YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ponowna rejestracja wyrejestrowanego pojazdu
Autor Wiadomość
kiszka 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 625
Skąd: JANKES(Zwardoń)
Wysłany: 2011-06-01, 18:43   ponowna rejestracja wyrejestrowanego pojazdu

A więc tak,szukam odpowiedzi w takiej sprawie...
Jestem w posiadaniu starego motocykla-nie ma dowodu rejestracyjnego ! Motocykl został wyrejestrowany w 82r w wydziale komunikacji Leżajsku,posiadam na to kwit z tego urzędu z pełnymi danymi,motocykl z tablicą rejestracyjną-zgodną z kwitem,oraz aktualną umowę-lecz nie z tym samym właścicielem co na kwicie.Motocykl był sprzedany od pierwszego właściciela pare razy i wędrował tylko z tym kwitem.
Moje pytanie-(może ktoś zna temat,spotkał się już z takim czymś).
Chciałbym odzyskać dokumenty,-zarejestrować motocykl ? -Jest to możliwe ?
Co mam zrobić ?
Nie byłem jeszcze w swoim wydziale,więc nic nie wiem.
Bo czuje że nie znając tematu byłbym odsyłany od okienka do okienka :shock:

[ Komentarz dodany przez: krotom: 2011-06-02, 07:09 ]
pozwoliłem sobie zmienić brzmienie tytułu tematu, oryginalny "dowód rejestracyjny" nazbyt ogólnie mówił czego dotyczył problem
_________________
Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
Ostatnio zmieniony przez krotom 2011-06-02, 07:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2566
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-06-01, 19:13   

Myślę, że mając dane pierwszego właściciela powinieneś do niego dotrzeć i spisać z nim umowę sprzedaży na siebie. Jeżeli motocykl był wycofany z ruchu nie będzie łatwo go zarejestrować ponownie. Ja mając taką sytuację - pojazd wycofany z ruchu - zarejestrowałem jako pojazd unikatowy - pojazd który ma 25 lat i nie jest produkowany od 15 lat i ma opinię rzeczoznawcy.

Podstawa prawna: art.72 i 74 ust.1 w związku z art. 79 ust. ust. 4 pkt 3 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2005 r. Nr 108, poz.908 ze zm.); § 2 ust. 13 rozporządzenia MI z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. Nr 133 poz. 1123 z 2002 r. z pózn. zm.)
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
MIKI 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 54
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 862
Skąd: Czarnków/Wlkp.
Wysłany: 2011-06-01, 22:49   

Kiszka zeskanuj ten kwit i prześlij mi na PW, żona pracuje w wydziale komunikacji zobaczymy co powie?
 
 
dziadek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 1279
Skąd: okolice Jarocina
Wysłany: 2011-06-02, 12:42   

Dokładnie tak jak pisze vaaks, ja tak właśnie robię ze starą wsk, tylko ciotka w wydziale komunikacji przez tydzień ryła po szufladach żeby znaleźć stare papiery po wyrejestrowaniu. A jak wyglądała w tamtych czasach archiwizacja dokumentów, to chyba każdy wie... Nie mając znajomka w wydziale ciężko coś takiego załatwić
_________________
Życie to ból. Przywyknij do tego.

Suzuki DL 650 V-Strom
Jawa 353-04
Honda Africa Twin CRF1000
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-11-02, 22:44   

No bez jaj, po co robić problem ? zarejestruj jako SAM ( zbudowany przez Ciebie ) ;)
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-11-03, 02:22   

Pirania_LM napisał/a:
zarejestruj jako SAM


Masz racje, zero problemów.

Rejestracja pojazdu marki SAM (w tym Trajki)


SAM to pojazd konstrukcji własnej, wykonany samodzielnie lub w warsztacie. Najczęściej na rynku istnieje tylko jeden egzemplarz takiego pojazdu, rzadziej mała seria.

