|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Motocykl który długo stał nieużywany
nevon - 2012-03-24, 00:34 Temat postu: Motocykl który długo stał nieużywany Witam
Aby było jasne:
Nie jestem mechanikiem ale mam zdolności manualne i pewne (jednak dość małe) doświadczenie z mechaniką ogólnie pojazdów, generalnie chcę nauczyć się i robić jak najwięcej samemu do mechanika udawać się jedynie w ostateczności.
Nie mam doświadczenia z Dragstarem
Także to jest pierwszy post, mam nadzieję że dział odpowiedni
Zdecydowałem się na zakup Draga który ma wyraźne ślady długiego stania w piwnicy.
Model z 1998r przebieg (prawdopodobnie ) 20k km.
Pięknie odpala, pracuje cicho. Rdza jest ale bez przesady, niektóre 5cio latki mają jej więcej, rama i inne kluczowe miejsca wyglądają bardzo dobrze.
Na zimnym jedynie jedynka dość głośno wskakuje (ale nie szarpie).
Przejażdżka bez jakichkolwiek niepokojących oznak, aż miło
Opony : przednia była wymieniona jest bardzo ładna, tylna chyba fabryczna, ma delikatne pęknięcia, bieżnika jeszcze sporo.
Przedni widelec: pracuje poprawnie, ale wydaje się że nieco za mokro - jaki jest orientacyjny koszt przeglądu z wymiana oleju i uszczelek?
Tył - brak dojścia - jak go zbadać ?
Kanapa jak nowa, gąbka cacy, bez oznak przesiąknięcia.
Elektryka - nowy akumulator, reszta działa jak powinna (kierunkowskazy wymieniam ale to inna bajka )
Klocki hamulcowe - jest oky.
Wydech czysty i suchy.
Silnik - jak się nieco rozgrzeje pracuje cichutko, olej czarny.
Sprzęgło - poprawnie.
Oczywiście wymienię olej w silniku razem z filtrem oleju.
Olej MOTUL 5100 4T ESTER 10W40 w drodze
Filtr oleju - proszę o pomoc, K&N KN będzie dobry? Poproszę ewentualne inne typy.
Filtr powietrza - wygląda dobrze ale mu nie ufam, przeczyścić sprężonym powietrzem czy zakupić nowy? Poproszę także o ewentualnego typa.
Do świec się jeszcze nie dobierałem.
Coś mogłem przeoczyć? Gdzie jeszcze zajrzeć?
Czy przestać się upierać przy samosiowaniu i przejechać się na przegląd do mechanika?
g.
witek1965 - 2012-03-24, 02:12
nevon napisał/a: | Przedni widelec: pracuje poprawnie, ale wydaje się że nieco za mokro - jaki jest orientacyjny koszt przeglądu z wymiana oleju i uszczelek? | uszczelnienia 49 zł, olej 50 zł, wymiana bardzo prosta, zwłaszcza, że to custom. http://www.yamaha-dragsta...a+oleju++lagach
nevon napisał/a: | tylna chyba fabryczna, ma delikatne pęknięcia, bieżnika jeszcze sporo. | wymiana
nevon napisał/a: | Tył - brak dojścia - jak go zbadać ? |
prosta sprawa
http://www.yamaha-dragsta...go+amortyzatora
nevon napisał/a: | Poproszę ewentualne inne typy. |
filtr oleju HF 145 lub Meiwa http://www.larsson.pl/ind...leju&bid=111735 lub KN-145
Filtr powietrza Meiwa
lub HFA 4607
Cytat: | Do świec się jeszcze nie dobierałem |
wymień
http://yamaha-dragstar.pl...hlight=%B6wiece
nevon napisał/a: | Czy przestać się upierać przy samosiowaniu i przejechać się na przegląd do mechanika? |
dasz radę samemu. Powodzenia
Przydałaby się synchronizacja gaźników i regulacja luzu zaworowego.
jaro - 2012-03-24, 06:48
Olej Motul 5100 to półsyntetyk, do twojego rocznika raczej mineralny. Ale skoro juz kupiłeś to go wlej jak zauważysz jakieś problemy, to sobie zmienisz.
