YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Technika jazdy - Strzelanie z wydechów - technika

Mnich - 2012-07-19, 12:24
Temat postu: Strzelanie z wydechów - technika
Znalazłem taki przepis na sprzelanie z wydechów:
"odkręcamy gaz, na zegarze ok. 6-8 tys. obrotów. Kciukiem wyłączamy zapłon na ok. 1 sekundę i włączamy ponownie, trzymając manetkę gazu w niezmienionej pozycji. Można oddać pare serii strzałów, ale to już kwestia wyczucia przerwy miedzy wyłączeniem a włączeniem zapłonu."

Albertus - 2012-07-19, 12:42

A że się tak spytam po jaką cholerę to robić?
Graboss - 2012-07-19, 13:26

Tak samo można w samochodzie .... ale.... zawsze jest jakieś ale - można w ten sposób uszkodzić starter/stacyjkę
soft - 2012-07-19, 14:40

Wał korbowy i gniazda zaworowe będą wam dozgonnie wdzięczne.
Mnich - 2012-07-19, 15:24

Nie chodzi o to po co to robić, pytanie kto to wymyślił? A swoją drogą znalazłem to na stronie Harley-Davidson'a :P
Jasne jest, że trzeba mieć asfalt pod kaskiem a nie mózg, żeby to przećwiczyć, ewentualnie moto z jazdy testowej :)

moondek - 2012-07-19, 15:29

Albertus napisał/a:
A że się tak spytam po jaką cholerę to robić?

Żeby w przyszłym roku pod Grunwaldem zrobić Kamykowi mały rewanżyk za poranny megafon lol Podobnie do Ciebie, innego zastosowania nie widzę...

witek1965 - 2012-07-19, 19:27

:poddajesie: Zamiast w dziale Technika jazdy umiesił bym to gdzie indziej, ale nie ma takiego działu : Jak na swoje życzenie uszkodzić motocykl. Można by tam wstawiać wszystkie sposoby na strzelanie wydechami, palenie gumy, pałowanie do odcięcia zapłonu.
:poddajesie: :poddajesie: :poddajesie:

arekw711 - 2012-07-19, 21:00

Cytat:
A swoją drogą znalazłem to na stronie Harley-Davidson'a :P


U nas raczej nie strzeli bo odcina też pompę paliwa i strzału nie będzie , ale kolega miał intrudera 1,4 i strzelał pięknie ;D

SATURIAN - 2012-07-19, 21:38

Jak zmieniałem kominy i nie dokręciłem dobrze śrub i łapało , jak się później okazało lewego powietrza , to nap ..........ł za każdym dotknięciem manetki ;D
Mnich - 2012-07-20, 00:03

Też tak miałem po zakupie od inżyniera z Mostostalu, aż do czasu kiedy go podregulowałem na pzeglądzie. Nabrał wigoru i przestał walić w rury.

arekw711 napisał/a:
U nas raczej nie strzeli bo odcina też pompę paliwa i strzału nie będzie

i przy okazji głupoty można coś nowego nauczyć się od innych.

remol71 - 2012-07-20, 08:41

arekw711 napisał/a:
Cytat:
A swoją drogą znalazłem to na stronie Harley-Davidson'a :P


U nas raczej nie strzeli bo odcina też pompę paliwa i strzału nie będzie...... ;D



W gaźnikach zostaje paliwo na kilka strzałów.


witek1965 napisał/a:
Zamiast w dziale Technika jazdy umiesił bym to gdzie indziej, ale nie ma takiego działu .......



Trzeba otworzyć dział Odpust / Folklor / Zabawy ludowe :D

majkelpl - 2012-07-20, 12:45

soft napisał/a:
Wał korbowy i gniazda zaworowe będą wam dozgonnie wdzięczne.


