YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Łożyska kół XVS 650

Edi - 2011-09-04, 01:03
Temat postu: Rozsypane łożysko
Witajcie ,
No i się narobiło - rozsypało mi się większe łożysko w tylnym kole( o ile się nie mylę to wymiary są mniej więcej takie 15x47x13) - właśnie rozebraliśmy mojego Smoka i wysypały się zmielone blaszki i kilka kulek :(
Czy macie jakieś konkretne parametry tego łożyska - gdzie je znaleźć i gdzie kupić właściwe?
Udało się je wybić, ale opis na osłonie jest mocno sponiewierany i nie widać co i jak tam jest napisane.
A swoją drogą to coś dziwnego , bo motorek przejechane ma na liczniku 25tyś. i łożysko padło - czy to normalne?

pozdrawiam,
Edi

lazybones - 2011-09-04, 09:01

Może to Ci pomoże:
http://www.yamahaofwarren...650AM_-_2000%29

witek1965 - 2011-09-04, 20:15

Edi, masz chyba szczęście. To jest typowe łozysko 6302 Z (zamknięte, może mieć różne oznaczenie , np ZZ, 2RS) zerknij na pierwszy post http://www.2strokeworld.c...hp?topic=5014.0 . Twoje łożysko ma nr katalogowy 93306-30212-00
Tylko kup renomowanej firmy, np SKF, FAG nie żadna chinka za 3 zeta.

tu masz sklep internetowy http://www.stozek.pl/katalogp,2,48.html

[ Dodano: 2011-09-04, 20:19 ]
w orginale jest chyba tak jak tam napisali 6302 Z, czyli z jednej strony tylko uszczelnienie, więc przyczyna rozsypania-dostała się woda i.................. wszystko w temacie. Kup z dwoma uszczelnieniami renomowanej firmy. 2RS dwustronnie uszczelnione plastykowymi kapturkami, ZZ lub 2Z-blaszki ochronne z dwóch stron elementów tocznych.

johnypl - 2011-09-04, 21:12

Radził bym szukać łożyska dodatkowo z oznaczeniem C3 ( zwiększona dokładność pasowania ) a więc oznaczenie będzie wyglądało np. tak 6302 2RS C3. Dodam że często stosowane w alternatorach samochodowych .
Dawid Z. - 2011-09-04, 21:26

Popatrz tu.
http://www.google.pl/sear...3&q=6302+2RS+C3

Andrzej11 - 2011-09-04, 21:51

johnypl napisał/a:
Radził bym szukać łożyska dodatkowo z oznaczeniem C3 ( zwiększona dokładność pasowania ) a więc oznaczenie będzie wyglądało np. tak 6302 2RS C3. Dodam że często stosowane w alternatorach samochodowych .


Obowiązkowo z oznaczeniem C3.
Edi, łozyska w kole powinno wymieniać się parami, to drugie też może być już lekko "posypane".
Jak masz zdjęte koło to "posmaruj" jeszcze tutaj, czytaj tutaj :

http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=450

witek1965 - 2011-09-04, 22:25

Andrzej11 napisał/a:
Edi, łozyska w kole powinno wymieniać się parami, to drugie też może być już lekko "posypane".


w dobrej cenie cenie http://mimat.bazarek.pl/o...2rs-c3-fag.html masz C3 . Drugiego niestety nie znalazłem odpowiednika 93306-30209-00, taki ma nr katalogowy Yamahy . Jak zdemontujesz to drugie, to pomierz i się sprawdzi po katalogach. Jeżeli jest produkowane w Europie to koszt maks teoretycznie powinien wynosić trzykrotnie więcej, czy li ok. 40 zł.
To co napisał Andrzej odnośnie posmarowania potraktuj jako zadanie obowiązkowe. Wymyć dokładnie i elegancko posmarować. Smar jakikolwiek, ale dobrze byłoby dać np. teflonowy ( nie wypłukuje go woda-kupisz w dobrym sklepie rowerowym. Waderze poszły zęby w drobny mak, a jak rozebrała to ukazał jej się widok rdzawego pyłu-tyle zostało z zębów wałka przekładni. Kto smaruje ten jedzie.

