REMONT SILNIKA PO 50000??? |
Autor |
Wiadomość |
sly1078
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1351 Skąd: Dragoni - Wrocław
|
Wysłany: 2009-03-01, 21:21 REMONT SILNIKA PO 50000???
|
|
|
Motocykl o drag starze 650 napisał o obowiązkowym szlifie cylindrów wymianie tłoków i docieraniu zaworów po 50000km A do tego, że w skrzyni zużywają się zębatki i skośne tryby wału
Jestem zszokowany tym artykułem
Mógłby ktoś się wypowiedzieć o tym remoncie. Czy redaktorowi się coś pomyliło, czy rzeczywiście tak jest |
_________________ https://www.facebook.com/Dragoni.Wroclaw |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-03-01, 21:28
|
|
|
Słyszałem, że Dragi potrafią przejechać bezproblemowo 70-80 tysięcy. Też czytając ten artykuł byłem zdziwiony wink |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
|
|
|
|
|
krokodyl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 782 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2009-03-01, 21:37
|
|
|
Dragstar cieszy się opinią mało awaryjnego.
Myślę, że jego długowieczność zależy od tego w jaki sposób się z nim jeździec obchodzi. Systematyczne przeglądy, nie katowanie maszyny z pewnością pomogą mu dożyć sędziwego wieku.
Sam widziałem już motocykl, zajechany po 30 tyś na śmierć i taki co ma 78 tyś i nadal jeździ - a pojemność tego długodystansowaca to jedynie 500cc.
Dbajmy zatem o maszyny i nie wpadajmy w popłoch poartykułowy
Wielu mil życzy Krokodyl
|
_________________ YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power*** |
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-03-01, 21:51
|
|
|
Silnik najbardziej dostaje po tyłku tuż po rozruchu, zanim się rozgrzeje. Tak więc nie odpalac niepotrzebnie na chwilę, nie pałowac a dojedzie i do 100 tys. I tego nam wszystkim życzę! |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
Jacek
Model: SYMPATYK
Wiek: 60 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 310 Skąd: Zielonka k/W-wy
|
Wysłany: 2009-03-01, 21:59
|
|
|
To chyba był artykuł sponsorowany |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2009-03-01, 22:11
|
|
|
Ja w swoim mam zrobione 35 tyś. mil tj. ok 54600 km. i odpukać nie ma problemów, aby drugie tyle bez remontu. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
sly1078
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1351 Skąd: Dragoni - Wrocław
|
Wysłany: 2009-03-02, 11:34
|
|
|
mój sprzęt ma na liczniku 30000 ale ile razy w nim manipulowano to nie wiem stąd moje obawy mam wielką nadzieję że się nie rozsypie jakiegoś pięknego dnia będę musiał zbadać ciśnienie to zobacze pozdrawiam Wasze maszyny |
_________________ https://www.facebook.com/Dragoni.Wroclaw |
|
|
|
|
Kozak_Barabasz
Model: BĘDZIE
Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
Wysłany: 2009-03-02, 16:45
|
|
|
Tak k woli przypomnienia
650: Ciśnienie w cylindrze: min 10bar, norm 11bar, max 12bar
1100: Ciśnienie w cylindrze: min 9bar, norm 10bar, max 11bar |
_________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl |
|
|
|
|
Adam
Rocznik: 1998
Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 44 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2009-03-02, 22:29
|
|
|
Ja u siebie mam przejechane 34000km (mniej więcej) rocznik 98 na koniec sezonu przy nie rozgrzanym silniku dziewnie mi pukało w pierwszym cylindrze okazało sie ze był luz na tłoku. Tłok został wymieniony do tegi pierścienie i motorek gada normalnie. Po takej wymianie chyba jest potrzebne dotarcie jeżeli sie nie myle tak? |
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2009-03-02, 22:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kozak_Barabasz
Model: BĘDZIE
Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
|
|
|
|
Madźka
Rocznik: 2000
Wiek: 38 Dołączyła: 08 Wrz 2008 Posty: 326 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2009-03-04, 11:54
|
|
|
mam prośbę - jak ktoś ma możliwość to niech wrzuci skan tego artykułu,
nie kupowałam tej gazety |
|
|
|
|
freeriders
Rocznik: 1998
Wiek: 33 Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-03-10, 17:13
|
|
|
Dzisiaj przy okazji regulacji zaworów ( wymagały naprawdę minimalnej korekty ) postanowiłem sprawdzić ciśnienie w cylindrach. Mój Drag Star przejechał już 55tys. km.
