|
Jak poprawnie wykonać pomiar kompresji silnika ? |
Autor |
Wiadomość |
fajrant
Rocznik: 2002
Wiek: 38 Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 44 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 2011-09-07, 14:11 Jak poprawnie wykonać pomiar kompresji silnika ?
|
|
|
Witam wszystkich,
Szukałem na forum powyższego tematu i nie niestety nie znalazłem (jeżeli taki istnieje, bardzo proszę Moderatora o skierowanie mnie do niego). Chodzi mi o udzielenie odpowiedzi na temat sposobu poprawnego pomiaru kompresji silnika w naszych Gwiazdkach, celem uzyskania rzetelnego wyniku. W Internecie aż roi się od sprzecznych względem siebie sposobów dokonania pomiaru. Toteż zwracam się do Was o przedstawienie punkt po punkcie szeregu czynności, które należy wykonać lub na które należy zwrócić szczególną uwagę aby uzyskać dokładny pomiar. Poniżej przedstawiam to co zdołałem wyodrębnić podczas poszukiwań (proszę o potwierdzenie lub zaprzeczenie danego punktu, ewentualnie dodanie istotnych kwestii, które pominąłem).
1. Pomiar kompresji należy wykonywać na ciepłym / zimny silniku - no właśnie, czyli jak ?
2. Podczas pomiaru (załączanie rozrusznika) należy przekręcić manetkę gazu do oporu - prawda czy fałsz ?
3. Pomiar należy przeprowadzać najlepiej po regulacji luzów zaworowych - prawda czy fałsz ?
4. Pomiar należy dokonać przy założonym gaźniku oraz całym oprzyrządowaniu odpowiadającym za transport powierza (airbox, króćce dolotowe, filtr powietrza, puszka filtra) - prawda czy fałsz ?
5. Akumulator musi być naładowany podczas pomiaru (nie może być słaby) - to jest pewne.
Dodatkowo mam pytania:
1. Czy podczas pomiaru muszą być wykręcone obie świece, czy tylko ta, której miejsce podczas pomiaru zastępuje manometr ? (w moim przypadku YATO, wkręcany).
2. Czy wyjęta świeca ma być w trakcie pomiaru wciśnięta w fajkę i uziemiona, czy po prostu odłączona ?
3. Czy to prawda, że podczas kręcenia rozrusznikiem (podczas pomiaru) można uszkodzić jego przekaźnik ?
To chyba wszystko w tej kwestii. Bardzo proszę osoby, które mają niniejszy temat w małym palcu o weryfikację powyższego tematu oraz udzielenie odpowiedzi na moje pytania.
Pozdrawiam |
_________________ Fajrant
Nie ma Boga... Jest "MOTÓR"...
|
|
|
|
|
miodzik
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 718 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-09-07, 14:45 Re: Jak poprawnie wykonać pomiar kompresji silnika ?
|
|
|
fajrant napisał/a: | Witam wszystkich,
Szukałem na forum powyższego tematu i nie niestety nie znalazłem (jeżeli taki istnieje, bardzo proszę Moderatora o skierowanie mnie do niego). Chodzi mi o udzielenie odpowiedzi na temat sposobu poprawnego pomiaru kompresji silnika w naszych Gwiazdkach, celem uzyskania rzetelnego wyniku. W Internecie aż roi się od sprzecznych względem siebie sposobów dokonania pomiaru. Toteż zwracam się do Was o przedstawienie punkt po punkcie szeregu czynności, które należy wykonać lub na które należy zwrócić szczególną uwagę aby uzyskać dokładny pomiar. Poniżej przedstawiam to co zdołałem wyodrębnić podczas poszukiwań (proszę o potwierdzenie lub zaprzeczenie danego punktu, ewentualnie dodanie istotnych kwestii, które pominąłem).
1. Pomiar kompresji należy wykonywać na ciepłym / zimny silniku - no właśnie, czyli jak ?
2. Podczas pomiaru (załączanie rozrusznika) należy przekręcić manetkę gazu do oporu - prawda czy fałsz ?
3. Pomiar należy przeprowadzać najlepiej po regulacji luzów zaworowych - prawda czy fałsz ?
4. Pomiar należy dokonać przy założonym gaźniku oraz całym oprzyrządowaniu odpowiadającym za transport powierza (airbox, króćce dolotowe, filtr powietrza, puszka filtra) - prawda czy fałsz ?
5. Akumulator musi być naładowany podczas pomiaru (nie może być słaby) - to jest pewne.
Dodatkowo mam pytania:
1. Czy podczas pomiaru muszą być wykręcone obie świece, czy tylko ta, której miejsce podczas pomiaru zastępuje manometr ? (w moim przypadku YATO, wkręcany).
