YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elementy nadwozia - Problem z blokadą kierownicy

PiotrekJanowski - 2012-08-20, 19:26
Temat postu: Problem z blokadą kierownicy
Witam, jestem świeżym nabywcą Drag Stara 650 classic i zauważyłem w swojej gwieździe następujący problem. Bardzo ciężko jest włączyć blokadę kierownicy, jakby coś blokowało kluczyk, a nawet jak uda mi się zablokować kierownicę, to mam problem z jej odblokowaniem. Dodam że włączenie zapłonu nie sprawia kłopotu.

Proszę o pomoc. Czy jest to część którą się naprawia czy tylko wymiana.

Pirania_LM - 2012-08-20, 20:48

trzeba wcisnąć kluczyk i dopiero przekręcić, kierownica w lewo of kors
Demolka - 2012-08-20, 21:25

I kierownicą przez lekki nacisk w prawo zmniejszyć nacisk na blokadę. Uważaj też czy za blokadą nie masz jeszcze pozycji (ostatnia w lewo) światła postojowego.
PiotrekJanowski - 2012-08-21, 10:02

Tak, wiem że należy wcisnąć kluczyk i dopiero przekręcić, jeszcze sprawdzę radę Demolki może uda się z lekkim naciskiem w prawo. Dzięki
kostass - 2012-08-21, 10:49

To tak jak z blokada w puszkach , muisz kierownicę przekręcic zeby ją zapiąc i przy odblokowywaniu tez nalezy ja lekko nacisnąć i wszystko działa jak po maśle.
PiotrekJanowski - 2012-08-21, 21:08

Próbowałem już chyba wszystkiego ale problem jest cały czas. Myślę jednak że u mnie jest jakaś usterka, będę musiał rozważyć rozebranie tego mechanizmu. W sobotę wybieram się na zlot, zerknę jak to działa u innych.
witek1965 - 2012-08-21, 21:11

jak się nigdy nie używało to tak może być. mechanizm nie używany .... Ja swojej nie używam, bo raz jak zablokowałem, to musiałem się namęczyć z odblokowaniem.
PiotrekJanowski - 2012-08-21, 21:19

Tak, myślę że to może być ta przyczyna. Też jak raz udało mi się zablokować to miałem spory problem.
kostass - 2012-08-22, 09:16

to nie blokuj to nie bedziesz miał problemu ;D
bartek_ls - 2012-08-22, 10:19

Hej :) ja w swojej gwazdce po zakupie miałem podobny problem. :|
Też zastanawiałem się nad rozbiórką i powiem tak - nie ma sensu tego rozbierać.
O ile dobrze pamiętam stacyjka jest przynitowana i dodatkowo przykręcona do ramy, gdy to zobaczyłem :poddajesie: bojąc się coś uszkodzić i narazić na większe koszta odpuściłem sobie rozbieranie. Sięgnąłem po najprostszy sposób ;D wpakowałem w stacyjkę prawie całą puszkę WD-40 wypłynęło wtedy ze stacyjki dużo syfu ale blokada zaczęła działać :brawo:
oczywiście po tym zabiegu użyłem też specjalnego smaru do zamków, gdyż WD niby ma właściwości smarne ale nie jest polecane do stacyjek (tak słyszałem).
Mam nadzieję że będzie działało.

PiotrekJanowski - 2012-08-22, 11:22

OK spróbuję WD-40 a jak nie to kupie łańcuch z kłódką ;D
OldDiver - 2012-08-22, 11:56

W środku sa jakies styki elektryczne. Czy takie potraktowanie WD40 wnętrza nie wpłynie "negatywnie" na one styki?
bartek_ls - 2012-08-22, 12:22

OldDiver napisał/a:
W środku sa jakies styki elektryczne. Czy takie potraktowanie WD40 wnętrza nie wpłynie "negatywnie" na one styki?


U mnie nie zauważyłem żadnych problemów po zastosowaniu WD, a jeżdżę swoim już trzeci sezon :)

witek1965 - 2012-08-22, 14:04

OldDiver napisał/a:
Czy takie potraktowanie WD40 wnętrza nie wpłynie "negatywnie" na one styki?
absolutnie nie. Przeczytaj opis WD 40 http://www.wd40.pl/wd40.html
OldDiver - 2012-08-22, 14:37

WD-40 - :nie_wiem: no tego to nie wiedziałem.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group