Przesunięty przez: krotom 2011-04-21, 10:23 |
Jak zmierzyć obroty jałowe , nie mająć obrotomierza ? |
Autor |
Wiadomość |
Piotr13
Rocznik: 2007
Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 12 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2011-04-21, 09:58 Jak zmierzyć obroty jałowe , nie mająć obrotomierza ?
|
|
|
Zalecane przez Yamahę , obroty biegu jałowego w moim Dragu są dosyć wysokie i maja wynosić od 1150 do 1250 obrotów na minutę. Nie mam obrotomierza i nie zamierzam go kupowac i instalować . "Na ucho" ustawić obrotów nie można , a ustawianie jak najniższych obrotów jest szkodliwe dla silnika .W Tarnowie i pobliżu nie ma mechanika , który byłby w stanie " na chwilę" właczych obrotomierz i ustawić obroty biegu jałowego. Jak sobie radzicie z tym problemem ? Prosze o pomoc. Pozdrawiam |
_________________ Piotr |
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2011-04-21, 10:30
|
|
|
No właśnie, podłączam się pod pytanie - też się nad tym ostatnio zastanawiałem. Jaki niedrogi przyrząd warsztatowy kupić do takiego pomiaru? |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-04-21, 11:01
|
|
|
Świetnie zdaje egzamin taki z allegro, tani i prosty w użyciu: podłączasz zasilanie krokodylkami z akumulatora i owijasz przewód sondujący wokół przewodu wysokiego napięcia. I już odczytujesz obroty.
obrotomierz.jpg
|
|
Plik ściągnięto 340 raz(y) 39.56 KB |
|
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
krotom
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2821 Skąd: brać czas i chęci
|
Wysłany: 2011-04-21, 11:02
|
|
|
W większości warsztatów robią to pewnie na słuch - i jak im udowodnisz że masz obroty w granicach normy zalecanej przez producenta ?
Zresztą co za różnica, że masz obroty 1300 zamiast 1250 |
_________________
AB Rh+ |
|
|
|
|
apstryk
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: WWL
|
Wysłany: 2011-04-21, 12:32
|
|
|
Ma 4 cyfry, żeby pokazać 1100, 1200 albo 1300 obrotów
Korci mnie, żeby podłączyć prosty multimetr za 20zł z pomiarem częstotliwości, tylko nie bardzo wiem gdzie, żeby go nie spalić wysokim napięciem. Spróbuję najpierw tak jak w tych wyświetlaczach - owinąć "anteną" kabel WN.
Wtedy 18Hz = 1080 obr/min, 19Hz = 1140 obr/min, 20Hz = 1200 obr/min...
a być może i ułamki hertza da się zmierzyć, zalecany zakres to byłby ok. 19-21 Hz |
|
|
|
|
Piotr13
Rocznik: 2007
Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 12 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2011-04-21, 13:07
|
|
|
Obrotomierz pięknie wyglaga na zdjęciu. Przegladnąłem allegro , ale go nie znalazłem Proszę o dokładniejsze "namiary" na sprzedajacego . Dzięki z góry |
_________________ Piotr |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-04-21, 13:56
|
|
|
W dziale motoryzacja wpisz "obrotomierz" i już. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
Piotr13
Rocznik: 2007
Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 12 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2011-05-04, 20:33
|
|
|
Obrotomierz kupiłem , podłączyłem wszystko wyregulowałem
Wielkie dzięki |
_________________ Piotr |
|
|
|
|
adajeto
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 62 Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 7 Skąd: Przysietnica
|
Wysłany: 2011-07-04, 19:05
|
|
|
Mam pytanie do posiadaczy obrotomierzy takich, jak na zdjęciu vaaks'a. Do którego przewodu wn należy podpiąć przewód obrotomierza, żeby mieć prawidłowy odczyt? Czy może to być przewód świec? |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-07-04, 19:34
|
|
|
adajeto napisał/a: | Czy może to być przewód świec? |
dokładnie tak, owijasz przewód wys. nap. dochodzący do świec |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
MARCIN V-STAR
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 107 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-07-06, 20:10
|
|
|
ja kupiłem taki jak na foto za 49 pln ale musze wam powiedzieć że z tym owijaniem na przewód wn to lipa obroty skaczą zmniejszałem ilość zwoi zwiększałem i dupa dopiero jak podłączyłem pod przewód od cewki zasilający (nie ten do świecy) to wszystko jest ok stabilnie obroty nie skaczą podejrzewam że ten o którym piszecie będzie robił to samo co mój
o4.jpg
|
|
Plik ściągnięto 20124 raz(y) 31.39 KB |
|
_________________ XVS 1300 |
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-07-06, 21:47
|
|
|
Ja reguluję na słuch, obniżam dopóki uznaję, że silnikowi jeszcze "miło" się kręci
i jak ktoś wcześniej zauważył - jaka różnica 950 czy 1000 ? - ma równiutko i oszczędnie pracować |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1858 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-07-07, 10:45
|
|
|
Posiada ktoś w Wawie taki obrotek Gaźniki czyściłem, muszę ustawić obroty i zsynchronizować. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2011-07-07, 11:07
|
|
|
Ja mam - w Ząbkach koło Warszawy. Zasilanie zrobiłem na wtyk do gniazda zapalniczki, więc musiałbyś mieć takowe. Jakbyś chciał podjechać, to PW |
|
|
|
|
krzycho_r
Rocznik: 2000
Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 50 Skąd: Kolno
|
Wysłany: 2011-09-15, 12:05
|
|
|
Witam
Panowie a do ilu tysi kręci Jadźka ?
