YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
nowe drakońskie przepisy narzucone przez Unie
Autor Wiadomość
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2011-09-29, 09:40   nowe drakońskie przepisy narzucone przez Unie

Cytat:
Jazda po mieście w ślimaczym tempie i alkomat w każdym samochodzie – to nowy unijny pomysł na bezpieczeństwo.

Parlament Europejski przyjął rezolucję, która ma skłonić kraje Unii Europejskiej do ustanowienia kontrowersyjnych przepisów drogowych. Europarlamentarzystom przyświecał ambitny cel zgodnie z którym do 2020 r. w Europie o połowę ma zostać ograniczona liczba ofiar wypadków drogowych. Kluczem do sukcesu ma okazać się radykalne ograniczenie dopuszczalnej prędkości.
Przyjęta rezolucja ma zachęcić kraje do ustalenia limitu prędkości na terenie zabudowanym na poziomie 30 km/h. Ograniczenie to nie dotyczyłoby jedynie tych ulic dwupasmowych lub szerszych. Nietrudno wyobrazić sobie jak bardzo uciążliwe byłyby takie przepisy dla kierowców. Dotyczyłoby to szczególnie krajów takich jak Polska, gdzie długie odcinki dróg krajowych przebiegają terenem zabudowanym i nie oferują poruszającym się po nich kierowcom dwóch pasów. Jazda z tak niską prędkością może się jednak okazać skuteczna. W ubiegłym roku na terenie zabudowanych doszło w Polsce do prawie 28 tys. wypadków, co stanowiło prawie 72 proc. spośród wszystkich wypadków. Zginęło w nich 46 proc. spośród wszystkich zabitych w 2010 r. na polskich drogach.

Czekających nas zmian jest więcej. Europarlamentarzyści w przyjętej przez siebie rezolucji duży nacisk położyli na trzeźwość. Politycy proponują również, by każdy samochód produkowany na rynek europejski posiadał tzw. blokadę antyalkoholową. Jest to alkomat połączony z systemami elektronicznymi samochodu. W myśl rezolucji po zajęciu miejsca za kierownicą trzeba będzie skorzystać z alkomatu, by potwierdzić swoją trzeźwość. W przeciwnym wypadku urządzenie nie pozwoli na uruchomienie silnika.

To jednak nie wszystko. Niektóre, zaproponowane przez Parlament Europejski, zmiany są nie tylko kontrowersyjne, ale z punktu widzenia Polski wręcz szkodliwe.
Chodzi przede wszystkim o propozycję zrównania w całej Unii Europejskiej limitu dopuszczalnej zawartości alkoholu we krwi kierowcy. Rekomendowaną przez EU wartością byłoby 0,5 prom. To 0,3 prom. więcej niż limit, który dziś dopuszczają polskie przepisy.
Jaki byłby efekt tej zmiany? Nie do końca wiadomo. Według danych policji w 2010 r. zatrzymano w Polsce prawie 20,5 tys. kierujących, którzy mieli od 0,2 do 0,5 prom. alkoholu we krwi. Tych, u których stwierdzono ponad 0,5 prom. alkoholu było zaś ponad 79 tys. Niewykluczone więc, że zwiększony limit dopuszczalnej zawartości alkoholu we krwi skłoniłby Polaków do częstszego balansowania na granicy 0,5 prom. Zdecydowana większość naszych rodaków mogłaby prowadzić w tym stanie auto - urządzenia uniemożliwiające jazdę pijanym byłyby montowane tylko w nowych samochodach.

Inną kontrowersją związaną z propozycjami Parlamentu Europejskiego jest zakaz używania urządzeń i oprogramowania ostrzegającego przed kontrolą prędkości. Chodzi tu również o mapy do urządzeń GPS, które informują kierowcę o fotoradarach. Byłaby to zmiana podążająca pod prąd obecnych działań polskiej strony rządowej. Do lipca 2014 r. z naszych dróg mają bowiem zniknąć puste maszty bez fotoradarów, a te, które pozostaną, mają być dokładnie i w widoczny sposób oznaczone.

Zmiany zaproponowane przez Parlament Europejski są radykalne. Czy tak śmiałe kroki mogą przynieść sukces? Niewykluczone. W latach 2001-2010 w krajach starej unii udało się ograniczyć liczbę śmiertelnych wypadków na drodze o 43 proc. Wprowadzenie ograniczenia na terenie zabudowanym do 30 km/h zupełnie zmieniłoby jednak obraz komunikacji w miastach, dając pole do popisu środkom transportu publicznego.

