YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Proszę o pomoc w sprawie silnika

dragini - 2011-12-07, 12:36
Temat postu: Proszę o pomoc w sprawie silnika
Silnik górnozaworowy
Silnik strzela w gaźniki i wydechy.
Przy czym uprzedzę od razu, że jedynie na wolnych obrotach, na wyższych już mniej. Gaźnik jest sprawdzony, wyczyszczony, świece wymienione na nowe o właściwych parametrach. Wydechy rozwiercone.
Wydaje się, że problem tkwi w pierwszym cylindrze (tym od kierowcy).

witek1965 - 2011-12-07, 19:30

a skład mieszanki, synchronizacja gaźników jeżeli są dwa (jak jest zasilane to cudeńko? )
Piszesz już o nowej zabawce, czy innym motongu ?

marecki - 2011-12-07, 20:16

strzela bo wydechy rozwiercone ;D prawdopodobnie to jest przyczyną
lenio - 2011-12-07, 20:32

nie musi strzelać koniecznie przy rozwierconych wydechach,ja mam rozwiercone i strzeli może kilka razy w sezonie,
moim zdaniem synchronizacja gażników jesli takowe posiada

marecki - 2011-12-07, 20:36

w 650 miałem rozwiercone i wybebeszone i nigdy nie strzelało w VTX1300 są rozwiercone i strzela często :nie_wiem:
Demolka - 2011-12-07, 20:38

Po drastycznej zmienie oporu przelotu spalin w tłumikach (rozwiercenie itp.) silnik powinien być przeregulowany.
marecki - 2011-12-07, 20:50

Demolka, był i nic nie pomogło no może trochę żadziej strzela ale nie koniecznie. Mechanik powiedział że teraz to trzeba będzie pobawić się w zamianę dysz
Demolka - 2011-12-07, 20:57

marecki napisał/a:
Demolka, był i nic nie pomogło no może trochę żadziej strzela ale nie koniecznie. Mechanik powiedział że teraz to trzeba będzie pobawić się w zamianę dysz

Pełna zgoda.
Zmiana dysz na inne to przecież nic innego jak regulacja (tutaj składu mieszanki). Prawdopodobnie silnik dostaje za dużo paliwa, którego nadmiar w związku z za małym oporem układu wydechowego, spala w tłumikach. Pewnie zmniejszy Ci dysze 8)

marecki - 2011-12-07, 21:22

nie wiem zmieniłem 1300 na 1800 i już nie strzela ;D ;D ;D
Jeżyk - 2011-12-07, 21:28

Potwierdzam, ale teraz marecki strzela w siedzenie, jak za mocno odkręci gaz ;D
marecki - 2011-12-07, 22:00

Jeżyk, :oops: :oops: :oops: ale pytanie było " Silnik strzela w gaźniki i wydechy. " :oops: :oops: :oops:
vaaks - 2011-12-07, 22:02

marecki napisał/a:
Jeżyk, :oops: :oops: :oops: ale pytanie było " Silnik strzela w gaźniki i wydechy. " :oops: :oops: :oops:

wydaje mi się, ze problem leży w układzie rozrządu.

dziekan_alzair - 2011-12-07, 22:12

nie śmiejcie się proszę ale miałem ostatnio podobny problem w samochodzie mianowicie po czyszczeniu kopułki rozdzielacza źle podpiąłem przewody wysokiego napięcia może to naprowadzi na jakiś trop...
Robrob - 2011-12-07, 22:43

marecki napisał/a:
nie wiem zmieniłem 1300 na 1800 i już nie strzela ;D ;D ;D

za to teraz jeździ jak kosiarka, wstyd jechać koło niego :hahaha: :hahaha: :hahaha:

Zoltan - 2011-12-08, 19:22

Ja tam sprawdziłbym wyprzedzenie zapłonu, o ile to możliwe.
Nobody - 2011-12-09, 12:39

Cześć,

pyt. 1 - piszesz że czyszczony był gaźnik... tylko 1 gaźnik? Jakie to było czyszczenie - pobieżne (komory pływakowej i przedmuchanie) czy włącznie z wykręcaniem dysz?

pyt. 2 - czy było robione coś przy silniku poza czyszczeniem gaźników, wymianą świec i rozwiercaniem wydechów? (np. regulacja luzów zaworowych, wolnych obrotów, zmiana filtra powietrza itp.)

pyt. 3 - czy gaźniki były w jakikolwiek sposób regulowane po ich czyszczeniu i rozwiercaniu wydechów?



Wstępnie stawiałbym na:

a) - nieszczelne połączenie kolektora wydechu z głowicą (jednego lub obu cylindrów); tu się niektórzy zdziwią ale to właśnie powoduje często eksplozje w wydechach, a na wolnych czasem czkawkę dla silnika, na co V-ki są szczególnie wrażliwe

b) - jeśli grzebane były gaźniki, mogło dojść do ich rozregulowania lub zamiany elementów przedni/tylni gaźnik (iglice, dysze), które często są inne tylnego cylindra w V-ce chłodzonej powietrzem; zmiana elementów gaźników ma negatywny wpływ na skład mieszanki

c) - rozwiercanie wydechow powoduje zmianę fabrycznego zestrojenia układu ssanie-cylinder-wydech, konieczne może być przeregulowanie gaźników pod kątem składu mieszanki

pozdrawiam
N.

Demolka - 2011-12-09, 12:45

Nobody napisał/a:
Wstępnie stawiałbym na:
a) - nieszczelne połączenie kolektora wydechu z głowicą (jednego lub obu cylindrów); tu się niektórzy zdziwią ale to właśnie powoduje często eksplozje w wydechach, a na wolnych czasem czkawkę dla silnika, na co V-ki są szczególnie wrażliwe
......................
c) - rozwiercanie wydechow powoduje zmianę fabrycznego zestrojenia układu ssanie-cylinder-wydech, konieczne może być przeregulowanie gaźników pod kątem składu mieszanki

a) i c) może powodować ten sam skutek, czyli zmniejszenie oporu dla spalin. Wcześniej o tym właśnie pisałem :>

Pirania_LM - 2011-12-09, 12:50

Dobra, zacznijmy od początku, bo autor się nie określił i nie określa. Od czego ten silnik ? bo jak na razie, to wszyscy wróżymy z fusów. Silnik spalinowy może mieć kilkanaście powodów niedomagania, od luzu zaworowego, poprzez regulację gaźnika, ciepłotę świec, przedmuchy pierścieni, problem z uszczelnieniem, ustawieniem zapłonu itd, itp.
witek1965 - 2011-12-09, 18:38

Autorka chyba się nudzi ;D Jem małż, jak to pieknie raczy mówić o Endriu to szef serwisu Seata, przy tym doskonały mechanik i motocyklista, zapewne wszystko już jest cacy, tylko Iskierka jeszcze o tym nie wie i sie denerwuje, albo wie i zapomniało napisać ;D
Sylwek - 2011-12-10, 07:48

witek1965, albo Endriu robi sobie jaja :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group