|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - XVS 1100 pytanie o dźwięki z przeniesienia napędu
FhissT - 2011-12-28, 20:40 Temat postu: XVS 1100 pytanie o dźwięki z przeniesienia napędu Mam pytanie:
Czy ktoś z Was próbował odpalać Draga na podnośniku (tyle koło w górze), odpalić i wrzucić bieg?
Jak wrażenia? Bo ja dziś to zrobiłem i powiem wam że się zaniepokoiłem odgłosami... metaliczne odgłosy w okolicy skrzyni jakby coś się tam luźno tłukło, wyczuwalne drgania na kardanie. A najlepsze ze w czasie jazdy nic takiego nie występuje, jedynie szumy z skrzyni i dyfra, koło się toczy normalnie...
kiszka - 2011-12-28, 20:46
Tego nie próbowałem,ale próbowałem kręcic kołem mając moto na podnośniku. I zauważyłem iny odgłos kręcąc w jedną strone jak i drugą(czyli do przodu i do tyłu)...
FhissT - 2011-12-28, 20:51
z kolei jak ja kręce tylko kołem to jest cisza, jedynie słychać sam układ t.j. zębatki, przekładnie, łozyska, w sumie jest tego trochę...
może przeniesienie napędu nie pracuje jak należy kiedy koło wisi nieobciążone motocyklem...
johnypl - 2011-12-28, 20:59
Takie stuki, puki i inne dziwne dźwięki są normalne jak moto jest podniesione, ujawniają się wtedy wszystkie luzy na połączeniach ( wielowypusty, krzyżaki itd.) oraz luzy międzyzębne na przekładniach, i tak ma być pod obciążeniem więc jak moto stoi na kołach te luzy się niwelują. Spróbujcie zrobić taki numer z samochodem na podnośniku, wrażenie ekstra normalnie jak by puszka miała się rozsypać a na drodze miodzio.
witek1965 - 2011-12-29, 02:24
johnypl napisał/a: | Spróbujcie zrobić taki numer z samochodem na podnośniku, wrażenie ekstra normalnie jak by puszka miała się rozsypać a na drodze miodzio. |
bez urazy, ale nigdy się z tym nie spotkałem Miałem okazję odpalić na podniesionym przodzie Accorda w poszukiwaniu, które łożysko szumi i nic, cisza jak w kościole, nic nie chciało się rozsypać.Można wrzucić od razu piąty bieg, tylko słychać było szum silnika, oraz w dragu 650 po wymianie opony i złożeniu wszystkiego do kupy, żeby sprawdzić jak chodzi wał.
Owszem kręcąc ręcznie kołem do przodu jest normalnie a w drugą stronę inny odgłos, tak jak napisał kiszka, ale to jest spowodowane ukształtowaniem chociażby wałka atakującego w przekładni wtórnej.
Wiosną wymieniam oba przeguby w aucie, więc chętnie przeprowadzę kolejny eksperyment, tym razem na automacie. Teraz nie chce mi się lewarować obu stron i stawiać na koziołki.
|
|