YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Problem z napędem - koło pasowe, itd. XVS 1300

DanielRZ - 2012-10-03, 14:38
Temat postu: Problem z napędem - koło pasowe, itd. XVS 1300
Prośba o pomoc - sugestie - własne doświadczenia, itd. na temat problemu z napędem w MS 1300. Niestety problem dokręcania nakrętki mocującej koło pasowe ... Pomimo kontroli i dokręcania (za późno), wygląda na to, że coś się pochrzaniło ... Motocykl huczy, szumi, itp. jest to jednostajny dźwięk - wcześniej było piszczenie, które ustąpiło po dokręceniu koła pasowego. Niestety teraz chyba posypało się całkiem ....
Czy Ktoś już wymieniał - jak to wygląda czy samo koło czy może ten wałek? Pas wygląda na nieuszkodzony - przynajmniej mam taka nadzieję.
Będę wdzięczny za wskazówki!

witek1965 - 2012-10-03, 18:31

DanielRZ napisał/a:
jak to wygląda czy samo koło czy może ten wałek?
Najprościej to chyba byłoby zdemontować koło, pas napędowy, bebechy piasty koła i zobaczyć co się posypało.
DanielRZ napisał/a:
Pas wygląda na nieuszkodzony - przynajmniej mam taka nadzieję.
To raczej powinno być widać gołym okiem.
DanielRZ - 2012-10-03, 18:58
Temat postu: Odp.
Dzieki - tak planuję zrobić podczas weekendu. Liczę na to, ze Ktoś już to przechodził i ma własne przemyślenia i sugestie - jak to sobie uprościć. Dzieki !
witek1965 - 2012-10-03, 19:03

DanielRZ, jak rozbierzesz i porobisz fotki , w miarę czytelne, to ktoś na pewno się skusi coś podpowiedzieć. Jest kilku posiadaczy tego motocykla. Johnypl na pewno coś podpowie.
pyra - 2012-10-03, 19:40

Jak mocno dokręciłeś koło pasowe ? Masz klucz dynamometryczny ? Jaki przebieg ? No i troche dla postrachu , cena pasa w serwisie przekracza grubo 2.000 zł, jak wytrzymał to ok, ale nie warto kombinować i oszczędzać ;/
witek1965 - 2012-10-03, 20:04

pyra napisał/a:
jak wytrzymał to ok
dlaczego miał nie wytrzymać ? te pasy ponoć przewidziane sa na 90 kkm. Jeżeli nie ma uszkodzeń zewnętrznych, to nic mu nie powinno być
pyra - 2012-10-03, 20:17

szumiało, huczało- być może nie były koła w jednej osi :nie_wiem: zwrócił mi na to uwagę Marmar jak zmieniałem oponę
witek1965 - 2012-10-03, 20:45

powinno być widac na którejś krawędzi uszkodzenie mechaniczne, tak mi się przynajmniej wydaje. Jeżeli pas może się uszkodzić to tylko mechanicznie.
DanielRZ - 2012-10-03, 22:51

Dzieki chłopaki! Postaram się jakieś foty wykonać - dokręcanie było kluczem dynamometrycznym. OK, rozbiorę i zobaczymy jak to wygląda - dzięki za sugestie!
johnypl - 2012-10-04, 07:44

DanielRZ, jak by co http://allegro.pl/yamaha-...2666965430.html
DanielRZ - 2012-10-04, 09:40

Dzięki - też już to widziałem:) Ufff
artek - 2012-10-04, 19:17

zdejmij przede wszystkim koło pasowe, wyczyść - nie stosuj żadnych "siuwaksów" po złożeniu zwróć uwagę na osiowość, xvs 1300 to stosunkowo nowe nabytki więc jeśli pas nie uszkodzeń mechanicznych to nie martw się o niego ... mydło z wodą, osiowość i odpowiedni naciąg ...
johnypl - 2012-10-04, 19:41

Miałem swego czasu problem w moim MSie z dziwnymi dźwiękami dochodzącymi z tyłu moto, podejrzewałem napęd, łożyska koła a okazało się że winowajcą była podwichrowana tarcza hamulcowa ;/
piwu - 2012-10-04, 21:50

Niestety brata to samo spotkało w Warriorze (pisałem już o tym na forum). Zapewne masz uszkodzone wielokliny na kole pasowym i wałku zdawczym. Niestety koło pasowe jest tańszym elementem... masz zimę na naprawę, ściągnij elementy ze stanów, bądź może masz w okolicy jakieś zakłady motoryzacyjne, czy wojskowe, gdzie mogliby dorobić takowe koło pasowe czy wałek zdawczy...

