YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ścięty bieżnik
Autor Wiadomość
RAF 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 196
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 2009-03-12, 10:43   ścięty bieżnik

Zauważyłem dziwne zjawisko w moim moto, które jak mi się wcześniej wydawało nie powinno występować w motocyklach lecz w samochodach.
Ścina mi bieżnik przedniej opony, połowa jes w idealnym stanie, a druga połowa wycięta.

Wydaję mi się, że przyczyną może być nierówne zamocowanie goleni w półkach.
lewa wystaje 12,8 mm ponad górną półkę,
prawa 10 mm.

Czy móglby mi ktoś poweidzieć ile powinny wystawać golenie ponad pólkę górną?

Pozdrawiam
_________________

 
 
grzechu 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 949
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-03-12, 11:24   

powinny być równo z półką a oś koła powinna się wkręcać bez wciskania jednej czy drugiej lagi najlepiej zdjąć koło i ustawić sprawdź czy aby obie są równe i czy chodzą jednakowo
_________________
pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
 
RAF 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 196
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 2009-03-12, 12:44   

Poprzedni właściciel w USA zamontował szybę, która właśnie trzyma się na śrubach do mocowania goleni.
Pewnie dlatego sąone wysunięte........
_________________

 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-03-12, 17:45   

raczej nie ja też mam tak mocowaną szybę i chyba nie tylko ja i golenie mam równo z górną półką. Ustaw wszystko równo i będzie ok.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
RAF 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 196
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 2009-03-12, 22:58   

ok, dzięki...
Czyli golenie równo z półką?

Tak zrobię, mam nadzieję że będzie dobrze :)
_________________

 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-03-13, 07:04   

RAF, nie wiem czy opony nie bedziesz miał do wymiany.
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
RAF 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 196
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 2009-03-13, 08:10   

Pewnie będę musiał wymienić, ale myślę że ten sezon jeszcze "przelatam"
_________________

 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-03-13, 08:42   

Opona to bezpieczeństwo pamiętaj ! ! !
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
RAF 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 196
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 2009-03-13, 08:56   

Oczywista oczywistość
_________________

 
 
Byko 


Rocznik: 1997
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-04-29, 23:43   

Panowie cieszę się że RAF założył tego posta bo mam podobny problem.
Też mi ścina bieżnik w przednim kole.
Wygląda to tak że pół jest ok a drugie pół jest bardziej zużyte.
Różnice widać gołym okiem. Już od dłuższego czasu szukam przyczyny i rozmawiałem z paroma osobami oto wnioski:

1. Ścięta opona z jednej strony to efekt pochylenia jedni (spadek w przekroju poprzecznym jezdni) - z jednej strony bardziej naciska i się ściera.

Być może ale dlaczego ściera się tylko przednia opona z tylną wszystko jest ok.

2. Koło może być scentrowane i tnie.

To mi się wydaje prawdopodobne. Kilka dziur (ktorych w naszych drogach nie brakuje) niechcący zaliczyłem, z tym, że jeżeli koło jest scentrowane to tworzy się z niego taka pseudo ósemka i wówczas nie powinno ścianać tak samo po całym obwodzie, tylko w pewnych miejscach bardziej w innych mniej.

3. Opona jest do dupy. Jest ze złej mieszanki i sie ściera


Jutro jeszcze sprawdze golenie czy wszytko jest równo poprzykręcane.

Pozdrawiam. :)
 
 
Robo 



Rocznik: 1999
Wiek: 51
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 50
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 2009-04-30, 07:24   

Może być jeszcze jedna przyczyna cięcia przedniej opony. Brak oleju w jednej ladze.
 
 
Kamyk 



Model: BĘDZIE
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 504
Skąd: polska
Wysłany: 2009-04-30, 20:02   

Opona powinna być przy jednej traczy hamulcowej zawsze bardziej zużyta od jej strony. Podczas hamowania moto zawsze lekko pochyla się na tą stronę. Jeśli z drugiej to :nie_wiem:
 
 
Długi63 



Rocznik: 2002
Wiek: 60
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 192
Skąd: poznański łazarz
Wysłany: 2009-05-03, 12:01   

Opona jest starta w połowie więc chyba nie przez hamowanie. Pochyłości drogi zostawię bez komentarza. Sprawdziłbym geometrie, czy nie robi dwóch śladów. Zacznij od prostych rzeczy -Robo mówił o oleju w lagach, ktoś wspomniał o krzywej feldze. I życzę Ci , żeby moto nie było po dzwonie. Jeszcze powiedz jak się prowadzi ?
_________________
serwisy to zło!!!
 