[ Dodano: 2012-03-24, 06:51 ]
Poza tym z Twojego opisu wynika, że wszystko jest OK, no może jeszcze warto wymienić płyn hamulcowy i zrobić przegląd tylniej przekładni.
nevon - 2012-03-24, 19:07
super, dzięki wielkie za informacje.
Części pozamawiane.
Z gaźnikami i zaworami wybiorę się do kogoś co mi pokarze jak to się robi
Płyn hamulcowy chyba był wymieniany, w oczku jest go sporo i wygląda na czyściutki.
vaaks - 2012-03-24, 19:26
Cytat: | Płyn hamulcowy chyba był wymieniany, w oczku jest go sporo i wygląda na czyściutki. | , ale może być stary. Płyn wymienia się co 2 lata.
Pirania_LM - 2012-03-24, 19:32
nevon, płyn chłonie wilgoć, wymień koniecznie. Opona tylna jeśli ma pęknięcie -> do kosza natychmiast. Reszta jak opisali koledzy. A i przesmaruj linki gazu i sprzęgła ( trochę oleju lub WD 40 wstrzyknij do pancerzy )
Demolka - 2012-03-24, 19:37
nevon napisał/a: | ... Płyn hamulcowy chyba był wymieniany, w oczku jest go sporo i wygląda na czyściutki. |
Wygląd o niczym nie świadczy, płyn jest higroskopijny i przyswaja wilgoć, ale w każdym servisie motocyklowym - samochodowym powinni mieć tester do płynu hamulcowego (coś jak papierek lakmusowy) poprosisz pewnie dostaniesz i sam sprawdzisz.
nevon - 2012-03-24, 20:06
Dobrze, też wymienię, mam akurat flaszkę DOT-4 a roboty niewiele.
oj jak bym był świadomy tych wszystkich drobnych kosztów to bardziej bym przycisnął sprzedawcę z ceną
gdzie w dobrej cenie kupię uszczelniacze do widelca?
Merlin - 2012-03-24, 20:33
nevon napisał/a: |
gdzie w dobrej cenie kupię uszczelniacze do widelca? |
Na Allegro.
gery73 - 2012-04-18, 13:45
A jak już wymienisz to wszystko a szczególnie oponkę (i tu nie odpuszczaj) to rura i na trase.
nevon - 2012-04-20, 14:18
Nowa oponka siedzi już na swoim miejscu.
Został jeszcze:
- układ paliwowy - króćce do wymiany i uszczelki w kraniku. To od razu czyszczenie i synchronizacja gaźnika oraz zawory.
- przekładania wtórna, obaczyć i wymieni olej. Mam nadzieję że elementy gumowe będą się nadawały...
Następny etap to estetyka... ale skarbonkę sobie kupiłem.
BTW gdzie ja dostanę nakrętki z gwintem calowym 3/8 cala, bo nie mogę przykręcić nowych kierunkowskazów
remol71 - 2012-04-20, 14:33
nevon,
Mogę coś pomóc w razie potrzeby. Mam klucz dynamometryczny, szczelinomierz i inne drobiazgi. Gaźniki rozbieram z zamkniętymi oczami. Drag Stara rozebrałem na elementy pierwsze
nevon - 2012-04-20, 15:34
oooo dobrze wiedzieć na układ paliwowy jestem już umówiony z mechanikiem.
Ale z przekładnią (przegląd i smarowanie) mogę się zmierzyć jeszcze dam znać, ostatnio strasznie sporo zajęć mam.
burza - 2012-04-20, 15:37
remol71 napisał/a: | Drag Stara rozebrałem na elementy pierwsze |
remol71, a ze składaniem idzie Ci równie dobrze jak z rozbieraniem ?
remol71 - 2012-04-20, 18:12
burza napisał/a: | remol71 napisał/a: | Drag Stara rozebrałem na elementy pierwsze |
remol71, a ze składaniem idzie Ci równie dobrze jak z rozbieraniem ? |
gery73 - 2012-04-20, 21:07
Nakrętki calowe dostaniesz na alledrogo. NP. TU A skąd wiesz że to 3/8 cala ?
petermajster - 2012-04-20, 21:25
nevon napisał/a: | nevon,
- przekładania wtórna, obaczyć i wymieni olej. Mam nadzieję że elementy gumowe będą się nadawały... |
Jeśli olej w przekładni jest czysty to nic jej nie dolega i sama wymiana wystarczy, sprawdź tuleję na wałek zdawczy ( luzy ) oraz elementy gumowe, osłony. Przerabiałem to, Jeśli tuleja ma luzy to proponuję od razu wymianę, koszt 109 zł.