Ja mam u siebie na kleju złapane tak dla pewności, żeby jaj nie było.

pyra - 2012-10-05, 06:35

piwu napisał/a:
Zapewne masz uszkodzone wielokliny na kole pasowym i wałku zdawczym.

co mogło być tego powodem i jak tego uniknąć ?

piwu - 2012-10-05, 10:38

Za każdym razem jak ruszasz wałek zdawczy przekazuje moc na koło pasowe. Każde uderzenie działa tak jakbyś chciał odkręcić śrubę kluczem pneumatycznym... (tak mi to kumpel wytłumaczył). Dlatego też moment dokręcenia tej śruby to 150NM i w serwisówce stoi żeby ją kontrolować co wymianę oleju a nawet WYMIENIAĆ. Ja jej nie wymieniam, tylko zakręcam ją na kleju do śrub i tak jeżdżę.
witek1965 - 2012-10-05, 11:30

piwu napisał/a:
Ja jej nie wymieniam, tylko zakręcam ją na kleju do śrub i tak jeżdżę.
może japsy nie słyszeli o czymś takim jak klej ;D
piwu - 2012-10-05, 14:58

witek1965 napisał/a:
może japsy nie słyszeli o czymś takim jak klej ;D


Jest to całkiem możliwe :) W tym miejscu dali ciała na całej linii, tam powinna być jeszcze jakaś zawleczka zabezpieczająca czy coś takiego...

Bratu napęd się zgubił niedaleko domu, ale co zrobić jak coś takiego się stanie np. na Chorwacji czy w Grecji?

witek1965 - 2012-10-05, 16:02

piwu, Jeżeli tam jest nakrętka, to pewnie, że tak. Koszyczek z zawleczką, tyle, że to nie wygląda estetycznie. Wchodzi w rachubę jeszcze nakrętka samo kontrująca, podkładka sprężynowa. Tak, czy siak to nie powinno sie odkręcać samoczynnie. Musze zerknąć na żywo jak to wygląda. Tak z ciekawości.
Kolejne partackie rozwiązanie Yamahy, które bije ostro po kieszeni. No ale są usprawiedliwieni. W instrukcji zawarli klauzulę - dokręcać do kilka tyś km. Dobrze, że nie co tankowanie :nie_wiem:
Ciekawe, czy ASO wymienia tą śrubę w regularnie serwisowanych motocyklach ?

MarMar - 2012-10-05, 16:41

Powiem że jeszcze nie słyszałem aby cos takiego z nakrętką przydarzyło się w jakimś MS1300.Za to słyszałem o awariach tego typu w RS1700 i Warrior.Moze to jednak bardziej dotyczy tych modeli?
Merlin - 2012-10-05, 18:30

Ale jak to? Nakrętka przykręcana przeciwnie do obrotu kola ?? ? Przecież w takich przypadkach stosuje się odwrotne gwinty.
piwu - 2012-10-06, 10:33

Witek1965 niestety tam jest oczywiście specjalna nakrętka... w serwisie coś koło 100zł kosztuje nowa...

Merlin powiem Ci szczerze, że nie pamiętam jaki tam jest gwint... tak czy owak uderzenia w śrubę są przy dodawaniu i odejmowaniu gazu...

Jedyne lekarstwo to sprawdzać. Podobno Stratolinery po 2006 mają ten problem rozwiązany, ale jak z innymi motocyklami Yamaha na pas to nie mam pojęcia.

witek1965 - 2012-10-06, 11:04

piwu, jak przy okazji będziesz ją miał na wierchu, to zrób foty tej special mutry
piwu - 2012-10-06, 17:31

Nie ma problemu. Na pewno przez zimę będę to rozbierał kontrolnie :)
DanielRZ - 2012-10-07, 13:25

Dzieki koledzy - ja niestety musiałem przełożyć naprawę na ... po weekendzie. Dam znać po rozmontowaniu. Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-10-22, 21:24 ]
No i wracam do wątku - nie jest dobrze. Faktycznie koło pasowe, wałek zdawczy i jeszcze 2 komplety łożysk ... Chyba w zimę będę dorabiał odśnieżaniem... Heh. Szukam znajomych w Stanach:) Co zrobić....

piwu - 2012-11-10, 23:52

Wczoraj sprawdzałem dociągnięcie śruby na przednim kole pasowym, wygląda to tak jak na fotkach. Śruba ma normalny prawy gwint. W XV 1600 jest do tego zawleczka zabezpieczająca, niestety Warrior i XV 1900 nie ma takiego rozwiązania, pewnie XV 1300 też nie ma zawleczki... księgowy wziął górę... W zimę na pewno odkręcę nakrętkę, to mogę zrobić więcej zdjęć.
DanielRZ - 2012-11-11, 11:19
Temat postu: Dzieki
Ja już koło pasowe nabyłem:) Udało się taniej - czyli to z allegro za 450 zł. Teraz kompletuje łożyska i poluje na wałek zdawczy ... Oby jak najtaniej się udało!
piwu - 2012-11-11, 11:44

DanielRZ nie ma u Ciebie jakiejś firmy co ściąga części z USA? Tam taniej to kupisz, a czas masz (zima) :)
pyra - 2012-11-11, 18:22

DanielRZ, do wiosny naprawisz a teraz sie zapisz http://yamaha-dragstar.pl...p=347946#347946
DanielRZ - 2012-11-11, 22:23
Temat postu: Odp.
He, he - dzięki chłopaki - tak już mam niby zamówione przez znajomego u gościa z USA:) Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Co do drugiej kwestii dzięki, pomyślę:) Pozdrawiam!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group