 
Marquis 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 21
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-05-17, 20:58   

Miałem ten sam problem i na dzień dobry musiałem wymienić oponę.
Wulkanizator powiedział, że widocznie wcześniej nikt nie dbał o prawidłowe ciśnienie w kołach i stąd taki wynik. Wymieniłem na nową i zapomniałem o sprawie.
Ale po Waszych postach zaczynam się nieco martwić, bo przestałem zwracać uwagę na bieżniki...i może ciśnienie to jeszcze nie wszystko :(
_________________
Marquis
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2013-05-17, 21:44   

Marquis napisał/a:
Wulkanizator powiedział, że widocznie wcześniej nikt nie dbał o prawidłowe ciśnienie w kołach i stąd taki wynik

pewnie ktos napompowal wiecej powietrza do lewej czesci opony i dlatego jedna strone zbiera bardziej :)
Nie wiem czy zauwazyles ale to temat z przed 4 lat
 
 
Bakteria77 



Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 1551
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-05-17, 21:49   

Cytat:
Nie wiem czy zauwazyles ale to temat z przed 4 lat


A co to ma wspólnego ?
 
 
jacala 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 1141
Skąd: Żory
Wysłany: 2013-05-18, 01:55   

bo teraz się ścinają w poprzek
_________________
były:
Drag Star 1100 Classic
Dl 650
są:
Stratoliner
Dl 1000

Organizator Zlotu Bieszczady 2019

Boże błogosław pozytywnie pierdolniętych, albowiem oni już na ziemi dostąpili raju.
 
 
Marquis 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 21
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-05-18, 10:10   

Temat, jak temat. Nieważne kiedy to było, ważne, że problem jest aktualny.
_________________
Marquis
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2013-05-18, 11:24   

Masz racje ze temat jest aktualny, tylko nie jest przyczyna zle cisnienie, jesli jezdzisz na flaku bardziej zbiera boki niz srodek a jesli masz za duzo powietrza zbiera srodek ale dzieje sie to symetrycznie.
Motocykl moze bys doskonaly technicznie a wystarczy ze krzywo na nim siedzisz lub go zaladujesz ciezej z jednej strony i ma tendencje do skrecania, zeby jechac prosto bezwiednie robisz przeciwskret i jedziesz na jednej stronie przedniej opony.
To latwo sprawdzic puszczajac kierownice i wtedy widzisz czy moto jedzie prosto, mozna tez dla zabawy przesunac tylek np w prawo i zobaczyc co sie dzieje.
Podobnie dzieje sie kiedy trzymamy kiere jedna reka zeby odpoczela w trasie tedy nasza niesymetryczna sylwetka sprawia ze opor powietrza zakloca kierunek jazdy i musimy katrowac kierownica (dzieje sie to oczywiscie przy wiekszych predkosciach)
Nasze motocykle maja szerokie siedzisko i latwo usadzic tylek nie centralnie.
Oczywiscie cisnienie w oponach ma byc odpowiednie, tylko nie ma wpywu na zbieranie z jednej strony :)
 
 
Marquis 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 21
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-05-19, 14:23   

Owszem, masz rację.
Moja wypowiedź dotyczyła okresu, kiedy sam kupiłem motocykl i pierwsze co musiałem zrobić jako mniej świadomy użytkownik jednoślada, to wymienić oponę i zdać się na opinię "mistrza" wulkanizacji.
Aktualnie moja wiedza wciąż wzrasta, lecz za to mniej przejmuję się/zwracam uwagę na pewne rzeczy...
Ale jak to mówią starzy Indianie: - całe życie człowiek się czegoś uczy ;P
_________________
Marquis
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group