YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Osłona na tylnym kole pod tarczą hamulcową

Tosiek - 2012-07-17, 17:01
Temat postu: Osłona na tylnym kole pod tarczą hamulcową
Cześć,

Musiałem wydłubać tylne koło i ściągnąć osłonę (po drugiej stronie od przekładni), która jest przykręcona śrubami od tarczy bo dochodziły stamtąd dziwne stuki, zwłaszcza przy pokonywaniu nierówności.

Jak się okazało, do tej osłony jest przyklejona guma - chyba jakiś tłumik drgań no i po prostu odpadła i się tłukła.

Pytanie czy ktoś już to przerabiał i jak nazywa się ta część ? Próbowałem poszukać w internecie ale nawet nie wiem o co pytać :/ Ma ktoś może dokładne schematy, bo niestety w książce Clymer nie ma nic na ten temat.

vaaks - 2012-07-17, 17:38

Czy chodzi o dampers'y (tłumiki)?
Tosiek - 2012-07-17, 18:15

Nie, nie ma tego na tym schemacie ale udało mi się doszukać w internecie, zresztą polecam bardzo fajna strona. Ta cześć to 3. - Ring. Wheel 2 i z tego co widzę to występuje tylko w XVS 1100A z rocznika 2001 ;-)

http://www.cmsnl.com/yama...01.html#results

[ Dodano: 2012-07-17, 18:29 ]
Koszt 165 euro :/ Niezła kupa... ciekawe czy jest to do czegokolwiek potrzebne skoro w kolejnych modelach tego już nie ma.

Ktoś wie co oznacza N/NC ? Bo to chyba są kolejne modele.

vaaks - 2012-07-17, 18:42

Tosiek, postaraj się o kawał takiej gumy, masz wzór, nożyk i masz ring.
Tosiek - 2012-07-17, 19:41

Gumę mam, znaczy odkleiła się i se tak tam dyndała ;-) Jutro jeszcze zadzwonię do serwisu i się dowiem, ale chyba plan będzie prosty - nawiercę i przynituję / przykręcę tę gumę do tej blachy (w gumie jest zatopiony kawałek metalu).
witek1965 - 2012-07-17, 19:51

Tosiek, lepeij przyklej. Np klejem do klejenia szyb samochodowych. Trzyma jak cholera. jest czarny, więc zleje się z gumą. Nadmiar jaki się wyciśnie odetniesz żyletką i po kłopocie.
Tosiek - 2012-07-17, 21:37

witek1965 może to też jest myśl, podejdę do zakładu gdzie kleją szyby i się podpytam :-)

[ Dodano: 2012-07-18, 10:33 ]
Taki mały followup aby zostało dla potomnych. Część o której piszę to jest to numer 3 na załączonym schemacie. Jest to tłumik drgań montowany w modelach XVS 11000A AN/ANC z 2001 roku głównie na rynek USA i jak się okazuje na włoski też (moja gwiazda pochodzi z Włoch).

Koszt ok 860 PLN :/ trochę drogo jak za kawałek czarnej blachy i gumę. Spróbuję przykleić gumę do blachy a jak odpadnie to wyrzucę ten tłumik - tyłek mam twardszy niż amerykańce więc nie powinno mi to przeszkadzać ;-)

Merlin - 2012-07-18, 18:34

witek1965 napisał/a:
Tosiek, lepeij przyklej. Np klejem do klejenia szyb samochodowych. Trzyma jak cholera. jest czarny, więc zleje się z gumą. Nadmiar jaki się wyciśnie odetniesz żyletką i po kłopocie.

Zgadza się, kleiłem tym klejem (dzięki uprzejmości naszego Lecha) gumy do podestów pasażera, trzyma jak diabli.
Uwaga, klej i podkład bardzo brudzą.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group