Edi - 2011-09-06, 14:43

to co wysypało się z koła po ściągnięciu :

https://picasaweb.google.com/100379547939430394085/Moto?authkey=Gv1sRgCKre_IGoqLrrBQ

Łożysko zamówiłam jednak oryginalne, w serwisie - cena kompletu bardzo przyzwoita , myślę, że jakość też :)

już powinien-sorry

witek1965 - 2011-09-06, 14:54

Edi napisał/a:
myślę, że jakość też
łożyska SKF to jedna z najlepszych na świecie, ale skoro wolisz zapłacić za karteczkę z czerwonym napisem Yamaha. Pęknę ze śmiechu jak okaże się, że to co kupiłaś w ASO zostało wyprodukowane przez SKF lub FAG ( w końcu wiele firm zamawia podzespoły z rynku na jakim handluje, czyli w tym przypadku Europy). Jaka jest jakość oryginału miałaś okazję się przekonać :hahaha:

[ Dodano: 2011-09-06, 14:55 ]
Edi napisał/a:
cena kompletu bardzo przyzwoita


co to znaczy przyzwoita ? Możesz podać konkretnie ile kosztują w ASO ?

Edi - 2011-09-06, 15:02

koszt to 50 zł za oba łożyska , więc porównywalny do innych miejsc

a co do jakości, to niestety nie mam gwarancji ile to moje koło przejechało kilometrów - na liczniku moto ma 25tyś , ale opony miały inny rocznik niż moto -były dużo starsze zamiast młodsze , hmm , więc trudno powiedzieć - ważne , że już dziś odbiór :) reszta to pikuś :)

witek1965 - 2011-09-06, 15:14

Edi napisał/a:
były dużo starsze zamiast młodsze


ktoś zakupił używki, to nie jest takie znowu nienormalne zjawisko u nas.

Co do ceny to dziwna cena jak na ASO. W USA jedno kosztuje 37$ drugie 12$. Może jednak to są europejskie odpowiedniki i w tym wypadku nie zdzierają skóry. Obejrzyj dokładnie opis tych łożysk i podziel się info. Najlepiej zrób foty z większej rozdzielczości, tak, żeby było widać co na nich jest napisane. Z góry dziękuję

Edi - 2011-09-06, 15:17

jasne, zrobię fotki i się podzielę :)

[ Dodano: 2011-09-09, 07:32 ]
Sprawa się rypła : yamaha kontra my ---> jeden zero dla yamahy :(

Jak już pisałam w pierwszym poście łożysko które się wysypało to z pomiaru 15x47x13 , czyli 93306-30209-00 wg katalogu i tu zaczynają się schody.
Gość w serwisie przyjmujący zamówienie stwierdził, że pakowane są w kompletach po dwa i trzeba oba zamówić ( czyli wg nas mniejsze na 42 i to większe na 47) No OK, przecież zmienić trzeba oba - nawet lepiej będzie jak będą obanowe. Zamówienie poszło, my ucieszeni bo oryginały i szybko i moto da się poskładać bez wypruwania ostatniego grosza z portfela, a tu ZONK : okazało się że przyszły dwa łożyska 42 i nie jest to żaden set tylko dwie luźno wrzucone do pudełeczka sztuki po przysłowiowe 3 złote, których jest ogólnie mnóstwo na rynku. Pan w serwisie stwierdził, że zamówił dobrze, a co przyszło to jest i on nic innego nie ma, i tyle - totalna olewka :( W przyszłą sobotę nasz ślub, a tu taka mało fajna niespodzianka - chyba pojedziemy na jednym moto - trudno ...
Szukaliśmy po katalogach tego , które z pomiarów ma 15x47x13 , ale wychodzi że to firmowe - dedykowane dla yamahy :( Znaleźliśmy takie które ma 15x47x14 i teraz pytanie : czy ktoś może montował takie u siebie ? Czy ten milimetr na grubości będzie miał wpływ na mechanikę układu?

