YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
650 a 1100
Autor Wiadomość
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-04-16, 08:56   650 a 1100

Sporo się mówi nt. różnicy pomiędzy tymi dwoma Gwiazdkami. No miałem okazję dosiadać obu i wyimaginowałem sobie, że podziel się z szerokim gronem moimi przemyśleniami. Wiadomo, że oba modele, to jedyne słuszne zatem tylko względem nich się wypowiadam.

Silnik
XVS 1100 jest mocniejszy, co daje się odczuć już po zapięciu dwójki. Daje się to również odczuć na trasie jednak różnicę widać dopiero przekraczając 100km/h, przy mniejszych prędkościach różnica jest niewielka, no może poza szybszym osiągnięciem 100km/h. Silnik 1100 jest również bardziej elastyczny, znacznie bardziej można przeciągnąć lub odpuścić bez zmiany biegów ale nie aż na tyle aby jechać 20km/h z zapiętą piątką.

Pozycja za kierownicą
Jak dla mnie jest nieznaczna różnica, może poza nieco szerszym bakiem. Dzięki temu jest lepsza wentylacja jajek chociaż w chłodniejsze dni nieco to przeszkadza. Jeśli chodzi o siodło i samo usadowienie się, to różnica niewielka. Ja odczułem natomiast nieco większą długość 1100. Obecnie nie muszę mieć przedłużanych podnóżków aby wygodnie umieścić nogi.

Jazda po trasie
Przyjemność z jazdy jednakowa. Odczuwalna różnica jest przy wyższych prędkościach. Do 80-90km/h prawie wcale, no może poza nie tak częstą zmianą biegów podczas nieprzewidzianego hamowania. 1100 jest nieco cięższe jednak różnicy w masie podczas jazdy trasą się nie odczuwa. Wg mnie ani 650 ani 1100 nie wyróżniają się tutaj miedzy sobą (zaznaczam, przy prędkosci do 80-90km/h).

Jazda po mieście
1100 przy 650 ze zwrotnością wypada gorzej niż sądziłem a mówiąc bardziej obrazowo - katastrofa. O ile 650 pomykałem między autkami prawie jak skuterem o tyle 1100 muszę sporo się zastanowić czy aby się zmieszczę. Do tego nieco większa szerokość, nieco większy rozstaw osi i manewrowanie pomiędzy samochodami jest znacznie gorsze. O ile niewielkiej różnicy w masie podczas szybszej jazdy się nie odczuwa o tyle w mieście te kilkanaście kg więcej już daje znać o sobie zwłaszcza kiedy co chwile trzeba się zatrzymać. Obecnie z dużo większym respektem podchodzę do manewrowania po linii.

Podsumowanie
Osobiście uważam, że jeśli ktoś myka często i szybko (ale CZĘSTO i SZYBKO) w długie trasy (200 i więcej km), to rozsądniejszym rozwiązaniem wydaje się być 1100. Jednak jeśli większość tras to wycieczki poniżej 200km a do tego sporo jazdy po mieście, to bez zastanowienia brałby 650.
Uwaga, nie wiem jak oba motóry zachowują sie z plecaczkiem, zakładać tylko można, że tutaj lepiej spisze się 1100.
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2009-04-16, 10:43   

przewaga 1100 ujwania sie wlasnie w gorach oraz gdy wsiadzie plecaczek i zaladujesz bagaze, osobiscie nie widze zadnej roznicy czy jade solo czy z plecaczkiem wiec mocy wystarcza aby bezstresowo pomykac :)
 
 
Masa 



Rocznik: 2007
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 104
Skąd: Stęszew
Wysłany: 2009-04-20, 11:17   

ja też nie zauważyłem różnicy z plecaczkiem czy bez...widocznie mocy jest pod dostatkiem:)
_________________
Masa
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-04-20, 11:21   

fazzi, Masa, chiba się nie zrozumieliśmy. Nie potrafię porównać 650 i 1100 ponieważ w obu wypadkach jeżdżę solo. To, że w 1100 nie brakuje mocy, to się domyślam. Ale co z 650 nie mam pojęcia :)
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
warek07 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 1534
Skąd: P-T (Free Star)
Wysłany: 2009-04-20, 23:10   

a mi coś ten 1100 zaczyna po glowie chodzic ;)
_________________
carpe diem
 
 
Masa 



Rocznik: 2007
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 104
Skąd: Stęszew
Wysłany: 2009-05-06, 21:09   

warek07, jak jeździsz sam to nie kupuj bo dużej różnicy nie zauważysz.
_________________
Masa
 
 
warek07 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 1534
Skąd: P-T (Free Star)
Wysłany: 2009-05-06, 22:15   

no wlasnie sam ;)
_________________
carpe diem
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-05-07, 07:28   

