| 
				
					| 
							
								|  | YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM 
 |  |  Eksploatacja - Stopka boczna
 
 Mirek - 2009-02-06, 15:46
 Temat postu: boczna  stopka
 czy przerabialiście w jakiś sposób boczną stopę ,mam problem z rozłożeniem bardzo ściśle przylega do obudowy silnika ,myślę o dorobieniu jakiegoś elementu.Widziałem kilka lat temu na zlocie  w hondzie robiona stopę boczną w kształcie piszczela kurzej łapy.Może wiecie kto to robi lub gdzie to można kupić
  ?   A może ktoś z was już coś takiego ma
     Dawid Z. - 2009-02-06, 17:25
 
 No nie oszpecaj Swojej Niuni jakąś kurzą Łapką jeżeli już to coś co da tzw. pazura Niuni a nie zepsuje wygląd.
 
 [ Dodano: 2009-02-06, 17:34 ]
 http://www.customcruisers...2005/enter.html
 na tej stronie jest ich nóstwo tylko są drogie. Udanego wyboru. Pozdrawiam
 Pablo - 2009-02-17, 19:33
 
 Mam ten sam problem. Stopka bardzo przylega do pokrywy. Przydał by sie jakiś dzyndzel żeby było łatwiej
   Merlin - 2009-03-11, 18:05
 
 
  	  | dawid125 napisał/a: |  	  | No nie oszpecaj Swojej Niuni jakąś kurzą Łapką jeżeli już to coś co da tzw. pazura Niuni a nie zepsuje wygląd. 
 [ Dodano: 2009-02-06, 17:34 ]
 http://www.customcruisers...2005/enter.html
 na tej stronie jest ich nóstwo tylko są drogie. Udanego wyboru. Pozdrawiam
 | 
 
 Dawid, gdzie są te stopki, bo nie mogę znaleźć.
 pan_wiewiorka - 2009-03-11, 18:59
 
 Problem chyba tylko w Classicu nie_wiem
 W Customie wszystko ok, no nic nie przylega a stopkę łatwo i przyjemnie rozkłada się zarówno z siedzenia jak i stojąc wink
 Pablo - 2009-03-11, 21:14
 
 Próbowałem ją przesmarować itp ale bez skutku. Nadal jest problem. Wydaje mi się, że nie ma znaczenia czy to custom czy classic. Jest to raczej kwestia konkretnych egzemplarzy i swego rodzaju wady
   pan_wiewiorka - 2009-03-11, 22:28
 
 Pablo, no chciałbym to zobaczyć
   Dawid Z. - 2009-03-12, 00:20
 
 Merlin napisał:
 Dawid, gdzie są te stopki, bo nie mogę znaleźć.
 Już podaję link  http://www.customcruisers...2005/enter.html
 Wejdź na tę stronę i wpisz " STAND" w wyszukiwarce tejże strony i ukarze Ci się Twoja "KURZA ŁAPKA"
 Mirek - 2009-03-12, 10:34
 
 dawid dzięki za namiary ta łapka to tylko przykład ,chodziło mi bardziej o wzory różnych podpór coś sobie wybiorę .
 Merlin - 2009-03-12, 14:27
 
 
  	  | Mirek napisał/a: |  	  | dawid dzięki za namiary ta łapka to tylko przykład ,chodziło mi bardziej o wzory różnych podpór coś sobie wybiorę . | 
 
 A co, masz na oku producenta, wchodzę w to.
 jaro - 2009-03-12, 17:50
 
 Chyba nie jestem zachwycony tymi łapkami
 Pablo - 2009-03-12, 22:54
 
 Panie Wiewiórka chętnie zademonstruje na zlocie
  może uda mi się wpaść   shipp - 2009-03-13, 07:23
 
 Łapki nawet niczego sobie, 2-3 wzory bym dla siebie wybrał, ale 200 funtów za kawałek ładnego pręta...
  Nie wiem, czy zrobienie u ślusarza własnego wzoru i pochromowanie nie wyszło by taniej?   pan_wiewiorka - 2009-03-13, 07:38
 
 
  	  | Pablo napisał/a: |  	  | Panie Wiewiórka chętnie zademonstruje na zlocie  może uda mi się wpaść   | 
 Jak się nie uda, to możesz mi się nie kłaniać
   Mirek - 2009-03-13, 09:44
 
 Powoli jak coś konkretnego załatwię to napiszę , mi osobiście zależało na jakimś dodatku który ułatwi rozkładanie stopki ,coś jak ten krzyż maltański na zasadzie wkrętki w stopkę .
   Pablo nie wpadaj bo potem kupę lat się  chowa lub płaci
  zawitaj na zlocie to będzie pewniejsze, Dawid Z. - 2009-03-13, 14:30
 
 shipp  napisał
 Łapki nawet niczego sobie, 2-3 wzory bym dla siebie wybrał, ale 200 funtów za kawałek ładnego pręta...  Nie wiem, czy zrobienie u ślusarza własnego wzoru i pochromowanie nie wyszło by taniej?
 