[ Dodano: 2011-09-09, 07:47 ]
witek1965 napisał/a:
Drugiego niestety nie znalazłem odpowiednika 93306-30209-00, taki ma nr katalogowy Yamahy .


czy ktoś może znalazł zamiennik ?

Arcon - 2012-01-11, 15:53
Temat postu: Łożyska kół XVS 650
Analizowałem ostatnio temat łożysk kół do mojego Draga, i pomyślałem, ze podzielę się swoją świeżo nabytą wiedzą :) , bo nie znalazłem takich danych na forum.

Koło przednie
Łożyska (szt. 2): nr. kat. 93306-30317-00, wymiary 17x47x14, kod zamiennika 6303
Simmering lewy (od strony ślimaka): nr. kat. 93105-45017-00, wymiary 45-56-6 (rozmiar niestandardowy, simmering dostępny tylko w serwisie - cena ok. 50 pln)
Simmering prawy (od strony tarczy): nr. kat. 93102-28022-00, wymiary 28-47-7 (zamienniki dostępne).

Koło tylne
Łożysko lewe: nr. kat. 93306-30212-00, wymiary 15x42x13, kod zamiennika 6302
Łożysko prawe: nr. kat. 93306-30213-00, wymiary 15x47x13, zamiennika brak (cena serwisowa łożyska ok. 140 pln).
Simmeringów w tylnym kole nie ma, są tylko oringi.

Łożyska najlepiej kupować podwójnie uszczelnione (ZZ), a jeszcze lepiej 2RS. Zamienniki porządnej firmy nie powinny kosztować więcej niż 20 pln za sztukę.

Mam nadzieję, że komuś się to info przyda :browarek:

Andrzej11 - 2012-01-12, 20:34

Zamienniki łożysk powinny mieć oznaczenie C3 .
witek1965 - 2012-01-13, 15:00

Arcon napisał/a:
bo nie znalazłem takich danych na forum.


eee tam, jest ale bardzo skromnie http://www.yamaha-dragsta...ght=%B3o%BFysko

dobra robota Arcon, . Proszę moda o scalenie z tematem rozsypane łożysk, link powyżej oraz zmienić tytuł tematu na taki jak Arcon. zapodał, bo jasno stawia sprawę.

Nie bardzo mogę się zgodzić z propozycja Andrzeja 11

Andrzej11 napisał/a:
Zamienniki łożysk powinny mieć oznaczenie C3


Dlaczego stosować łożysko z większym luzem ?
Chyba kolega Andrzej pomylił z C2, czyli luz mniejszy od normalnego. :nie_wiem:

W poprzednim temacie również o tym wspominał razem z johnypl,

johnypl napisał/a:
Radził bym szukać łożyska dodatkowo z oznaczeniem C3 ( zwiększona dokładność pasowania )


ale coś mnie tknęło, żeby sprawdzić te informacje i mam widzę rację, ponieważ łożyska C3 mają większy luz, a więc nie mogą być o zwiększonej dokładności spasowana.

brak oznaczenia luzu - luz normalny
C2 - luz mniejszym niż normalny
C3 - luz większy niż normalny
C4 - luz większy niż C3
C2S - dolny zakres luzu C2 (MiL – luz zawężony)
CNS - dolny zakres luzu normalnego
CNM - środkowy zakres luzu normalnego
CNL - górny zakres luzu normalnego
C3S - dolny zakres luzu C3
C3M - środkowy zakres luzu C3
C3L - górny zakres luzu C3

miodzik - 2012-01-13, 15:30

Łożyska z luzem C3 stosuje się w miejscach, gdzie występują wysokie obroty (silnik, skrzynia). Wiadomo że im mniejszy luz tym bardziej łożysko będzie się grzało, dlatego byłbym ostrożny z stosowaniem łożyska C2. Przyjęło się, że łożyska z luzem C3 są przeznaczone do motoryzacji.
witek1965 - 2012-01-13, 17:27

miodzik napisał/a:
Wiadomo że im mniejszy luz tym bardziej łożysko będzie się grzało



miodzik, taka argumentacja mnie przekonuje.