Pojazdy określane jako SAM to pojazdy zbudowane przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, do której z innych pojazdów zaadaptowano układ napędowy, kierowniczy, hamulcowy itp. lub zostaje zbudowany od podstaw przez konstruktora hobbystę.
WYKAZ POTRZEBNYCH DOKUMENTÓW

1. Wniosek właściciela o rejestrację pojazdu.
2. Dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość wraz z zaświadczeniem o zameldowaniu na pobyt stały (do wglądu) – osoba fizyczna.
3. Aktualny odpis z KRS, zaświadczenie o nadaniu nr REGON – pozostałe podmioty. Sprawy rejestracji mogą załatwiać wyłącznie osoby upoważnione do reprezentowania firmy.
4. Pisemne oświadczenie właściciela złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że jest właścicielem pozostałych zespołów i części służących do zbudowania tego pojazdu.
5. Zaświadczenie z przeprowadzonego badania co do zgodności z warunkami technicznymi, które przeprowadza się na koszt wnioskodawcy, oraz dokument identyfikacyjny pojazdu marki SAM (wystawiany przez okręgową stację diagnostyczną upoważnioną do badań technicznych pojazdu marki „SAM”).
6. Zaświadczenie potwierdzające nadanie i umieszczenie cech identyfikacyjnych lub wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej ze Stacji Kontroli Pojazdów (po wcześniejszym uzyskaniu decyzji Starosty w sprawie nadania i umieszczenia cech identyfikacyjnych pojazdu).
7. Dowód wpłaty (zawierający określenie cech identyfikacyjnych pojazdu: nr VIN lub nr nadwozia, podwozia lub ramy) w wysokości 500zł od każdego pojazdu wprowadzonego na terytorium kraju lub oświadczenie o podleganiu obowiązkowi zapewnienia sieci zbierania pojazdów albo fakturę zawierającą takie oświadczenie, jeżeli pojazd jest rejestrowany po raz pierwszy (opłata utylizacyjna).
8. Wymagane dokumenty do wniosku o rejestrację winny być złożone w formie oryginału.
9. W przypadku dokumentów z poz.3 dopuszcza się poświadczone notarialnie kopie. Dokumenty sporządzone w języku obcym dołącza się do wniosku o rejestrację wraz z ich tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego.

A teraz jak powinna wyglądać rejestracja TRAJKI w teorii:

1. Jedziemy do Starostwa (Wydział Komunikacji) gdzie wypełniamy:
* Wniosek właściciela o rejestrację pojazdu.
* Wniosek o wydanie decyzji Starosty w sprawie nadania i umieszczenia cech identyfikacyjnych pojazdu (nabicie numerów, tabliczki).
* Wniosek o wydanie rejestracji próbnych (pozwoli nam to jechać trajką na badanie diagnostyczne) rejestrację próbną wydaje się na okres do 30dni. Koszt wydania tablic to 55zł.
* Składamy pisemne oświadczenie właściciela złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że jesteśmy właścicielem zespołów i części służących do zbudowania tego pojazdu.
2. Ze Starostwa powinniśmy wyjść z:
* tymczasowym dowodem rejestracyjnym
* próbnymi tablicami rejestracyjnymi
* decyzją Starosty w sprawie nadania i umieszczenia cech identyfikacyjnych pojazdu
* skierowaniem na zerowy przegląd
3. Opłacamy OC za motocykl podając w umowie nr próbne. Stawki różne u różnych ubezpieczycieli.
4. Do badania należy się zgłosić na stację posiadająca status okręgowej (lub inną upoważnioną jednostkę uprawnioną do przeprowadzania badań pojazdów marki SAM) z WNIOSKIEM O PRZEPROWADZENIE BADANIA ZGODNOŚCI POJAZDU MARKI "SAM" Z WARUNKAMI TECHNICZNYMI. Badanie pojazdu typu SAM polega na sprawdzeniu:
* prawidłowości konstrukcji i poprawności montażu
* czy pojazd odpowiada warunkom technicznym
* czy przedmioty wyposażenia i części badanego pojazdu są oznaczone znakami homologacji lub znakiem bezpieczeństwa
* czy stan faktyczny pojazdu odpowiada warunkom technicznym zgłoszonym przez właściciela pojazdu we wniosku o przeprowadzenie badania zgodności pojazdu marki SAM z warunkami technicznymi. Koszt nabicia numerów i zerowego przeglądu to 210zł.
5. Po przeprowadzonej kontroli stacja (lub inna upoważniona jednostka) wydaje zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu zgodności pojazdu SAM z warunkami technicznymi oraz dokument identyfikacyjny.
6. Na koniec wracamy do Starostwa (Wydział Komunikacji) wypełniamy wniosek o rejestrację pojazdu, a potem czekamy do 30 dni na dowód rejestracyjny stały, normalne blachy i kartę pojazdu. Opłata za wydanie tablic i dowodu rejestracyjnego 112zł i za kartę pojazdu 75zł.
7. Po otrzymaniu tablic rejestracyjnych i dowodu rejestracyjnego jedziemy do firmy ubezpieczeniowej po aneks do umowy OC (mamy przecież nowy nr rejestracyjny i nowy dowód).