Wiewiór, mam nadzieję że porównywałeś custom do customa? Bo jak custom 650 do classica 1100 /lub odwrotnie/ to można o kant rozbic takie porównanie, szczególnie wagę, gabaryty i jazdę w mieście.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-05-07, 07:30   

shipp napisał/a:
Wiewiór, mam nadzieję że porównywałeś custom do customa? Bo jak custom 650 do classica 1100 /lub odwrotnie/ to można o kant rozbic takie porównanie, szczególnie wagę, gabaryty i jazdę w mieście.

No masz w pierwszym akapicie "Wiadomo, że oba modele, to jedyne słuszne zatem tylko względem nich się wypowiadam." :hahaha:
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
empiq 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 739
Skąd: Koluszki/Warszawa
Wysłany: 2009-05-07, 09:35   

Warek07 jak możesz to szukaj sobie na spokojnie 1100 :) fajna maszynka jest i abstrahując od silnika to ma dwie tarcze hamulcowe z przodu - przy prawie takiej samej masie jak 650. - znaczy zwalnia lepiej :)
_________________
Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu.
 
 
Masa 



Rocznik: 2007
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 104
Skąd: Stęszew
Wysłany: 2009-05-07, 11:27   

empiq, popieram popieram....zwalnia lepiej.....nie dość że są dwie tarcze z przodu to jeszcze z tyłu jest jedna ....a to lepsze niż bęben.
_________________
Masa
 
 
empiq 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 739
Skąd: Koluszki/Warszawa
Wysłany: 2009-05-07, 11:38   

A tak! racja! z tyłu jest hamulec nie zwalniacz :)
_________________
Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu.
 
 
1janbo 



Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2002
Wiek: 2
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 4802
Skąd: Poznań, no wiadomo
Wysłany: 2009-06-14, 02:16   

Powiem Wam, że właśnie odbyłem śmiganko na 1100. I cóż, jestem pod wrażeniem.

Dynamika: płynnie przyspiesza, błyskawicznie wchodzi na obroty, elastycznie reaguje na ruch manetką.

Jazda: siedzi się nieco wyżej, nie wyczuwa się zbytniej różnicy w prowadzeniu i wadze... Wskaźnik prędkości i kilometrów bardziej czytelny.

Ocena: jak mnie będzie stać - kupuję. (ale classica) ;D



PS

... znowu kosz? evil
_________________
Moderator na emeryturze. Emeryt nie musi, emeryt może!

:dziadek: :czoper: :pokooj:

Siczka, cyt: "(...) Biorę z życia to co jest najlepsze, Piję wino i laski pieprzę, Głębsze myśli trzymam na uwięzi, Tak niejako życie chciałbym spędzić, Sram na pracę, marną płacę, mam je gdzieś (...)".

___________________
WOLNOŚĆ!!!
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2009-06-14, 22:45   

To żeś 1janbo mi apetytu narobił ;p
Miałem nie sprzedawać swojej ale przydałoby mi się parę koników więcej w 650tce :P
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
swoloszczuk 



Rocznik: 1999
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-07-16, 09:30   No i jeszcze jedna rzecz!!!

Panowie i Panie, nie zapominajcie jeszcze o jednej rzeczy. Posłuchajcie sobie na takich samych customowych wydechach 650-tke i 1100. TUTAJ zaczyna się inny świat i klang zaczyna budzić podziw. Klang wynikający z natury czyli dużych płuc. Klang a nie ... no właśnie, w 650-tce nie ma mowy o klangu (z całym szacunkiem do 650-tek, moja kobieta taką właśnie pociska, ale jednak brzmienie nawet na wyprutych flakach choć głośne, to nie przypomina klangu, ot po prostu trochę za mała pojemność). Tak naprawde wszystkie motury zaczynają gadać dopiero w okolicy litra. No i oczywiście HD. Ta marka brzmi najlepiej na świecie i tutaj Yamaha, Suzuki i inne japońce mogą tylko dążyć do...

Poza tym zdecydowanie lepiej zaprojekrowana głowica, która w 650 pozostawia nieco do życzenia. Każdy kto ma 650-tke z przebiegiem powyżej 30-40tys wie, ze po odpaleniu trochę stuka dopóki, dopóty olej nie dotrze wszędzie. Jest to wina niewłaściwie zaprojektowanej magistrali olejowej. W 1100 ten błąd jest wyeliminowany poprzez podciągnięcie dodatkowych magistral olejowych to głowicy. Nie mówię że 650-tka jest przez to mniej niezawodna. Nie jest. Po prostu jest to mankament natury estetyczno-akustycznej.

