|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Opróżnianie gaźników
cytek - 2012-10-27, 15:04 Temat postu: Opróżnianie gaźników Witam. To mój pierwszy post więc jeśli coś nie w tym miejscu czy coś innego to z góry przepraszam. Sezon raczej już się skończył więc czas na zimowanie. I tutaj właśnie pytanie jak opróżnić gaźniki które śruby należy wykręcić ? Szukałem szukałem i nie znalazłem. Można wypalić ale to chyba nie jest najlepsze rozwiązanie. Jeśli ktoś może zamieścić zdjęcie rysunek czy opis byłbym wdzięczny. Pozdrawiam
lenio - 2012-10-27, 15:34
cytek odpowiedż na Twoje pytanie po spełnieniu regulaminu.Poczytaj sobie http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=9
Robrob - 2012-10-27, 15:43
cytek na taka zadane pytanie odpowiem ci pytaniem po co to robić ?
cytek - 2012-10-27, 15:50
Hmm. No właśnie jak sobie czytam to są dwie drogi (mówimy o zimowaniu) jedni opróżniają gaźniki na zimę aby zapobiec wytrącaniu się osadów, zapobiec ewentualnemu zamarzaniu wody która mogła się zgromadzić w gaźniku .... druga szkoła mówi aby zostawić paliwo w gaźniku bo to krótki okres czasu (6 miesięcy) i nic nie powinno się stać. Delikatnie przychylam się ku pierwszej metodzie tym bardziej, że instrukcja do moto także to zaleca. Nie wiem tylko która śruba odpowiada za spust jest ich tam kilka i stąd pytanie.
vaaks - 2012-10-27, 16:28
Nigdy tego nie robiłem i wiosną motor odpala od strzała. Na tak postawione pytanie odpowiem pytaniem, a co z paliwem w zbiorniku, wszak na zimę zostawiam zbiornik full zalany. Też coś tam się wytrąca?
Pirania_LM - 2012-10-27, 16:31
cytek, zostaw te gaźniki w spokoju, zatankuj zbiornik do pełna i nakryj kocykiem
witek1965 - 2012-10-27, 16:36
cytek napisał/a: | Delikatnie przychylam się ku pierwszej metodzie tym bardziej, że instrukcja do moto także to zaleca. Nie wiem tylko która śruba odpowiada za spust jest ich tam kilka i stąd pytanie. |
jak już tak strasznie chcesz, czy też musisz, bo tak napisali w instrukcji to po prostu zamknij kranik i wypal paliwo do końca. Nic nie musisz odkręcać.
Ja tego nie robię jak większość z nas. vaaks napisał/a: | Też coś tam się wytrąca? |
no jasne, że tak - Oktany
cytek - 2012-10-27, 16:49
Przekonaliście mnie olewam temat opróżniania. Zostawię tak jak jest zobaczymy na wiosnę jak będzie.
DRAGON - 2012-10-28, 07:41
cytek napisał/a: | Zostawię tak jak jest zobaczymy na wiosnę jak będzie. |
Będzie dobrze. Tak jak napisali moi przedmówcy, zatankuj bak do pełna i gra muzyka. Ja też się nie bawię w opróżnianie gaźników, i na wiosnę nigdy nie miałem żadnych problemów.
Merlin - 2012-10-28, 07:52
cytek napisał/a: | Przekonaliście mnie olewam temat opróżniania. Zostawię tak jak jest zobaczymy na wiosnę jak będzie. |
Będzie dobrze,
też nigdy nie opróżniam (no, chyba, że flaszkę ), ba, nawet nigdy kranika nie zakręcam.
Tankuję do pełna i dolewam dodatku "antystarzeniowego", choć przy dodatku i jego skuteczności zdania Kolegów są podzielone.
Na wiosnę pompuje kilka rasy gaźniki i gada.
Robrob - 2012-10-28, 08:14
Maciek zamiast marnować kasę na jakieś dodatki kup lepiej dla siebie jakąś rudą będziesz miał większy porzytek z tego
Merlin - 2012-10-28, 08:40
z 40% zawsze jest większy pożytek jak z czegokolwiek i zdania tego nie zmienię
Używam preparatów kanadyjskich KleenFlo do diesla i benzyny już 6 lat (Kanadole używają szczególnie zimą).
W necie są tanie.
Najważniejsze dla mnie jest to, że "wiążą" wodę z baku.
Mój Ojciec zima leje 0,5 l denaturatu co ktoreś tankowanie.
Robrob - 2012-10-28, 09:21
Stara szkoła, a napewno tańszy od innych specyfików.
burza - 2012-10-28, 10:20
cytek napisał/a: | Przekonaliście mnie olewam temat opróżniania |
masz rację, olej to
słuchaj starszych kolegów, czytaj co piszą, a wszystko będzie gites
|
|