|
Luz na wale kardana |
Autor |
Wiadomość |
mysza2807
Rocznik: 2005
Wiek: 38 Dołączył: 13 Maj 2013 Posty: 7 Skąd: Grimsby UK
|
Wysłany: 2013-05-14, 18:14 Luz na wale kardana
|
|
|
Kilka tygodni temu kupilem draga 650 2005r 15000mil.
Po wymianie oleju itp. wyczytalem na forum post o przeglądzie przekładni wtórnej.
pierwsze co zauwazylem to mam luz na wale od strony silnika.
Odkrecilem dekiel i pod ta gumowa oslona jest lluz (foto)
Pytanie czy to normalna sprawa?
Jesli nie prosze o porade jak ta usterke usunac, i czy obejdzie sie bez wyciagania silnika?
Z gory dzieki!!!
10911.1348576293.650_dragstar_008.jpg
|
|
Plik ściągnięto 227 raz(y) 466.84 KB |
|
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2013-05-14, 19:21
|
|
|
Luz osiowy to normalka, wał wykonuje oprócz ruchu obrotowego ruch liniowy wraz z ruchem wahacza. Trzeba zadbać o smarowanie wielowpustu właściwym smarem. Wszystko w temacie o przeglądzie przekładni. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
kiszka
Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 44 Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 625 Skąd: JANKES(Zwardoń)
|
Wysłany: 2013-05-14, 19:28
|
|
|
vaaks napisał/a: | Luz osiowy to normalka, wał wykonuje oprócz ruchu obrotowego ruch liniowy wraz z ruchem wahacza. |
Vaks dobrze mówi luz to norma,w 650 czy 1100 zawsze go znajdziesz. |
_________________ Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-05-15, 02:17
|
|
|
Niewielki luz obrotowy ( luz międzyzębny) również jest dopuszczalny. Martwić się możesz zacząć, kiedy będziesz mógł na postoju obrócić wałem o kilkanaście-kilkudziesięciu stopni, zanim zaczną się zazębiać zęby.
Ten filmik obrazuje luz międzyzębny - http://www.youtube.com/watch?v=NEIiKuV7jPY pomiędzy zębami zębatki stożkowej, a zębatym kołem talerzowym.
Jak się dobrze przyjrzeć, to widać jak wielowypust w przekładni chce się obrócić, został jednak na potrzeby tego filmiku zablokowany.
Luz międzyzębny jest konieczny , inaczej zębatki nie mogły by prawidłowo się zazębiać. Zauważ, że wierzchołki zębów są delikatnie stożkowe. Luz międzyzębny w przekładni wtórnej można kasować, do odpowiedniego w przypadku jak się zęby nieznacznie wyrobią. jak to sie robi, odpowie ci Vaaks. Przekładał bebechy przekładni wtórnej. Czy natomiast można skasować zbyt duży luz międzyzębny w przekładni na wałku głównym, tego nie wiem. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Gordo
Rocznik: 2001
Wiek: 40 Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 31 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2013-05-15, 08:37
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Czy natomiast można skasować zbyt duży luz międzyzębny w przekładni na wałku głównym, tego nie wiem. |
Można, służą do tego podkładki dystansowe.
podkładki.jpg
|
|
Plik ściągnięto 198 raz(y) 96.66 KB |
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-05-15, 14:52
|
|
|
Gordo, Dzięki za informację. To, ze podkładkami dystansowymi, to ja wiem, nie wiedziałem tylko, czy zostawili taka możliwość. Nasza kochana Yamaha nas nie rozpieszcza. Najczęściej każą sobie wymieniać wszystko za kupę kasy. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Gordo
Rocznik: 2001
Wiek: 40 Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 31 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2013-05-15, 16:40
|
|
|
Instrukcja serwisowa mówi o tym, że yamaha dała możliwość regulacji luzu przez dobór odpowiednich podkładek.
SERV_MAN_SHIMS.jpg
|
|
Plik ściągnięto 246 raz(y) 145.67 KB |
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-05-16, 02:00
|
|
|
Gordo, jeszcze raz dzięki. Nie znaju ja inlisz. Jakby mnie sytuacja życiowa zmusiła, to ktoś by mi to przetłumaczył. A ta dzięki Tobie moja wiedza się powiększyła. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Qvava
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Dołączył: 07 Wrz 2012 Posty: 26 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2016-12-06, 20:52
|
|
|
Odświeże trochę temat. W moim dragu na postoju poruszając moto na pierwszym biegu do przodu i do tyłu luz jest napewno około 10 cm, a może i więcej. Czy to normalne? ? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|