YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Luz na wale kardana
Autor Wiadomość
mysza2807 


Rocznik: 2005
Wiek: 38
Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 7
Skąd: Grimsby UK
  Wysłany: 2013-05-14, 18:14   Luz na wale kardana

Kilka tygodni temu kupilem draga 650 2005r 15000mil.
Po wymianie oleju itp. wyczytalem na forum post o przeglądzie przekładni wtórnej.
pierwsze co zauwazylem to mam luz na wale od strony silnika.
Odkrecilem dekiel i pod ta gumowa oslona jest lluz (foto)
Pytanie czy to normalna sprawa?
Jesli nie prosze o porade jak ta usterke usunac, i czy obejdzie sie bez wyciagania silnika?

Z gory dzieki!!!

10911.1348576293.650_dragstar_008.jpg
Plik ściągnięto 227 raz(y) 466.84 KB

 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2567
Skąd: PWL
Wysłany: 2013-05-14, 19:21   

Luz osiowy to normalka, wał wykonuje oprócz ruchu obrotowego ruch liniowy wraz z ruchem wahacza. Trzeba zadbać o smarowanie wielowpustu właściwym smarem. Wszystko w temacie o przeglądzie przekładni.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
kiszka 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 625
Skąd: JANKES(Zwardoń)
Wysłany: 2013-05-14, 19:28   

vaaks napisał/a:
Luz osiowy to normalka, wał wykonuje oprócz ruchu obrotowego ruch liniowy wraz z ruchem wahacza.

Vaks dobrze mówi luz to norma,w 650 czy 1100 zawsze go znajdziesz.
_________________
Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-05-15, 02:17   

Niewielki luz obrotowy ( luz międzyzębny) również jest dopuszczalny. Martwić się możesz zacząć, kiedy będziesz mógł na postoju obrócić wałem o kilkanaście-kilkudziesięciu stopni, zanim zaczną się zazębiać zęby.

Ten filmik obrazuje luz międzyzębny - http://www.youtube.com/watch?v=NEIiKuV7jPY pomiędzy zębami zębatki stożkowej, a zębatym kołem talerzowym.
Jak się dobrze przyjrzeć, to widać jak wielowypust w przekładni chce się obrócić, został jednak na potrzeby tego filmiku zablokowany.
Luz międzyzębny jest konieczny , inaczej zębatki nie mogły by prawidłowo się zazębiać. Zauważ, że wierzchołki zębów są delikatnie stożkowe. Luz międzyzębny w przekładni wtórnej można kasować, do odpowiedniego w przypadku jak się zęby nieznacznie wyrobią. jak to sie robi, odpowie ci Vaaks. Przekładał bebechy przekładni wtórnej. Czy natomiast można skasować zbyt duży luz międzyzębny w przekładni na wałku głównym, tego nie wiem.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Gordo 



Rocznik: 2001
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 31
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-05-15, 08:37   

witek1965 napisał/a:
Czy natomiast można skasować zbyt duży luz międzyzębny w przekładni na wałku głównym, tego nie wiem.


Można, służą do tego podkładki dystansowe.

podkładki.jpg
Plik ściągnięto 198 raz(y) 96.66 KB

 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-05-15, 14:52   

Gordo, Dzięki za informację. To, ze podkładkami dystansowymi, to ja wiem, nie wiedziałem tylko, czy zostawili taka możliwość. Nasza kochana Yamaha nas nie rozpieszcza. Najczęściej każą sobie wymieniać wszystko za kupę kasy.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Gordo 



Rocznik: 2001
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 31
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-05-15, 16:40   

Instrukcja serwisowa mówi o tym, że yamaha dała możliwość regulacji luzu przez dobór odpowiednich podkładek.

SERV_MAN_SHIMS.jpg
Plik ściągnięto 246 raz(y) 145.67 KB

 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-05-16, 02:00   

Gordo, jeszcze raz dzięki. Nie znaju ja inlisz. Jakby mnie sytuacja życiowa zmusiła, to ktoś by mi to przetłumaczył. A ta dzięki Tobie moja wiedza się powiększyła. :uklon3:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Qvava 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 26
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2016-12-06, 20:52   

Odświeże trochę temat. W moim dragu na postoju poruszając moto na pierwszym biegu do przodu i do tyłu luz jest napewno około 10 cm, a może i więcej. Czy to normalne? ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group