YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Szarpanie przy ruszaniu pod górę

gjekon - 2012-06-10, 14:51
Temat postu: Szarpanie przy ruszaniu pod górę
Motórzyści! Ostatnio wracając z Austriackiej części Tyrolu, stojąc w korku na przesmyku górskim przydarzyła mi się taka oto rzecz: próbując ruszyć pod dość strome wzniesienie wbiłem pierwszy bieg, dodałem dużo gazu i puszczając sprzęgło spodziewałem się ruszyć do przodu, jednak zamiast tego moto zaczęło szarpać wydając dźwięk przypominający ślizganie się łańcucha po zużytej zębatce.Zdarzyło się tak 2 razy i tylko przy ruszaniu pod górę.W końcu załapał i do domu dotarłem już bez problemu. Maszyna przekroczyła dopiero 6000 mil , choć większość z tego przebyłem właśnie po górskim terenie więc łatwo nie miała.
Docenię wszelkie sugestie.

remol71 - 2012-06-10, 16:27

Obstawiam sprzęgło i przegrzany olej na płytkach.
Mnich - 2012-06-10, 23:00

remol71 napisał/a:
sprzęgło i przegrzany olej na płytkach


Co w takiej sytuacji? Postój, aż trochę moto ostygnie? Wystarczy?

soft - 2012-06-10, 23:41

Tak myślę że może należało by zmienić olej.
remol71 - 2012-06-11, 07:18

Mnich napisał/a:
remol71 napisał/a:
sprzęgło i przegrzany olej na płytkach


Co w takiej sytuacji? Postój, aż trochę moto ostygnie? Wystarczy?


Może na takie trudne warunki olej klasy xx/W60 ?

artek - 2012-06-11, 10:32

na bank trzeba wymienić olej, koniecznie z fitrem ... zobaczysz jaki "przepał" wyleci z miski ...
gjekon - 2012-06-11, 17:36

Dzięki wszystkim za opinie. Trochę mnie uspokoiliście bo obawiałem się, że coś ukręciłem albo zatarłem. Ale z tą wymianą oleju to ciekawe bo bo wymieniłem go wraz z filtrem przed rozpoczęciem sezonu tzn. przejechałem na nim ok. 2100 mil. Zalałem olejem dedykowanym do motocykli VALVOLINE 10W30. Czyżby tak szybko stracił swoje właściwości?
remol71 - 2012-06-11, 17:50

gjekon,

IMHO 10W30 to trochę kiepska specyfikacja oleju dla silnika chłodzonego powietrzem. Jak widać prawdopodobnie nie podołał w termicznie ciężkich warunkach. Aktualnie mam zalany w silniku na Motul 10W40 i też po dłuższym staniu w korku w upał mam wrażenie, że sprzęgiełko potrafi trochę inaczej zapracować. Następnym razem zaleję coś w rodzaju 15W50 lub 20W60.

soft - 2012-06-11, 18:51

gjekon napisał/a:
VALVOLINE 10W30.

Ojjjjjjj. Może jednak MOTUL 5100 Ester 15W-50 byłby lepszy.
Poczytaj temat o olejach.

artek - 2012-06-11, 19:10

jestem po drugiej wymianie w Radku 1600 MOTULa 5100 Ester i nie płata mi żadnych figli ...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group