YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Eksploatacja - Serwis

blezjus - 2012-02-25, 17:27
Temat postu: Serwis
Witam.
W połowie grudnia 2011 wstawiłem swoją Gwiazdkę do serwisu. Zakres usługi obejmował między innymi wymianę wszystkich płynów wraz z filtrami. Maszynę odebrałem (dowieziono ją) w połowie stycznia br. Ostatnio zacząłem czyścić maszynkę i odkręciłem obudowę filtra. Jakież było moje zdumienie gdy w środku filtra zobaczyłem pozasychane muszki a harmonijka była podczerniała (natomiast siatka stalowa ma nienaganny połysk).
Powiedzcie proszę czy jest możliwe aby te zanieczyszczenia powstały w wyniku pozostałości po sezonie, "uwięzione" w ożebrowaniu silnika, lub po kilkusetmetrowej jeździe testowej po naprawie motocykla. Aha, motocykl od tego czasu był 2 razy odpalony w garażu.
Martwię się czy nie zostałem nabrany. Strata kasy to sprawa drugorzędna, bo jeśli pozostała część usług została zrobiona na "sztukę" to zagrożone jest zdrowie motorka.

winiar - 2012-02-25, 20:44

blezjus, pytanie czy przegląd obejmował też wymianę filtra powietrza i to pierwsze pytanie. Zobacz na fakturze czy jest wliczony w usługę drugie pytanie? Moim zdaniem to pozostałość po poprzednim sezonie. Nie ma możliwości by w zimie nawet po 1000 km pojawiły się suche muszki z "powietrza". Ten filtr nie tylko nie został wymieniony ale nawet nie został oczyszczony. Co do jakości przeglądu pozostałych rzeczy możesz sprawdzić wyjmując np filtr oleju.
Bemol - 2012-02-25, 23:07

winiar napisał/a:
Co do jakości przeglądu pozostałych rzeczy możesz sprawdzić wyjmując np filtr oleju.


W takim układzie po co oddawać do serwisu, jak z tym chyba jest najwięcej zachodu :nie_wiem: ;p


blezjus, trąca to niestety fuszerą :|

winiar - 2012-02-25, 23:42

bemol a jak mozesz sprawdzic cokolwiek? Dla mnie jest tak samo jak napisales
witek1965 - 2012-02-26, 00:17

Ktoś tu kiedyś napisał, że ceni swoje moto drożej bo był serwisowany w ASO. Ja swój serwisuję osobiście i wiecie co, tak sobie myślę i szperam w pamięci i nie mogę się doszperać, kiedy ostatnio zrobiłem z siebie wała. Chyba zacznę cenić swoje moto jeszcze drożej aniżeli ten kolega co serwisuje w ASO. Serwisowane na 100% dla siebie i przez siebie. A jak przyjdzie mi się zmierzyć z czymś z czym sobie nie poradzę(oby nie) to na pewno będę asystował przy robocie. Na szczęście jest dobry warsztat w Przemkowie i prowadza go uczciwi ludzie - motocykliści.


Cytat:
Martwię się czy nie zostałem nabrany.
nie musisz się już martwic, teraz możesz być pewien. Olej podejrzewam, że ci wymienili, ale filtra nie, bo to od cholery roboty w 1100, a skoro olali tak prostą wymianę jak wymiana filtra powietrza to :shock:
:evil: :evil: :evil: i :mlotkiem: i :klaps: taki serwis.

winiar - 2012-02-26, 00:52

witek1965, to jeszcze musisz sobie książeczką i pieczątke zafundować bo jak będzisz sprzedawał to zawsze to miło widziane bo serwisowane ;D lol
witek1965 - 2012-02-26, 01:02

Cytat:
witek1965, to jeszcze musisz sobie książeczką i pieczątke zafundować
chyba spaliłbym się ze wstydu jakbym taki kit wcisnął komuś i potem kupiec wszystko by przeczytał na forum. Witek zrobil to, tamto, sramto a mi wcisnął, że w ASO :oops: :oops: :oops: Gdzie ja by się okopał
remol71 - 2012-02-26, 07:15

