YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - czy regulowac ( kontrolowac ) luzy zaworowe

majdan1986 - 2012-01-18, 20:30
Temat postu: czy regulowac ( kontrolowac ) luzy zaworowe
Witam tak jak w temacie. j moto ma przejechane 7300 [km], dopiero go kupiłem. Silniczka praktycznie nie słychać tylko słychać szum jak chodzi , można powiedzieć że jak z fabryki. I tutaj moje pytanie czy zabierać się za kontrolowanie luzów zaworowych bo w sumie nie wiem czy były kiedykolwiek kontrolowane.

Proszę pisać używając polskich literek i kontrolując interpunkcję i ortografię. Zoltan

Pirania_LM - 2012-01-18, 23:21

jeśli jest OK to niczego nie ruszaj
ps. 2004 i 7400 przebiegu ? jednak cuda się zdarzają ;p to całe 925 km średnio na rok. Hmmm :shock:

drzewo - 2012-01-18, 23:48

Ja bym sprawdził - chociażby dla świętego spokoju.
witek1965 - 2012-01-19, 18:09

drzewo napisał/a:
Ja bym sprawdził - chociażby dla świętego spokoju.


Bez sensu, ale jak się lubi wydawać niepotrzebnie kasę to można. Przeglady robi się okresowo, a nie dla świętego spokoju.
Zresztą i tak wydajemy sporo kasy na bzdety, które są potrzebne jak świni siodło, ale poprawiają wygląd motocykla, więc możesz zaspokoić swoje sumienie, sprawdzić luz, zrobić synchro, wymienić oleje, płyn hamulcowy i gotowy, silny i zwarty czekać na rozpoczęcie sezonu.

FhissT - 2012-01-19, 18:12

lepiej skontroluj bo ds1100 właśnie powinien cykać a nie chodzić tak że słychać tylko szum ;) ) (żart)
majdan1986 - 2012-01-19, 20:36

Pirania_LM napisał/a:
jeśli jest OK to niczego nie ruszaj
ps. 2004 i 7400 przebiegu ? jednak cuda się zdarzają ;p to całe 925 km średnio na rok. Hmmm :shock:


no własnie też tak mysle żeby nie ruszac , zrobie tylko przed sezonem synchronizacje gaźnikow , wymiany ( olej i fitry ) i myśle że bedzie gotów, co do przebiegu , trudno uwierzyć ale po obejżeniu kilku moto , ten wydał mi sie jak nowy , 1000 km rocznie hmmm, ja mialem virago i zrobiłem 200 w ciągu roku , mam samochód i robie 2000 w ciągu roku , wiec czemu nie.

Pirania_LM - 2012-01-19, 20:52

Pirania_LM napisał/a:
...cuda się zdarzają...

Demolka - 2012-01-19, 21:50

FhissT napisał/a:
lepiej skontroluj bo ds1100 właśnie powinien cykać a nie chodzić tak że słychać tylko szum ;) ) (żart)

Nie do końca żart !
Bezgłośna praca dźwigienki/zawory może być oznaką dobrej regulacji luzów lecz nie musi. Luzy mogą być za małe, a to grozi uszkodzeniem zaworów i gniazd. Ja bym sprawdził 8)

Pirania_LM - 2012-01-19, 21:53

Fakt, mogą być podparte
majdan1986 - 2012-01-19, 23:12

Demolka napisał/a:
FhissT napisał/a:
lepiej skontroluj bo ds1100 właśnie powinien cykać a nie chodzić tak że słychać tylko szum ;) ) (żart)

Nie do końca żart !
Bezgłośna praca dźwigienki/zawory może być oznaką dobrej regulacji luzów lecz nie musi. Luzy mogą być za małe, a to grozi uszkodzeniem zaworów i gniazd. Ja bym sprawdził 8)


fak tego nie brałem pod uwagę , możecie mi powiedzieć jakie mają byc szczeliny >>?? w 1100

witek1965 - 2012-01-20, 06:53

podaj maila na PW wyśle ci manuala, to sobie wszystko sprawdzisz.
remol71 - 2012-01-27, 07:00

W naszym DS 650, który to niby był po przeglądzie jeden zawór się nie domykał (przebieg podobny). Regulowałem wszystkie zawory osobiście i jest super. Właściwie to wszystko regulowałem. Zaufania do serwisów mam ZERO, a wynika to z bagażu doświadczeń negatywnych. IMHO zasada podstawowa jest prosta - nowy nabytek = kompletny przegląd niezależnie od przebiegu.
drzewo - 2012-01-27, 14:09

Problem w tym, że wielu użytkowników(w tym ja) samemu tego nie zrobi i musi oddać do serwisu.
witek1965 - 2012-01-27, 15:06

drzewo napisał/a:
Problem w tym, że wielu użytkowników(w tym ja) samemu tego nie zrobi i musi oddać do serwisu.
niekoniecznie.
Są mechanicy z polecenia, ludzie godni zaufania i robią to na Twoich oczach. Serwisy to nie jest pępek świata.
Poza tym więcej wiary w siebie, chyba, że po prostu nie musisz i nie chcesz bawić się w mechanikę. Masz prawo.

lenio - 2012-01-27, 18:11

A ja daje do Servisu i samochód i motocykl pracją tam ludzie którzy znają nasze maszyny na pamięć,a za regulacje zaworów w DS zapłaciłem 300zł ,a inny mechanik ze stodoły weżmie 150-200 zł i nie wiadomo czy bedzie OK. Nie mówie że każdy musi śmigać do servisu jeśli ma zaufanego mechanika to dlaczego nie,a pozatym w dobrze znanym motocyklistą warsztacie w Krakowie a Servisem koszt regulacji tu i tam 300zł.
remol71 - 2012-01-28, 08:22

Dotykając samego sedna, uważam, że przegląd i regulację nowo nabytej maszyny należy wykonać obowiązkowo.
Bemol - 2012-01-29, 21:04

Nie śmiecić :evil:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group