Zaopatrzyłem się w profesionalny manometr i przeprowadziłem pomiar.
Oto wyniki.
Zimny silnik - 11,7 bar ( tak samo na dwóch cylindrach )
Gorący silnik - 11,9 bar ( tak samo na dwóch cylindrach )
Myślę więc że zadbany silnik zrobi bez problemu dużo większy przebieg niż ten sugerowany w gazecie "Motocykl".
Pozdrawiam |
|
|
|
|
PIOTRUŚ
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 38 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 210 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
freeriders
Rocznik: 1998
Wiek: 33 Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-03-10, 18:27
|
|
|
Pod tym tekstem przeczytałem trafny komentarz:
"Brzmi tak pięknie, jak z reklamy amerykańskich magnetyzerów"
hehe docieranie na ostro |
|
|
|
|
miodzik
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 718 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-03-11, 09:41
|
|
|
Oglądałem kilka maszyn z przebiegiem ponad 70000. Żadnych problemów. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
|
|
|
|
|
Rysiek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 2366 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-03-11, 10:48
|
|
|
Ja mam stuknięte 80 kilo i nawet nie myślę o remoncie |
_________________
|
|
|
|
|
WADERA
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 58 Dołączyła: 04 Mar 2009 Posty: 3450 Skąd: Jankeska/Wrocław
|
Wysłany: 2011-03-11, 10:58
|
|
|
a ja mam 65 i gość mi kazał robić i zmieniłam mechanika |
_________________
|
|
|
|
|
oldnita
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 59 Dołączył: 25 Kwi 2009 Posty: 1810 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2011-03-11, 14:13
|
|
|
Dziś rozmawiałem z kumplem który poprzednio jeździł Virago to chyba mniej więcej podobne konstrukcje 130 000 bez żadnych problemów i poszła w następne ręce |
_________________ Maszka (XVS650A) i Suzi (DL650A) |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-03-11, 14:24
|
|
|
WADERA napisał/a: | a ja mam 65 i gość mi kazał robić i zmieniłam mechanika | słuszna decyzja. Jak przyjedziesz na moto (wiesz kiedy) to sprawdzę ci ciśnienie w sprężania.
Pierwszy raz słyszę, żeby robić remont silnika tylko na podstawie przebiegu, bez zrobienia podstawowych testów. Przynajmniej by gość sprawdził ciśnienie sprężania w cylindrach-zawsze robi się na rozgrzanym do temp. 70 st silniku i przy sprawnym, w pełni naładowanym akumulatorze. W zależności od wyniku (jeżeli jest zły) robi się ponowną próbę z zalanym do cylindra olejem. Otrzymany wynik mówi o tym, czy są przedmuchy do skrzyni korbowej, czy zawory.
A w ogóle o czym my rozprawiamy. Taka parodia silnika jak silnik 650 w naszym rodzimym maluchu potrafiła bez remontu wykręcić ponad setkę kkm, a porządnie zrobiony silnik japoński remont po 50 kkm. To byłby szok. Ciekawe co na to Yamaha. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
WADERA
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 58 Dołączyła: 04 Mar 2009 Posty: 3450 Skąd: Jankeska/Wrocław
|
Wysłany: 2011-03-11, 14:28
|
|
|
Witek dzieki, ale o mały włos a dałabym sie namówić, |
_________________
|
|
|
|
|
|