie cofa..;) ;D

a czy jak juz na te tarcze zaglądne,to czy bedzie widać ślady zuzycia.. :roll:
jak to rozpoznać...?

qbczas1984 - 2013-01-04, 09:12

Najlepiej zmierzyc ich grubość, gdzieś chłopcy pisali ile mają nowe okładziny.
spining - 2013-01-05, 08:55

kris sps20xx napisał/a:

nic nie ślizga.. :brawo:


na 1 -2 biegu nie slizga; wrzuc przy 60 km/h piatke i podaj max gaz - wtedy bedzie odpowiedz

kris sps20xx - 2013-01-05, 10:24

spining napisał/a:
kris sps20xx napisał/a:

nic nie ślizga.. :brawo:


na 1 -2 biegu nie slizga; wrzuc przy 60 km/h piatke i podaj max gaz - wtedy bedzie odpowiedz


a widzisz... :idea:
tak zrobie! ;D

Gordo - 2013-01-08, 14:57

Zauważyłem, że w moim dragu mam taki sam wyciek jak Ty. Wczoraj rozkręciłem chromy zdjąłem tą gumę i okazało się, że to nie cieknie simering wałka tylko uszczelka nr 18 na łączeniu obudowy silnika/skrzyni z elementem nr 6, w którym jest osadzony simering. Zastanawiam się tylko co powinno głównie uszczelniać to połączenie? uszczelka nr 18 czy oring nr 7 ?
kris sps20xx - 2013-01-08, 15:20

Gordo napisał/a:
Zauważyłem, że w moim dragu mam taki sam wyciek jak Ty. Wczoraj rozkręciłem chromy zdjąłem tą gumę i okazało się, że to nie cieknie simering wałka tylko uszczelka nr 18 na łączeniu obudowy silnika/skrzyni z elementem nr 6, w którym jest osadzony simering. Zastanawiam się tylko co powinno głównie uszczelniać to połączenie? uszczelka nr 18 czy oring nr 7 ?


ja dwa dni temu dociągnałem jakies tam widoczne 3 sztuki sruby chyba 12mm kluczem,i pod bryka sucho.. :brawo:
odpale go jutro,i polukam..może oliwa mi zamarzła :shock: ,lub cała sie wykapała..;) :brawo:

simmering to który numer?

Gordo - 2013-01-08, 16:12

Na początek też spróbuję dociągnąć te śruby, ale nadal się zastanawiam, czy tak naprawdę to nie powinien uszczelniać ten oring nr 7.

kris sps20xx napisał/a:
simmering to który numer?


simmering na schemacie oznaczony jest nr 8

kris sps20xx - 2013-01-17, 10:54

a jednak dociągnięcie guzik pomogło..
plama sie pojawiła..;) :shock:

[ Dodano: 2013-02-06, 08:49 ]
oddałem do mechanika :brawo:
150 naprawa-a było co rozbierac :idea:
plus 36 zł za uszczelniacz,choc sprzedawca równiez miał uszczelniacz za uwaga 3,50 pln.. :shock: ;D

[ Dodano: 2013-03-22, 14:13 ]
spining napisał/a:
kris sps20xx napisał/a:

nic nie ślizga.. :brawo:


na 1 -2 biegu nie slizga; wrzuc przy 60 km/h piatke i podaj max gaz - wtedy bedzie odpowiedz

przetestowałem w koncu maszyne,i silnik na kazdym biegu ciągnie idealnie,ale jednak klamka bierze gdzies w połowie,a nawet nieco poz nia..
od 60 km/h na 5 biegu ciągnał slicznie bez slizgów i wycia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group