To, czy przepisy zgodne z duchem rezolucji Parlamentu Europejskiego zostaną w przyszłości wprowadzone zależy od rządzących w każdym z unijnych państw. Polscy politycy pytani o te propozycje zgodnie uważają, że nie jest to dobry sposób na poprawienie bezpieczeństwa. Trzeba jednak wziąć pod uwagę to, że trwa kampania wyborcza, a co za tym idzie, żaden polityk publicznie nie poprze teraz zmian w przepisach, które byłyby niepopularne wśród tak ogromnej grupy osób, jak kierowcy.

źródło

Co do blokady alkoholowej to bezdens totalny - jak trzeźwy kierowca miałby wieźć pijanych pasażerów :doh: i już widze to zwalnianie do 30 km/h w terenie zabudowanym leżącym gdzieś na ruchliwej trasie :wmur:
_________________


AB Rh+
 
 
sq5naz 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 290
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2011-09-29, 13:14   

30 km/h to jest dobre, ale dla autobusu komunikacji miejskiej i też nie zawsze. Na pewno ucieszą się najbardziej właściciele szybkich motocykli.
Wydaje mi się, że 50/60 km/h w terenie zabudowanym to odpowiednia prędkość i nie ma co kombinować przy tym. Oczywiście super byłoby, gdyby DK nie przebiegały przez środki wiosek, tylko obok i cały czas mogłaby być wyższa prędkość dozwolona.

Czego to eurokraci jeszcze nie wymyślą? Już miał być praktycznie nierozkręcalny motocykl, żeby właściciel nie zamontował przypadkiem akcesoryjnych tłumików, teraz to....

Ja mam za to pomysł, który na 100% zlikwiduje wypadki na drogach w związku z kolizją pojazdów i nadmierną szybkością!

Zlikwidujmy ruch drogowy, pozabierajmy obywatelom wszelkie pojazdy od autobusów po kosiarki i nie dość, że nie będzie wypadków, to jakie czyste powietrze!
_________________
vaya con Dios...
 
 
gshort 


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 47
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 595
Skąd: Bielawa
Wysłany: 2011-09-29, 13:33   

teraz 60km/h ciężko utrzymać w mieście
 
 
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2011-09-29, 13:58   

sq5naz napisał/a:
[...]Czego to eurokraci jeszcze nie wymyślą? Już miał być praktycznie nierozkręcalny motocykl, żeby właściciel nie zamontował przypadkiem akcesoryjnych tłumików, teraz to....[...]
w przyrodzie też mieszają - oto przykład :doh:
Tak czy siak temat powróci pewnie po wyborach dopiero, wtedy się okaże jak nowi włodarze docenią kierujący elektorat
_________________


AB Rh+
Ostatnio zmieniony przez krotom 2011-09-29, 14:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2011-09-29, 14:08   

"do 2020 r. w Europie o połowę ma zostać ograniczona liczba ofiar wypadków drogowych. "

Mam lepszy pomysł, zakazać jazdy samochodami, motocyklami, motorowerami, rowerami, hulajnogami, itp. a wtedy liczba ofiar wypadków komunikacyjnych zmaleje prawie do zera. :evil:
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
Clinton 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 56
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 345
Skąd: Dragoni-Wrocław
Wysłany: 2011-09-29, 14:11   

To jeśli w terenie zabudowanym 30 km/h to poza niech będzie 50 :hahaha: Co poniektórzy szybciej zajdą na piechotę, nie wspominając o jeździe rowerem. A może wprowadzić akcję wymiany: Każdy pojazd mechaniczny do końca 2015 roku będzie bezpłatnie wymieniony na ...hulajnogę ! To się wiara ucieszy, w garażach będzie luźniej, smog zniknie bezpowrotnie a jak zdrowie się poprawi :roll:
A tak na poważnie - te głupie ch..je w europarlamencie za taką kasę wymyślają takie brednie ! To się w pale nie mieści ! Zabrać im samochody służbowe, zakazać latać samolotami i niech sami jeżdżą 30 po mieście. Qrwa, nóż się w kieszeni otwiera :evil:
_________________
Pozdrawiam Clinton
 
 
dorgon 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 999
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-09-29, 16:44   

za pare lat beda jeszcze gorsze drogi i bedziemy sie rozpie...ac na 30-ce i potem zmniejsza do 10km/h

[ Dodano: 2011-09-29, 16:45 ]
i wtedy tez beda gadac ze to wina kierowców, pedały jedne smierdzące :evil:
_________________
ZAWSZE POZOSTANIESZ W MOIM SERCU
[*]
 
 
Łuki 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 58
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 234
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2011-09-29, 17:20   

Nic dodać,nic ująć - pacany z eurokołchozu :poddajesie:
_________________
Każdy dzień w siodle to .....dobry dzień.
 