2. Czy wyjęta świeca ma być w trakcie pomiaru wciśnięta w fajkę i uziemiona, czy po prostu odłączona ?
3. Czy to prawda, że podczas kręcenia rozrusznikiem (podczas pomiaru) można uszkodzić jego przekaźnik ?
To chyba wszystko w tej kwestii. Bardzo proszę osoby, które mają niniejszy temat w małym palcu o weryfikację powyższego tematu oraz udzielenie odpowiedzi na moje pytania.
Pozdrawiam |
Dodatkowe Pytania:
1. Obie, nie zaleje drugiej świecy.
2. Uziemiona,
3. Nie,
Co do pozostałych punktów to widziałem jak koleś robił na moto z pełnym osprzętem bez kręcenia manetką. Co prawda nie na dragu ale co za różnica. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
|
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-09-07, 15:03 Re: Jak poprawnie wykonać pomiar kompresji silnika ?
|
|
|
fajrant napisał/a: | Witam wszystkich,
1. Pomiar kompresji należy wykonywać na ciepłym / zimny silniku - no właśnie, czyli jak ?
2. Podczas pomiaru (załączanie rozrusznika) należy przekręcić manetkę gazu do oporu - prawda czy fałsz ?
3. Pomiar należy przeprowadzać najlepiej po regulacji luzów zaworowych - prawda czy fałsz ?
4. Pomiar należy dokonać przy założonym gaźniku oraz całym oprzyrządowaniu odpowiadającym za transport powierza (airbox, króćce dolotowe, filtr powietrza, puszka filtra) - prawda czy fałsz ?
5. Akumulator musi być naładowany podczas pomiaru (nie może być słaby) - to jest pewne.
Dodatkowo mam pytania:
1. Czy podczas pomiaru muszą być wykręcone obie świece, czy tylko ta, której miejsce podczas pomiaru zastępuje manometr ? (w moim przypadku YATO, wkręcany).
2. Czy wyjęta świeca ma być w trakcie pomiaru wciśnięta w fajkę i uziemiona, czy po prostu odłączona ?
3. Czy to prawda, że podczas kręcenia rozrusznikiem (podczas pomiaru) można uszkodzić jego przekaźnik ?
|
Jeżeli chcesz zmierzyć stopień sprężania w cylindrze to po prostu zmierz.
W pytaniach które zadałeś tylko 2 maja wpływ na wysokość kompersji cvzyli na ciśnienie w cylindrze.
1) ciepły czy zimny i tu wiadomo że na ciepłym sprężanie będzie większe
2) regulacja zaworów - ma o tyle wpływ że jeżeli będziesz mierzył na podpartych zaworach to nic nie zmierzysz - bo spręzania nie będzie.
Reszta pytań do kosza bo są bez związku z pomiarem i nie mają na niego istotnego wpływu.
Jak zmierzyć?
- Pierwszy pomiar na zimnym zdejmujesz czapeczki z 2 świec, wykręcasz jedną świecę, wkręcasz manometr, przekręcasz rezrusznikiem ze 3-5 razy aby obróciło wałem, odczytujesz pomiar.
- Wkręcasz świece do 1 cylindra, wykręcasz z 2-go a w jej miejsce wkręcasz manometr i powtórka z przekręcenia rozrusznikiem 3-5 razy obrót wału.
Drugi pomiar na ciepłym silniku - jak rozgrzejesz go to powtórka z pomiaru.
Należy uważać na wykręcanie świec na ciepłym silniku.
Trzeba porównać pomiary na zimnym i ciepłym oraz na cylindrach między 1 a 2-gim cylindrem.
Ideałem by było gdyby wszystkie pomiary nie odbiegały od siebie. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-09-07, 15:13
|
|
|
Pytania podstawowe. Teoria
1. Ciepłym (ok 70 st. C)
2. Tak-ułatwiasz zasysanie powietrza
3. Tak-jeżeli któryś zawór nie domyka się w czasie gdy tłok jest w GMP to pomiar jest wypaczony
4.tak-jak nagrzejesz silnik
5. zdecydowanie tak
Na pozostałe odpowiedział miodzik,
Z Praktyki. Przy zimnym silniku pomiar będzie nieznacznie zafałszowany. Błąd nie odgrywa większej roli. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
fajrant
Rocznik: 2002
Wiek: 38 Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 44 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 2011-09-08, 09:51
|
|
|
Dzięki Panowie za wyczerpujące informacje. |
_________________ Fajrant
Nie ma Boga... Jest "MOTÓR"...
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|