YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ścięty bieżnik
Autor Wiadomość
Joe Rocket 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2009
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 90
Skąd: Centrum
Wysłany: 2013-05-20, 07:54   

Najgorsze z możliwych, to przekoszona rama.
 
 
Gordo 



Rocznik: 2001
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 31
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-05-20, 08:23   

fazzi napisał/a:
jesli jezdzisz na flaku bardziej zbiera boki
W teorii tak, a w praktyce potrafi też zbierać jedną stronę. Znajomy wybrał się skuterkiem do pracy 20 km gdzie w tylnym kole miał za mało powietrza i do kordu zdarł oponę tylko z prawej strony. Dlaczego? nie wiem :nie_wiem: Domyślam się tylko, że opona z małą ilością powietrza niema wystarczającej sztywności i się wychyla w któraś stronę.
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2013-05-20, 08:31   

chyba zbyt doslownie zrozumiales flak, mi chodzilo o nieodpowiednie cisnienie a nie o moment gdzie jedziemy na boku opony bo stracila swoja nosnosc
 
 
Gordo 



Rocznik: 2001
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 31
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-05-20, 08:44   

Ok. Rzeczywiście wyobraziłem sobie oponę gibająca się na lewo i prawo.
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-05-20, 10:41   

RAF ! Kilka diagnoz w temacie prawdopodobnych :nie_wiem: wiele bzdur :shock:
Ja stawiam i to bym sprawdzil w pierwszym rzędzie na dwuśladowość moto. Prawdopodobnie "przekoszone" względem pionu motocykla są lagi (przednie koło stoi ukośnie). Może moto miało wypadek i lagi ma skrzywione, jeszcze gorzej jeśli ugięła się któraś rura ramy i główka ramy nie trzyma pionu. Prawdopodobne jest też, że długi czas moto jeżdziło z bardzo dużą róznicą w napełnieniu lag olejem :idea:
Jednotarczowość hamulca, pochylenie jezdni czy krzywe siedzenie na moto potraktuj jako dowcipy :hahaha:
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-05-20, 20:06   

Nier wiem, czy zauważyliście, ale dyskusja jest sobie a muzom. RAF odezwał sie 4 lata temu i zapewne temat wyjaśnił, ale nie raczy sie podzielić z nami. teraz to sobie możemy reoretyzowac do woli i zapewne nigdy nie dowiemy się, czy miał za mało oleju w jednej, czy faktycznie nierówno osadzone lagi w pólkach, czy też strzelona rama była przyczyną. Żeby ten problem rozwiązać, trzeba by jednak choć w minimalnym stopniu komunikować się z zainteresowanym i na podstawie jego odpowiedzi wyciągać wnioski i szukać przyczyn.

[ Dodano: 2013-05-20, 21:07 ]
Ja na mój gust temat powinien wylądować w koszu, ponieważ nie został i nie zostanie prawdopodobnie wyjaśniony.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Bakteria77 



Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 1551
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-05-20, 20:18   

Czemu wszyscy odnoszą się do postu RAFa, przecież ten post umarł śmiercią naturalną 3 maja 2009r, a Marquis ponieważ ma ten sam problem i jak przystało na porządnego forumowicza podpiął się tylko pod ten temat żeby nie zakłada nowego lol . Może On bedzie bardziej dociekliwy i wyjaśni do końca tą zagadkę ;D
 
 
Gordo 



Rocznik: 2001
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 31
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-05-21, 07:10   

Jacy wszyscy? Wszyscy odpisują na post z obawami Marquis (2013-05-17, 20:58). Chyba tylko Demolka niefortunnie odniósł się do autora tematu, ale pisze na temat. :)
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2013-05-21, 08:11   

Demolka napisał/a:
krzywe siedzenie na moto potraktuj jako dowcipy

Ja w tym nie widze zadnego dowcipu masz prawo do swoich teorii ale to ze motocykl skreca po przeniesieniu ciezaru ciala na boki czyli balansowaniu jest oczywiste i przeladowanie motocykla z jednej strony dziala identycznie.
Piszac wyzej napisalem ze bez zadnych z wymienonych przez ciebie wad bedzie skrecal podobnie jak przy wymienionych przez ciebie usterkach.
Jechalem z kolega z Anglii do okola Hiszpanii i na bocznej sakwie dopinal duzy worek w ktorym mial namiot, materac i spiwory i tak wlasnie zalatwil opone po tych paru tys km.
Jesli cos sie dzieje warto zaczac od banalnie prostych rzeczy, koledze przerywalo swiatlo od tablicy rej. w samochodzie wiec sprawdzal kostki w slupkach i sledzil wiazke okazalo sie ze wystarczylo zmienic zarowke, inny odholowal auto na lawecie do mechanika bo nie dalo sie uruchomic okazalo sie ze ma odkrecone przewody od baku bo mu ktos spuscil rope.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-05-21, 17:34   