 
Albertus 



Rocznik: 2008
Wiek: 39
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 98
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2011-09-29, 17:25   

Te ograniczenia są realne w takich miejscach jak centrum Londynu bo tam i tak każdy grzecznie (albo i nie;-)) w korku stoi nie zależnie od pory dnia czy nocy ;-P
_________________
"No. Try not. Do... or do not. There is no try."
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-09-29, 19:27   

:brawo: :brawo: :brawo: A tak strasznie chcieliśmy do UNII dołączyć, więc trzeba teraz te idiotyzmy wprowadzać w zycie i się cieszyć. W takiej Belgi problemu nie ma, bo tam więcej jest autostrad i dróg wielopasmowych jak lokalnych, więc za bardzo nie widzą skutków wprowadzenia takiego zakazu. Scenariusz takiego ograniczenia w Polsce to jeden wielki korek i nabrzmiała od kasy z mandatów kasa Urzędów Wojewódzkich, za którą urzędnicy kupią nowe beemki serii 7 żeby bezpiecznie poruszać się w mieście :hahaha: . Teraz jeszcze do pełni szczęścia brakuje nam tylko euro i będzie pięknie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1692
Skąd: Nomad
Wysłany: 2011-09-29, 20:07   

witek1965 napisał/a:
więc trzeba teraz te idiotyzmy wprowadzać w zycie

Na szczęście nie trzeba... Bezpieczeństwo ruchu drogowego nie podlega unijnym przepisom. To tylko zalecenia...
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-09-29, 20:08   

ttom napisał/a:
To tylko zalecenia...


które nasza władza jak najskrupulatniej wprowadzi w życie, żeby sie przypodobać Brukseli :evil:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Dag 


Rocznik: 2002
Wiek: 39
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: Turek/Poznań
Wysłany: 2011-09-29, 23:07   

Powiem wam ze to nie jest wina UE tylko naszych debili ktorzy od 20 juz ponad lat nic nie robia z tym panstwem tylko chlapia co tylko moga ....
w niemczech normalne jest ze jedziesz 30 i tyle tylko ze tam glowna droga nie przebiega przez srodek wioski czy miasta. Moim zdanie fajne prawo, lecz niech glowne trakty nie przechodza przez miasta i wsie.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-09-29, 23:38   

Cytat:
w niemczech normalne jest ze jedziesz 30 i tyle


Mam do granicy ledwie stówke, bywam w Niemczech często, ale jeszcze nie widziałem ograniczenia w terenie zabudowanym 30 km/h

[ Dodano: 2011-09-29, 23:39 ]
jest normalnie 50 km/h
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Dag 


Rocznik: 2002
Wiek: 39
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: Turek/Poznań
Wysłany: 2011-09-30, 03:28   

jezdziles po osiedlach w niemczech ??
 
 
Apple Mike 



Model: WS1600
Rocznik: 2002
Wiek: 47
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 299
Skąd: Bobrowniki
Wysłany: 2011-09-30, 11:18   

30km/h - realizacja tak debilnego zalecenia skutkować może paraliżem komunikacyjnym :wsciekly: :stars: :rowerek2:
Dla przykładu - zapierdzielamy powiedzmy 90km/h poza terenem zabudowanym -> tablica -> redukcja prędkości do 30km/h - co w tym momencie dzieje się na drodze za nami ?
KOREK ! !
Zawsze powodem tworzenia się korków jest wolniejszy ruch na przodzie "kolumny"
_________________
Byle do piątku...

Były:
Gwiazda 650
Dzikus 1600 :D

Jest:
Goldas 1800 ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-09-30, 12:02   

Dag, a czy na drogach osiedlowych w Polsce wolno jeździć 50 km/h ? mylisz pojęcia
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
sq5naz 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 290
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2011-09-30, 12:20   

Zależy co jest rozumiane pod pojęciem drogi osiedlowej ;)
W strefie zamieszkania, to u nas wolno 20 km/h (o ile mnie moja zawodna pamięć nie myli).

Tutaj eurokołchoźnikom chodzi o cały teren zabudowany.
_________________
vaya con Dios...
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-09-30, 12:24   

sq5naz, dlatego napisałem, że Dag, myli pojęcia. Dodam jeszcze, że w strefie zamieszkałej jeśli dojdzie do wypadku lub kolizji z pieszym, zawsze winny jest kierowca.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2011-10-01, 00:48   

Wrzucę ten absurd tutaj, żeby nie zakładać nowego wątku

http://prawo.gazetaprawna...wet_areszt.html
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group