|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Szarpanie przy ruszaniu pod górę
gjekon - 2012-06-10, 14:51 Temat postu: Szarpanie przy ruszaniu pod górę Motórzyści! Ostatnio wracając z Austriackiej części Tyrolu, stojąc w korku na przesmyku górskim przydarzyła mi się taka oto rzecz: próbując ruszyć pod dość strome wzniesienie wbiłem pierwszy bieg, dodałem dużo gazu i puszczając sprzęgło spodziewałem się ruszyć do przodu, jednak zamiast tego moto zaczęło szarpać wydając dźwięk przypominający ślizganie się łańcucha po zużytej zębatce.Zdarzyło się tak 2 razy i tylko przy ruszaniu pod górę.W końcu załapał i do domu dotarłem już bez problemu. Maszyna przekroczyła dopiero 6000 mil , choć większość z tego przebyłem właśnie po górskim terenie więc łatwo nie miała.
Docenię wszelkie sugestie.
remol71 - 2012-06-10, 16:27
Obstawiam sprzęgło i przegrzany olej na płytkach.
Mnich - 2012-06-10, 23:00
remol71 napisał/a: | sprzęgło i przegrzany olej na płytkach |
Co w takiej sytuacji? Postój, aż trochę moto ostygnie? Wystarczy?
soft - 2012-06-10, 23:41
Tak myślę że może należało by zmienić olej.
remol71 - 2012-06-11, 07:18
Mnich napisał/a: | remol71 napisał/a: | sprzęgło i przegrzany olej na płytkach |
Co w takiej sytuacji? Postój, aż trochę moto ostygnie? Wystarczy? |
Może na takie trudne warunki olej klasy xx/W60 ?
artek - 2012-06-11, 10:32
na bank trzeba wymienić olej, koniecznie z fitrem ... zobaczysz jaki "przepał" wyleci z miski ...
gjekon - 2012-06-11, 17:36
Dzięki wszystkim za opinie. Trochę mnie uspokoiliście bo obawiałem się, że coś ukręciłem albo zatarłem. Ale z tą wymianą oleju to ciekawe bo bo wymieniłem go wraz z filtrem przed rozpoczęciem sezonu tzn. przejechałem na nim ok. 2100 mil. Zalałem olejem dedykowanym do motocykli VALVOLINE 10W30. Czyżby tak szybko stracił swoje właściwości?
remol71 - 2012-06-11, 17:50
gjekon,
IMHO 10W30 to trochę kiepska specyfikacja oleju dla silnika chłodzonego powietrzem. Jak widać prawdopodobnie nie podołał w termicznie ciężkich warunkach. Aktualnie mam zalany w silniku na Motul 10W40 i też po dłuższym staniu w korku w upał mam wrażenie, że sprzęgiełko potrafi trochę inaczej zapracować. Następnym razem zaleję coś w rodzaju 15W50 lub 20W60.
soft - 2012-06-11, 18:51
gjekon napisał/a: | VALVOLINE 10W30. |
Ojjjjjjj. Może jednak MOTUL 5100 Ester 15W-50 byłby lepszy.
Poczytaj temat o olejach.
artek - 2012-06-11, 19:10
jestem po drugiej wymianie w Radku 1600 MOTULa 5100 Ester i nie płata mi żadnych figli ...
|
|