Nasz motor po serwisie Yamahy miał kompletnie podwieszony zawór. Brak luzu na poziomie 2mm. Przynajmniej widać, że coś robili :D
pyra - 2012-02-26, 07:17

pieczątka o treści
WITEK1965
ASO PRIVATE
PRZEMKÓW
:okok:

jacek71 - 2012-02-26, 07:56

Tak z ciekawości (i może ku przestrodze) kolego blezjus , pochwal się co to za "serwis" ,albo chociaż w jakim mieście ,bo widzę że jesteś ze Śląska.
Pirania_LM - 2012-02-26, 10:51

skurwysyństwo i tyle
blezjus - 2012-02-26, 14:55

Tak jak wspomniałem przegląd obejmował:
1. Wymianę wszystkich płynów
2. Wymianę wszystkich filtrów
3. Wymianę opon wraz z wyważeniem (opony moje)
4. Wymianę tylnej tarczy wraz z okładzinami
5. Przepolerowanie wydechów i nasmarowanie linek.

Total: coś ok. 1500 PLN

Załączam zdjęcia filtra - jeżeli Ktoś będzie miał jeszcze jakieś uwagi to piszcie.

Biorąc pod uwagę , że w Naszym kraju obowiązuje domniemanie niewinności, może po prostu macher się pomylił (jeszcze się łudzę nadzieją, oj ja głupi), zamierzam udać się do wspomnianego serwisu na krótką wizytę. O jej wyniku na pewno Was poinformuję.

witek1965 - 2012-02-26, 15:42

blezjus, mój po sezonie wygląda lepiej - mniej km i może mniej się kurzyło. Ten filtr jest konkretnie zanieczyszczony. Jakbyś dmuchnął sprężonym powietrzem to byś zobaczył jakie tumany kurzu z niego wylecą.
jacek71 - 2012-02-26, 17:00

Pochwal sie jednak kolego blezjus co to za serwis ,bo jeszcze bym zrozumiał ze to srodek sezonu i nie maja czasu ,natłok pracy ,ale teraz taka fuszera(w zime to chyba nie są zawaleni robotą w serwisie ) to jawne olewanie klienta i lepiej ten serwis omijać szerokim łukiem.
baca1975 - 2012-03-01, 21:40

ja wlasnie przymierzam sie ze swoim dragiem do przygotowania do sezonu i nawet w zeszlym tygodniu rozmawialem z gosciem w warsztacie motocyklowym. Mial w tym tygodniu go zabrac, ale mi oznajmil, ze moze w przyszlym tygodniu zabierze, bo sie nie wyrobil. Jak tak dalej pojdzie to pewnie do lata bede czekal ;D albo zrobi mi fuszerke na szybkiego. z tego co tu macie napisane to chyba najlepiej polegac na sobie, choc brak mi takich mozliwosci no i chyba narazie wiedzy na ten temat :cry: .
Młody - 2012-03-01, 23:19

baca1975, wymiana oleju i filtra powietrza nie wymaga jakiś specjalnych umiejętności mechanicznych. wymieniałem 2 razy w dragu 125 i teraz tydzień temu w kawasaki . I myślę że bez problemu byś sobie poradził sam a przy okazji zaoszczędził trochę kasy
Dag - 2012-03-01, 23:50

Młody i masz rację ja miałem problem chyba z filtrem oleju trzeba było odkręcić wydechy i tyle ale to jest max roboty na 1h.
witek1965 - 2012-03-02, 01:10

w 650 nie odkręca się wydechów,dostęp do śruby spustowej jest również prosty. To odnośnie motka bacy
baca1975 - 2012-03-02, 10:10

choroba chłopaki kusicie ;D i może jednak faktycznie sam się pokuszę o wymianę oleju i filtrów :brawo: . Tylko nie wiem czy nie muszę mieć do tego stołu, żeby motor stał prosto ?? ?. Nie wiem też co tam jeszcze by wypadało powymieniać ? Czy płyn hamulcowy też ?. Nie wiem jak z regulacją zaworów i tym podobnym czy musze robić ?
Muszę tu dobrze forum przejrzeć , bo napewno było pisane o takich drobiazgach ;p .

