YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Wrażenia z jazdy - Przesiadka z Drag Stara 1100 na Hondę Varadero XL1000VA

MarcinBig - 2012-04-11, 21:36
Temat postu: Przesiadka z Drag Stara 1100 na Hondę Varadero XL1000VA
To była moja decyzja, której nie żałuję, gdyż motocykl to rzecz przechodnia dzisiaj jest,
jutro może go nie być ;D

Wracając do tematu

Yamaha :

- dostojny i pięknie brzmiący (cobry longi) ;D
- tradycyjny do bólu (gaźniki i chłodzony powietrzem :koksik:
- budzący podziw w oczach dojrzałych kobiet i mężczyzn po 50-tce
- na wałku kardana –niby bezobsługowy :nie_wiem:
- niezawodny aczkolwiek zdarzają się odstępstwa (wałek zdawczy) :evil:
- dłuższa trasa – dupa sklepana siedzisz na kości ogonowej, jazda po polskich drogach (koleiny) masakra.
- duża szyba – niby ochrona :roll:
- czas na czyszczenie… udręka , ale ta radość jak chromy dają ludziom po oczach ;D
- moje pierwsze poważne moto ;)
Honda :

- wygląd kosmiczny może i po ch*ju – jesteś szary jak kosmiczny pył
- nowoczesny: wytrysk, ABSy+DUAL, światła jak w osobówce 2*H4
- zapierdalacz, nikt już Ciebie nie zobaczy tak jak jeżdżącego na plastiku
(silnik od VTR-y, 94KM, prędkość max 200km/h i lepiej)
- łańcuch czyli powrót do przyszłości – pamiętaj o smarowaniu :evil:
- technicznie dopracowany, cóż to Honda… :oops:
- zawiecha – bajka nawet nie wiesz, że jedziesz po koleinach, chcesz wjechać na małą górkę to jedziesz, poprzeczne garby na drodze- żaden problem ;D możesz go położyć na „kolano”
- aerodynamika! Kolanka za owiewkami lol mała szyba a lepsza niż „okno w Dragu” i te uszka hipopotama (osłony rąk) możesz golić w letnich rękawicach przy 5 st. C .

Jak sobie coś przypomnę to dopiszę…

Dawid Z. - 2012-04-12, 00:09

A jak z wygodą siedzenia i ułożeniu nóg w czasie jazdy , nie drętwieją podkurczone.?????
kujawax - 2012-04-12, 17:22

Gwiazda się kryje przy wygodzie jeżdżenia Wiaderkiem :) zrobiłem ojca 4-5 tys km. Traska 800-1000 km za jednym strzałem nie robi problemów pozycja idealna szeroka kiera pozycja wyprostowana mistrz wygody!
Pirania_LM - 2012-04-12, 22:18

MarcinBig, jeśli Tobie się podoba to OK, szerokości i niezawodności życzę ;p
Jeżyk - 2012-04-13, 00:13

i nadal nie mogę sobie wyobrazić Marcina na tym kosmicznym sprzęcie .......idę do piwniczki, to może wtedy ;D
PSZEMAS - 2012-04-13, 00:36

Jeżyk, nie za późno na piwniczkę ? ;D

MarcinBig, fajny ten Twój sprzęcik ;d

Azmadan - 2012-04-13, 06:51

MarcinBig zapomniałeś dodać 2 BARDZO ważnych rzeczy w opisie...

