|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Eksploatacja - kranik paliwa w pozycji OFF
maja - 2012-07-25, 22:59 Temat postu: kranik paliwa w pozycji OFF Zakręcajcie , kranik paliwa - ja tego nie robiłem , i dzisiaj zaświeciła mi się kontrolka oleju. Okazało się, że ( chodzi już o wiek mojego DS ) benzynka zmieszła mi się z olejem . Spuściłem dobre 3,5 litra (olej+paliwo) jeszcze troche i silnik do wymiany . Nowy olej i kranik po każdej wyprawie OFF !!
Pirania_LM - 2012-07-26, 10:44
Zakręcanie kranika nie ma znaczenia przy dostawaniu się paliwa do miski olejowej. On tylko pozwala na spływ paliwa do gaźników. Tam znajdują się iglice odcinające kanały paliwowe ( inaczej miałbyś w cylindrach paliwa po świece ).Obawiam się, że pierścienie powiedziały papa. Więc nie ciesz się z wymiany kranika
PSZEMAS - 2012-07-26, 10:58
Podejrzewam, że 90% forumowiczów nie myśli nawet o kraniku a co dopiero o jego zamykaniu czy otwieraniu
Ja osobiście zawsze obiecuje sobie, żeby sprawdzić pozycję kranika (szczególnie na zlocie) przed ruszeniem i jeszcze nigdy tego nie zrobiłem - pewnie kiedyś się zdziwię
Mnich - 2012-07-26, 10:59
Ja zakręcałem jak jeździłem trabantem, w moto zakręcam na zimę.
JOKER - 2012-07-26, 11:04
Maja to efekty Twojego nocnego piłowania
Robrob - 2012-07-26, 11:16
Niestety Maja ale raczej masz pierścienie i oby tylko do wymiany, zakręcanie kranik pomoże tyle co babci nieboszczce kadzidło.
Mnich - 2012-07-26, 11:30
Pytanie, czy nie zakręcanie kranika ma jakiś inny negatywny skutek? Oczywiście piszę o zakręcaniu na noc, na dłuższy parking.
Pirania_LM - 2012-07-26, 11:34
Nie ma
PSZEMAS - 2012-07-26, 11:37
Mnich napisał/a: | Pytanie, czy nie zakręcanie kranika ma jakiś inny negatywny skutek? |
Luźna dyskusja o zakręcaniu kranika
Mnich - 2012-07-26, 12:26
PSZEMAS,
Ciężko czyta się sztukę, jeżeli są same didaskalia a akcja opisana tylko w tytule. Serio pytam. Nie pisz, żeby pisać bo ciężko później się łowi ważne rzeczy z takich wątków, gdzie 500 postów i 3 merytoryczne.
No to jak z tym zakręcaniem na dłuższe postoje?
arekw711 - 2012-07-26, 12:35
Ja od kiedy kupiłem nie zakręcam nawet na zimę jak na razie jeździ
PSZEMAS - 2012-07-26, 12:46
Mnich, to nie wiem jak czytasz, że nie widzisz odpowiedzi.
W temacie który podałem jest 31 postów z czego 9-ciu (mrcin1969, FhissT, jaro, nurek301, Dawid Z., PrzemekN, Pejter, Demolka i winiar) odpowiedziało na Twoje pytanie.
Więc nie rozumiem po co dalej pytasz jak wystarczyło przeczytać uważnie.
Tyle ile ludzi, tyle zawsze teorii, jedni zakręcają drudzy nie - AMEN.
Ps. Ja nie zakręcam nigdy (chyba że zdejmuję zbiornik).
dziekan_alzair - 2012-07-26, 12:51
A gdzie ja mam kranik?
OldDiver - 2012-07-26, 12:51
Coś chyba Tu czytałem, ze przy zamknietym kraniku wysycha benzyna z gaźnika i to jest beee. (!!??)