Podsumowując - przejście na 1100 moim skromnym zdaniem ZAWSZE jest uzasadnione i nie powinno się w ogóle nad tym zastanawiać. Większy moment i moc (choć moc jak na 1100 jest BARDZO mała, no ale to raczej nie przeszkadza bo w tej klasie motocykli liczy się moment obrotowy), lepsze hamulce, bardziej kulturalna praca, spalanie tylko nieco większe niż przy 650-tce.

Pozdrawiam DragManiaków!
_________________
Sebastian Wołoszczuk

V-TWIN HEAVY METAL BAND - GITARZYSTA
www.v-twin.eu

Klub Motocyklowy ISKRA SKALMIERZYCE FG
www.iskraskalmierzyce.pl

Drag Star 1100 SpiderCustom
 
 
szczepan 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 249
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2009-07-16, 11:11   

Nie jeździłem 650 ale jazda po mieście na 1100 generalnie jak na komarku, szerokość przeszkadza mi tylko kiedy przeciskam się pomiędzy ciężarówkami (rysuję lusterka o ich burty - są jakieś tak jehowo wystające).

No i najbardziej wkur...ąca rzecz w wawie to koleiny na sąsiadujących pasach, a pomiędzy czyli tam gdzie zawsze jestem garb do góry evil ale to chyba tak samo przeszkadza na 650

Duży klasyk to naprawdę uniwersalna maszyna, przećwiczyłem nawet ostatnio jazdę po szutrach - trzeba się przemóc i zapier.... i pozwolić kierownicy trochę tańczyć - polecam, niezapomniane przeżycie (ale najlepiej jeszcze z kimś jak trzeba podnieść maszynę ;D )
 
 
swoloszczuk 



Rocznik: 1999
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-07-16, 11:17   classic vs custom

Dlatego po fascynacji Classicami przesiadłem się na Customa a tutaj problem kolein i w ogóle nierówności na drodze jest znacząco mniejszy. Węższe koło z przodu robi ogromną różnicę w komforcie jazdy. Polecam sprawdzić :)

Pozdrawiam,
Sebastian
_________________
Sebastian Wołoszczuk

V-TWIN HEAVY METAL BAND - GITARZYSTA
www.v-twin.eu

Klub Motocyklowy ISKRA SKALMIERZYCE FG
www.iskraskalmierzyce.pl

Drag Star 1100 SpiderCustom
 
 
Praczet 



Rocznik: 2001
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 169
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-05-13, 19:34   

Zdecydowanie wolałem wybierać dziury i koleiny 650 Classiciem niz wąskim kołem obecnie na 1100cc. Trochę żałuję że nie udało mi sie wyrwać Classica 1100. Wmoim odczuciu
swoloszczuk szeroka opona jest stabilniejsza, no ale odczucia odczuciom nierówne, co nie? ;)
_________________
Loud Pipes Save Lives!
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride that thing could do!
 
 
Morgon 


Model: BĘDZIE
Wiek: 44
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-05-23, 19:30   

Podłączę się pod temat z zapytaniem jak się jeździ 650-ką po drodze szybkiego ruchy/autostradzie. Od razu dopowiem, że z wiekiem mięsień piwny trochę podrósł i moto będzie obciążone wagą blisko 110 kg.
Użytkując Wirażkę 535 dołowały mnie strasznie jej osiągi. Ledwie rozwijała 100 km/h i prawdę mówiąc było nieprzyjemnie, gdy wielkie TIRy zaczęły mnie wyprzedzać, często zajeżdżając zbyt wcześnie drogę... A do pracy mam niestety właśnie 40 km obwodnicy trójmiejskiej i A1.
Czy 650, z jej ciutkę większym momentem od Virago, da radę z moimi gabarytami i pozwoli na np. płynne wyprzedzanie przy ~130-140 km/h i prędkość przelotową koło limitu na tych drogach?
 
 
Biały 



Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1612
Skąd: Wa-wa/Bydgoszcz
Wysłany: 2010-05-23, 19:36   

Jeżeli chcesz wyprzedzać, przy 130-140 Drag Starem, to kupuj 1100, ale jak chcesz jeździć 130-140 to powiem Ci, że nie będziesz miał dobrego komfortu jazdy na tym motorze przy tych prędkościach. Oczywiście to tylko moje odczucie, inni mogą myśleć inaczej
_________________
Wolałbym żałować, że coś zrobiłem niż, że czegoś nie zrobiłem - James Hetfield
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group