YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Elastyczność silnika
Autor Wiadomość
Rumak 


Model: BĘDZIE
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2011-05-15, 23:54   Elastyczność silnika

Witam .
Mam pytanko do wszystkich . Dzisiaj przymierzałem się do zakupu Drag Stara 1100 i
trochę się rozczarowałem lub nie potrafię nim jeździć. Może od początku, naczytałem się
o jego bardzo elastycznym i mocnym silniku a tu podczas pierwszej próbnej jazdy miałem
wrażenie że brak mu mocy np. jadąc 60 km na godź na piątym biegu podczas odkręcenia manetki gazu miałem wrażenie że silnik tak jakoś tak wibruje jakby miał źle wyważony wał
a nie chce iść do przodu, po redukcji o jeden bieg i gaz ostro przez chwilę było trochę lepiej ale spodziewałem się
czegoś innego. Czy może moto jest jakieś wykończone ? na co dzień jeżdżę hondą magną vf
750 która moc maksymalną osiąga przy ok 6500 obr. może mam inne nawyki ?
Pozdrawiam :(
_________________
Rumak
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1707
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2011-05-16, 06:51   

a może coś z tą yadzką jest nie halo
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
piwu 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2011-05-16, 08:30   

Drag od 60 troche trzęsie, a 5 dostaje kopa od ok 120 ;D
Może sprzęgło się ślizga w egzemplarzu, którym jeździłeś? Nie słyszałeś wycia silnika i przy tym brak mocy?
_________________
www.bkpl8.pl

Stratoliner S
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2011-05-16, 08:52   

Cytat:
na co dzień jeżdżę hondą magną vf 750

Też tym jeździłem i po przesiadce na draga musiałem się uczyc bo tymi motocyklami jeździ się trochę inaczej , ale teraz już bym nie zamienił ;D
 
 
Rumak 


Model: BĘDZIE
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2011-05-16, 08:54   Elastyczność silnika

Na postoju bardzo dynamicznie reagował na odkręcenie gazu , przy ruszaniu można było
właściwie ruszyć bez gazu ale ta dynamika była na każdym biegu bardzo krótka nie mogłem za mocno
odkręcić manetki bo to nic nie dawało jedynie czułem mocne bicie lub wibracje jakby
wału. Sprzęgło jakby ok. bez poślizgu.
Czy może jej nie odkręca się gazu zbyt ostro ?
_________________
Rumak
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-05-16, 09:08   

Rumak, jeżeli masz możliwość przejedź się innym egzemplarzem i porównaj.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2011-05-16, 09:14   

Wiadomo ze kazdy silnik ma swoja charakterystyke . Ja jezdziłem 650 i było super . 50-140 na piątce nie stanowiło problemu . Moment obrotowy był stosunkowo nisko wiec solnik sie nie dławił ale odejscie nastepowało jednak przy wyzszej predkosci. Jak chcesz sobie spokojnie pyrkac to wrzucasz 5 i sobie jedziesz spokojnie . Ale jak chcesz dynamiczniej przyspieszyc to albo redukcja albo na poczatku wolniejsze rozpedzanie .
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2011-05-16, 09:36   

Rumak, Coś mi się wydaje że spodziewałaś się zbyt wiele od tego motocykla.
Poza tym 60 i 5-ty bieg to co najwyżej delikatne rozpędzania a nie mocne przyspieszenie.
Te drgania to typowy objaw zbyt niskiego biegu dla dane prędkości lub zbyt mocnego odkręcenia manetki na niskim biegu. DS tak trzęsie bo tak jest skonstruowany. Niektórzy właśnie za to go kochają ;d

Dużo osób myśli że jak pojemność 1100 to od razu rakieta... a to nie w cruiserach. ;p

PS
Przyjmuję że ten egzemplarz nie był jakiś trefny, co raczej mało prawdopodobne.
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2011-05-16, 09:45   

Silnik Drag Stara 1100 i 650 nie posiada ani jednego wałka wyrównawczego. Jego drżenie jest konstrukcyjnie normalne.
Tylko to o czym ty piszesz może nie być normalnym drżeniem - a efektem np. złego remontu silnika.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Pipen 



Rocznik: 1997
Wiek: 35
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 487
Skąd: Linia
Wysłany: 2011-05-16, 10:28   

Ziółek, zgadam się w 100%
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-05-16, 10:51   