Pozdrawiam

Robiro - 2012-03-02, 10:47

baca1975 duzo informacji i filmików na jutubie np:

http://www.youtube.com/wa...jHH-92EE9Qr-Bjy

Demolka - 2012-03-02, 12:05

baca1975 napisał/a:
... nie wiem czy nie muszę mieć do tego stołu, żeby motor stał prosto ?? ?...

Przy spuszczaniu oleju wskazane jest pochylanie motocykla w obie strony, wtedy ścieka olej z okolic zaworów w głowicy. Przy moto stojącym prosto trochę go tam zostaje.

baca1975 - 2012-03-02, 13:53

dzięki Robiro za filmik :) .
fajnie wszystko na filmiku pokazane i w sumie filozofii nie ma ;p .
teraz tylko muszę sobie poszukać filtra i odpowiedniego oleju i biorę się sam do pracy lol . Nie ma to jak samemu sobie coś zrobic przy motorze.
żebym tylko do 18.03 się z tym uporał, bo inaczej nici z wyjazdu na jajcarnie ;D ;D

Młody - 2012-03-02, 15:05

baca1975, Trzymam kciuki za powodzenie "operacji" ;p A praca przy motorze należy mimo wszystko do jednej z przyjemniejszych rzeczy szczególnie jak się coś zrobi i to potem działa. Tak wiec powodzenia i daj znać jak poszło :)
baca1975 - 2012-03-02, 18:34

dzieki Młody, że trzymasz kciuki za powodzenie operacji ;p , choć jak obejrzałem ten filmik na youtube to widzę, że to prostsze niz wkręcenie żarówki w domu :hahaha: . Do tego faktycznie nie powinno zająć wiecej czasu niż godzinę a później mozna resztę dnia przeznaczyć na wiatr we włosach :wiewior: . I tak jak stwierdziłeś słusznie nie ma nic przyjemniejszego jak praca przy własnym motorze a potem satysfakcja, że coś się samemu zrobiło.

Dzięki wszystkim za uratowanie kilku stówek ... normalnie trzeba będzie jakąś kolejkę w podzięce na zlocie postawić ;D .

witek1965 - 2012-03-02, 19:44

baca1975, zanim zaczniesz dokręcać ponownie dekielki, pod którymi ukryty jest filtr oleju, zerknij do manuala na momenty dokręcania.Niejednemu udało się zerwać gwint ;D
W temacie http://yamaha-dragstar.pl...t=wymiana+oleju jest wszystko opisane

baca1975 - 2012-03-02, 20:18

dzieki witek1965 za radę :> . O tym już czytałem i to wiem, bo na szczescie jestem po technikum mechanicznym i wiem co to jest i do czego służy klucz dynanometryczny ;D , ale zawsze przypomnienie doświadczonego kolegi nie zaszkodzi.
Pozdrawiam.

witek1965 - 2012-03-02, 23:31

baca1975, rzadko bywa pod ręką klucz dynamometryczny z zakresem 10Nm. Ale jak masz taki to ekstra. Jasię skuszę na kupno, ale 20-100,najbardziej uniwersalny zakres przy motocyklu i puszce w zasadzie również. 10-30 to taki sam koszt, a przydatność prawie żadna,jak sie nie prowadzi działalności zarobkowej.
baca1975 - 2012-03-03, 08:31

witek jeszcze takiego nie posiadam, ale wiem kto ma - mój kolega mechanik samochodowy ;p . Ja jestem w trakcie kompletowania sobie własnego niezbędnego kompletu narzędzi, bo to wstyd troszke nie mieć swoich. Szukam tak tylko po forach jakie są najlepsze za rozsądna cenę żeby bez sensu kaski nie wydawać :| .
Miłego weekendu. U nas dziś piękna pogoda, więc mozna się wybrać na małą przejazdzke dragusiem ;d .

Rysiek - 2012-03-03, 08:33

Baca z Luzina startują o 12stej ;D
baca1975 - 2012-03-03, 08:42

Rysiek a gdzie śmigacie ? i na jak długo ? , bo żona dziś wprowadziła ograniczenia ;D i tyle obowiazków do zrobienia.