 Ja jestem zdania że te łapki można użyć jako wzoru a ktoś kto robi takie coś może Tobie zrobić za dużo niższą cenę. Wybór należy do Ciebie. Nikomu nic nie narzucam tylko podałem stronkę Sorry jak nic z tego nie wyszło, ale próbowałem pomóc.
 shipp - 2009-03-13, 18:17
 
 
  	  | dawid125 napisał/a: |  	  | shipp  napisał Łapki nawet niczego sobie, 2-3 wzory bym dla siebie wybrał, ale 200 funtów za kawałek ładnego pręta...  Nie wiem, czy zrobienie u ślusarza własnego wzoru i pochromowanie nie wyszło by taniej?
 
 Ja jestem zdania że te łapki można użyć jako wzoru a ktoś kto robi takie coś może Tobie zrobić za dużo niższą cenę. Wybór należy do Ciebie. Nikomu nic nie narzucam tylko podałem stronkę Sorry jak nic z tego nie wyszło, ale próbowałem pomóc.
 | 
 Dlaczego sory? Pomysły zapodałeś ciekawe, przynajmniej jakaś koncepcja będzie na wykonanie.
 Pablo - 2009-03-13, 22:59
 
 Mirek właśnie o to chodzi,że w okolicach dni zlotowych urodzi mi się pociecha
   Panie  Wiewiórka - mam nadzieje,że wjade na zlot w pochyleniu zdejmując kask
   Grzegorz Anis - 2009-03-13, 23:09
 
 
  	  | Pablo napisał/a: |  	  | w pochyleniu zdejmując kask | 
 Ja bym nie ryzykował tego pochylenia,
  tylu wyposzczonych facetów na kacu, może być  shock Pablo - 2009-03-13, 23:23
 
 
  nie o takie pochylenie chodziło  ops Kozak_Barabasz - 2009-03-15, 23:31
 
 Jeśli komuś ciężko chodzi nóżka boczna to polecam przesmarować ją WD 40.
 U mnie bardzo ciężko chodziła. Psiknąłem parę razy, poruszałem i musiałem jeszcze wycierać, ponieważ zbyt lekko zaczęła chodzić roll
   Pablo - 2009-03-16, 07:47
 
 Jak wcześniej pisałem - próbowałem ją przesmarować kilka razy - bez skutku
   grzechu - 2009-03-16, 09:21
 
 Pablo,rozbierz stopkę wymyj  i w miejscach obrotu stopki  dosłownie liźnij pilnikiem złóż na olej silnikowy pare kropel i powinno pomóc  nie za mocno skręć śrubę
 najczęściej to kurz lub jakiś zadzior jest przyczyną
 Pablo - 2009-03-17, 14:22
 
 Dzięki Grzesiu za rade. Tak zrobie
   majdan1986 - 2012-03-12, 20:43
 Temat postu: Stopka boczna
 witam
 ostatnio sie tak zastanawiałem nad pochyleniem mojego motocykla , otóż w garażu stoi kawasaki vulcan 1500 i moj drag i pochylenie mojego jest dużo wieksze jak stoji na stopce, można powiedzieć ze jest tak duże ze nawet cieżko moto podnieść, nigdy sie nie przygladałem jak to wyglada u innych , ale przeglądając zdjecia na allegro zauważylem różne pozycje , możecie mi powiedzieć czy to juz stopka zabardzo się rozkłada bo sie wyrobiła czy może tak poprostu jest
 Demolka - 2012-03-12, 20:47
 
 Kiedyś przemknął taki temat, że podejrzewano zamianę stopki - stopka od 650 była zamontowana w 1100 i też "leżał".
 Nie znam lub nie pamiętam finału sprawy, ale zrób pomiary (porównaj).
 Mnich - 2012-03-12, 21:05
 
 Filozofując - jakby nasze moto miało środek ciężkości wyżej to takie pochylenie byłoby nieco kłopotliwe, a tak - i tu na chłopski rozum, który czasem zawodzi - jest ok
  . Mój stoi mocno bokiem i z łychą wszystko gra. Nie wiem jak u innych of course. witek1965 - 2012-03-12, 21:10
 
 
 a skąd. Tak po prostu jest. 	  | majdan1986 napisał/a: |  	  | możecie mi powiedzieć czy to juz stopka zabardzo się rozkłada bo sie wyrobiła czy może tak poprostu jest | 
 
 Demolka, stopka w XVS 650 jest trochę inna. Nasze są ładniejsze
   Demolka - 2012-03-12, 21:20
 
 
  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | [Demolka, stopka w XVS 650 jest trochę inna. Nasze są ładniejsze   | 
 Najistotniejsze, że chyba krótsza i przy nieco wyższym 1100 może powodować duży przechył. Ktoś już miał taki problem.
 Motocykle często przychodzą ze stanów częściowo rozmontowane i tutaj ponownie skręcane, o pomyłkę nietrudno lub z braku właściwej
   majdan1986 - 2012-03-12, 23:06
 
 moj wyglada tak : czy oby stopka nie zabardzo sie rozklada
 Mnich - 2012-03-12, 23:12
 
