|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechaniczny - Jak odróżnić wersję USA California od niecalifornia...
Verminus - 2012-06-04, 12:29 Temat postu: Jak odróżnić wersję USA California od niecalifornia... California ma jakieś ustrojstwo odcinające obroty czy coś... czy to widać na pierwszy rzut oka? I gdzie patrzeć?
Chodzi mi konkretnie o 1100 2005r.
krotom - 2012-06-04, 13:24
Verminus, nie ma czegoś takiego jak wersja California
patryk_c - 2012-06-04, 13:39
Jest.
I tylko po pełnym symbolu modelu np dla modeli 1100 Classic Silverado z 2005 masz:
XVS11ATT - dla normalnego
XVS11ATTC - dla wersji kalifornijskiej
Różnice siedzą we "flakach" - jak wydechy, AIS i takie tam - chodzi o spełnianie bardziej restrykcyjnych norm emisji - hałas, spaliny ...
Możesz zajrzeć pod zbiornik - wersja CA powinna mieć odmę zbiornika podpiętą pod takie ustrojstwo które doprowadza opary z benzyny do układu spalania żeby nie wydostawały się do atmosfery.
Powinno być też coś takiego jak naklejka na ramie - CARB - California Air Resources Board - potwierdzenie zgodności z normami ...
Powodzenia.
remol71 - 2012-06-04, 13:46
Nie wiem jak jest w 1100 ale w XVS650 wersja na Kalifornię trochę się różni. Posiada system dopalania spalin. Gaźniki nie mają możliwości regulowania składu mieszanki na wolnych obrotach. Pokrętas składu mieszanki jest zaklepany na stałe.
Verminus - 2012-06-04, 14:02
patryk_c - wielkie dzięki, o to mi chodziło W takim razie mam niecalifornię, i mogę zaczynać śmiało zakupy
kostass - 2012-06-04, 15:18
Miałem Draga z Florydy i tez miał dopalacz spalin .
witek1965 - 2012-06-04, 17:49
kostass, mój był z Niemiec i tez miał, nawet pytałem co to takowego. cała kwintesencję zawarł patryk_c, . Od siebie dodam tylko, bo Patryk zapomniał, ale kiedys o tym napisał i stąd wiem, że wydechy maja inne mocowanie, właśnie po to, zęby do wersji kalifornijskiej nie założyć "zwykłych" wydechów, które nie spełnią ich restrykcyjnych norm emisji spalin . Nie jestem pewny teraz, które są bardzie restrykcyjne, szwajcarskie, czy Kalifornijskie, ale to sa najbardziej rygorystyczne normy na świecie.
Verminus - 2012-06-04, 18:03
z niemiec miał i z florydy też, bo po 2006 bodajże wszystkie już są kastrowane, żeby sprostać jakimśtam normom... i nie chodzi o ais, tylko o przedwczesne odcięcie paliwa... jakoś tak to było
MIKI - 2012-06-04, 22:59
Witek, ja miałem właśnie wersje z 2005 Sillverado przeznaczoną na rynek Californijski, i nie miałem żadnego problemu z montażem Road Burner-ów 3 calowych . Patryk ma rację, że są tam mocno wyśrubowane normy spalin, więc najprawdopodobniej coś musi siedzieć w bebechach bo wizualnie raczej niczym się nie różnią od pozostałych...
Arczi82 - 2012-06-25, 13:55
Witam
Ja mam też problem z identyfikacją modelu.
Mam customa 650 rocznik 2004 sprowadzonego z stanów.
Właśnie jestem na etapie zakupu wydechów V&H i pojawił się problem, bo robią ją pod wersje (49) i (CA).
U dystrybutora wydechów podałem numer VIN i stwierdzili, ze to amerykańska wersja, czyli tzw. california (CA).
Ja z swojej strony chciałbym to potwierdzić, ale za bardzo nie wiem gdzie szukać tej charakterystycznej, odróżniającej te dwa modele rzeczy (czyt. system dopalania spalin).
Chyba, że macie jeszcze jakieś inne wskazówki jak odróżnić te dwie wersje!?
Verminus - 2012-06-25, 14:20
[quote="Arczi82" bo robią ją pod wersje (49) i (CA).
U dystrybutora wydechów podałem numer VIN i stwierdzili, ze to amerykańska wersja, czyli tzw. california (CA).[/quote]
Ale wymyślili... California to tylko jeden ze stanów, moto nie musi być z kaliforni przecież będac z USA.
SATURIAN - 2012-06-25, 14:40
Verminus , ale ktoś już tutaj pisał , że na Kalifornię było specjalne oznaczenie .
witek1965 - 2012-06-25, 16:18
Arczi82 napisał/a: | U dystrybutora wydechów podałem numer VIN i stwierdzili, ze to amerykańska wersja, czyli tzw. california (CA). |
To zdanie jest albo błędnie napisane, albo napisane bez sensu. Amerykańska wersja nie oznacza jeszcze Kalifornijskiej.Verminus, nie sugeruj się tym co ci napisał dystrybutor, albo mu odpisz dokładnie to samo co tutaj Verminus napisał/a: | California to tylko jeden ze stanów, moto nie musi być z kaliforni przecież będac z USA. |
A jak samemu odróżnić, napisał dokładniepatryk_c,
Verminus - 2012-06-25, 20:54
SATURIAN, witek1965 - nieporozumienie :-) ja odpisywyłałem arcziemu82... Jezeli chodzi o mojego, to juz dawno ustaliłem, nawet dziś juz graty ze Stanow przyszly :-) Jezeli o mnie chodzi to temat do zamknięcia :-)
Arczi82 - 2012-06-26, 10:24
Doszukałem się takiego czegoś. Może ktoś potwierdzić, że ustrojstwo w czerwonym kółku na załączonym obrazku to ten system dopalania spalin, który znajdziemy tylko w wersji california? Domyślam się, że skrót CAL na zdjęciu dotyczy wersji california. Znalazłem taką część u siebie i co za tym idzie mam pewnie wersje california.
Niestety żadnej naklejki CARB u siebie nie znalazłem, wie ktoś może gdzie tego szukać?
Pozdrawiam
Verminus - 2012-06-26, 11:31
dokładnie, świetnie znalazłeś... i to nie tylko ta puszka, którą zaznaczyłeś, tylko wszystko co dałeś w prostokącie, to już teraz chyba bez problemu i Ty i każdy dojdzie czy ma CA czy nie, jak wychodzą dwa wężyki spod zbiornika z przodu - CA, jak po odkręceniu 3 śrubek mocujących zegary pod nimi jest wyjście i wężyk - CA, i na tysiąc innych sposobów można patrzeć... Powodzenia
Dla ułatwienia - ja mam ze zbiornika tylko kranik z wężykiem paliwa, żadnych innych wężyków ze zbiornika. Czyli niecalifornia.
remol71 - 2012-06-26, 12:33
Arczi82,
To wygląda na system pochłaniania par paliwa. System dopalania spalin znajduje się gdzie indziej i inaczej wygląda.
Arczi82 - 2012-06-26, 13:00
Po bliższym przyjrzeniu stwierdziłem jednak, że nie mam rzeczowej części, cokolwiek to jest (system pochłaniania par paliwa, czy też system dopalania spalin). Dopiero teraz miałem chwile żeby zejść do garażu na wizje.
Przy okazji na stronce znalazłem jeszcze 3 rysunki z różnicami w częściach, także dla pewności cztery rysunki w garść dla porównania i do garażu.
|
|