|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - XVS 1100 - slychać szkrzynię podczas hamowania silnikiem
helmii - 2012-07-11, 18:45 Temat postu: XVS 1100 - slychać szkrzynię podczas hamowania silnikiem Witam,
przeszukiwałem forum ale nie znalazłem na ten temat informacji.
W mojej XVS 1100 podczas hamowania silnikiem słychać szum (wycie to za duże słowo) ze skrzyni biegów, szczególnie przy redukcji z V do IV i III biegu, podczas przyśpieszania i na biegu jałowym skrzynia pracuje bezgłośnie, po wciśnięciu sprzęgła odgłosy ustają
Wcześniej dosyć dużo jeździłem 650-tką i nic takiego nie słyszałem
spotkał się ktoś z Was z takim problemem
moto - xvs 1100 classic 2007 rocznik, przebieg licznikowy 20tyś mil
dzięki za odpowiedź
pozdr
kujawax - 2012-07-11, 22:37
U mnie jest podobnie więc chyba to normalne dużo rzeczy zadziwia mnie w Gwiazdce . Mam również KTM 690 i tam nic takiego nie występuje ale jak na cieżki motocykl przystało wszystko słychać
CaponeAl - 2012-07-16, 22:58
U mnie jest dokładnie tak samo, więc pewnie ten typ tak ma. Choć te odgłosy nazwałbym raczej wyciek niż szumem.
witek1965 - 2012-07-16, 23:19
ja natomaist nic takowego nie słyszę. Być może cobry zagłuszają.
soft - 2012-07-16, 23:26
U mnie od nowości było słychać - coś w rodzaju cichej syreny policyjnej.
CaponeAl - 2012-07-17, 09:32
Ja też to mam od zakupu. Trzeci rok mija i nic więcej się nie dzieje, więc raczej nie ma się czym przejmować.
[ Dodano: 2012-07-17, 10:34 ]
A może, tak mi jeszcze przyszło do głowy, to jest problem z którymś z łożysk w skrzyni?
Tyle, że aby się przekonać o tym to trzeba silnik zwalić i rozpołowić kartery, a to spory koszt.
helmii - 2012-07-18, 17:51
dzięki za informacje, zauważyłem, że troche ucichło jak zrobiłem wymianę oleju
nie jest to taki dzwięk, który mógłby niepokoić, tylko w 650 tego nie było
recepta to chyba jeszcze głośniejsze wydechy i kominiarka pod kask;)
pozdr
soft - 2012-07-18, 18:42
To nie jest problem. Tak działa ta przekładnia. Ona jest skonstruowana na przekazywanie napędu z silnika na koło i tak jest optymalizowana do sprawnego i cichego działania.
Działanie odwrotne jest oczywiście dopuszczalne ale pozostającą na marginesie działania przekładni i zapewne nikt nie walczy o jej wyciszenie w tą stronę.
Co ma na to wpływ? np. kąt zębów na wałku atakującym, pasowanie i dobór łożysk rodzaju łożysk.
Jeżeli ktoś wie jak wygląda taka przekładnia - będzie wiedział dlaczego w drugą stronę chodzi głośniej.
|
|