Elastyczność silnika to osiąganie max momentu obrotowego (realnej mocy) w jak najszerszym zakresie obrotów. DS 1100 ma ten zakres stosunkowo duży stąd stwierdzenie, że ma elastyczny silnik. Ale oczekiwanie potężnego momentu przy obrotach silnika na V biegu i 60 -ce na liczniku to przesada.
Do odczuwalnego rozpędzania z 60 km/h musisz jednak zejść minimum do IV (a nawet III) biegu.
Zauważ, że Twoj poprzedni motocykl kręcił średnie obroty wyższe niż DS ma maksymalne.
Myślę, że jak poćwiczysz i opanujesz niuanse Draga to go jak my wszyscy polubisz 8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2011-05-16, 11:00   

Rumak jak ktos pisal wyzej spodziewales sie tego czego nie daje Drag, charakterystyka silnika jest zupelnie inna niz Magmy i jazda na 5 praktycznie zaczyna sie po 80km/h jesli ktos ma na mysli w miare dynamiczna jazde
 
 
Rumak 


Model: BĘDZIE
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2011-05-16, 16:26   Elastyczność silnika

Panowie , po przeanalizowaniu wszystkich odpowiedzi stwierdzam że macie rację, ja
po prostu niewłaściwie wykorzystywałem charakterystykę silnika. Trochę mi teraz głupio
bo odesłałem transport z tym motocyklem z powrotem ok stu km. :oops:
Bardzo wam wszystkim dziękuję za pomoc . Swoją drogą muszę powiedzieć że jest to
najlepsze forum z jakim się spotkałem :brawo: . Wielkie dzięki
_________________
Rumak
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-05-16, 20:35   

Jak chcesz bardziej elastyczny silnik to kup V-Maxa.
_________________
Dawid Z.
 
 
Rumak 


Model: BĘDZIE
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 5
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2011-05-16, 21:37   Elastyczność silnika

Mam jeszcze jedno pytanko
Czy może jest ktoś z okolic Poznania do którego mógłbym podjechać i co nieco
na żywo posłuchać draga 1100 ?
_________________
Rumak
 
 
MIKI 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 54
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 862
Skąd: Czarnków/Wlkp.
Wysłany: 2011-05-16, 22:13   

Z samego P-nia Luk, Gucio, Długi, Rafus, Adun, 1janbo, i wielu innych ;p - opcja szukaj...
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2011-05-16, 23:37   

Honda Magna to maly potworek ,dragstar nie umywa sie do niej , takze raczej poszukaj czegos mocniejszego, moze honda shadow 1100 wersja sabre. Jest nieco mocniejsza od v/drag stara ale tez nie wiem czy moze sie rownac z magna, a moze po prostu Magna z wiekszym motorkiem?
 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2011-05-30, 13:48   

nie wiem jak wy ale ja jak tocze sie na III i mam naprwde niskie obroty, blisko jałowych i odkręce manetke to mam takie jakby metaliczne telepanie się silnika. wydaje mi się to normlane bo obciążenie jest duże, obroty małe, unikam takich sytuacji, czasem wynika to z lenistwa, bo nie chce się juz redukować do tej II. swoim dragiem jeżdze podobnie jak dieslem, czyli ruszam prawie od razu II, V wpada przy ok 60 i sie turlam.

co do elastyczności to zależy do czego porównamy. wg mnie silnik jest fajny w obejsciu, nie spiepsza spod dupy ale takie rozpędzanie od 60 na V nie robi na nim większego wrażenia, ot spokojnie się zbiera nie robiąc jakiś tam dziur w rozwijaniu mocy i nie marudząc.
 
 
sq5naz 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 290
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2011-05-30, 16:35   

Ja się za to zapytam czy dla 650tki wbijanie V biegu przy 65-70 km/h nie jest niezdrowe?
Wiem, że to nie diax, ale z drugiej strony w drugą stronę też przeginać nie chcę.
Jak już wbiję V to powoli odkręcam, w kosmos lecieć na nim nie muszę ;)
_________________
vaya con Dios...
 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2011-06-04, 16:58   

wg mnie nie powinno, normalne obroty jakie v-twin powinien miec przy spokojnym, lanserskim przemieszczaniu się. tylko jak raczej przy tak niskich obrotach unikam łychy żeby nie przeciążać korbowodów.

[ Dodano: 2011-06-04, 17:02 ]
i co do osiągów DS1100 to musze sie wam pochwalić że nie ma lipy, nie dość że pod koniec poprzedniego sezonu moja gwiazda połkęła wiekszą siostrę t.j. WildStara 1600 to wczoraj pokazała pazur dla CBR600Fi, znajomy był ogołem w lekkim szoku po tym jak sie V-twin potrafi zebrać, droga była średnia i wiele zależało od kierującego ale do ok 130 było naprawde zacnie, potem zaczął wyraźniej odchodzić ale drogi nie starczyło. nie ma lipy!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group