Zmyłką natomiast był tekst : C3 ( zwiększona dokładność pasowania ) - powinno być zmniejszona dokładność pasowania.

rafuss - 2012-01-15, 22:40

Nie sądzę aby w kole motocykla były łożyska z luzem powiększonym C3 takie łożyska stosuje się w maszynach/urządzeniach które pracują w wyższych temperaturach bądź pod bardzo dużym obciążeniem i dzięki takim warunkom łożysko uzyskuje odpowiedni luz. Generalnie luz w łożysko musi być odpowiedni nie za duży i nie za mały (katalogowy)jeżeli zamontujecie łożysko C3 do koła to będzie tam występował luz w węźle łożyskowym i łożysko będzie pracowało nie prawidłowo, i prawdopodobnie węzeł łożyskowy ulegnie uszkodzeniu. W kole po prostu nie występują ani wysokie temperatury ani duże obciążenia, które spowodowały by wykasowanie luzu w łożysku do odpowiedniego/katalogowego.
miodzik - 2012-01-16, 08:54

rafuss napisał/a:
Nie sądzę aby w kole motocykla były łożyska z luzem powiększonym C3 takie łożyska stosuje się w maszynach/urządzeniach które pracują w wyższych temperaturach bądź pod bardzo dużym obciążeniem i dzięki takim warunkom łożysko uzyskuje odpowiedni luz. Generalnie luz w łożysko musi być odpowiedni nie za duży i nie za mały (katalogowy)jeżeli zamontujecie łożysko C3 do koła to będzie tam występował luz w węźle łożyskowym i łożysko będzie pracowało nie prawidłowo, i prawdopodobnie węzeł łożyskowy ulegnie uszkodzeniu. W kole po prostu nie występują ani wysokie temperatury ani duże obciążenia, które spowodowały by wykasowanie luzu w łożysku do odpowiedniego/katalogowego.

Niby racja, ale w KTM-e w tylnej piaście fabrycznie miałem łożyska z luzem C3. W przedniej były już "normalne".

rafuss - 2012-01-16, 12:19

miodzik napisał/a:
rafuss napisał/a:
Nie sądzę aby w kole motocykla były łożyska z luzem powiększonym C3 takie łożyska stosuje się w maszynach/urządzeniach które pracują w wyższych temperaturach bądź pod bardzo dużym obciążeniem i dzięki takim warunkom łożysko uzyskuje odpowiedni luz. Generalnie luz w łożysko musi być odpowiedni nie za duży i nie za mały (katalogowy)jeżeli zamontujecie łożysko C3 do koła to będzie tam występował luz w węźle łożyskowym i łożysko będzie pracowało nie prawidłowo, i prawdopodobnie węzeł łożyskowy ulegnie uszkodzeniu. W kole po prostu nie występują ani wysokie temperatury ani duże obciążenia, które spowodowały by wykasowanie luzu w łożysku do odpowiedniego/katalogowego.

Niby racja, ale w KTM-e w tylnej piaście fabrycznie miałem łożyska z luzem C3. W przedniej były już "normalne".


W każdym razie warunki pracy łożyska muszą być takie ( temperatura, obciążenie) aby spowodowały wykasowanie powiększonego luzu łożyskowego do katalogowego przewidzianego przez producenta.

