|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Elementy nadwozia - Problem z blokadą kierownicy
PiotrekJanowski - 2012-08-20, 19:26 Temat postu: Problem z blokadą kierownicy Witam, jestem świeżym nabywcą Drag Stara 650 classic i zauważyłem w swojej gwieździe następujący problem. Bardzo ciężko jest włączyć blokadę kierownicy, jakby coś blokowało kluczyk, a nawet jak uda mi się zablokować kierownicę, to mam problem z jej odblokowaniem. Dodam że włączenie zapłonu nie sprawia kłopotu.
Proszę o pomoc. Czy jest to część którą się naprawia czy tylko wymiana.
Pirania_LM - 2012-08-20, 20:48
trzeba wcisnąć kluczyk i dopiero przekręcić, kierownica w lewo of kors
Demolka - 2012-08-20, 21:25
I kierownicą przez lekki nacisk w prawo zmniejszyć nacisk na blokadę. Uważaj też czy za blokadą nie masz jeszcze pozycji (ostatnia w lewo) światła postojowego.
PiotrekJanowski - 2012-08-21, 10:02
Tak, wiem że należy wcisnąć kluczyk i dopiero przekręcić, jeszcze sprawdzę radę Demolki może uda się z lekkim naciskiem w prawo. Dzięki
kostass - 2012-08-21, 10:49
To tak jak z blokada w puszkach , muisz kierownicę przekręcic zeby ją zapiąc i przy odblokowywaniu tez nalezy ja lekko nacisnąć i wszystko działa jak po maśle.
PiotrekJanowski - 2012-08-21, 21:08
Próbowałem już chyba wszystkiego ale problem jest cały czas. Myślę jednak że u mnie jest jakaś usterka, będę musiał rozważyć rozebranie tego mechanizmu. W sobotę wybieram się na zlot, zerknę jak to działa u innych.
witek1965 - 2012-08-21, 21:11
jak się nigdy nie używało to tak może być. mechanizm nie używany .... Ja swojej nie używam, bo raz jak zablokowałem, to musiałem się namęczyć z odblokowaniem.
PiotrekJanowski - 2012-08-21, 21:19
Tak, myślę że to może być ta przyczyna. Też jak raz udało mi się zablokować to miałem spory problem.
kostass - 2012-08-22, 09:16
to nie blokuj to nie bedziesz miał problemu
bartek_ls - 2012-08-22, 10:19
Hej ja w swojej gwazdce po zakupie miałem podobny problem.
Też zastanawiałem się nad rozbiórką i powiem tak - nie ma sensu tego rozbierać.
O ile dobrze pamiętam stacyjka jest przynitowana i dodatkowo przykręcona do ramy, gdy to zobaczyłem bojąc się coś uszkodzić i narazić na większe koszta odpuściłem sobie rozbieranie. Sięgnąłem po najprostszy sposób wpakowałem w stacyjkę prawie całą puszkę WD-40 wypłynęło wtedy ze stacyjki dużo syfu ale blokada zaczęła działać
oczywiście po tym zabiegu użyłem też specjalnego smaru do zamków, gdyż WD niby ma właściwości smarne ale nie jest polecane do stacyjek (tak słyszałem).
Mam nadzieję że będzie działało.
PiotrekJanowski - 2012-08-22, 11:22
OK spróbuję WD-40 a jak nie to kupie łańcuch z kłódką
OldDiver - 2012-08-22, 11:56
W środku sa jakies styki elektryczne. Czy takie potraktowanie WD40 wnętrza nie wpłynie "negatywnie" na one styki?
bartek_ls - 2012-08-22, 12:22
OldDiver napisał/a: | W środku sa jakies styki elektryczne. Czy takie potraktowanie WD40 wnętrza nie wpłynie "negatywnie" na one styki? |
U mnie nie zauważyłem żadnych problemów po zastosowaniu WD, a jeżdżę swoim już trzeci sezon
witek1965 - 2012-08-22, 14:04
OldDiver napisał/a: | Czy takie potraktowanie WD40 wnętrza nie wpłynie "negatywnie" na one styki? | absolutnie nie. Przeczytaj opis WD 40 http://www.wd40.pl/wd40.html
OldDiver - 2012-08-22, 14:37
WD-40 - no tego to nie wiedziałem.
|
|