YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Eksploatacja - Pytania nowego użytkownika.

kapat - 2012-11-03, 19:10
Temat postu: Pytania nowego użytkownika.
Zrobiłem na swojej miesięcznej Jadzi ok 500 km (1999, 650 classic). Powoli się z nią oswajam. Dziś z racji dobrej pogody nie wytrzymałem i wyszarpałem moto z zimowego legowiska u wujasa i ruszyłem w krótki rejs. Niepokoi mnie jednak kilka 'drobiazgów' o które chciałem Was zapytać.

1 Czy powinno tak być, że po wrzuceniu jedynki zawsze czuję szarpnięcie? (przy wolnych obrotach)
2 Czy w każdej naszej maszynie silnik gwiżdże? (zwłaszcza przy rozpędzaniu)
3 Czy powinno tak być, że silnik przed zmianą biegu na wyższy rzęzi? (zwłaszcza jeśli dam trochę więcej obrotów niż przewidziano do zmiany biegu)
4 Czytałem sporo o słynnych wibracjach powyżej 80 czy jak inni chcą 100km/h ja te wibracje czuję do 60 a potem od 80 m/h ;/

Niestety nie dotrzymałem świętego obyczaju i nie byłem w przeglądzie po zakupie. Jakoś brak kasiory i parcie na drogę były na razie silniejsze...
Nie mam żadnego porównania z innym Dragiem bo to mój pierwszy. Jak znów zaświeci słońce, to pewnie poproszę artka żeby się nią przejechał. Póki, co proszę o wskazówki.

Robrob - 2012-11-03, 19:28

Twoja yadzia ma już kilka latek, odpowiedzi na twoje pytania
1- tak
2- raczej tak
3- nie wiem
4- jak przestanie wibrować to się zacznij martwić, te typy tak mają i wibracje są mniej lub bardziej wyczówalne

kapat - 2012-11-03, 19:34

Noo, to nie będę ukrywał, że mi trochę jakby lżej ;D Pokochałem ten motocykl miłością nieobłudną. Choć, było słuchać bardziej doświadczonych na tym forum i kupić 1100 :oops: Troszkę mi jakby brakuje mocy...
burza - 2012-11-03, 19:35

kapat, przyjdzie czas na 1100 ;)
Robrob - 2012-11-03, 19:46

Pośmigasz sezon lub dwa i pomyślisz o 1100
kapat - 2012-11-03, 19:51

Wiem, że to OT ale nie mogę się powstrzymać od dogłębnej refleksji. Cholera jak to jest, że człowieka tak szarpie. Jeszcze niedawno przekonywałem żonkę: kochanie, to taki motor na całe życie..., potem nic mi już nie będzie trzeba... O Was, kiedy doradzaliście p. 1100 myślałem: eee narwańcy... teraz chciałbym takiego potwora jak ma artek :oops: Jak pisaliście o wierceniu wydechów lub zmianie to myślałem; po jaką cholerę motor ma być głośniejszy?! Teraz mimo, że mam silver taile chętnie bym zmienił na takie, które sąsiadom szyby powybijają ;D Popolupo jak mawiali w kompanii braci. Ok koniec OT - do rzeczy... :)
Robrob - 2012-11-03, 21:22

Teraz to twój problem jak przekonać plecaczka, że potrzebny ci większy motek :hahaha:
Dzarko - 2012-11-04, 07:48
Temat postu: Re: Pytania nowego użytkownika.
kapat napisał/a:

1 Czy powinno tak być, że po wrzuceniu jedynki zawsze czuję szarpnięcie? (przy wolnych obrotach)


Poczujesz mniejsze szarpnięcie i będzie to cichsze jeśli odpowiednio rozgrzejesz silnik przed ruszeniem. Skrzynia biegów i silnik pracują na tym samym oleju. Zauważyłeś pewnie, że to zjawisko jest dużo słabsze podczas ruszania np. ze świateł już po dłuższej jeździe?

kapat - 2012-11-04, 08:23

no, tak naprawdę to nie zauważam różnicy... ale poobserwuje jak pokaże się słońce
Dzarko - 2012-11-04, 09:13

