YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Zakup - jak to jest z Dragami

Dziki - 2012-02-23, 11:29
Temat postu: jak to jest z Dragami
witam
Postanowiłem was spytać o rzecz, która mnie od jakiegoś czasu zastanawia- czy za 15 tys zł da się kupić XVSa 1100 w rozsądnym stanie? Chodzi o custom 2000-2003
Śledzę od jakiegoś czasu allegro i widzę parę maszyn w tej cenie, ale jak ktoś wystawia z forum na sprzedaż to cena automatycznie leci w górę. Te 15 tys wystarcza wtedy na 650 w tych rocznikach. Wiem że dodatki też mają znaczenie i staram się też brać to pod uwagę w porównaniach.
Pytam głownie dlatego że pomagałem kumplowi oglądać shadow 600 u handlarza i przy okazji zerknąłem na customa 2000. Powiem szczerze że się przeraziłem i mocno ostygł mój zapał- kolanka za chwile się sypną od korozji, coś z karteru się łuszczy (on w ogóle jest malowany na srebrno? nie jest to odlew alu?) pokrywki głowic plastikowe? tylny hamulec nie odbija. Co prawda ma jakieś gmole, oparcie i gówniane sakwy. Reszty nawet nie patrzyłem.
15 tys to za mało na draga?

benan - 2012-02-23, 12:23

sam sobie kolego odpowiedziales na pytanie, maszyny z forum sa uzywane , a co za tym serwisowane , naprawiane, natomiast handlarz jesli oferuje cene niska tak naprawde nic o motorze nie wie a jego rola to kupic najtaniej sprzedac najdrozej ale nie mam na mysli wszystkich- spojrz na ofery firm profesjonalnie handlujacych moto polecanych na forum-te ceny sa zblizone do ofert moto z forum , a to chyba o czyms swiadczy .ja kupilem swoja maszyne w sierpniu tamtego roku DS 1100 custom z 1999 r za 15000 i nie zaluje ani jednego PLN bo jezdzi sie moto a nie rocznikiem
PSZEMAS - 2012-02-23, 12:32

Dziki, z motocyklami sprzedawanymi z forum jest tak, że są to maszyny użytkowane, więc co za tym idzie sprawne. Nie wyobrażasz sobie chyba, żeby ktoś z kolegów jeździł na zloty i ustawki niesprawnym sprzętem.
Co innego z maszynami wystawionymi na sprzedaż przez handlarza. W większości to świeżo sprowadzone sztuki, umyte i nawoskowane, nabłyszczone chromy itd. - to ma zwrócić uwagę potencjalnego kupującego. Kupując od handlarza możesz trafić dobry sprzęt ale możesz też wdepnąć na minę.
To są tylko motocykle i awarie może mieć każdy bez wyjątku czy od motocyklisty, czy od handlarza, lecz tylko użytkownik owego motóra powie Ci co z nim się działo w ostatnim okresie użytkowania i co było robione.

spider - 2012-02-23, 13:44

Dziki napisał/a:
czy za 15 tys zł da się kupić XVSa 1100 w rozsądnym stanie? Chodzi o custom 2000-2003

NIE

Dziki - 2012-02-23, 14:21

Cytat:
NIE


no i to w zasadzie wszystko co chciałem wiedzieć, decyduję się zostać przy marce. Shadow może i jest brzydszy od XVSa 1100, ale te silniki są wieczne. Wasz dział techniczny mnie trochę przeraża a w Hondzie wymienia się olej, opony i leje paliwo. Śliczny wygląd nie zrekompensuje mi wyższych kosztów eksploatacji i wyższej ceny zakupu.
Mimo to dalej będę patrzył na Dragi z przyjemnością.

Dzięki za odpowiedzi.

witek1965 - 2012-02-23, 14:35

No ale chyba stary nie powinienes porównywać Shadow 600 do Dragulca 1100, a ewentualnie do 650. Wtedy ceny może nie będą takie rozbieżne. W 650 w zasadzie brak jest elementów awaryjnych. Jak dbasz tak masz.
Dziki - 2012-02-23, 15:01

witek1965 napisał/a:
No ale chyba stary nie powinienes porównywać Shadow 600 do Dragulca 1100, a ewentualnie do 650. Wtedy ceny może nie będą takie rozbieżne. W 650 w zasadzie brak jest elementów awaryjnych. Jak dbasz tak masz.


nigdzie tego nie porównałem, różnica w cenie vt600/xvs650 jest, jednak dla mnie one różnią się na tyle że oprócz pojemności mało mają wspólnego.
nie porównywałem vt600 z XVS 1100 bo teraz mam vt700 i nie interesuje mnie zmiana na mniejszy tylko na większy.

myśl była taka- oglądam vt600 bo kumpel chce kupić a ja mu studzę głowę, w międzyczasie spoglądam na Draga 1100 który stoi obok.

yokozuna - 2012-02-23, 15:42

No z tego co przed chwilą patrzyłem jest jeszcze VT1100. Stylistycznie i osiągami całkiem zbliżona maszyna do xvs1100 - jak tu wygląda różnica w cenach ?
dryblas7 - 2012-02-23, 15:48

Dziki napisał/a:
w międzyczasie spoglądam na Draga 1100 który stoi obok.

na tej podstawie wyrobienie sobie zdania na t.emat draga no coment

witek1965 - 2012-02-23, 15:52

Cytat:
Pytam głownie dlatego że pomagałem kumplowi oglądać shadow 600 u handlarza i przy okazji zerknąłem na customa 2000.