Hmmmm ....
3 sprzety i jak do tej pory smigaja dobrze ;D
A takie strzelanie to fajowy efekt dzwiekowy :brawo: :brawo: :brawo:

VenoMek - 2012-10-10, 20:40

Od paru dni cieszę się szadołką VT750 C2 ACE i wystrzały z wydechu u mnie to normalka. Każde hamowanie silnikiem to seria wystrzałów. Przy przegazówce podczas redukcji tak samo. Znalazłem info w necie że VT750 tak mają. Nie mniej jednak jeśli miałoby to w jakiś sposób szkodzić silnikowi to chciałbym się pozbyć tego "fajowego efektu dźwiękowego". Ponoć może to być również oznaka "kończących" się świec. A odkryłem właśnie, że mam 2 sztuki na cylinder.
witek1965 - 2012-10-10, 21:14

majkelpl napisał/a:
A takie strzelanie to fajowy efekt dzwiekowy :brawo: :brawo: :brawo:


a palenie gumy jakie zajebiste, zakopywanie tylnego koła. Nic tylko brać z zamkniętymi oczami. W kocu nie od handlarza, tylko od motocyklisty :hahaha:

MajQ - 2012-12-02, 19:41

VenoMek napisał/a:
Od paru dni cieszę się szadołką VT750 C2 ACE i wystrzały z wydechu u mnie to normalka. Każde hamowanie silnikiem to seria wystrzałów......


U mnie podobnie. Samo strzela.

witek1965 - 2012-12-02, 21:00

to może czas najwyższy odwiedzić mechanika ?
artek - 2012-12-03, 07:24

Zrób regulację, fajny efekt :pierdut: może być bolesny w kosztach ...
MajQ - 2012-12-03, 08:46

witek1965 napisał/a:
to może czas najwyższy odwiedzić mechanika ?


Podobno przy tym motocyklu z tymi wydechami to normalka

artek - 2012-12-03, 10:36

... osobiście stawiam na regulację, wątpię, że jest to normalka ...
majkelpl - 2012-12-03, 11:08

artek napisał/a:
... osobiście stawiam na regulację, wątpię, że jest to normalka ...


Nie spotkalem jeszcze Waldka/Radka ktory by NIE strzelal z wydechow ...
Zwlaszcza po zamianie na puste i tez po regukacjach ...
Ten typ tak juz ma.

artek - 2012-12-03, 13:12

Majkelpl nie piszemy o Waldkach/Radkach ...
WITT33 - 2012-12-03, 14:20

No to ja mam głośne Cobry w xv1700 i mi nie strzela. Kwestia ustawienia.
Robrob - 2012-12-03, 14:34

Ja mam u siebie też Cobry ale tak wszystko ustawione że nie strzelają, no chyba że ostro odkręcę a potem odrazu puszczam gaz to wtedy i owszem sę piardną
majkelpl - 2012-12-03, 15:05

artek napisał/a:
Majkelpl nie piszemy o Waldkach/Radkach ...


No chyba temat generalnie jest o technice strzelania z wydechow ;D

Mi w Szadołce, Dragu czy tez Waldku strzelaly zawsze.

[ Dodano: 2012-12-03, 15:06 ]
Robrob napisał/a:
ostro odkręcę a potem odrazu puszczam gaz to wtedy i owszem sę piardną


To tez jakas "technika".
I strzela ? Ano strzela bo gaznikowiec zawsze bedzie strzelał :dumny:

WITT33 - 2012-12-03, 16:52

Robrob jak zamykasz manetkę gwałtownie tworzysz duże podciśnienie w gaźniku to tak jakbyś odkurzał odkurzaczem i zatkał mu ręką 80% dziury, powietrze nie nadąża zassać paliwa, odkręć śrubkę mieszanki pół obrotu i zobaczysz że nie piśnie następnym razem ;-) Nikt nie powiedział że wzbogacenie mieszanki wiąże się z większym spalaniem czego się większość osób obawia, znam przypadki gdzie goście powymieniali dyszę na większe podnieśli iglicę i spalanie spadło. Strzelanie z wydechów może być atrakcyjne w mieście :evil: ale ogólnie nie powinno mieć miejsca, teraz na zimę trzeba i tak wzbogacić parę procent mieszankę bo ustawiony gaźnik w lecie może mocniej strzelać w wydech.
witek1965 - 2012-12-03, 23:43

MajQ napisał/a:
Podobno przy tym motocyklu z tymi wydechami to normalka
a kto szerzy takie głupoty ? kolejny cieśla-mechanik z Koziej Wólki ?