Bakteria77 napisał/a:
a Marquis ponieważ ma ten sam problem
nie wiem czy ma, czy miał.

Marquis napisał/a:
Wymieniłem na nową i zapomniałem o sprawie.
Ale po Waszych postach zaczynam się nieco martwić, bo przestałem zwracać uwagę na bieżniki...i może ciśnienie to jeszcze nie wszystko :(


Z jego całego postu wywnioskowałem, że kupił z taką zjechana oponą. Przyjął wyjaśnienie "gumiarza". Czy coś złego dzieje się teraz nie wiemy. Martwi się tylko wpisami, co mogło byc przyczyną i czy jego to nie dotyczy. Za kilka tysięcy kilometrów napisze nam, że wszystko jest OK i.........dalej będziemy mogli gdybać.
Taki temat powinien być wyjaśniany od początku - założyciel tematu zauważa niepokojący objaw sam w trakcie eksploatacji, a nie zastaje go wraz z zakupem motocykla. Jeżeli po przejechaniu kilku tysięcy km, nie będzie żadnych oznak dziwnego zużycia, to możemy sobie do woli wymieniać najróżniejsze warianty i nic nam to nie da.
Chyba, że chcemy opracować vademecum czego nie robić, żeby nie zniszczyć opony :nie_wiem:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Marquis 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 21
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-05-21, 19:01   

Otóż to moi drodzy :)
Kupiłem motór z taką właśnie zjechaną gumą i wysłuchałem opinii majstra od opon.
Na razie nie dzieje się nic niepokojącego z bieżnikiem i oby tak zostało ;P
Nadal nie znam przyczyny zdarcia opony z jednej strony i mam nadzieję, że nie dowiem się już tego za sprawą mojego motocykla :>
Równie dobrze mogło być tak, że zanim mi przywieźli moją obecną Gwiazdkę, ktoś podmienił oponkę...
_________________
Marquis
 
 
BenWito 


Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 54
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 145
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-10-17, 11:59   

Odświeżam temat i mam pytanie do szanownego grona, czy ktoś przerobił praktycznie temat ścinania bieżnika tylnej opony z jednej strony, czy przyczyną jest technika jazdy, czy wada motocykla?
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2017-10-17, 22:11   

Jeżeli ścina Ci oponę z lewej strony , to mam swoją teorię . Bawię się trochę w "grzebaniu" przy maszynach znajomych(oleje,uszczelniacze lag,klocki,sprzęgło,opony i takie tam..) i oczywiście swoim . Od kilku lat 3 może 5 latek zauważyłem , że bardzo często opony moje i znajomków są dziwnie ścięte z lewej strony i w szczególności przy motocyklach z małym przebiegiem gdzie ci ludzie dla lansu pomykają sobie w niedzielne popołudnia po mieście . To co teraz napiszę , pewnikiem sprowokuje niejednego do popukania się z politowaniem w czoło , otóż śmiem twierdzić , że przyczyną są ronda których w ostatnich latach namnożyło się setki w naszych miastach , miasteczkach , wioskach , obwodnicach , dojazdach , objazdach itd. Jest to do zobaczenia gołym okiem na motocyklu w którym opona ma przebieg około 8-10 tyś , a w ekstremalnych przypadkach (tylko jazda miejska) już przy przejechanych 3-4 tyś. To tyle moich osobistych obserwacji w tym temacie , a w garażu mam kilka dowodów (opony zdjęte z fajnym bieżnikiem , ale ścięta lewa strona) . Ciekawią mnie Wasze reakcje i obserwacje w tym temacie , bo jestem pewny tego co napisałem - ciśnienie w oponach przed zdjęciem z felgi było w większości przypadków "książkowe" .
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-10-18, 07:15   