[ Dodano: 2012-03-03, 08:43 ]
choć z drugiej strony nie mówię, że nie wpadnę do Luzina ;p . Zawsze mogę potem po angielsku urwać się do Lęborka ;D

witek1965 - 2012-03-03, 19:37

baca1975 napisał/a:
bo to wstyd troszke nie mieć swoich. Szukam tak tylko po forach jakie są najlepsze za rozsądna cenę żeby bez sensu kaski nie wydawać :| .
nie przesadzaj z tym wstydem. Klucz 10-30 i 20-100 Tobie, czy mi są niepotrzebne. Nie prowadzimy działalności warsztatowej, a nie łudźmy się , taki klucz kosztuje. Wystarczy ci jeden 20-100 do motocykla. Poniżej 20Nmto rzadko są momenty dokręcania śrub, a wywalić ponad dwie paczki dla kilku śrubek przy filtrze oleju ?wystarczy rozsadek i czucie w palcach, bo zwykłym imbusem palcami dokręcisz, nie zrywając gwintu.
baca1975 napisał/a:
Szukam tak tylko po forach jakie są najlepsze za rozsądna cenę


KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY MICRO-CLICK 3/8" 100/S PROXXON 23351. Za rozsądna cenę klucz bardzo dobrej firmy z certyfikatem kalibracji spełniający normę ISO.

również polecam Proxxona- użytkownik podstawowego kompletu od 12-15 lat. Jak nowe, tylko walizka trochę już nieładna.

baca1975 - 2012-03-04, 07:29

witek1965 po co się tak zaraz unosić - pewnie śpiacy byłeś o tej godzinie ;D (żartowałem). Mi chodziło ogólnie, że trzeba sobie w końcu jakiś komplet kluczy potrzebnych zebrać, bo potem jak potrzeba to nie ma. Ja akurat prowadzę działalność, może nie do końca związaną z naprawą motocykli czy samochodów, ale często jest tak, że potrzeba właśnie klucza dynamometrycznego i nie ma. Zostaje wtedy iść do kolegi obok do warsztatu i pozyczyć ;D , choć nie wiem jak długo będzie jeszcze taki miły. A w końcu wydatek rzędu 300 stówek to nie majatek.
Pozdrawiam.

witek1965 - 2012-03-04, 11:25

baca1975, ja się unoszę ? no coś ty. ;D
blezjus - 2012-03-04, 19:58

Sprostowanie ?!
Nie mając paragonu, wpadłem do gościa z filtrem i grzecznie zapytałem czy czasem nie doszło do pomyłki. Macher ze zrozumieniem popatrzył na filtr, następnie wyciągnął ze swojej kartoteki zakres serwisu i okazało się że filtr nie był wymieniony - uznano że można jeszcze na nim jeździć.
No cóż - dziękuje Towarzystwu za zainteresowanie i sorki za zamieszanie.

Bakteria77 - 2012-03-04, 20:07

Wcześniej pisałeś że przegląd obejmował wymianę wszystkich filtrów co jednak nie zostało zrobione, a co z kasą. Doliczyli do rachunku wymianę?
baca1975 - 2012-03-04, 20:52

czyli co dużo krzyku o nic :shock: . Finał jaki - oszukali Cię czy nie ??
Ja tam dzięki kolegom z forum zdecydowalem się sam sobie powymieniać filty i płyny ;D .

witek1965 - 2012-03-04, 21:09

blezjus napisał/a:
uznano że można jeszcze na nim jeździć.

No ale przedmuchać to wypadało. Przynajmniej tak napisane w instrukcji jest.

baca1975 - 2012-03-10, 18:55

Młody operacja wymiany filtrów i oleju wykonana ;p . Rzeczywiście jest to proste i zajmuje nie więcej jak godzinkę :) . Choć nam to zajeło trzy godziny , bo co chwila ktoś przyłaził i pogaduszki ;D . Warto było jednak sobie sam to zrobić. Dzięki wszystkim za rady i sugestie :>
Młody - 2012-03-11, 10:38

baca1975, w takim razie gratuluje i teraz pozostaje mi tylko życzyć szerokiej drogi i do zobaczenia gdzieś na trasie :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group