Zasugerowałem się tym zdaniem.

yokozuna napisał/a:
Stylistycznie i osiągami całkiem zbliżona maszyna do xvs1100 - jak tu wygląda różnica w cenach ?


cenowo chyba korzystniej wychodzi Shadow VT 1100 Sabre (classic) i Spirit (custom) również. Znalazłem kilka sztuk z 2004-2005 w cenie 15kzł-16,500 zł. Drag tym roczniku średnio 20kzł. Nie wypowiadam się na temat stanu i wyposażenia, tylko wyliczyłem średnią cenę z ogłoszeń

Dziki - 2012-02-23, 16:15

Cytat:
No z tego co przed chwilą patrzyłem jest jeszcze VT1100. Stylistycznie i osiągami całkiem zbliżona maszyna do xvs1100 - jak tu wygląda różnica w cenach ?


produkcja Vt 1100 to lata od 85 poszczególne modele różnią się między sobą konstrukcją, stylistyką i ceną. Teraz celuję w 1100 sabre bo ma najlepsze osiągi w rocznikach 2000+
i za 15 k można mieć ładną. Osiągami przebija Draga, stylistyką nie dorównuje - ale to kwestia gustu. Najstarsze vt 1100 mają ponad 70KM ale są brzydkie i stare- cena od 8k
roczniki 96-04 to wydatek ok 15 w zależności od stanu i dodatków. Osiągi to zależnie od modelu. Koszty utrzymania podobne- 20 letnie maszyny ciągle śmigają o własnych siłach i mają się nieźle. Trzeba widzieć miny przypadkowych oglądaczy jak mówię że mój sprzęt jest z 86 roku

Cytat:
na tej podstawie wyrobienie sobie zdania na t.emat draga no coment


na tej podstawie się zacząłem zastanawiać nad sensem Draga aby ostatecznie zdecydować po tym temacie.
rozumiem dryblas7 że możesz się obrazić że ktoś źle pisze o Twojej maszynie, ale ja tylko stwierdzam że mnie na jazdę dragiem nie stać. Nie chcę wydać 20 tysia na motocykl a potem go utrzymywać z jego sprzęgiełkami, regulatorami, i łuszczącą farbą.
Moto jest świetne, ale mnie na nie nie stać. Tylko tyle.

Cytat:
Shadow VT 1100 Sabre (classic) i Spirit (custom) również.


heh podoba mi się to porównanie, nie myślałem o nich w ten sposób ;D

witek1965 - 2012-02-23, 16:28

Dziki napisał/a:
Cytat:
Shadow VT 1100 Sabre (classic) i Spirit (custom) również.


heh podoba mi się to porównanie, nie myślałem o nich w ten sposób ;D
zerknij na customa draga i classica oraz na Sabre i Spirta. Sam zobaczysz podobieństwa.
tomek70 - 2012-02-23, 17:33

Dziki napisał/a:
Nie chcę wydać 20 tysia na motocykl a potem go utrzymywać z jego sprzęgiełkami, regulatorami, i łuszczącą farbą.

Dziki za 20tys. kupisz całkiem przyzwoitego draga 1100, w dobrej, jak nie w bardzo dobrej kondycji i nie będziesz musiał nic remontować przez dłuuugi czas. Niestety za 15tys. to sam widziałeś co możesz kupić-zaniedbanego=dobitego złoma do remontu. Kolega wyrwał właśnie taką "okazję" w zeszłym roku-kupił kawasaki mean streak za 15tys. od znajomego znajomego-wyszło, że moto gniło przez nie wiadomo ile czasu w szopie, uszkodzone zegary, problem z odpaleniem,niekontrolowane gaśnięcia itp. nie mówiąc o wyglądzie -wszystko zaśniedziałe i zaciągnięte brudem. Fakt,że takie moto da się wyprowadzić na ludzi, ale trzeba wpakować kilka tys. , i tu wracamy do punktu wyjścia :> .

Młody - 2012-02-23, 19:29

Ja za 16 tys ściągnąłem ze stanów VN 900 customa z 2007r mechanicznie i wizualnie niczego mu nie brakuje odpala bez problemu chodzi pięknie i równo a przejechane ma 13tys. Wiec w sumie to się da tylko trzeba dużo szukać i spędzić przy tym trochę czasu ;p
spider - 2012-02-23, 21:09

Dziki jak chcesz dobre osiagi w rozsadnej cenie to magna jest dobrym wyborem.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group