YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: krotom
2011-04-21, 10:23
Jak zmierzyć obroty jałowe , nie mająć obrotomierza ?
Autor Wiadomość
Piotr13 


Rocznik: 2007
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 12
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2011-04-21, 09:58   Jak zmierzyć obroty jałowe , nie mająć obrotomierza ?

Zalecane przez Yamahę , obroty biegu jałowego w moim Dragu są dosyć wysokie i maja wynosić od 1150 do 1250 obrotów na minutę. Nie mam obrotomierza i nie zamierzam go kupowac i instalować . "Na ucho" ustawić obrotów nie można , a ustawianie jak najniższych obrotów jest szkodliwe dla silnika :ryczy: .W Tarnowie i pobliżu nie ma mechanika , który byłby w stanie " na chwilę" właczych obrotomierz i ustawić obroty biegu jałowego. Jak sobie radzicie z tym problemem ? Prosze o pomoc. Pozdrawiam :)
_________________
Piotr
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2011-04-21, 10:30   

No właśnie, podłączam się pod pytanie - też się nad tym ostatnio zastanawiałem. Jaki niedrogi przyrząd warsztatowy kupić do takiego pomiaru?
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2567
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-04-21, 11:01   

Świetnie zdaje egzamin taki z allegro, tani i prosty w użyciu: podłączasz zasilanie krokodylkami z akumulatora i owijasz przewód sondujący wokół przewodu wysokiego napięcia. I już odczytujesz obroty.

obrotomierz.jpg
Plik ściągnięto 340 raz(y) 39.56 KB

_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2011-04-21, 11:02   

W większości warsztatów robią to pewnie na słuch - i jak im udowodnisz że masz obroty w granicach normy zalecanej przez producenta ?
Zresztą co za różnica, że masz obroty 1300 zamiast 1250 ;>
_________________


AB Rh+
 
 
apstryk 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: WWL
Wysłany: 2011-04-21, 12:32   

Ma 4 cyfry, żeby pokazać 1100, 1200 albo 1300 obrotów :)
Korci mnie, żeby podłączyć prosty multimetr za 20zł z pomiarem częstotliwości, tylko nie bardzo wiem gdzie, żeby go nie spalić wysokim napięciem. Spróbuję najpierw tak jak w tych wyświetlaczach - owinąć "anteną" kabel WN.
Wtedy 18Hz = 1080 obr/min, 19Hz = 1140 obr/min, 20Hz = 1200 obr/min...
a być może i ułamki hertza da się zmierzyć, zalecany zakres to byłby ok. 19-21 Hz
 
 
Piotr13 


Rocznik: 2007
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 12
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2011-04-21, 13:07   

Obrotomierz pięknie wyglaga na zdjęciu. Przegladnąłem allegro , ale go nie znalazłem :beczy: Proszę o dokładniejsze "namiary" na sprzedajacego . Dzięki z góry :brawo: !
_________________
Piotr
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2567
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-04-21, 13:56   

W dziale motoryzacja wpisz "obrotomierz" i już. :nie_wiem:
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Piotr13 


Rocznik: 2007
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 12
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2011-05-04, 20:33   

Obrotomierz kupiłem , podłączyłem wszystko wyregulowałem !
Wielkie dzięki :)
_________________
Piotr
 
 
adajeto 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 62
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 7
Skąd: Przysietnica
Wysłany: 2011-07-04, 19:05   

Mam pytanie do posiadaczy obrotomierzy takich, jak na zdjęciu vaaks'a. Do którego przewodu wn należy podpiąć przewód obrotomierza, żeby mieć prawidłowy odczyt? Czy może to być przewód świec?
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2567
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-07-04, 19:34   

adajeto napisał/a:
Czy może to być przewód świec?

dokładnie tak, owijasz przewód wys. nap. dochodzący do świec
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
MARCIN V-STAR 


Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 107
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-07-06, 20:10   

ja kupiłem taki jak na foto za 49 pln ale musze wam powiedzieć że z tym owijaniem na przewód wn to lipa obroty skaczą zmniejszałem ilość zwoi zwiększałem i dupa dopiero jak podłączyłem pod przewód od cewki zasilający (nie ten do świecy) to wszystko jest ok stabilnie obroty nie skaczą podejrzewam że ten o którym piszecie będzie robił to samo co mój

o4.jpg
Plik ściągnięto 20124 raz(y) 31.39 KB

_________________
XVS 1300
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-07-06, 21:47   

Ja reguluję na słuch, obniżam dopóki uznaję, że silnikowi jeszcze "miło" się kręci ;D
i jak ktoś wcześniej zauważył - jaka różnica 950 czy 1000 ? - ma równiutko i oszczędnie pracować 8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-07, 10:45   