[ Dodano: 2012-12-03, 23:45 ]
majkelpl napisał/a:
I strzela ? Ano strzela bo gaznikowiec zawsze bedzie strzelał :dumny:
ręce opadają jak się czyta takie rzeczy. Trzeba zapamiętać od kogo nie kupować motocykla ;/
kapat - 2012-12-04, 08:16

"Strzały w tłumik" to typowa niesprawność motocykli eksploatowanych na zbyt bogatej mieszance paliwowo-powietrznej. "Strzelanie" może być zjawiskiem normalnym podczas gwałtownego hamowania silnikiem, bowiem następuje wówczas znaczne wzbogacenie mieszanki wskutek zamknięcia przepustnicy przy dużych wartościach podciśnienia w gardzieli gaźnika. Zbyt bogata mieszanka dostająca się do cylindra nie ulega zapłonowi, lecz przedostaje się do układu wylotowego, gdzie ulega zubożeniu na skutek wymieszania się z powietrzem zawartym w pozostałych tam gazach i zostaje zapalona od gorących gazów wylotowych opuszczających cylinder po następnym cyklu pracy. (...) Innymi przyczynami "strzałów" w tłumik może być wypalony zawór wylotowy lub zbyt późny zapłon."
Rafał Dmowski "Gaźniki motocyklowe", WKŁ, Warszawa, 2004.
Swoją drogą kompendium wiedzy o gaźnikach, regulacjach, naprawach... mam w pdf. Zakładam, że to macie ale jeśli ktoś chce to prześlę.

Dzarko - 2013-02-25, 14:06

WITT33 napisał/a:
odkręć śrubkę mieszanki pół obrotu i zobaczysz że nie piśnie następnym razem ;-)


Gdzie ta śrubka? Jakiś obrazek może pliz...

WITT33 - 2013-02-25, 19:16

W 1100 ? Nie mam pojęcia bo już nie mam parę lat 1100, musisz na necie poszukać śrubki od wolnych obrotów ale ja bym teraz nie ustawiał przy temp +3 stopnie tylko poczekał do wiosny, przy wyższych temp mieszanka jest bogatsza, łatwiej się łączy benzyna z powietrzem. Wyregulujesz sobie jak będzie pod 15 stopni plus na zewn i moto rozgrzane.
Dzarko - 2013-02-25, 19:29

Od wolnych obrotów to wiem, jest pokrętło. Z innego tematu wyszło, że w XVS1100 śruby regulacji składu mieszanki są zaślepione.
witek1965 - 2013-02-25, 19:35

bo fabrycznie są, ale można wydłubać. Tylko nie po to, żeby strzelać z wydechów.
Ten temat powinien mieć tytuł
Strzelanie z wydechu, czyli jak niszczyć silnik. ;/

Dzarko - 2013-02-25, 19:36

Ja bardziej w temacie: jak nie strzelać, ale to to samo. Ktoś napisał, że wzbogacenie mieszanki może spowodować zaprzestanie strzelania przy odpuszczeniu gazu, dlatego drążę temat.
witek1965 - 2013-02-25, 19:47

Dzarko, Inaczej : prawidłowo wyregulowane gaźniki i nie robienie dziwnych ruchów manetką powoduje, że nie występuje zjawisko strzelania i srania ogniem z kominów.
Dzarko - 2013-02-25, 21:04

OK, czyli synchro i regulacja.
vaaks - 2013-02-26, 08:43

Dzarko napisał/a:
OK, czyli synchro i regulacja.

do tego sprawdzenie szczelności układu. Przy nieszczelnościach też będzie strzelał.

Dzarko - 2013-02-26, 10:27

Aha. OK. To jednak chyba mechanik.

PS. U mnie strzela pod koniec hamowania silnikiem i przy szybkim odpuszczeniu gazu do zera.

WITT33 - 2013-02-26, 14:11

Podstawowe pytanie to takie jak bardzo Twoje moto jest inne od seryjnego? Filtr? Wydechy? Jeśli są oryginalne i strzela to możesz mieć gdzieś nieszczelność która zubaża mieszankę. Po odpuszczeniu manetki jest spore podciśnienie więc zasysa lewe powietrze i strzela. Podjedź sobie na stację diagnostyczną puść oczko do Pana niech Ci da zapodać sondę lambda na wartość około 0.92 - 0.98 im wyższa wartość tym uboższa mieszanka. 0.92 to masz afr ok 13.5 a 0.98 to afr około 14.4, więcej nie ma sensu bo silnik jest chłodzony powietrzem no i benzyną więc preferuję Ci ustawić lambde około 0.95 tylko musisz się dostać do śrubki regulacji mieszanki na wolnych obrotach, to nie to co śrubka regulacji wolnych obrotów(tą ustawiasz na samym końcu).
Dzarko - 2013-02-26, 14:18

Wydechy przelotowe z wygłuszeniem okładziną, filtr normalny.