Andrzej11 - 2012-01-16, 20:37

W kołach motocyklowych stosuje się jednak zarówno łozyska zwykle jak i z luzem C3, wszystko zależy od motocykla.
Link do łozysk :
http://www.sklepmotocyklo...ozyska-kol.html

W moim XVS 650, model VM022, rok produkcji 1998 na tylnim kole miałem założone zwykłe łożysko 6302RS firmy KOYO.

witek1965 - 2012-01-16, 21:34

Edi napisał/a:
Znaleźliśmy takie które ma 15x47x14 i teraz pytanie : czy ktoś może montował takie u siebie ? Czy ten milimetr na grubości będzie miał wpływ na mechanikę układu?


zapewne nie, pytanie czy zmieści się w gnieździe i czy da się prawidłowo osadzić simmering zabezpieczający. Jeżeli tak, to nic się nie może stać z mechaniką układu jak to ładnie ujęłaś.
Szkoda, że Edi, nie odezwałaś się i nie napisałaś, jak się wszystko poskładało.

[ Dodano: 2012-01-16, 21:42 ]
Ten sklep zapewne będzie pomocny w znalezieniu łożysk

http://www.stozek.pl/sklep.php

arek997 - 2012-01-17, 07:34

Ja założył bym zwykłe łożyska dobrej firmy (SKF, FAG) bo jeśli nigdzie nie jest napisane że mają one być o zwiększonym lub zmniejszonym luzie to poco kombinować. Nasze maszynki tao nie PLASTIK :scig:
i służą do dostojnej jazdy więc zwykłe łożyska dobrej firmy załatwią sprawę na długi czas. :czoper:

rafuss - 2012-01-17, 08:07

arek997 napisał/a:
Ja założył bym zwykłe łożyska dobrej firmy (SKF, FAG) bo jeśli nigdzie nie jest napisane że mają one być o zwiększonym lub zmniejszonym luzie to poco kombinować. Nasze maszynki tao nie PLASTIK :scig:
i służą do dostojnej jazdy więc zwykłe łożyska dobrej firmy załatwią sprawę na długi czas. :czoper:

Amen ;p

witek1965 - 2012-03-18, 22:46

Wczoraj miałem okazję oglądnąć sobie łożyska tylnego koła 650-tki. Najzwyklejsze łożyska o standardowym pasowaniu.

[ Dodano: 2012-04-06, 16:34 ]
Arcon napisał/a:
Koło tylne
Łożysko lewe: nr. kat. 93306-30212-00, wymiary 15x42x13, kod zamiennika 6302
Łożysko prawe: nr. kat. 93306-30213-00, wymiary 15x47x13, zamiennika brak (cena serwisowa łożyska ok. 140 pln).


Wg katalogów te łożyska występują od 2001 rocznika
w latach 1998-2000 występowały

93306-30212-00 oraz 93306-30209-00 Czy ktoś ma p0ojęcie na czym polega różnica ? Na pewno w cenie, a jak z wymiarami ?

[ Dodano: 2012-05-03, 20:11 ]
Czy ktoś może powiedzieć o co tutaj chodzi ?

Łożysko z jednej strony piasty



łożysko z drugiej strony piasty


vaaks - 2012-05-03, 20:29

Dwa różne łożyska nawet na 1. rzut oka widać, a jednakowe katalogowe oznaczenie. Dziwne.
witek1965 - 2012-05-03, 20:39

witek1965 napisał/a:

Dwa różne łożyska nawet na 1. rzut oka widać,
zgadza się, tylko jakim cudem mają identyczne oznaczenia ? :nie_wiem: I żeby nie było, że to jakaś sztuczka. Fotki przedstawiają oryginalne łożyska wyjęte z XVS 650



Łożysko 93306-30212-00 ma wymiary 15x47x13 . Na dzień dzisiejszy po obejrzeniu piasty z bliska i na spokojnie zamontowałbym 15x47x14 - będzie na równo z piastą. Koszt ok 25zł. Koszt 93306-30212-00 w ASO Yamaha 146 zł

Arcon - 2012-05-03, 20:46

Lewe jest inne niż prawe i mają inne oznaczenia. Nie rozumiem, na czym polega problem?
witek1965 - 2012-05-03, 20:48