shipp - 2012-07-26, 14:05
Mnich napisał/a: | Ciężko czyta się sztukę, jeżeli są same didaskalia a akcja opisana tylko w tytule. Serio pytam. Nie pisz, żeby pisać bo ciężko później się łowi ważne rzeczy z takich wątków, gdzie 500 postów i 3 merytoryczne. | trafne spostrzeżenie, generalnie forum traktujemy jak miejsce, gdzie się rozmawia, a wiadomo że rozmowa nie zawsze da się utrzymać w rygorach narzuconych tematem, muszą pojawiać się wtręty i pewnego rodzaju odskocznie od meritum aby wymiana poglądów i myśli nie przypominała sztywnej, akademickiej dyskusji, przyprawiającej po krótkiej chwili o ziewanie. Niemniej sam dział, w którym znajduje się dany temat powinien narzucać pewną dyscyplinę wypowiedzi u adwersarzy, czyli w tym konkretnym przypadku wypowiadający się nie mogą zapominać, że istota rzeczy dotyczy eksploatacji motocykla a nie spożywania czarnej szmaty /co niekoniecznie musi przeczyć samemu sobie nomen omen/.
yokozuna - 2012-07-26, 14:23
Ale temat o kraniku był w Hyde Parku . A tam wolna amerykanka.
Endrju - 2012-07-26, 20:49
ja zakręcam kranik. Podam przykład - silniki małych mocy typu HONDA do maszyn dtrogowo-budowlanych, jeśli nie zamkniesz kranika paliwo dostaje się do oleju. W silnikach gaźniki pływakowe tzn paliwo nie powinno przedostawać się przez zawór ssący, cylinder do miski olejowej a jednak przedostaje się. Dlatego na wszelki wypadek staram się zawsze zamykać kranik w swojej gwieździe
maja - 2012-07-26, 22:21
Pirania_LM napisał/a: | Zakręcanie kranika nie ma znaczenia przy dostawaniu się paliwa do miski olejowej. On tylko pozwala na spływ paliwa do gaźników. Tam znajdują się iglice odcinające kanały paliwowe ( inaczej miałbyś w cylindrach paliwa po świece ).Obawiam się, że pierścienie powiedziały papa. Więc nie ciesz się z wymiany kranika |
Mam informacje od gościa który urodził się , z motocyklem przyklejonym do tyłka , robi przy nich i z nimi śpi :
- kranik zakręcać na dłuższe postoje i noc , bo paliwo dostaje się do oleju i kropka.
- gdyby były pierścienie walnięte , to dym z rury byłby tego również objawem
- kontrolka w dragach zapala sie w dwóch przypadkach: za niski poziom oleju lub jest walnięty czujnik (ewentualne zwarcie)
W moim przypadku ( prawdopodobnie usterka kontrolki , dzięki bogu , spowodowała że okazało się, że mam w oleju paliwo) Nigdy kranika nie zakręcałem , i jakoś zawsze mi paliwkiem w garażu waliło , ale myślałem, że tak ma być.
Podsumowując - zakręcam kranik - bo po co w takim razie - pozycja OFF ?
illusion - 2012-07-26, 22:44
maja napisał/a: | bo po co w takim razie - pozycja OFF |
... to postaraj się ściągnąć zbiornik bez wykorzystania tej pozycji
a co do przyklejenia do tyłka to spójrz na to z innej strony => mamy kobiety , przykleiły sie do nas wiele lat temu , śpimy z nimi i nie powiem byśmy wszystko o nich wiedzieli
JOKER - 2012-07-26, 22:45
maja napisał/a: | Podsumowując - zakręcam kranik - bo po co w takim razie - pozycja OFF |
Ano np. po to aby bak zdjąć
maja - 2012-07-26, 22:47
illusion napisał/a: | maja napisał/a: | bo po co w takim razie - pozycja OFF |
... to postaraj się ściągnąć zbiornik bez wykorzystania tej pozycji
a co do przyklejenia do tyłka to spójrz na to z innej strony => mamy kobiety , przykleiły sie do nas wiele lat temu , śpimy z nimi i nie powiem byśmy wszystko o nich wiedzieli |
tysz prawda
[ Dodano: 2012-07-26, 22:49 ]
JOKER napisał/a: | maja napisał/a: | Podsumowując - zakręcam kranik - bo po co w takim razie - pozycja OFF |
Ano np. po to aby bak zdjąć |
no to też , ale to może 50% zastosowania pozycji OFF
Mnich - 2012-07-26, 23:43
illusion napisał/a: | mamy kobiety , przykleiły sie do nas wiele lat temu , śpimy z nimi i nie powiem byśmy wszystko o nich wiedzieli |
Przypomnij mi, że masz piwo u mnie za ten teks, który od dziś będę cytował ile wlezie
Szacun
Pirania_LM - 2012-07-27, 10:23
maja napisał/a: | - gdyby były pierścienie walnięte , to dym z rury byłby tego również objawem
|
Drogi "maj frend" z miasta bez ratusza otóż mylisz się strasznie, dym z rureczki świadczy o kończących żywot uszczelniaczach zaworowych, nie o pierścieniach
Robrob - 2012-07-27, 15:26
Pirania_LM napisał/a: | maja napisał/a: | - gdyby były pierścienie walnięte , to dym z rury byłby tego również objawem
|
Drogi "maj frend" z miasta bez ratusza otóż mylisz się strasznie, dym z rureczki świadczy o kończących żywot uszczelniaczach zaworowych, nie o pierścieniach | Miałem to napisać ale Pirania mnie wyprzedził
Merlin - 2012-07-27, 18:15
Mnich napisał/a: | Pytanie, czy nie zakręcanie kranika ma jakiś inny negatywny skutek? Oczywiście piszę o zakręcaniu na noc, na dłuższy parking. |
Nigdy nie zakręcałem, nawet na zimowy postój.