Ciekawa teoria, może coś w tym jest ?, jest tylko jedno ale. Wjeżdżając i zjeżdżając z ronda zawsze w prawo więc powinno się to równoważyć, myślę że statystycznie wychodzi tyle samo w lewo co w prawo. Ja osobiście nie stwierdziłem faktu zdzierania opony bardziej z lewej strony.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
BenWito 


Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 54
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 145
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-10-18, 12:25   

Dziękuję za zainteresowanie tematem. W moim moto bieżnik zużywa się równo. Kupiłem go gdy miał przejechane ok. 1300 mil. Od tego czasu przejechałem ponad 12000 km i jest wszystko ok. Natomiast znajomy zauważył w trakcie jazdy poprzednim moto że mu właśnie ścina lewą stronę tylnej opony. Teraz kupił yamahę rider już ze ściętą oponą właśnie w ten sam sposób. Moja pierwsza reakcja to że kupił bity, ale po wgłębieniu się w problem m.in. u nas na forum, nabrałem wątpliwości. On twierdzi że to technika jazdy czyli w trakcie jazdy bardziej siedzi na lewej stronie. Wyżej już padła taka teoria, ale dla mnie jest nie do przyjęcia. Gdyby np. olbrzymiej postury facet jeździł na lekkim moto, siedząc „krzywo” to i może coś takiego się by działo, ale nie przy takim moto jak jego poprzedni czyli triumph czy obecnie rider.
 
 
Romuald 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 132
Skąd: Bestwina
Wysłany: 2017-10-18, 12:30   

jaro napisał/a:
Ciekawa teoria, może coś w tym jest ?, jest tylko jedno ale. Wjeżdżając i zjeżdżając z ronda zawsze w prawo więc powinno się to równoważyć, myślę że statystycznie wychodzi tyle samo w lewo co w prawo. Ja osobiście nie stwierdziłem faktu zdzierania opony bardziej z lewej strony.


Też mi się podoba ta teoria. Dodam że na rondzie skręcając w prawo w ogóle nie zużywa się lewej strony. No chyba że na dużym rondzie.

Wieczorem zajrzę do garażu jak to u mnie wygląda. Opony montowalem rok temu ale za dużo nie jeżdżę.
 
 
kusy 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 237
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-10-18, 18:52   

A ja myślę ,że ktoś odważniej używa przeciwskrętu w lewo bo jest łatwiejszy.
_________________
BMW R 1200 GSA i R 1200 RT
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2017-10-18, 19:06   

to ile trzeba zrobić rund po tym rondzie i z jaką prędkością ?! (jak robię trasę dajmy 100km to ile przejadę po rondach 500 m - toż to 0,5%) no bez jaj, wg tej teorii, jak skręcę po wyjeździe z domu w prawo, to wykonam więcej skrętów w prawo, aby do domu wrócić - wtedy zużyję bardziej oponę z prawej strony :hahaha: a może skręcam w lewo :roll:
Prędzej uwierzę że wpływ ma napęd, lub tarcza hamulcowa, bo te występują z tyłu niesymetrycznie
_________________
Bo droga jest celem
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-10-19, 06:56   

pyra napisał/a:
Prędzej uwierzę że wpływ ma napęd, lub tarcza hamulcowa, bo te występują z tyłu niesymetrycznie

A wahacz jest z gumy i przy każdym przyspieszaniu i hamowaniu wygina sie w prawo i lewo. :hahaha:
Tak przy okazji - na Wyspach motocyklisci też zauważyli ten "problem", tylko u nich dotyczy drugiej strony opony niż na kontynencie.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
ADi 



Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2014
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 962
Skąd: FNW/CBY
Wysłany: 2017-10-19, 09:00   

wemar napisał/a:
Tak przy okazji - na Wyspach motocyklisci też zauważyli ten "problem", tylko u nich dotyczy drugiej strony opony niż na kontynencie.


Trzeba dogadać się z Wyspiarzami i w połowie eksploatacji opon wymieniać się nimi ;)
_________________
- XV 1900 '14 SCL
- R 1200R '16
- FZ8na '16
ex =======
- DS 1100 '09
- MS 1900 '08
- XV 1900 '09
- XV 1900 '13
- FZ6n S2 '07
- R 1200R '13
- XJ600 '13
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group