Arcon napisał/a:
Lewe jest inne niż prawe
zgadza się
Arcon napisał/a:
mają inne oznaczenia.
no niestety mają identyczne oznaczenia 6302RS

Chyba, że znaczenie ma 3D na górnej bieżni . Tylko, że D nie występuje w żadnym katalogu jako oznaczenie parametru łożyska. ja przynajmniej się nie spotkałem

vaaks - 2012-05-03, 20:49

Mają identyczne oznaczenie . 6302RS
Arcon - 2012-05-03, 22:36

Eeee, to tak jak z uszczelniaczem na przednim kole od strony ślimaka. "Manufactured by Koyo", a w katalogu Koyo taki uszczelniacz w ogóle nie występuje :/

A co do łożysk, to cenna informacja, że zmieści się tam 14mm, bo ja już kombinowałem, żeby dać standardowe 6302 i dotoczyć tuleję o grubości ścianki 2,5 mm.

witek1965 - 2012-05-03, 22:48

Arcon napisał/a:
"Manufactured by Koyo"
to nie jest manufactured by KOYO. Nowiusieńkie łożysko prosto z serwisu Yamachy posiadało identyczne oznaczenia - dla czego tak dziwnie ? Nie fotografowałem oryginału, bo Wadera chciała zdążyć wymienić przed burzą. Ale uwierz mi na słowo. Az kazałem sobie przynieść okulary, bo nie wierzyłem własnym oczom. Zresztą na tej podstawie kupiłem dwa identyczne FAG 6302, ale sobie przypomniałem po jakimś czasie ten temat i zaproponowałem zakup tego większego w serwisie. W momencie jak po zdjęciu koła i wybiciu pierwszego łożyska (akurat trafiło na to większe) zobaczyłem opis łożyska i wyjąłem z pudełka "takie same" to zdurniałem . W końcu dałem sobie spokój, z zastanawianiem się i nadzorowałem dalsze prace przez waderę. A co, dziewczyna tez potrafi jak się okazuje. ;D
Arcon - 2012-05-04, 09:26

Nadal nie wiem, z czym macie problem. Napisałem wcześniej, że oba łożyska są inne, i to większe nie ma standardowego zamiennika. No chyba, że sugerujecie się tym, że na tym większym łożysku kupionym w serwisie jest wybite oznaczenie 6302.

Jako ciekawostkę zapodam linka: http://www.athenaparts.co.../yamaha-xvs-650

Dwie pierwsze pozycje tabelki głoszą:
Bearing 6302/2rsc3 - Skf 42.00x15.00x13.00 Left rear
Bearing 6302rs - Koyo 47.00x15.00x13.00 Rear right

Fajnie, co? :D

vaaks - 2012-05-04, 09:39

Arcon, przyjrzyj się dokładnie obu i zobaczysz, że dwa różne łożyska mają identyczne oznaczenia 6302 RS. i nic ponadto. A tak w ogóle nie mam żadnego problemu, witek zaprezentował temat jako niezrozumiałą ciekawostkę i tyle.
Arcon - 2012-05-04, 09:48

Mieszacie koledzy, i tyle. Po waszych zamotanych wpisach ktoś kupi dwa łożyska 6302 i będzie się dziwował, dlaczego jedno nie pasuje :nie_wiem:
vaaks - 2012-05-04, 09:58

Arcon, to ty nie rozumiesz tego o czym napisał witek, więc jeszcze raz prostym językiem ci to wyjaśnię. Są dwa różne w budowie i wymiarach łożyska, a mają jednakowe oznaczenie. Czy uważasz to za normalne? Właśnie dlatego aby ktoś nie kupił przypadkowego łożyska 6302 i nie dziwował się, witek próbuje to wyjaśnić. I nikt niczego tu nie miesza tylko ty z uporem lepszej sprawy nie chcesz zrozumieć istoty tematu. Amen, tyle z mojej strony, na tym kończę.
witek1965 - 2012-05-04, 17:33