remol71 napisał/a: | nevon,
Mogę coś pomóc w razie potrzeby. Mam klucz dynamometryczny, szczelinomierz i inne drobiazgi. Gaźniki rozbieram z zamkniętymi oczami. Drag Stara rozebrałem na elementy pierwsze |
Chętnie bym się spotkał w celu konsultacji ewentualnie regulacji.
remol71 - 2012-04-21, 07:07
petermajster napisał/a: | ....
Chętnie bym się spotkał w celu konsultacji ewentualnie regulacji. |
Spoko.
nevon - 2012-04-21, 11:58
gery73 napisał/a: | A skąd wiesz że to 3/8 cala ? |
przeliczyłem na minimetry, ale w sumie dobrze że napisałeś, dobrze zmierzyłem a źle przeliczyłem i potrzebuję 7/16
witek1965 - 2012-04-21, 12:22
nevon, nic z tego nie rozumiem co ty piszesz o tych śrubach.. Oryginalne śruby w Yamasze są metryczne, a nie calowe. Do mocowania kierunkowskazu jest zastosowana śruba M 6 Więc zamiast przeliczać, to może po prostu sprawdź nakrętką M 6. Ewentualnie, jeżeli ktoś wcześniej coś pokombinował i założył calowe śruby,to weź nową śrubę M6 x30 i po prostu wymień i masz problem z głowy. Skąd ty wziąłeś do mocowania kierunkowskazów śrubę o średnicy 11,11 mm (7/16")
Tabela porównawcza gwintów http://www.luktom.com.pl/...ela_skoskow.pdf
nevon - 2012-04-21, 12:35
witek1965, teraz mam założone naprawdę koszmarne kierunki, kupiłem nowe na allegro ale sa z gwintem calowym: http://allegro.pl/biale-k...2192870186.html
witek1965 - 2012-04-21, 13:30
nevon, wymień te śrubki i po kłopocie. Teraz kłopot z nakrętka, potem będzie z kluczem itd.
nevon - 2012-04-21, 19:06
nie bardzo da się zmienić
przegwintować bardziej.
Jutro skocze na moto bajzer i może znajdę owe nakrętki w dobrej cenie.
artek - 2012-04-21, 21:55
przegwintuj i po kłopocie ...
nevon - 2012-05-09, 21:10
nie będę klepał nowego tematu.
Zastanawiam mnie odpalanie, jak go kupiłem łapał za ok 2gim-3cim przekręceniem na ssaniu.
Pojeździłem wymieniłem olej, świece - łał raz zakręca i pracuje, jak stoi na słońcu ssanie niepotrzebne.
Później trafił do mechanika, ten wyczyściła gaźniki, wymienił krućce, wyregulował zawory i synchro gaźników.
Odebrałem go i bardzo długo się rozgrzewał odpalał za 2gim-4rtym.
Jak się dobrze (ok 10 min jazdy) nie rozgrzał na światłach bez ssania potrafił zgasnąć, przy czym bez gazu fajnie powoli sobie kręcił.
Poczułem także znaczny wzrost mocy.
Mechanik mówił że w gaźnikach syf był niesamowity.
Po trasie odpala za 3-4trym, jak stał w cieniu i po deszczu nieco więcej, z ssania mogę go zdjąć po ok 3-5min ale obroty bez gazu ma większe.
Moc chyba tak samo, ładnie śmiga.
Oco mu chodzi? już bym zasyfił gaźniki? dodam że filtr powietrza także był wymieniany.
Jakoś przerażająco źle nie jest ale wiem doskonale że lepiej może odpalać.
BTW po wymianie klocków hamulcowych (słabo hamował) okazało się że tarcza hamulcowa jest krzywa/wyżłobiona i poszła do wymiany
Łożyska główki ramy są jeszcze oky.
Tu zastanawia mnie przyczyna, oberwał czymś ciężkim w tarczę?
Pirania_LM - 2012-05-10, 09:58
Niczym nie oberwał. Wystarczy w trakcie jazdy, gdy tarcze są gorące, wjechać w kałużę wody i masz efekty.
|
|