- hamuje...
- skręca

:-)

Viaderko fajne... i można nim dużo zrobić :-)
http://www.motoodjazd.pl/
http://gambia2010.blogspot.com/ - na dole... bo ostatnia wyprawa doklejona jako powrót do Gambii :-)

teraz kumpel z Viadra przesiadł się na KTM 950 :-)

tomek - 2012-04-13, 20:35

MarcinBig, wiem o czym piszesz na własnej skórze
MarcinBig - 2012-08-31, 08:57

Kilka uwag, które po przejechanych kilometrach mi się nasunęły:

Hamulce w stosunku do Draga to ogień i perfekcja. Do tej pory nie zablokowałem kół na asfalcie... :)
Możliwość niskiego schodzenia "na kolano" w zakrętach przez co można pokonywać je z pełną kontrolą zwłaszcza te górskie o małym promieniu skrętu.
I jedna zasadnicza zaleta w stosunku do DS1100.
Przy wyprzedzaniu ogień ... trzy TIRy robisz w tym samym czasie co DS jednego ... :)
Wygoda dla kierowcy : duże siedzenie dające możliwość “poprawiania się” w czasie jazdy . Dodatkowo masz możliwość jazdy na stojąco co pozwala się rozprostować i płynnie pokonywać poprzeczne garby.
Varadero oferuje też wygodę dla plecaka. Duże siedzisko i wysokie podparcie przy założonym centralnym kufrze. Wada: mała wspinaczka przy siadaniu :(
Jedna zasadnicza wada. Po przesiadce z DSa lub innego cruseira musisz się mocno skoncentrować przy ostrym ruszaniu, lub gwałtownym dodawaniu gazu na niskim biegu, gdyż koło samo wędruje do góry :)

Co do spalania to panują różne mity o spalaniu tego motocykla. Ja mam takie osiągi :przy 80-90 km/h (jazda w kolumnie 5 l; przy jeździe 90-110km/h 6 l Przy ostrzejszej jeździe można dojść do 7l.
Duża trwałość elementów eksploatacyjnych.
Na oponach przeleci się jakieś 16-18kkm (Bridgestone) Obecnie mam najbardziej kultowe Anakee 2 Michelin i widzę że też można na nich trochę przelecieć
W tym tygodniu wymieniłem klocki hamulcowe a po wyglądzie stwierdziłem, że jeszcze by pociągnęły z 2...4 kkm :evil: Więc można latać na nich ok 30kkm :)
Wspomnę też, że wymiana oleju jest co 12kkm, choć ja to robię co 6kkm.

I to by było na tą chwilę tyle

RafV - 2012-08-31, 09:41

Tak już jest. Jeśli ktoś chce jeździć dużo i w dalsze trasy, to mimo sentymentu przesiada się na turystyka.
Pirania_LM - 2012-08-31, 09:55

U mnie było zupełnie odwrotnie ;p
kostass - 2012-08-31, 10:05

RafV napisał/a:
Tak już jest. Jeśli ktoś chce jeździć dużo i w dalsze trasy, to mimo sentymentu przesiada się na turystyka.


RafV , w pelni się z Toba zgadzam , ale to takie troche pójscie na łatwiznę a to chyba nie o to chodzi . Inna sprawa , że serce by mi krawiło jakbym miał Garfielda przegonic po rumuńskich czy ukraińskich Karpatach , nie mówie już o wygodzie i bezpieczeństwie .

soft - 2012-08-31, 19:42

Rumuńskie karpaty mają lepszy asfalt niż nasze krajówki.
Piszę np. o Transfogaraskiej. Jak nie wierzycie specjalnie zrobiłem zdjęcia nawierzchni - mogę załączyć.

kostass - 2012-08-31, 20:22

Soft , gdzie mają tam mają . Zjedź z krajówek to zobaczysz . Krajówka w Maramureszu 60 km 3 godziny , średnia pędkość 28km/h . Nie tylko pięklne widoki byly powodem takiej predkości . Ale akurat nie chodziło mi o stan drug , faktycznie Rumuni odwalili kawał solidnej roboty na drogach . Bardzije chodziło mi o zakrety prawe , lewe , agrafki itp . Widzialem jak brali zakrety koledzy na cruiserach a jak ja i drugi DL .
soft - 2012-08-31, 21:07

Z zakrętami to fakt. Trzeba by było zawias pośrodku motocykla wstawić.
(coś a`la składak z lat 80-tych)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group