Arcon napisał/a:
Cytat:
Po waszych zamotanych wpisach ktoś kupi dwa łożyska 6302

no właśnie kupiłem, na podstawie zamotanych oznaczeń. Po przeczytaniu oznaczenia łożysk, jakoś tak nie wpadłem na pomysł, żeby je najpierw wybić i zmierzyć suwmiarką. Z jednej strony piasty 6302 RS, z drugiej strony piasty 6302 RS. No oczywiście zawsze można odstawić motocykl do serwisu i niczym się nie martwić
Arcon napisał/a:
Cytat:
Dwie pierwsze pozycje tabelki głoszą: Bearing 6302/2rsc3 - Skf 42.00x15.00x13.00 Left rear Bearing 6302rs - Koyo 47.00x15.00x13.00 Rear right

i tu znowu jest nie tak jak w realu, bo to mniejsze nie jest wcale C3 i również jego producentem (serwisowe łożysko) jest KOYO, ale rozumiem, że Athea promuje SKF Ale to bez znaczenia ponieważ, czy to jest SKF, FAG, KOYO, NSK, FŁT, czy gówno warte CX, 6302 RS zawsze oznaczać będzie łożysko o wymiarach 15x42x13 jednostronnie zamknięte, uszczelnienie z tworzywa. Tak jest we wszystkich międzynarodowych katalogach łożysk. Ponadto wszelkie katalogi podają zawsze w pierwszej kolejności średnice wewnętrzna, następnie średnicę zewnętrzna łożyska i na koniec jego wysokość, ale to szczegół,więc prawidłowo powinno być 15 x 42 x 13 Przykład łożyska 6302 KOYO http://www.allegromat.pl/aukcja105650 , http://www.nskbearings.pl/index.php?cPath=6_7_23 , . Stawiam flaszkę dobrej wódki jeżeli w jakimkolwiek sklepie poza ASO Yamahy( w zasadzie w ASO Yamahy również nie kupisz, ponieważ tam nazywa się ono 93306-30212-00) kupisz łożysko o wymiarach 15x47x13 podając sprzedawcy symbol 6302 . Możesz zamawiać w każdym sklepie on-line.

Druga dziwna sprawa. Na stronie, którą podałeś proponują na jedną stronę łożysko o zwiększonym luzie promieniowym C3, a na drugiej już nie. Czyżby z jednej strony koła występowały wysokie temperatury, które skasują ten luz a może na jednej stronie osi występują obroty powyżej 18 000 obr/min. Takie łożyska montuje się np. w silnikach, czy na wałkach alternatorów, szlifierek kątowych., wszędzie tam gdzie występują bardzo wysokie obroty, lub pracują w wysokich temperaturach. Prędkość obrotowa koła motocykla waha się w zależności od prędkości jazdy i wynosi ok 850 obrotów na minutę przy prędkości 100km/h w zaokrągleniu. Łożyska z luzem promieniowym normatywnym wytrzymują obroty powyżej 10 000 obr/minutę więc jaki jest sens stosowania łożyska o luzie promieniowym C3 :nie_wiem:
Jak dla mnie to jest kompletna paranoja. I na szczęście oferta handlowa nieautoryzowanego serwisu nie jest miarodajnym źródłem informacji, a w tym przypadku wręcz wprowadza w błąd, ponieważ nie wolno stosować takich łożysk do takiego zastosowania. One już na dzień dobry będą zachowywać się jak "wyrobione"

Swoją drogą cena tego łożyska w tym sklepie to ok 8 ojro, a katalogowego 6302 SKF ż prawie 11 ojro. U nas do kupienia za połowę tej ceny, za to pierwsze z nich już za jej czterokrotność i tylko w ASO, aż dziw, że są w Polsce niedostępne chociażby w Larrsonie, który oferuje tylko przednie, dostępne w każdym sklepie, a nie oferuje tylnych.

[ Dodano: 2012-05-04, 17:39 ]
vaaks napisał/a:
Czy uważasz to za normalne?
To na pewno normalne nie jest.
Arcon - 2012-05-04, 17:46

Ja również uważam, że to nie jest normalne, ale macie pretensje do Yamahy, czy do Koyo?