Podsumowując wydatki:

* Tablice próbne 55zł
* Przegląd zerowy 210zł
* Opłata utylizacyjna 500zł
* Tablice i dowód 112zł
* Karta pojazdu 75zł
* Razem 952zł + stawka OC


Powyższa informacja została opracowana na podstawie informacji od osób, które rejestrowały pojazdy SAM oraz przepisów podanych poniżej obowiązujących w 2009r. Nie ponosimy odpowiedzialności za możliwe odstępstwa wynikłe urzędach i na stacjach diagnostycznych oraz za koszty dodatkowe typu ubezpieczenie.

Na podstawie:

1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późn. zm.),
2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz.U. nr 133, poz. 1123, z późn. zm.),
3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu (Dz.U. nr 192, poz. 1878, z późn. zm.),
4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 grudnia 2003 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdu (Dz.U. nr 230, poz. 2302),
5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 października 2004 r. w sprawie badań zgodności pojazdów zabytkowych i pojazdów marki SAM z warunkami technicznymi (Dz.U. nr 238, poz. 2395),
6. Ustawa z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz.U. nr 25, poz. 202, z późn. zm.),
7. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. nr 225, poz. 1635).
8. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 lipca 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych mających dwa lub trzy koła, niektórych pojazdów samochodowych mających cztery koła oraz motorowerów (Dz. U. z dnia 25 sierpnia 2005 r.)
9. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU z dnia 1 września 2006 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie badań zgodności pojazdów zabytkowych i pojazdów marki "SAM" z warunkami technicznymi (Dz. U. z dnia 14 września 2006 r.)

A teraz troszkę schodów, które na pewno spotkacie!!

AD. 1-3.

Aby zarejestrować pojazd musisz mieć polisę OC, by mieć polisę OC musisz znać nr rejestracyjne... błędne koło!! ponieważ nie każdemu agentowi ubezpieczeniowemu chce się sporządzać aneksy, więc lepiej jechać do oddziału firmy ubezpieczeniowej, a pomysł, że nie wykupisz nr próbnych tylko zawieziesz na lawecie zagoni Cię w kozi róg!! i tylko dobra wola urzędnika w wydziale komunikacji Ci pomoże lecz nie zawsze można na to liczyć. Link do artykułu na ten temat http://www.motofakty.pl/a...ru_silnika.html

AD. 4.

Przy zerowym przeglądzie warto mieć zaświadczenie o wadze pojazdu, rysunek nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej i przedniego zawieszenia, zdjęcia pojazdu z czterech stron w formatach 13 x 18 cm lub 10 x 15 cm, dowód własności silnika.
Fajnie wypełnić sobie także WNIOSEK O PRZEPROWADZENIE BADANIA ZGODNOŚCI POJAZDU MARKI "SAM" Z WARUNKAMI TECHNICZNYMI przed wykonaniem przeglądu zerowego. Wiele to ułatwi i zaoszczędzi czasu. Sporym lecz kosztownym (około 400zł) ułatwieniem jest Opinia rzeczoznawcy na temat Waszego pojazdu.
Przydatne dokumenty

* Dokument identyfikacyjny badanego pojazdu marki "SAM"
* Wniosek o przeprowadzenie badania zgodności pojazdu marki "SAM" z warunkami technicznymi
* Wniosek o rejestrację czasową
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2566
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-11-03, 09:05   