Jestem na etapie zbierania róznych duperelkuuff - mam zamiar przez zimę wystrugać sobie kilka zabafkuf . |
_________________ Junaczysko znów furcy aż miło:)
Pozdrawiam Krzycho_R
http://dzikijunak.org/gallery/KrzychoR |
|
|
|
|
miodzik
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 717 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-09-15, 13:44
|
|
|
Lekko powyżej 6000 odcina, oczywiście 1100. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
|
|
|
|
|
krzycho_r
Rocznik: 2000
Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 50 Skąd: Kolno
|
|
|
|
|
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-10-26, 09:44
|
|
|
Zapodaję pewien pomysł, który podpowiedział mi mój elektryk samochodowy z pracy. Polecił mi dość proste rozwiązanie, które stosują jego koledzy - też motocykliści. Jeżdżą do pierwszego lepszego serwisu kosiarek spalinowych do trawy. Każdy taki serwis zaopatrzony jest w miernik impulsów z cewki (na zasadzie przyłożenia do cewki, a nie podłączenia), dzięki którym regulują prawidłowe obroty w kosiarkach (dla zainteresowanych to 2000 obr./min. ). Umiejscowienie cewek w 1100 powoduje, że nawet nie trzeba by było ściągać baku do tejoperacji. Za przysłowiowe "na piwo" można co jakiś czas wyregulować sobie obroty |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
|
krzycho_r
Rocznik: 2000
Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 50 Skąd: Kolno
|
Wysłany: 2011-10-30, 16:28
|
|
|
moondek napisał/a: | Zapodaję pewien pomysł, który podpowiedział mi mój elektryk samochodowy z pracy. Polecił mi dość proste rozwiązanie, które stosują jego koledzy - też motocykliści. Jeżdżą do pierwszego lepszego serwisu kosiarek spalinowych do trawy. Każdy taki serwis zaopatrzony jest w miernik impulsów z cewki (na zasadzie przyłożenia do cewki, a nie podłączenia), dzięki którym regulują prawidłowe obroty w kosiarkach (dla zainteresowanych to 2000 obr./min. ). Umiejscowienie cewek w 1100 powoduje, że nawet nie trzeba by było ściągać baku do tejoperacji. Za przysłowiowe "na piwo" można co jakiś czas wyregulować sobie obroty |
Nie chciałbym Ciebie martwić , ale zdecydowanie nie polecam.
Nasz prezes prowadzi serwis pił i kosiarek i korzystałem z tego cudownego ustrojstwa. Okropnie oszukuje ( w porównaniu z "normalny mobrotomierzem podpiętym na sztywno").
Silniki w piłach są dwusuwowe a w naszych motocyklach czterosuwowe- idzie to jeszcze podzielić , ale zapłon jest zupełnie inny . zbliżanie sprzętu pomiarowego w różnych miejscach silnika przy tych samych obrotach pokazywało rózne wartości , które "zmieniały" się również wprost proporcjonalnie do ilości zwojów nakręconych na przewód WN .
Jedynym słusznym i dokładnym urządzeniem jest te , które zapodał vaaks - podpięte pod cewkę .
P.S.
A 2 tysie , to nie za mało ?
przynajmniej 2200 |
_________________ Junaczysko znów furcy aż miło:)
Pozdrawiam Krzycho_R
http://dzikijunak.org/gallery/KrzychoR |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-10-30, 17:18
|
|
|
krzycho_r, nie żebym bronił teorii Monndka jak Częstochowy przed potopem szwedzkim, ale
moondek napisał/a: | Jeżdżą do pierwszego lepszego serwisu kosiarek spalinowych do trawy | a te są już czterosuwowe, przynajmniej te porządne zaopatrzone w silniki Hondy, czy BS. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|