YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechaniczny - XVS 125 zębatki

misiek735 - 2012-04-30, 19:12
Temat postu: XVS 125 zębatki
Witam

Pragnę w swojej Gwiazdce (w celu zwiększenia V-max) wymienić zębatkę / tki.

Jednak nasuwa mi się kilka pytań odnośnie tej operacji:
Czy jest konieczność od razu kupna całego zestawu napędowego? Motocykl ma 13,5 tys. przebiegu, łańcuch oraz tylna zębatka nie wyglądają na zniszczone. Niestety nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał zestaw napędowy...

Interesowała by mnie zmiana wielkości tylnej zębatki: obecnie mam 59 zębów, motocykl na 5 biegu pracując na optymalnych obrotach osiąga prędkość 60 km/h... Zarzynanie silnika zaczyna się już przy 80 km/h...

Nie chcę zapierdzielać 120 km/h na wolnych obrotach (nie należę do osób młodych i gniewnych :evil: ). Chciałbym osiągnąć 80 km/h jeszcze z małym zapasem obrotów ;D

Na allegro jest kilka aukcji, do wyboru rozmiary: 59, 47, 46, 41, 40, 39. Którą wybrać, abym nie musiał się odpychać nogami przy ruszaniu?

Jeśli była by potrzeba wymiany całego zestawu, łańcuch wiadomo - się dobierze. A jeśli chodzi o zębatki? Jakie połączenie rozmiarów było by najlepsze do osiągnięcia mojego celu?

Pozdrawiam

heretyk43 - 2012-04-30, 20:02

Zmiany przełożeń to delikatna sprawa.Zwłaszcza że moto do mocarnych nie należy(125 ccm).Dziwi mnie że jest taki wielki przeskok od 59 od razu 47. 12 zębów to bardzo dużo...czy aby na pewno są to zębatki do dragusia? :nie_wiem:
Pancza - 2012-04-30, 20:32
Temat postu: Re: XVS 125 zębatki
misiek735 napisał/a:
Zarzynanie silnika zaczyna się już przy 80 km/h..


Nie prawda to jest właśnie optymalna prędkość dla tego silniczka.

misiek735 napisał/a:
Chciałbym osiągnąć 80 km/h jeszcze z małym zapasem obrotów



Przecież przy tej prędkości jest duży zapas obrotów nie wiem czemu kolega chce zmienić zębatki, to jest mijanie się z celem by motocykl typu chopper/cruizer był bardzo słaby przy ruszaniu natomiast V-max miał duży (a z resztą nawet tymi zębatkami wiele nie zdiałas) a gdy będziesz jechał z dziewczyną to nawet nie ruszysz bo motocykl nie ma mocy. Nie widzę sensu nad pomysłem kolegi. :) No ale jeżeli koniecznie chcesz.

Cytat:
Czy jest konieczność od razu kupna całego zestawu napędowego? Motocykl ma 13,5 tys

Nie ważne łańcuch się naciąga, jeżeli był źle eksploatowany i źle smarowany to układ napędowy powinno się wymieniać co 7tys. ale jeżeli było wszystko ok to 15tys. dla takiego motocykla to pestka oczywiście biorąc pod uwagę to, że motocykl nie był katowany (typu przyspieszenie na "pałę" dorzynanie na V-max, czy chociażby palenie gumy non stop)

Więc sądzę, że łańcucha nie musisz wymienić no ale sprawdź jeszcze jaki ma luz i czy tylna zębatka nie ma już spiłowanych zębów (wtedy będziesz wiedział czy jest potrzeba wymiany układu)

Pozdrawiam Michał :)

misiek735 - 2012-05-01, 00:15

Serdecznie dziekuje za odpowiedzi. Z tego co udalo mi sie wyczytac, to oryginalnie zakladano 59 oraz 47 zebow na tyl, na przod podobno tylko 13, jednak nie dam sobie reki uciac... przyznam szczerze, ze chetnie sprobowal bym zmiany na 47 zabkow:-) 11-12 maja jest motobajzel w lodzi, pewnie uda mi sie powiekszyc wiedze co do napedu w dragu oraz kupic po jakiejs fajnej cenie markowe czesci:-)
kampro - 2012-05-01, 10:58
Temat postu: zestaw ( ząbatki i łańcuch)
witam,
zauważyłem ten temat i chce zaproponowac oryginalny zestaw który kupiłem na zachodzie w serwisie Yamahy. Jest mi już nie potrzebny a motorek zmieniam na inny.
Cały komplet jest nowy, oryginalny a wszystkie potrzebne infroamcje znajdziecie na mojej aukcji:
http://allegro.pl/zestaw-...2293320308.html

w razie pytan prosze pisać: kampro@wp.pl

powodzenia

[ Komentarz dodany przez: Zoltan: 2012-05-01, 21:19 ]
Zapraszam do przywitalni, punkt 1 regulaminu forum

Młody - 2012-05-01, 11:03

A ja cały czas nie wiem po co tyle zachodu ze zmianom zestawu napędowego. jeździłem 125 i największą prędkość jaką nią osiągnąłem było 120km/h co uważam za dość sporo jak na tak mały silnik. Przelotowa to ok 80km/h a scigacza i tak z draga nie zrobisz
misiek735 - 2012-05-01, 15:24

Kolego Młody, jeśli chciałbym szybko jeździć nie kupił bym choppera / cruisera, uwzględniłem w pierwszym poście że nie należę do osób młodych i gniewnych... dzisiaj postanowiłem przetestować swój motocykl, osiągnąłem niecałe 95 km/h na piątym biegu. Czy pamiętasz może ile ząbków miałeś na tylnej zębatce w Swojej byłej miłości ? ;D

Właśnie tym sprzętem chciałbym osiągnąć 80 km/h bez kupy w majtkach (wycie silnika itp.). Dlatego założyłem ten temat. Jeśli posiadałeś 47 zębów nie ma już o czym dyskutować, wystarczy że założę 47 na tył i wszyscy będą zadowoleni :)

Kolego kampro, uprzejmie proszę o informacje dotyczące rozmiarów zębatek, na aukcji nie mogę znaleźć takowej informacji.

Pozdrawiam

Pancza - 2012-05-01, 17:07

Bez urazy ale to więcej zachodu jak to wszystko warte. Ja również mam xvs 125 i tak samo jak Młody idzie mi 115/120 km/h a zębatkę mam 57 zębów. Może masz coś, ze sprzęgłem, że tak "wolno " ci jedzie (wolno w porównaniu do naszych ale oczywiście tym motocyklem leci się 80 a nie 120 [ja tylko sprawdziłem prędkość maksymalną dodam, że z gps] )

Więc pozdrawiam

misiek735 - 2012-05-01, 18:03

No proszę, masz 57 zębów? kurcze, to już nie wiem... Tyle rozmiarów zębatek yamaha na pewno nie wyprodukowała do tego modelu. No cóż, zobaczę co czas pokaże. Dzisiaj zaglądałem pod sukienkę i Tylna zębatka nie jest w jakimś ekstra super nowym stanie, pewnie niedługo będę musiał zmienić. Najprawdopodobniej skuszę się o kupno całego zestawu, jednak najprawdopodobniej z tylną 47 :)

Pozdrawiam, i dziękuję wszystkim za pomoc

Pancza - 2012-05-02, 11:22

Cytat:
skuszę się o kupno całego zestawu, jednak najprawdopodobniej z tylną 47


I to może być dobry pomysł a napewno wymiana układu ci się przyda tym bardziej jeżeli nie wiesz kiedy to ostatnio ktoś wymieniał ten, że układ.

Więc powodzenia kolego i pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group