|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Proszę o pomoc w sprawie silnika
dragini - 2011-12-07, 12:36 Temat postu: Proszę o pomoc w sprawie silnika Silnik górnozaworowy
Silnik strzela w gaźniki i wydechy.
Przy czym uprzedzę od razu, że jedynie na wolnych obrotach, na wyższych już mniej. Gaźnik jest sprawdzony, wyczyszczony, świece wymienione na nowe o właściwych parametrach. Wydechy rozwiercone.
Wydaje się, że problem tkwi w pierwszym cylindrze (tym od kierowcy).
witek1965 - 2011-12-07, 19:30
a skład mieszanki, synchronizacja gaźników jeżeli są dwa (jak jest zasilane to cudeńko? )
Piszesz już o nowej zabawce, czy innym motongu ?
marecki - 2011-12-07, 20:16
strzela bo wydechy rozwiercone prawdopodobnie to jest przyczyną
lenio - 2011-12-07, 20:32
nie musi strzelać koniecznie przy rozwierconych wydechach,ja mam rozwiercone i strzeli może kilka razy w sezonie,
moim zdaniem synchronizacja gażników jesli takowe posiada
marecki - 2011-12-07, 20:36
w 650 miałem rozwiercone i wybebeszone i nigdy nie strzelało w VTX1300 są rozwiercone i strzela często
Demolka - 2011-12-07, 20:38
Po drastycznej zmienie oporu przelotu spalin w tłumikach (rozwiercenie itp.) silnik powinien być przeregulowany.
marecki - 2011-12-07, 20:50
Demolka, był i nic nie pomogło no może trochę żadziej strzela ale nie koniecznie. Mechanik powiedział że teraz to trzeba będzie pobawić się w zamianę dysz
Demolka - 2011-12-07, 20:57
marecki napisał/a: | Demolka, był i nic nie pomogło no może trochę żadziej strzela ale nie koniecznie. Mechanik powiedział że teraz to trzeba będzie pobawić się w zamianę dysz |
Pełna zgoda.
Zmiana dysz na inne to przecież nic innego jak regulacja (tutaj składu mieszanki). Prawdopodobnie silnik dostaje za dużo paliwa, którego nadmiar w związku z za małym oporem układu wydechowego, spala w tłumikach. Pewnie zmniejszy Ci dysze
marecki - 2011-12-07, 21:22
nie wiem zmieniłem 1300 na 1800 i już nie strzela
Jeżyk - 2011-12-07, 21:28
Potwierdzam, ale teraz marecki strzela w siedzenie, jak za mocno odkręci gaz
marecki - 2011-12-07, 22:00
Jeżyk, ale pytanie było " Silnik strzela w gaźniki i wydechy. "
vaaks - 2011-12-07, 22:02
marecki napisał/a: | Jeżyk, ale pytanie było " Silnik strzela w gaźniki i wydechy. " |
wydaje mi się, ze problem leży w układzie rozrządu.
dziekan_alzair - 2011-12-07, 22:12
nie śmiejcie się proszę ale miałem ostatnio podobny problem w samochodzie mianowicie po czyszczeniu kopułki rozdzielacza źle podpiąłem przewody wysokiego napięcia może to naprowadzi na jakiś trop...
Robrob - 2011-12-07, 22:43
marecki napisał/a: | nie wiem zmieniłem 1300 na 1800 i już nie strzela |
za to teraz jeździ jak kosiarka, wstyd jechać koło niego
Zoltan - 2011-12-08, 19:22
Ja tam sprawdziłbym wyprzedzenie zapłonu, o ile to możliwe.
Nobody - 2011-12-09, 12:39
Cześć,
pyt. 1 - piszesz że czyszczony był gaźnik... tylko 1 gaźnik? Jakie to było czyszczenie - pobieżne (komory pływakowej i przedmuchanie) czy włącznie z wykręcaniem dysz?
pyt. 2 - czy było robione coś przy silniku poza czyszczeniem gaźników, wymianą świec i rozwiercaniem wydechów? (np. regulacja luzów zaworowych, wolnych obrotów, zmiana filtra powietrza itp.)
pyt. 3 - czy gaźniki były w jakikolwiek sposób regulowane po ich czyszczeniu i rozwiercaniu wydechów?
Wstępnie stawiałbym na:
a) - nieszczelne połączenie kolektora wydechu z głowicą (jednego lub obu cylindrów); tu się niektórzy zdziwią ale to właśnie powoduje często eksplozje w wydechach, a na wolnych czasem czkawkę dla silnika, na co V-ki są szczególnie wrażliwe
b) - jeśli grzebane były gaźniki, mogło dojść do ich rozregulowania lub zamiany elementów przedni/tylni gaźnik (iglice, dysze), które często są inne tylnego cylindra w V-ce chłodzonej powietrzem; zmiana elementów gaźników ma negatywny wpływ na skład mieszanki
c) - rozwiercanie wydechow powoduje zmianę fabrycznego zestrojenia układu ssanie-cylinder-wydech, konieczne może być przeregulowanie gaźników pod kątem składu mieszanki
pozdrawiam
N.
Demolka - 2011-12-09, 12:45
Nobody napisał/a: | Wstępnie stawiałbym na:
a) - nieszczelne połączenie kolektora wydechu z głowicą (jednego lub obu cylindrów); tu się niektórzy zdziwią ale to właśnie powoduje często eksplozje w wydechach, a na wolnych czasem czkawkę dla silnika, na co V-ki są szczególnie wrażliwe
......................
c) - rozwiercanie wydechow powoduje zmianę fabrycznego zestrojenia układu ssanie-cylinder-wydech, konieczne może być przeregulowanie gaźników pod kątem składu mieszanki
|
a) i c) może powodować ten sam skutek, czyli zmniejszenie oporu dla spalin. Wcześniej o tym właśnie pisałem
Pirania_LM - 2011-12-09, 12:50
Dobra, zacznijmy od początku, bo autor się nie określił i nie określa. Od czego ten silnik ? bo jak na razie, to wszyscy wróżymy z fusów. Silnik spalinowy może mieć kilkanaście powodów niedomagania, od luzu zaworowego, poprzez regulację gaźnika, ciepłotę świec, przedmuchy pierścieni, problem z uszczelnieniem, ustawieniem zapłonu itd, itp.
witek1965 - 2011-12-09, 18:38
Autorka chyba się nudzi Jem małż, jak to pieknie raczy mówić o Endriu to szef serwisu Seata, przy tym doskonały mechanik i motocyklista, zapewne wszystko już jest cacy, tylko Iskierka jeszcze o tym nie wie i sie denerwuje, albo wie i zapomniało napisać
Sylwek - 2011-12-10, 07:48
witek1965, albo Endriu robi sobie jaja
|
|