U mnie różnica jest bardzo wyraźna. Na zimnym mocne szarpnięcie często ze zgrzytem, na ciepłym wyraźnie lżej i cicho.
kapat - 2012-11-04, 09:15

kurcze a może faktycznie, może masz rację... muszę obadać.
Dzarko - 2012-11-04, 09:59

Tylko nie chodzi mi tu o 2-3 minuty, tylko przyjrzyj się po kwadransie przykładowo.
kapat - 2012-11-04, 10:22

Jeszcze jedno. Czy może mi ktoś podpowiedzieć czy "twardość" tylnego amortyzatora ustawia się "na wyczucie" czy pod wagę jeźdźca? Czy mam ustawić i "poskakać" po motocyklu ;/ czy jakieś ustawienie jest konkretne dla moich 95kg żywej masy ?
WITT33 - 2012-11-04, 11:40

Ja mam dokręcone na full żeby był sztywniejszy, raczej szybko jeżdżę. Jak preferujesz komfort to można mniej ale nie fajnie jest zawadzić wydechem albo podłogami na zakręcie.
soft - 2012-11-04, 13:00

Za szarpnięcie może być odpowiedzialny za gęsty olej zalany do motocykla, lub nieodpowiedni olej.
To szarpnięcie jest skutkiem ciągnącego, nierozłączonego do końca sprzęgła. Może też wystarczy podregulować linkę, ale nie przesadź aby sprzęgło się nie ślizgało.
Po rozgrzaniu motocykla na klamce musi!!! być ok. 2mm luzu.

witek1965 - 2012-11-04, 13:18

kapat napisał/a:
1 Czy powinno tak być, że po wrzuceniu jedynki zawsze czuję szarpnięcie? (przy wolnych obrotach)
a czy te wolne obroty nie są czasami jeszcze na ssaniu ? Wtedy to one nie są wolne, tylko za wysokie do zmiany biegu, stąd szarpnięcie.
Jeżeli nie to patrz powyżej, wpis softa,

kapat - 2012-11-04, 13:25

nie, nie na ssaniu na pewno nie. Oczywiście nie jest to szarpnięcie wyrywające z fotela ale zdecydowanie zawsze po wrzuceniu 1 z biegu jałowego.
WIT33 a czy po podkręceniu "na full" widać jakąkolwiek różnicę wizualnie? Czy moto jest wyżej?

witek1965 - 2012-11-04, 13:32

kapat napisał/a:
czy po podkręceniu "na full" widać jakąkolwiek różnicę wizualnie? Czy moto jest wyżej?
niezauważalne optycznie. . Utwardzenie polega na ściśnięciu pierścieniem sprężyny.
kapat - 2012-11-04, 13:54

tak, czytałem w manualu... sprawdzę jak to jest ustawione u mnie przy okazji oddawania siedziska do tapicera.
spining - 2012-11-04, 14:16

kapat napisał/a:
...motor ma być głośniejszy?! Teraz mimo, że mam silver taile chętnie bym zmienił na takie, które sąsiadom szyby powybijają ...


z tego co pamietam (a mialem silver tail w 1100), to mozna wybwbeszyc je i wtedy....jest naprawde glosno

witek1965 - 2012-11-04, 14:38

spining napisał/a:
to mozna wybwbeszyc je i wtedy....jest naprawde glosno
i po pewnym czasie zaczynasz się zastanawiać na kupnem dBkillerów.
kapat - 2012-11-04, 14:42

;p
spining - 2012-11-04, 23:12

witek1965, db killery sa w nich wyjmowane,wiec ...jak sie znudzi - zagladasz i pomykasz "cichaczem"
witek1965 - 2012-11-04, 23:56

do bardzo dobra opcja
Moje Cobry dają do wiwatu. Na dłuższą metę są meczące

duoma - 2012-11-05, 11:50

Co do Twoich pytań.
1. Tak, ale faktycznie znikają albo prawie znikają po rozgrzaniu.
2. Mam tak samo i wydaje mi się że tak ma być :)
3. Nie zauważyłem u siebie
4. U mnie te wibracje są przy 85-90 i przy 125-130 i z tego co wyczytałem - taki urok tego silnika.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group