YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Eksploatacja - YTX12-BS 4Ride ??

OldDiver - 2011-12-03, 15:16
Temat postu: YTX12-BS 4Ride ??
Nabyłem motor z takim aku. Proszę o infrornacje co to za aku i jakie są wymagania eksploatacyjne. Googlowałem ale jedyną wiedzę jaka posiadłem to .... ceny.
vaaks - 2011-12-03, 16:41

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli mówiąc "wymagania eksploatacyjne" ? Dbasz o ten akumulator jak o każdy inny, czyli pilnujesz, aby nie dopuścić do nadmiernego rozładowania, konserwujesz okresowo klemy i to wszystko. Jest to typowy akumulator do tego motocykla.
Lokis - 2011-12-03, 16:50

Wymagania eksploatacyjne:

1. Nie rzucać
2. Nie doprowadzić do pełnego rozładowania
3. Na zimę trzymać w ciepłym a najlepiej podłączony do ładowarki z opcją konserwacyjną
4. Nie prać
5. Nie wirować
6. Nie wkładać do piekarnika
7. Jeżeli dokona żywota nie wyrzucać a zdać do utylizacji

OldDiver - 2011-12-03, 17:04

:hahaha:
Obśmiałem sie jak norka.
Są (podobno) aku obsługowe i bez obsługowe. Jaki ten jest? Czytałem że trzeba pilnować w jakichś aku poziomu eletrolitu.

johnypl - 2011-12-03, 17:13

Jeśli widzisz pomiędzy słupkami + i - ( 6 sztuk ) korki to jest aku obsługowe jeśli korków niet to bezobsługowy
Merlin - 2011-12-03, 17:27

Trochę z wyszukiwarki:

"Akumulatory bezobsługowe - akumulatory ołowiowo - kwasowe oznaczone kodami zaczynającymi się od YT, YTZ, YTX, które dzielą się na fabrycznie zamknięte ( np. YTZ10S, YT12B-4 ) oraz na uruchamiane (zalewane) w momencie montażu do pojazdu, zawierające na końcu kodu litery „BS” ( np. YTX12-BS, YTZ10S-BS, YT12B-BS ). Akumulatory bezobsługowe produkowane są w technologii AGM ( Absorbed Glass Matt ). Cały elektrolit wchłonięty jest w separatorach z włókna szklanego, które znajdują się między płytami akumulatora co pozwala na pracę akumulatora w dowolnej pozycji."

a wiec, Twój jest bezobsługowy.

OldDiver - 2011-12-03, 17:44

Dzięki

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group