Jest jeszcze jeden sposób mało znany. Kombinujesz w punkcie skupu złomu kwit, że kupiłeś w nim złom pojazdu ...marka , nr ramy, w tej chwili wystarczy do rej. nr ramy, lub nadwozia. Otrzymujesz w ten sposób prawo własności "nabytego" pojazdu. Robisz przegląd diagnostyczny i rejestrujesz. Sposób wielokrotnie sprawdzony i skuteczny.
Warto poczytać:
http://www.racingforum.pl...showtopic=49044
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-11-03, 13:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-11-03, 12:59   

vaaks napisał/a:
Robisz przegląd diagnostyczny i rejestrujesz.
tylko jako co ? SAM, czy zabytek lub unikat jak twoja fumcia ?

[ Dodano: 2011-11-03, 13:34 ]
Jak zarejestrować i ubezpieczyć pojazd zabytkowy
Niektórzy właściciele aut zabytkowych śmieją się, że łatwiej jest zrobić sobie żółte papiery niż wyrobić żółte tablice dla swojego samochodu. Dla przykładu wcale nie trzeba jeździć pojazdem zabytkowym, by mieć zabytkowe tablice. Zamieszaniu winne są przepisy, rozproszone w kilku ustawach i aktach prawnych. Samochód może być zabytkowy, unikatowy, historyczny, kolekcjonerski – zależnie od tego, który urząd się nim zainteresuje.

Najpierw opłaty

Załóżmy, że po miesiącach poszukiwań udało nam się wreszcie zdobyć pojazd, który w naszej opinii powinien jeździć z żółtymi tablicami. Po pierwsze, jeśli samochód kupiono za granicą, trzeba postarać się o przetłumaczenie dowodu rejestracyjnego auta. Potem wizyta w urzędzie skarbowym – od samochodów kupionych w kraju Unii nie płaci się podatku VAT, natomiast jeśli auto kupiono w kraju trzeba zapłacić 2% podatek od czynności cywilno- prawnych. Pierwsze dokumenty do długiej listy niezbędnej do zgłoszenia w wydziale komunikacji. Jeśli sprowadzamy samochód zza granicy, w urzędzie celnym należy zadeklarować, że jest to pojazd kolekcjonerski. Wtedy celnicy nie zażądają akcyzy od importowanego samochodu. W niektórych przypadkach trzeba będzie udowodnić urzędnikom w wydziale komunikacji, że nie musimy mieć dowodu opłaty akcyzy – pomocna może być opinia prawna Urzędu Celnego. Rozliczeni z fiskusem, możemy rozpocząć starania o uznanie samochodu za zabytkowy
Zabytkowy czy unikatowy?

Ustawa prawo o ruchu drogowym stwierdza, że żółte tablice mogą zostać nadane pojazdom zabytkowym, a w dalszej części wspomina również o pojazdach unikatowych. Wspomina się, czym jest jedno a czym drugie. Otóż pojazd zabytkowy „to pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub ujęty w centralnej ewidencji dóbr kultury” (art. 2 pkt 39 Kodeksu Drogowego). Wpisu takiego możemy dokonać wypełniając tak zwaną „białą kartę”, której wzór przygotował Krajowy Ośrodek Badań i Dokumentacji Zabytków. Następnie 3 egzemplarze składamy u każdego z Wojewódzkich Konserwatorów Zabytków (opłata skarbowa 5 zł + 50 gr. za każdy załącznik np. zdjęcia). Warto by wypełnieniem „białej karty” zajął się uprawniony rzeczoznawca. Pomoże to uniknąć zamieszania i zbędnego rozczarowania, że auto, które mamy nie jest zabytkiem. Podstawowym kryterium uznania pojazdu za zabytkowy jest jego wiek – 25 lat, a także ilość oryginalnych części – 75%.

Pojazd unikatowy, to według prawa drogowego „pojazd wyrejestrowany, który nie podlega powtórnej standardowej rejestracji, ale mający co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od lat 15, i uznany przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji” (art. 79 pkt 4).