Bo moim zdaniem, jeśli już, to do Koyo, że nabijają symbol 6302 na łożysko, które ma inne wymiary. Albo powinien być inny symbol, albo (jeśli jest niestandardowe) - to w ogóle bez symbolu. Yamaha jest ok, bo posługuje się swoimi numerami katalogowymi i nigdzie symbolu 6302 nie używa.

witek1965 - 2012-05-04, 17:51

Arcon, no nareszcie jesteśmy razem. pewnie, że do KOYO, bo albo powinni nabić numer jaki sobie zażyczyła Yamaha, albo numer specjalny, unikatowy dla tego tylko łożyska. Spisujesz taki numer i..................nie ma odpowiednika, . Idziesz skruszony do ASO i kupujesz. Holender na tej stronie, którą podałeś pod XVS 1100 Dragstar łożyska są wyszczególnione, ale już pod XVS 1100 classic już nie. wrr, tył zapewne taki sam, ale przód może być inny, bo pewnikiem maja na myśli customa ;/
Arcon - 2012-05-04, 18:25

:)

Tak sobie jeszcze patrzę na te zdjęcia i myślę sobie, że te łożyska różnią się pewnie tylko grubością zewnętrznej bieżni, a reszta jest identyczna - i po prostu Koyo na chama wsadza do nietypowych łożysk robionych na zamówienie Yamahy zaślepki uszczelniające od 6302 - bo pasują :/

witek1965 - 2012-05-04, 18:59

Arcon, dokładnie tak jak piszesz. jakbyś kiedyś zmieniał, to na moją odpowiedzialność kupuj 15x47x14 tym Mitsubischi. Jakby nie pasowało to pokryje koszty. Cena na alledrogo więcej jak przystępna http://www.allegromat.pl/aukcja105670 , producent niestety nieznany, ale podejrzewam, że dobry. Inaczej w alternatorze badziewie w rodzaju CX padnie po kilkudziesięciu godzinach pracy . http://www.allegromat.pl/aukcja105670

[ Dodano: 2012-05-04, 19:24 ]
symbole różnych producentów NSK B15-86D , NTN TMB303LLU są to łożyska do rozruszników i alternatorów trudno powiedzieć, czy są klasy C3, czy wykonane z materiału o podwyższonej odporności. Nie każde łożysko wysokoobrotowe jest klasy C3, CARGO CG140420

Kita - 2016-03-08, 13:32

Czcigodni! Potrzebuję Waszej pomocy.
Moja maszyna ma taki dziwny objaw, mianowicie przy rozpędzaniu w ogóle tego nie czuć, ale gdy trzymając wciśnięte sprzęgło i wytracając powoli prędkość, to między 50 km/h a 45 km/h czuć lekkie mrowienie na manetkach. Pomyślałem sobie, że taka dziwna prędkość rezonansowa może być spowodowana łożyskiem koła przedniego. Zatem chciałbym je wymienić.
No i teraz pytanko, czy może ktoś mi podpowiedzieć jakie łożyska kupić?
(mowa oczywiście o mojej maszynie czyli XVS 650 rocznik 2001).

Znalazłem coś takiego, ale za wiele to mi to nie mówi...
http://www.cmsnl.com/yama...7/#.Vt7Fivl_NBc

witek1965 - 2016-11-28, 23:22

Kita, przód to 6303 za kilkanaście złotych maks, a nie za 26 ojro. Kupisz na allegro, czy w jakimkolwiek sklepie. Tylko kup dobrej firmy : SKF, FAG, KOYO, Timken
Jak sie dobrze przyjrzysz, to pod linkiem jest własnie KOYO 6303

[ Dodano: 2016-11-28, 23:29 ]
oczywiście zamknięte ZZ lub 2RS

Kita - 2016-12-07, 13:47

Serdeczne dzięki!

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group