[ Dodano: 2012-07-27, 18:19 ]
Pirania_LM napisał/a: | maja napisał/a: | - gdyby były pierścienie walnięte , to dym z rury byłby tego również objawem
|
Drogi "maj frend" z miasta bez ratusza otóż mylisz się strasznie, dym z rureczki świadczy o kończących żywot uszczelniaczach zaworowych, nie o pierścieniach |
Nie wiem jak w motocyklu (czy jest pierścień zgarniający?) ale w samochodzie zużycie pierścienia zgarniającego powoduje dymienie z rury.
Po prostu spala się olej i dymi na niebiesko.
arekw711 - 2012-07-28, 20:58
Endrju napisał:
Cytat: |
ja zakręcam kranik. Podam przykład - silniki małych mocy typu HONDA do maszyn dtrogowo-budowlanych, jeśli nie zamkniesz kranika paliwo dostaje się do oleju |
Mała moc czyli jaka bo ja mam inny przykład silniki HONDA dokładnie szt 4 poj. 150-250 czyli moc też nie za wysoka w agregatach prądotwórczych stoją już ponad 10 lat z otwartym kranikiem i na ssaniu tylko podchodzisz i palisz jak na razie nic się im nie stało to już
maja - 2012-07-29, 10:40
Pirania_LM napisał/a: | maja napisał/a: | - gdyby były pierścienie walnięte , to dym z rury byłby tego również objawem
|
Drogi "maj frend" z miasta bez ratusza otóż mylisz się strasznie, dym z rureczki świadczy o kończących żywot uszczelniaczach zaworowych, nie o pierścieniach |
Pirania , mechanik ze mnie żadny Ale w końcu jak chcesz być autorytetem Podtrzymuje swoją wcześniejszą informacje i juz przy pierścieniach- również spalanie oleju (dym) + ubytek oleju (u mnie tego nie było)
Demolka - 2012-07-29, 13:41
Drag Star to nie W-F-M czy inny Junak gdzie paliwo grawitacyjnie spływało do gaźnika i przy minimalej nawet nieszczelności zaworka iglicowego (a bywało tak często) napełniało gaźnik i mogło spływać do silnika (w przypadku Junaka do oleju w skrzyni korbowej właśnie). W Dragu paliwo grawitacyjnie dociera do położonej poniżej silnika pompy paliwa, która nie pracując jest wystarczającą zaporą dla paliwa, potem jeszcze zawory poziomu w gaźnikach...
Bez obaw, nie znam przypadku zalania silnika Draga paliwem, a jeśli ktoś miał taki przypadek to cała droga paliwowa do d..py i naprawy. Zamykanie kranika to tylko półśrodek, bo w czasie jazdy trzeba go jednak otworzyć, a reszta problemu i tak istnieje
Endrju - 2012-07-29, 18:12
Arekw711
Sprawdź poziom oleju i zapach oleju w tych agregatach. ja nie twierdze że nie uda się uruchomić silnika, tylko możesz mieć rozrzedzony benzyną olej.
arekw711 - 2012-07-29, 19:57
Cytat: | Sprawdź poziom oleju i zapach oleju w tych agregatach. |
Jest sprawdzany przed każdym uruchomieniem silnika , nic nie widać ani nie czuć
|
|