Kontrola i dopuszczenie do ruchu

Jeśli auto jest już zabytkiem lub unikatem, wpis do ewidencji został potwierdzony przez Konserwatora Zabytków następnym krokiem jest przeprowadzenie badań technicznych samochodu. Auto, nawet jeśli jest zabytkowe, musi jednak spełniać podstawowe kryteria zapewniające mu bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Wypełnić trzeba wniosek o przeprowadzenie badania zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi – bagatela 78 punktów! Przy sobie trzeba mieć również dowód rejestracyjny i dokument potwierdzający własność samochodu. Wg ustawy badanie przeprowadzić może każda stacja kontroli pojazdów. W praktyce bywa z tym różnie. Co ciekawe, przepisy zakładają, że po tym pierwszym, dopuszczającym do ruchu badaniu, auto zwolnione jest z okresowych kontroli technicznych. Koszt badania – około 250 zł.

Rejestracja i ubezpieczenie

Wizyta w urzędzie komunikacji, to krok ostatni. Zanim jednak auto otrzyma upragnione żółte tablice, trzeba być pewnym, że pękata teczka zawiera całą listę dokumentów. Oto one: wniosek o rejestrację w wydziale komunikacji, dowód tożsamości, dowód własności pojazdu, dowód rejestracyjny wraz z tłumaczeniem (jeśli pojazd był wcześniej zarejestrowany za granicą), potwierdzenie umieszczenia pojazdu w ewidencji zabytków oraz opinię rzeczoznawcy, dokumenty ze stacji kontroli pojazdów, dokument potwierdzający dokonanie opłat skarbowych, potwierdzenie wpłaty za żółte tablice (100 zł) oraz za opłaty rejestracyjne (92,50 zł), tablice rejestracyjne (jeżeli pojazd był zarejestrowany w Polsce). Opłaty skarbowe to 5 zł na wniosek i 50 gr. na każdy z załączników.

By wyjechać samochodem na drogę niezbędne będzie również ubezpieczenie OC. Czasowe lub stałe. Ustawa o ubezpieczeniach dopuszcza (mówiąc o pojazdach historycznych) wykupienie ubezpieczenia OC na okres krótszy niż 12 miesięcy, ale nie krótszy niż 30 dni. Pozwala to nieco zaoszczędzić na opłatach, np. jeśli samochód jeździ wyłącznie na zloty, zaś mroźne zimowe dni spędza w garażu.

Ile kosztuje rejestracja samochodu zabytkowego




Opłata (zł)

Ekspertyza rzeczoznawcy (w przypadku pojazdu unikatowego)

i wypełnienie białej karty 250




Badanie techniczne 250




Tablice rejestracyjne (żółte) 100




Opłaty w wydziale komunikacji 92,5




Wpis do ewidencji zabytków techniki 5,5




RAZEM 698






Dodatkowe koszty w przypadku przywozu auta zza granicy (zł)



Tłumaczenie dowodu rejestracyjnego 100




Dokument VAT 25 – o braku konieczności opłaty podatku VAT, w przypadku przywozu z krajów UE 150




RAZEM 250





Lista dokumentów potrzebnych do rejestracji samochodu zabytkowego:



- dowód tożsamości,

- wniosek o rejestrację w wydziale komunikacji,

- dowód własności pojazdu,

- dowód rejestracyjny wraz z tłumaczeniem (jeśli pojazd był wcześniej zarejestrowany za granicą),

- potwierdzenie umieszczenia pojazdu ewidencji zabytków oraz opinia rzeczoznawcy,

- dokumenty ze stacji kontroli pojazdów,

- dokument potwierdzający dokonanie opłat skarbowych,

- potwierdzenie wpłaty za żółte tablice,

- potwierdzenie opłaty rejestracyjnej.

- tablice rejestracyjne (jeżeli pojazd był zarejestrowany w Polsce).
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
zbymus 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 730
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2011-11-03, 19:56   

kiszka a co to jest za motocykl ?
_________________
https://photos.google.com/album/AF1QipNggTKJRcR5ByWt4dCl6QfDfqW7fgoeS7r2bH1N/photo/AF1QipMM2x1B7yoU8OhWdXqQWkT-UoTzGyV8IhMWq79m

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group