 
  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | Nasze są ładniejsze | 
 Są śliczne, przerzuć sobie na kierownicę
   A tak serio to na zdjęciu wygląda na mocno odgiętą, bo sam kąt nachylenia normalny. Nie teoretyzujmy, tylko sprawdź mocowanie i czy moto sztywno stoi.
 jaro - 2012-03-12, 23:22
 
 Jak by rzeczywiście bardziej pochylony niż mój i stopka bardziej do przodu.
 Merlin - 2012-03-12, 23:23
 
 U mnie, wydaje się, że jest tak samo, kosa mocno idzie do przodu.
 Najlepiej porównaj z innymi moto.
 jaro - 2012-03-12, 23:30
 
 
  	  | Merlin napisał/a: |  	  | Najlepiej porównaj z innymi moto. | 
 To chyba jedyna słuszna opcja.
 soft - 2012-03-12, 23:51
 
 Ja proponuję bardziej naukowe porównanie.
 Aby porównać jak pochylone są Wasze maszyny należy znać 3 wielkości,
 1) Szerokość kołyski mierzona po zewnętrznych częściach rury ramy na wysokości wahacza. (Ta dana będzie stała dla wszystkich XVS1100 i inna lecz także stała dla wszystkich XVS650)
 2) wysokość od podłogi garażu do rury ramy z prawej strony
 3) wysokość od podłogi garażu do rury ramy z lewej strony motocykla. (mierzona na tej samej odległość z lewej i z prawej strony)
 
 Podajcie mi szerokość ramy to ja nasmaruje wzór na kąt pochylenia motocykla i porównacie sobie mierząc tylko z 2 stron wysokość ramy.
 Przy paru pomiarach ustalimy średni przechył dla 1100 i 650 :-)
 witek1965 - 2012-03-13, 07:17
 
 soft, nie bądź taki. Zrób dla całej rodziny cruiserów Yamahy
   MarcinBig - 2012-03-13, 07:30
 
 A Soft wszystko zbierze i opisze  swojej pracy doktorskiej
   witek1965 - 2012-03-13, 07:36
 
 No dobra, widzę, że mój żart trafił na podatny grunt. Zamiast sprawdzić
  	  | Mnich napisał/a: |  	  | Są śliczne, przerzuć sobie na kierownicę   | 
 
 
 kto, skoro są takie same ? 	  | Demolka napisał/a: |  	  | Najistotniejsze, że chyba krótsza i przy nieco wyższym 1100 może powodować duży przechył. Ktoś już miał taki problem. | 
 
 Stopki w XVS 1100 oraz XVS 650 są identyczne - same kosy 4KU-27311-13-00 nr części producenta identyczny dla obydwu modeli
 5EL-27322-01-00, 5EL-27322-01-00 pierścień oporowy identyczny dla obu modeli
 
 5BN-27321-01-00   dla XVS 650   5EL-27321-00-00 dla XVS 1100
 
 elementami pogrubionymi różni się system stopki pomiędzy XVS 1100 a XVS 650. Jest to wspornik, który jest przykręcony do ramy motocykla. Nie mam możliwości sprawdzenia na tą chwilę, ale prawdopodobieństwo pomylenie może być nikłe. W ramie są przygotowane otwory i gwint w odpowiednim rozstawie pod odpowiednią część
 
 Części identyczne, dla rocznika 2004 i 2008. Wybór przypadkowy.
 Mnich - 2012-03-13, 11:49
 
 witek1965, Sprawdziłem na oko i zauważyłem mniejsze odgięcie. Szacun za szperanie po numerach.
 Demolka - 2012-03-13, 12:05
 
 
  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | ...kto, skoro są takie same ? ... | 
 Nie pamiętam
   Niestety moja wiedza w temacie (na poziomie jeszcze przed licencjackim) się wyczerpała
   witek1965 - 2012-03-13, 14:52
 
 No to teraz możecie sobie dalej szukać przyczyn dlaczego jeden motocykl jest bardziej przechylony, a drugi mniej.
 a co to za filozofia. Jakbym potrzebował dokonać zakupu oryginalnej części zamiennej ( przy poszukiwaniu zamiennika numer części również  jest przydatny) do motocykla to przecież muszę znać jej numer, a to nie jest problem. No można po prostu zamówić w ASO i zapłacić jak za zboże. 	  | Mnich napisał/a: |  	  | Szacun za szperanie po numerach. | 
 
 Jedna z wielu takich baz danych http://www.cheapcyclepart.../5-yamaha/years
 Merlin - 2013-02-10, 11:07
 
 Odświeżę temat, znalazł ktoś jakąś bajerancką stopkę boczną -podporkę - kosę?
 Mnich - 2013-02-11, 08:51
 
 Merlin, Myślełem, żeby oddać do grawerowania laserem a potem wypolerować
   Merlin - 2013-02-11, 11:35
 
 Szukam bajeranckiej z jakimś "występkiem" bo moja niewygodnie się rozkłada, trudno trafić obcasem.
 
 |  |