Afr?

WITT33 - 2013-02-26, 15:03

AFR - air fuel ratio, stosunek powietrza do paliwa, idealne spalanie 14.7 ale w cruiserach a na dodatek chłodzonych tylko powietrzem trzeba wziąść poprawkę stąd podałem Ci odpowiednie wartości. Na stacji diagnostycznej nie podaje afr tylko wartość lambda gdzie lambda 1=14.7 afr wlasnie stad musisz sobie ustawic ciut ponizej 1 na wolnych obrotach, około 0.95 będzie git. Nie masz akcesoryjnego filtra więc jak oryginalnego nie nawiercałeś to nie ma co wzbogacać mieszanki. Same wydechy nie są powodem by to robić. W razie pytań wal.
bodi - 2013-03-10, 03:16

Mi zaczął strzelać nagle sam z siebie - ale od razu mocno i za każdym razem jak hamowałem silnikiem.

Po jakimś czasie wyleciał mi gaźnik z przedniego cylindra. Jak poskładałem, to przestał strzelać... teraz znów zaczyna
(wcześniej kilka razy wyleciał gaźnik z tylnego cylindra, wtedy nie było to poprzedzone takim strzelaniem).

Myślę, że mogła być jakaś nieszczelność między gaźnikiem a cylindrem.
Wtedy myślałem, że problem jest z EGRem (mam wersję z USA). Nawet gdzieś znalazłem filmik po francusku ilustrujący jak pozaślepiać te rurki, żeby wyeliminować strzelanie. Jednak okazało się na razie niepotrzebne.

Dodam, że mam puste wydechy...

pozdrawiam

Dzarko - 2013-03-10, 06:24

Jak to "wyleciał gaźnik"? To gaźnik może wylecieć?
bodi - 2013-03-10, 11:25

Tak. Z króćca.
Dwa razy wyleciał mi z tylnego gara. Raz z przedniego. Przy zapalaniu.

I szczerze mówiąc ten trzeci raz nie zorientowałem się, bo trochę inaczej się moto zachowywało (o ile przy tylnym dawałem radę odpalić, ruszyć - słabo ale jednak, a przy szybszej jeździe dawał radę całkiem całkiem; to przy przednim po pierwsze nie widziałem nic, bo jest bardziej schowany, a po drugie zupełnie nie zapalał)

Tylny to teraz 5 minut roboty. Z przednim trochę więcej. Najbliższa stacja/parking i można działać.

witek1965 - 2013-03-10, 13:05

bodiniusz napisał/a:
Po jakimś czasie wyleciał mi gaźnik z przedniego cylindra. Jak poskładałem, to przestał strzelać... teraz znów zaczyna
(wcześniej kilka razy wyleciał gaźnik z tylnego cylindra, wtedy nie było to poprzedzone takim strzelaniem).


mógłbyś opisać to dokładniej ? co to znaczy "wyleciał gaźnik" ?

bodi - 2013-03-10, 14:52

No co Wy tacy niedomyślni jesteście ;D

Między gaźnikiem a cylindrem jest taka sztywna guma, w którą wchodzi gaźnik i jest dociśnięty skręcaną obejmą.
No i stamtąd wyskoczył...

Podczas zapalania jak nie odpalił i zrobił się backfire, to wyskoczyło.

I tyle :)

witek1965 - 2013-03-10, 15:05

thx
Dzarko - 2013-03-10, 16:32

bodiniusz napisał/a:
No co Wy tacy niedomyślni jesteście ;D


Nie zaglądałem tam nigdy. Żeby to poprawić musiałeś bak zdjąć, tak?

bodi - 2013-03-10, 20:51

Na szczescie nie. Tylny ma latwy dostep z lewej strony. Przedni wymagal rozmontowania obudowy filtra powietrza.

Pozdrawiam

Dzarko - 2013-03-11, 06:15

Aha, czy tak samo można je osadzić z powrotem jak przy synchronizacji gaźników.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group