Posiada ktoś w Wawie taki obrotek ?? Gaźniki czyściłem, muszę ustawić obroty i zsynchronizować.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2011-07-07, 11:07   

Ja mam - w Ząbkach koło Warszawy. Zasilanie zrobiłem na wtyk do gniazda zapalniczki, więc musiałbyś mieć takowe. Jakbyś chciał podjechać, to PW :)
 
 
krzycho_r 


Rocznik: 2000
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 50
Skąd: Kolno
Wysłany: 2011-09-15, 12:05   

Witam

Panowie a do ilu tysi kręci Jadźka ?

Jestem na etapie zbierania róznych duperelkuuff - mam zamiar przez zimę wystrugać sobie kilka zabafkuf .
_________________
Junaczysko znów furcy aż miło:)
Pozdrawiam Krzycho_R
http://dzikijunak.org/gallery/KrzychoR
 
 
miodzik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 717
Skąd: ST
Wysłany: 2011-09-15, 13:44   

Lekko powyżej 6000 odcina, oczywiście 1100.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 
 
krzycho_r 


Rocznik: 2000
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 50
Skąd: Kolno
Wysłany: 2011-09-16, 19:41   

Dzięki bardzo
_________________
Junaczysko znów furcy aż miło:)
Pozdrawiam Krzycho_R
http://dzikijunak.org/gallery/KrzychoR
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2011-10-26, 09:44   

Zapodaję pewien pomysł, który podpowiedział mi mój elektryk samochodowy z pracy. Polecił mi dość proste rozwiązanie, które stosują jego koledzy - też motocykliści. Jeżdżą do pierwszego lepszego serwisu kosiarek spalinowych do trawy. Każdy taki serwis zaopatrzony jest w miernik impulsów z cewki (na zasadzie przyłożenia do cewki, a nie podłączenia), dzięki którym regulują prawidłowe obroty w kosiarkach (dla zainteresowanych to 2000 obr./min. ;) ). Umiejscowienie cewek w 1100 powoduje, że nawet nie trzeba by było ściągać baku do tejoperacji. Za przysłowiowe "na piwo" można co jakiś czas wyregulować sobie obroty :)
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
krzycho_r 


Rocznik: 2000
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 50
Skąd: Kolno
Wysłany: 2011-10-30, 16:28   

moondek napisał/a:
Zapodaję pewien pomysł, który podpowiedział mi mój elektryk samochodowy z pracy. Polecił mi dość proste rozwiązanie, które stosują jego koledzy - też motocykliści. Jeżdżą do pierwszego lepszego serwisu kosiarek spalinowych do trawy. Każdy taki serwis zaopatrzony jest w miernik impulsów z cewki (na zasadzie przyłożenia do cewki, a nie podłączenia), dzięki którym regulują prawidłowe obroty w kosiarkach (dla zainteresowanych to 2000 obr./min. ;) ). Umiejscowienie cewek w 1100 powoduje, że nawet nie trzeba by było ściągać baku do tejoperacji. Za przysłowiowe "na piwo" można co jakiś czas wyregulować sobie obroty :)



Nie chciałbym Ciebie martwić , ale zdecydowanie nie polecam.
Nasz prezes prowadzi serwis pił i kosiarek i korzystałem z tego cudownego ustrojstwa. Okropnie oszukuje ( w porównaniu z "normalny mobrotomierzem podpiętym na sztywno").
Silniki w piłach są dwusuwowe a w naszych motocyklach czterosuwowe- idzie to jeszcze podzielić , ale zapłon jest zupełnie inny . zbliżanie sprzętu pomiarowego w różnych miejscach silnika przy tych samych obrotach pokazywało rózne wartości , które "zmieniały" się również wprost proporcjonalnie do ilości zwojów nakręconych na przewód WN .

Jedynym słusznym i dokładnym urządzeniem jest te , które zapodał vaaks - podpięte pod cewkę .

P.S.
A 2 tysie , to nie za mało ?
przynajmniej 2200 8)
_________________
Junaczysko znów furcy aż miło:)
Pozdrawiam Krzycho_R
http://dzikijunak.org/gallery/KrzychoR
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-10-30, 17:18   

krzycho_r, nie żebym bronił teorii Monndka jak Częstochowy przed potopem szwedzkim, ale

moondek napisał/a:
Jeżdżą do pierwszego lepszego serwisu kosiarek spalinowych do trawy
a te są już czterosuwowe, przynajmniej te porządne zaopatrzone w silniki Hondy, czy BS.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group